Problem z jazdą na benzynie - na LPG bez przeszkód

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
sivvusek

#16 Post autor: sivvusek »

Ja mam podobny problem. Na gazie śmiga jak rakieta...na benzynie ma dziurę do 3000 obrotów jakby szedł na 3 garki...taki bez mocy...a jak przekroczy owe 3000 to dostaje kopa.
Poza tym błąd p0170 oraz p0130 jest...I sam znika na miesiąc ...później jest 3 miesiące ...I ta tak w koło macieja. Myślę że jazda na benzynie i wizyta u gazownika będzie konieczna...chyba ze wiecie co począć?

sivvusek

#17 Post autor: sivvusek »

Ja mam podobny problem. Na gazie śmiga jak rakieta...na benzynie ma dziurę do 3000 obrotów jakby szedł na 3 garki...taki bez mocy...a jak przekroczy owe 3000 to dostaje kopa.
Poza tym błąd p0170 oraz p0130 jest...I sam znika na miesiąc ...później jest 3 miesiące ...I ta tak w koło macieja. Myślę że jazda na benzynie i wizyta u gazownika będzie konieczna...chyba ze wiecie co począć?

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#18 Post autor: gRZENIU »

sivvusek pisze:jazda na benzynie i wizyta u gazownika będzie konieczna
To w pierwszej fazie najlepsze rozwiązanie , a dalej jak nie ustanie trzeba szukać dalej ... ;) :mrgreen:

maniekspy

#19 Post autor: maniekspy »

Problem u mnie był dokładnie taki jak u przedmówcy. Przepływomierz i adaptacja wtrysków.
Auto lata jak marzenie. Nie czyście, nie naprawiajcie przepływki bo nie ma sensu. Używka 100 zł reset 50 zł i po sprawie.

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#20 Post autor: paweldm »

Polecam przynajmniej raz w miesiącu przejechać ze 100km na benzynie i nie będzie problemów. A tym czasem zresetować autokorekcję. Jazda na gazie wprowadza zmiany w komputerze i stąd jest problem z pracą silnika ba benzynie.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

marcingebus

#21 Post autor: marcingebus »

Prawda się tutaj słabo przebijała. Polecam przeczytać art:

http://lpg-forum.pl/podstawy-montazu-i- ... 32594.html
Oraz zamieszczony tam link:
http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/D ... zu_LPG.pdf

Silnik benzynowy ma mapy odchyłek Długoterminowych (które zmienia rzadko) i które pamięta. Jest to tablica wartości LTFT w funkcji obrotów i obciążenia. Do tego biezący pomiar sondy Lambda, który się przekłada na korektę krótkoterminową. Czas wtrysku paliwa jest wynikiem obliczeń oraz sumy korekty krótko (bieżącej wynikającej z pomiaru Lambda) i długoterminowej (zapamiętanej). Silnik się uczy jakie ma paliwo i ustala taką wartośc LTFT, aby korekta krótkoterminowe oscylowała wokół zera.

LPG powinno być tak dobrze wystrojone, aby silnik benzynowy nie musiał zmieniać korekty długoterminowej (wyuczonej) i była ona taka sama dla Benzyny jak i LPG. Wówczas auto pracuje tak samo dobrze na obu paliwach. Jeśli LPG jest słabo/źle wyregulowane, to komputer Benzynowy, który przy sekwencji ZAWSZE steruje pracą silnika, to komp przy paracy na LPG zmienia korekty, które są prawidłowe dla LPG.

Gdy auto jest zimne, to nie działa jeszcze sonda Lambda i silnik jedzie tylko na korekcie długookresowej (wyuczone), która była dobra dla LPG, a nie jest prawidłowa dla Benzyny.

1. Aby poprawnie wyregulować instalację LPG nie trzeba resetować korekty LPFT wyuczonej (interfejsem), czy jazdą 300km na benzynie. Aczkolwiek jest troszkę łatwiej jeśli rozjazdy nie są duże, ale minimalnie łatwiej.
2. Aby poprawnie wyregulować instalację LPG, to trzeba podczas jazdy obserwować korekty, a dla obszarów "but w podłogę" czasy otwarcia wtryskiwaczy benzynowych. Wszystko trzeba robić na stabilnych warunkach, które na drodze niezwykle trudno uzyskać.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#22 Post autor: Janus »

marcingebus pisze:|(...)Jeśli LPG jest słabo/źle wyregulowane, to komputer Benzynowy, który przy sekwencji ZAWSZE steruje pracą silnika, to komp przy paracy na LPG zmienia korekty, które są prawidłowe dla LPG. (...)
Chyba Kolega chciał napisać: "to komp silnika przy jeździe na źle wyregulowanej instalacji LPG zmienia korekty dla benzyny na takie, które są prawidłowe w oparciu o wskazania sondy lambda przy jeździe na LPG".

Sekwencja zazwyczaj pracowała w oparciu o sterowanie komputerem silnika, skąd bierze sygnał dawki benzyny (impuls otwarcia wtryskiwacza) i przekalkulowuje to na impuls otwarcia wtryskiwacza gazu. Pewnie są już konstrukcje które są w stanie sterować silnikiem samodzielnie, ale podejrzewam że nie jest to sprawa tania (i nie wiem czy opłacalna...)

Co do korekty - odbywa się w oparciu o sygnał sondy lambda. To jak będzie wyglądała adaptacja komputera silnika, jak mocno się zmodyfikuje w trakcie jazdy na LPG, zależy od emulacji sondy lambda w trakcie jazdy na gazie. Przy braku emulacji adaptacja na pewno będzie się zmieniała.
Janusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”