[B]Wymiana - naprawa mieszka dźwigni zmiany biegów

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#31 Post autor: Flora »

Odkopuję...

Kupiłem mechanizm od Astry J celem wymiany mojej, mocno już zmęczonej gałki.
Poza innym cięgnem od wstecznego problemem jest niestety kształt pręta, który w przypadku nowej gałki jest spłaszczony na końcu.
W grę wchodzi rozwiercanie nowej gałki lub ścięcie pręta w Zafirze. Nie chcę walczyć szlifierką kątową w samochodzie, dlatego spróbuję to zdemontować i majsterkować na zewnątrz. Nie wiem jednak jak wyjąć z samochodu dźwignię zmiany biegów.

Można zdemontować samą gałkę z prętem, czy trzeba wykręcać cały mechanizm?

------

Pooglądałem trochę obrazków i domyślam się, że trzeba zdemontować cały mechanizm odkręcając cztery śruby od góry. Co zrobić z linkami aby po ponownym montażu wszystko działało?
Ostatnio zmieniony 04 lut 2016, 12:08 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#32 Post autor: paweldm »

Czekamy na foto relację. Też zastanawiam się nad taką modernizacją.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#33 Post autor: gRZENIU »

Flora, Położenie linek najlepiej zaznaczyć cienkim markerem i dodatkowo zrobić zdjęcie , bo jak nie złożysz tego samego dnia to potem :mysli:

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#34 Post autor: Flora »

Trochę mnie to niepokoi, a miałem nadzieję, że będzie bezstresowo. Rozumiem, że najpierw muszę ustawić wybierak w położeniu serwisowym, oznaczyć linki i dopiero rozbierać. Co właściwie dzieje się z linkami po ich wypięciu z mechanizmu?
Możliwe jest odłączenie linek razem z zatrzaskami (powyżej zatrzasków)?
Ma ktoś zdjęcia miejsca, w którym linki chowają się w jakieś kanały/pancerze?
Ostatnio zmieniony 05 lut 2016, 07:10 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#35 Post autor: paweldm »

Wspominałeś o przycięciu pręta. Zamiast szlifierki użyj piłki do metalu. odejdzie problem z demontażem mechanizmu, odpinaniem linek itp.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#36 Post autor: Flora »

Jest nowy pomysł: odciąć stary pręt, przyciąć nowy, oba nawiercić i nagwintować, a następnie skręcić

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#37 Post autor: gRZENIU »

Flora pisze:Jest nowy pomysł: odciąć stary pręt, przyciąć nowy, oba nawiercić i nagwintować, a następnie skręcić
No jest to jakiś pomysł , ale nie wiadomo jak taka opcja wytrzyma :mysli: Na Youtubie chyba widziałem poradnik jak to zrobić , aby po rozłożeniu i złożeni działało jak trzeba ... ;)

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#38 Post autor: paweldm »

Chyba prościej będzie połączyć na tulejkę.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#39 Post autor: paweldm »

Coś nowego w temacie, bo zamówiłem dźwignię.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#40 Post autor: Flora »

paweldm pisze:Chyba prościej będzie połączyć na tulejkę.
Na oryginalnym pręcie pracuje cięgno blokady biegu wstecznego (przy dolnym krańcu jest obejma), a powyżej powinno znaleźć się mocowanie nowej gałki, więc na tulejkę nie ma tu raczej miejsca.
paweldm pisze:Coś nowego w temacie, bo zamówiłem dźwignię.
Niestety od tygodnia leżę z gorączką i nie zaglądam do garażu.

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#41 Post autor: paweldm »

Jutro powinienem odebrać przesyłkę, to zobaczę jak to wygląda. Może patrząc świeżym okiem coś wymyślę.

Odebrałem przesyłkę. Po obejrzeniu lewarka na razie nic mi do głowy nie przychodzi. Nie wiem jak on wygląda w naszej zafirce. Chciałem go rozebrać ale mam problem z odczepieniem cięgna od wstecznego. Po zwolnieniu takiej niebieskiej tulejki wszystko idzie do góry, tylko właśnie to cięgno trzyma na dole. Nie wiem co tam trzeba ścisnąć, nacisnąć aby rozłączyć.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2016, 12:33 przez paweldm, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#42 Post autor: paweldm »

Przyjrzałem się lewarkowi w mojej zafirce i no właśnie...
Istnieje prawdopodobieństwo, że mechanizm od ZC może pasować. Niestety ze względu na potrzebny rodzaj klucza nie byłem w stanie zdemontować mechanizmu z mojego auta. Mechanizm zmiany biegów przykręcony jest śrubami z łbem gwiazdowym, które zwykłe nasadki nie były wstanie ruszyć.

Kupiłem dziś (niedziela) potrzebny klucz. Jednak nie wcześniej jak w sobotę będę mógł zrobić drugie podejście.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2016, 20:52 przez paweldm, łącznie zmieniany 2 razy.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#43 Post autor: paweldm »

W zaznaczonym miejscu muszę wypiąć cięgno. Ma ktoś pomysł??
Załączniki
lewarek1.jpg
lewarek2.jpg
Ostatnio zmieniony 24 lut 2016, 13:39 przez paweldm, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#44 Post autor: Flora »

Wygląda na to, że od strony wewnętrznej są zatrzaski i dolna część jest wciskana w górną (obłą). Spróbuj wepchnąć płaski śrubokręt między te plastiki od strony gałki.

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 542
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#45 Post autor: Mawerix »

rafant4011 pisze:Mam taki problem, mieszek zaczął się psuć...
Tz. eko-skóra jeszcze nie popękała, ale "odkleiła" się od materiału, od spodu i tylko kwestia czasu kiedy pęknie.
Jest może jakiś sposób na jego naprawę? Jakieś ponowne sklejenie cieniutkiego skaju z materiałem? Jaki klej?...
Jest sens bawić się w naprawy za 5 czy 10 PLN :?: --> http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... t-1-2-1025
Ostatnio zmieniony 15 gru 2016, 20:40 przez Mawerix, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”