Stukanie w silniku 2.0DTI

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
kazik66

Stukanie w silniku 2.0DTI

#1 Post autor: kazik66 »

Mam problem w mojej zośce coś zastukało i zgasła teraz nie chce zapalić i słychać jakieś stukanie w silniku bardzo proszę o poradę

Mariusz 79
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
Lokalizacja: Kielce
Model:

#2 Post autor: Mariusz 79 »

Witam, mam pytanko jak słyszysz teraz to stukanie jak nie możesz odpalić silnika, czy kręcąc rozrusznikiem już słychać stuki?, czy przed samym zgaśnięciem silnika zapaliła się kontrolka od oleju, czy rozrusznik kręci szybciej niż zwykle, skąd dokładnie dochodzi to stukanie?, musisz napisać coś więcej bo z opisu to może być wszystko łącznie z pęknięciem wału korbowego.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2016, 20:31 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
lawless
Zafiromaniak
Posty: 1167
Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
Imię: Adam
Lokalizacja: PCH
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z1.8XER
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: lawless »

kazik66 pisze:Mam problem w mojej zośce coś zastukało i zgasła teraz nie chce zapalić i słychać jakieś stukanie w silniku bardzo proszę o poradę
Czy akumulator jest w porządku ???? Miałem podobny przypadek ????
Myśl samodzielnie!

kazik66

#4 Post autor: kazik66 »

Właściwie to jechał syn i silnik nie równo pracował po chwili zgasł teraz jak kręci rozrusznikiem to coś stuka jakby się urwało i nie zapala rozrusznik kręci normalnie kontrolka żadna się nie zaświeciła gdy kręci rozrusznik pokazuje obroty na zegarze akumulator jest ok jeszcze dodam dwa tygodnie temu przy minus 20 palił za pierwszym razem
Ostatnio zmieniony 24 sty 2016, 21:26 przez kazik66, łącznie zmieniany 3 razy.

Mariusz 79
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
Lokalizacja: Kielce
Model:

#5 Post autor: Mariusz 79 »

To w pierwszej kolejności sprawdziłbym ciśnienie sprężania na tłokach. Możesz tez poruszać ręcznie za wał korbowy poprzez koło pasowe ( czy nie stuka). Jeśli to nie problem rozbierz osłonę rozrządu i zobacz czy tam się coś nie urwało, ewentualnie poluzowało. Przykro mi to mówić ale jeśli podczas jazdy coś stuknęło i samochód zgasł, to obstawiam te najgorsze rzeczy które mogą się stać w silniku,( pęknięty wał, urwany korbowód, uszkodzony rozrząd) ale z całego serca mam nadzieje że się całkowicie mylę. Ps a do jakich obrotów dochodzi kręcąc samym rozrusznikiem? bo jeśli są większe niż zazwyczaj to mogło się stać coś z rozrządem.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2016, 21:59 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 3 razy.

kazik66

#6 Post autor: kazik66 »

Jak kręce rozrusznikiem pokazuje 200 obrotów

Mariusz 79
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
Lokalizacja: Kielce
Model:

#7 Post autor: Mariusz 79 »

Witam, to moim zdaniem rozrząd jest w porządku, to sprawdziłbym ciśnienie sprężania na tłokach, tylko myślę że bez mechanika się nie obejdzie, gdyż bardzo łatwo jest ukręcić świece żarowe a to już samo w sobie duże koszta. Ps może to dziwna rada ale musisz zlokalizować co stuka bo to prawdopodobnie jest przyczyna i musisz to zrobić sam bo na odległość to ciężko stwierdzić co stuka w silniku.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2016, 21:30 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 1 raz.

kazik66

#8 Post autor: kazik66 »

Dzięki za rade jak będę w domu to posłucham bo w tej chwili jestem w delegaci

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”