Zośkę mam z maja 2000 r. Być może wtedy było to wszystko zintegrowane. Nie wiem czy się z tego powodu cieszyć czy smucić. Życie pokaże. Na razie powalczę z przepustnicą a o efektach szybko tu napiszę.
Chcę jeszcze podłączyć się pod komputer i zobaczyć czy są jakieś błędy. Ostatnie podpięcie u mechanika nie wykazało żadnych błędów pomimo zapalonego wcześniej Checka
Stukający pedał gazu
Moderator: Sebu$
1. Jeżeli pali się check to musi mieć błędy!sm pisze:Zośkę mam z maja 2000 r. Być może wtedy było to wszystko zintegrowane. Nie wiem czy się z tego powodu cieszyć czy smucić. Życie pokaże. Na razie powalczę z przepustnicą a o efektach szybko tu napiszę.
Chcę jeszcze podłączyć się pod komputer i zobaczyć czy są jakieś błędy. Ostatnie podpięcie u mechanika nie wykazało żadnych błędów pomimo zapalonego wcześniej Checka
2. Nie musisz jechać do mechaniora odczytać błędy (to kosztuje), możesz to zrobić metodą na 2 pedały (niech ktoś zapoda linka jak to się robi, bo nie potrafię na szybko odszukać, jedynie do ZB znajduję) albo zrobić tak jak ja - kupujesz najtańszy interfejs ELM327 na serwisie aukcyjnym i odczytujesz błędy i kasujesz je komórką
3. Na początek poczytaj TEN TEMAT wiele Ci pomoże
Jeżeli po przejściu przez krok 3. nadal będzie to samo to prawdopodobnie przepustnica będzie do wymiany :[
Powodzenia w boju
-
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
- Lokalizacja: Kielce
- Model:
Witam, w tym silniku z tego co wiem nie da się sprawdzić błędów metodą gaz-hamulec. Ja osobiście odczepiłbym linkę od przepustnicy i zobaczył czy dalej (puka pedał), jeśli pomoże to na 100% nie przepustnica. Żeby przez przepustnice pukał pedał hamulca to ta dźwigienka od przepustnicy musiała by się ruszać pociągając za sobą linkę, przy następnym objawie zobacz po prostu czy dźwigienka przepustnicy porusza linką od gazu. Wnioskuje że sprawdzałeś czy pedał nie ma żadnych luzów powyżej normy.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2016, 12:27 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 1 raz.
Mariusz zapodał najlepszy trop, najprostszy, należy się dużeMariusz 79 pisze:Witam, w tym silniku z tego co wiem nie da się sprawdzić błędów metodą gaz-hamulec. Ja osobiście odczepiłbym linkę od przepustnicy i zobaczył czy dalej (puka pedał), jeśli pomoże to na 100% nie przepustnica. Żeby przez przepustnice pukał pedał hamulca to ta dźwigienka od przepustnicy musiała by się ruszać pociągając za sobą linkę, przy następnym objawie zobacz po prostu czy dźwigienka przepustnicy porusza linką od gazu. Wnioskuje że sprawdzałeś czy pedał nie ma żadnych luzów powyżej normy.
Idąc tym tropem, odpal auto i patrz pod maską na przepustnicę/linkę gazu czy się rusza, a najlepiej odepnij ją czy sama dźwignia będzie się ruszać. Możliwe, że faktycznie na pedale gazu masz duży luz i się "telepie"