[A] Brak mocy w Zafirze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
konradviking

#76 Post autor: konradviking »

To może być map sensor, ale w większości przypadków padają elektrozaworki, możesz mieć dwa zepsute, nie wiem czy gdy uszkodzony jest elektrozawór od klap zawirowań w kolektorze ssącym to czy on wykaże błędy, bo mi się wydaje że nie.

Trzymałbym się tego co napisał Kolega Janus, do 3tys obrotów zawór ma przekazywać podciśnienie na "sztange" bez żadnych strat, powyżej 3tys ma stopniowo maleć.

Pomiń elektrozawór od turbo, i podłącz wężyk od podciśnienia prosto pod sztange od turbo, zobacz czy auto do 3 tys jest mocniejsze, powyżej 3,5tys wyrzuci wtedy błąd silnika, ale to normalne. Dzięki temu wykluczysz czy to problem z elektrozaworem

rafalnomeni

#77 Post autor: rafalnomeni »

Po pominieciu elektrozaworu jest poprawa. Tylko czy nie jest, to spowodowane tym, ze map sensor nie steruje elektrozaworem:/ Dodam, ze mam sensor kupiłem używany z vectry b o numerze 0281002137. Czy nadaje się on do mojej Zoski? Jak myślicie?

Skasowany użytkownik 6483

#78 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Jesli odczuwasz poprawę po odłączeniu tego zaworu przy turbo to widocznie masz go uszkodzonego. Mi dokładnie tak samo sie stało w Astrze G 2,0 DTi. Straciła moc bardzo, kumpel elektronik podłączył mi bezpośrednio przewód do turbo pomijając elektrozawór i powiedział ,że póki nie kupi mi innego , moge tak jeździć byle bym nie podkręcał obrotów pow 3tys bo wtedy przeładuje turbo i moge je uszkodzić , gdyż nie było wtedy żadnej regulacji. Kupił zaworek , założył i auto juz śmigało normalnie :)

rafalnomeni

#79 Post autor: rafalnomeni »

Czy jest może ktos z Lublina i okolic, kto byłby chętny na podmianę elektrozaworka? Juz włożyłem kilka złotych w Zoske i jezeli nie potrzebnie wloze kolejne zona mnie chyba ubije:D

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#80 Post autor: Janus »

rafalnomeni pisze:Czy jest może ktos z Lublina i okolic, kto byłby chętny na podmianę elektrozaworka? Juz włożyłem kilka złotych w Zoske i jezeli nie potrzebnie wloze kolejne zona mnie chyba ubije:D
Strasznie nerwowa ta Twoja kobieta ;) moja mnie jeszcze nie zabiła mimo regeneracji serwa i kompletu dwumas + sprzęgło + wysprzęglik :P o wszystkich 4 amorkach już nie wspomnę... Ale za to teraz Zosia sprawuje się grzecznie
Janusz

rafalnomeni

#81 Post autor: rafalnomeni »

Denerwuje się dlatego, ze nie chce naprawić Jej samochodu tylko ciągle zajmuje się Zoska:D
Ostatnio zmieniony 23 lut 2016, 22:22 przez rafalnomeni, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#82 Post autor: gRZENIU »

Tylko nie mów ,że jak gadasz z kolegą to mówisz Zośka uparcie ze mną walczy ... A w pobliżu Zona ... :>

Kobieta o kobietę zawsze zazdrosna :lol: i z tąd te emocje ... ;)

rafalnomeni

#83 Post autor: rafalnomeni »

Panowie dzisiaj jeszcze raz ominalem elektrozawor od turbo i zbiera się ciu lepiej z domu i nie ma szarpania podczas przyspieszania. Ale w moim odczuciu dalej ma za slaby dol:/ Może wina leży po stronie kata? Jakie są objawy niedroznego katalizatora?

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#84 Post autor: Janus »

rafalnomeni pisze:Panowie dzisiaj jeszcze raz ominalem elektrozawor od turbo i zbiera się ciu lepiej z domu i nie ma szarpania podczas przyspieszania. Ale w moim odczuciu dalej ma za slaby dol:/ Może wina leży po stronie kata? Jakie są objawy niedroznego katalizatora?
U mnie dół był słaby przed wymianą filtra paliwa. Auto jak było zimne prawie się nie zbierało.

Poza tym EGR bym sprawdził czy się w 100% domyka
Janusz

rafalnomeni

#85 Post autor: rafalnomeni »

Filtr paliwa zmienialem. Jak dokladnie sprawdzić EGR czy domyka?

Skasowany użytkownik 6483

#86 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Kolego, po ZA z tym silnikiem to cudów sie nie spodziewaj. Te rechoty w dolnym zakresie obrotów , tak do min 2000obr/min to są muły. Mam na mysli 2,0 DTi i 2,2 DTi . Nic nie zrobisz bo taka maja charakterystykę. ja miałem 2,2 Dti i do 2 tys.obr nic sie nie działo...wiało nudą , dopiero jak wkręciłem ją na wyższe obroty to słodko mruczała jak kotka w marcu :lol: i ciągnęła słodziutko i perwersyjnie do przodu :lol: :lol:

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#87 Post autor: Janus »

Mają bardzo dobrą charakterystykę. Tzn miały jak były nowe...
Janusz

marcin123

#88 Post autor: marcin123 »

Witam panowie , mam do was pytanie . Max prędkość mojej zafiry to 140 km/h co możne być przyczyną dodam że ostatnio był czyszczony kolektor , podciśnienie jest w normie , przepływka nowa oryginał .Wydaje mi się ze powinna ona jechać szybciej .

rafalnomeni

#89 Post autor: rafalnomeni »

Wszystko się zgadza, ale ja sie boje ze skrzyżowania ruszać żeby zdążyć przed nadjeżdżającym samochodem:/ No i v/max mam 140 jak kolega:(
jarecki69 pisze:Kolego, po ZA z tym silnikiem to cudów sie nie spodziewaj. Te rechoty w dolnym zakresie obrotów , tak do min 2000obr/min to są muły. Mam na mysli 2,0 DTi i 2,2 DTi . Nic nie zrobisz bo taka maja charakterystykę. ja miałem 2,2 Dti i do 2 tys.obr nic sie nie działo...wiało nudą , dopiero jak wkręciłem ją na wyższe obroty to słodko mruczała jak kotka w marcu :lol: i ciągnęła słodziutko i perwersyjnie do przodu :lol: :lol:

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#90 Post autor: Janus »

Co do DTL-a 82KM to uwierzę że tylko 140km/h.
Ja swoją DTH 101KM jechałem autostradą 160-165km/h w 4 dorosłe osoby i pełny kufer (tygodniowy urlop) i wiem że jeszcze trochę by poszła. Tyle że obroty 4 tys/min już jej nie służą...
Janusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”