[B]Wymiana - naprawa mieszka dźwigni zmiany biegów
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Odkopuję...
Kupiłem mechanizm od Astry J celem wymiany mojej, mocno już zmęczonej gałki.
Poza innym cięgnem od wstecznego problemem jest niestety kształt pręta, który w przypadku nowej gałki jest spłaszczony na końcu.
W grę wchodzi rozwiercanie nowej gałki lub ścięcie pręta w Zafirze. Nie chcę walczyć szlifierką kątową w samochodzie, dlatego spróbuję to zdemontować i majsterkować na zewnątrz. Nie wiem jednak jak wyjąć z samochodu dźwignię zmiany biegów.
Można zdemontować samą gałkę z prętem, czy trzeba wykręcać cały mechanizm?
------
Pooglądałem trochę obrazków i domyślam się, że trzeba zdemontować cały mechanizm odkręcając cztery śruby od góry. Co zrobić z linkami aby po ponownym montażu wszystko działało?
Kupiłem mechanizm od Astry J celem wymiany mojej, mocno już zmęczonej gałki.
Poza innym cięgnem od wstecznego problemem jest niestety kształt pręta, który w przypadku nowej gałki jest spłaszczony na końcu.
W grę wchodzi rozwiercanie nowej gałki lub ścięcie pręta w Zafirze. Nie chcę walczyć szlifierką kątową w samochodzie, dlatego spróbuję to zdemontować i majsterkować na zewnątrz. Nie wiem jednak jak wyjąć z samochodu dźwignię zmiany biegów.
Można zdemontować samą gałkę z prętem, czy trzeba wykręcać cały mechanizm?
------
Pooglądałem trochę obrazków i domyślam się, że trzeba zdemontować cały mechanizm odkręcając cztery śruby od góry. Co zrobić z linkami aby po ponownym montażu wszystko działało?
Ostatnio zmieniony 04 lut 2016, 12:08 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Czekamy na foto relację. Też zastanawiam się nad taką modernizacją.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Trochę mnie to niepokoi, a miałem nadzieję, że będzie bezstresowo. Rozumiem, że najpierw muszę ustawić wybierak w położeniu serwisowym, oznaczyć linki i dopiero rozbierać. Co właściwie dzieje się z linkami po ich wypięciu z mechanizmu?
Możliwe jest odłączenie linek razem z zatrzaskami (powyżej zatrzasków)?
Ma ktoś zdjęcia miejsca, w którym linki chowają się w jakieś kanały/pancerze?
Możliwe jest odłączenie linek razem z zatrzaskami (powyżej zatrzasków)?
Ma ktoś zdjęcia miejsca, w którym linki chowają się w jakieś kanały/pancerze?
Ostatnio zmieniony 05 lut 2016, 07:10 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Wspominałeś o przycięciu pręta. Zamiast szlifierki użyj piłki do metalu. odejdzie problem z demontażem mechanizmu, odpinaniem linek itp.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Na oryginalnym pręcie pracuje cięgno blokady biegu wstecznego (przy dolnym krańcu jest obejma), a powyżej powinno znaleźć się mocowanie nowej gałki, więc na tulejkę nie ma tu raczej miejsca.paweldm pisze:Chyba prościej będzie połączyć na tulejkę.
Niestety od tygodnia leżę z gorączką i nie zaglądam do garażu.paweldm pisze:Coś nowego w temacie, bo zamówiłem dźwignię.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Jutro powinienem odebrać przesyłkę, to zobaczę jak to wygląda. Może patrząc świeżym okiem coś wymyślę.
Odebrałem przesyłkę. Po obejrzeniu lewarka na razie nic mi do głowy nie przychodzi. Nie wiem jak on wygląda w naszej zafirce. Chciałem go rozebrać ale mam problem z odczepieniem cięgna od wstecznego. Po zwolnieniu takiej niebieskiej tulejki wszystko idzie do góry, tylko właśnie to cięgno trzyma na dole. Nie wiem co tam trzeba ścisnąć, nacisnąć aby rozłączyć.
Odebrałem przesyłkę. Po obejrzeniu lewarka na razie nic mi do głowy nie przychodzi. Nie wiem jak on wygląda w naszej zafirce. Chciałem go rozebrać ale mam problem z odczepieniem cięgna od wstecznego. Po zwolnieniu takiej niebieskiej tulejki wszystko idzie do góry, tylko właśnie to cięgno trzyma na dole. Nie wiem co tam trzeba ścisnąć, nacisnąć aby rozłączyć.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2016, 12:33 przez paweldm, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Przyjrzałem się lewarkowi w mojej zafirce i no właśnie...
Istnieje prawdopodobieństwo, że mechanizm od ZC może pasować. Niestety ze względu na potrzebny rodzaj klucza nie byłem w stanie zdemontować mechanizmu z mojego auta. Mechanizm zmiany biegów przykręcony jest śrubami z łbem gwiazdowym, które zwykłe nasadki nie były wstanie ruszyć.
Kupiłem dziś (niedziela) potrzebny klucz. Jednak nie wcześniej jak w sobotę będę mógł zrobić drugie podejście.
Istnieje prawdopodobieństwo, że mechanizm od ZC może pasować. Niestety ze względu na potrzebny rodzaj klucza nie byłem w stanie zdemontować mechanizmu z mojego auta. Mechanizm zmiany biegów przykręcony jest śrubami z łbem gwiazdowym, które zwykłe nasadki nie były wstanie ruszyć.
Kupiłem dziś (niedziela) potrzebny klucz. Jednak nie wcześniej jak w sobotę będę mógł zrobić drugie podejście.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2016, 20:52 przez paweldm, łącznie zmieniany 2 razy.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
W zaznaczonym miejscu muszę wypiąć cięgno. Ma ktoś pomysł??
Ostatnio zmieniony 24 lut 2016, 13:39 przez paweldm, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- Mawerix
- Zafiromaniak
- Posty: 542
- Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
- Imię: Szczepan
- Lokalizacja: [KRA]
- Auto: ZB 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: CDTI
Jest sens bawić się w naprawy za 5 czy 10 PLN --> http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... t-1-2-1025rafant4011 pisze:Mam taki problem, mieszek zaczął się psuć...
Tz. eko-skóra jeszcze nie popękała, ale "odkleiła" się od materiału, od spodu i tylko kwestia czasu kiedy pęknie.
Jest może jakiś sposób na jego naprawę? Jakieś ponowne sklejenie cieniutkiego skaju z materiałem? Jaki klej?...
Ostatnio zmieniony 15 gru 2016, 20:40 przez Mawerix, łącznie zmieniany 2 razy.