Ja w poprzedniej Zafirze (co prawda wiele się nie najeździłem, ale to osbna historia) nie miałem takiego objawu przy prędkościach w tym zakresie obrotów - myślę że to nie sztywne koło jest powodem drgań u kolegi, no chyba że jest wadliwe od początku.toka pisze:Ja przy szybkiej jeździe bardzo często używam tych obrotów, więc chyba sztywne nie jest dla mnie...coolz86 pisze: buczy, wibruje, ale tylko w zakresie 2000-2500 obrotówchciałeś powiedzieć w porównaniu ze zużytą 2masącoolz86 pisze:po zmianie na jednomas jazda powyżej 100kmh jest dużo przyjemniejsza
Sprzęgło - koło dwumasowe
Moderator: Sebu$
- Luko
- Mieszkaniec
- Posty: 493
- Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Ostatnio zmieniony 27 lut 2015, 00:42 przez Luko, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja Zafira
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
No u mnie też było tak że mechanik kupił części, tylko wprowadził mnie w błąd z marką jednomasu, bo cały czas gadał że będzie sachs, a wsadzili kraftex, markę własną inter parts (bo auto robiłem w euro warsztat który też jest jakąś spółką należącą do IP) .
Gdybym o tym wiedział, gdyby się mnie zapytał czy chce tą firmę to wybrał bym valeo które było drożdze raptem 200zł.
Przy wysprzęgliku miałem do wyboru chińczyka za ok 220zł, albo luka za 470zł, wybrałem ponad dwa razy droższego LUKa bo wiedziałem że to porządna marka...
Dostaję już jebla z tym sprzęgłem, muszę wymienić te przeguby i będę chociaż trochę mądrzejszy bo wyeliminuję ew. winowajcę wibracji. Oczywiście w innym warsztacie, bo ten stracił moje zaufanie
Auto musi chodzić jak zegarek
Gdybym o tym wiedział, gdyby się mnie zapytał czy chce tą firmę to wybrał bym valeo które było drożdze raptem 200zł.
Przy wysprzęgliku miałem do wyboru chińczyka za ok 220zł, albo luka za 470zł, wybrałem ponad dwa razy droższego LUKa bo wiedziałem że to porządna marka...
Dostaję już jebla z tym sprzęgłem, muszę wymienić te przeguby i będę chociaż trochę mądrzejszy bo wyeliminuję ew. winowajcę wibracji. Oczywiście w innym warsztacie, bo ten stracił moje zaufanie
Auto musi chodzić jak zegarek
zdejmując skrzynię nie opłaca się robić czegoś w połowie. Jak za pół roku skończy się drugie, to znów trzeba będzie zapłacić za zdejmowanie
Ostatnio zmieniony 12 mar 2015, 08:45 przez toka, łącznie zmieniany 1 raz.
U mnie od tego się zaczęło, pedał wpadał w podłogę, sprzęgła brak
Jak zrzucili skrzynię padnięty był wysprzęglik, ale jak skrzynia ściągnięta okazało się że i DM ma duże luzy i kwalifikuje się do wymiany.
Kontynuując moją wcześniejszą historię, dzisiaj złożyłem reklamację w warsztacie w którym zakładali mi sztywne kółko, bo do wcześniej wspomnianych wibracji doszedł kolejny zong - szarpanie przy ruszaniu...
Po za tym byłem w ubiegłym tygodniu u innego mechanika, u którego chciałem wymieniać przegub wewnętrzny lewy, który na szczęście okazał się na tyle uczciwy, że odradził wymiany bo mówi że przeguby są OK, i jego zdaniem wibracje przy przyspieszaniu powoduje prawdopodobnie niewyważone sztywne koło zamachowe. No i zobaczymy co z tego wyniknie, w poniedziałek odstawiam auto na reklamację i mam nadzieję, że ogarną to należycie
Mówiłem im że najchętniej bym dopłacił do innego zestawu, bo ten chiński kraftex mnie nie przekonuje, ale nie wiem czy aż tak pójdą mi na rękę.
Toka, a jakiej firmy bierzesz dwumas ?
Jak zrzucili skrzynię padnięty był wysprzęglik, ale jak skrzynia ściągnięta okazało się że i DM ma duże luzy i kwalifikuje się do wymiany.
Kontynuując moją wcześniejszą historię, dzisiaj złożyłem reklamację w warsztacie w którym zakładali mi sztywne kółko, bo do wcześniej wspomnianych wibracji doszedł kolejny zong - szarpanie przy ruszaniu...
Po za tym byłem w ubiegłym tygodniu u innego mechanika, u którego chciałem wymieniać przegub wewnętrzny lewy, który na szczęście okazał się na tyle uczciwy, że odradził wymiany bo mówi że przeguby są OK, i jego zdaniem wibracje przy przyspieszaniu powoduje prawdopodobnie niewyważone sztywne koło zamachowe. No i zobaczymy co z tego wyniknie, w poniedziałek odstawiam auto na reklamację i mam nadzieję, że ogarną to należycie
Mówiłem im że najchętniej bym dopłacił do innego zestawu, bo ten chiński kraftex mnie nie przekonuje, ale nie wiem czy aż tak pójdą mi na rękę.
Toka, a jakiej firmy bierzesz dwumas ?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Łączę się w bólu. Wczoraj odebrałem Zośkę po wymianie zestawu Luk-a (dwumas, docisk, tarcza, wysprzęglik) + uszczelniacz wału. Z robotą poszło 4200złtoka pisze:luk. 3300 z robotą. właśnie odebrałem autobus i...
Działa jak nowy. Nic nie stuka, nie trzęsie i nie ociera się.
Wiem, że to nie małe pieniądze, ale sztywne koło ze sprzęgłem mogłem mieć za 1700zł, ale jak widzę kłopoty kolegi, to nie zastanawiałem się długo
Auto jeździ jak nówka z salonu i kosztowała naprawa jak za nowe w salonie...
W poprzednim moim żonowozie (VA C20NE z 93r) takie wydatki były nie do pomyślenia, a auto 22 lata miało... Co to się porobiło z samochodami na tym świecie... (
Generalnie jak mi pokazywał mechanik, to dwumas zabił jakiś grafitowy pył - prawdopodobnie uszczelniacz wału się pocił, dwumas pokrywał się olejem i zbierał pył ze sprzęgła. Sprzęgło było już zużyte i w dodatku nadpalone. Objaw zużycia w przypadku dwumasy był prawie niewyczuwalny w czasie jazdy - jedynie grzechotanie w momencie puszczania/wciskania sprzęgła. Natomiast zdjęty dwumas chodził ciężko - wewnętrzna część koła chodziła ciężko w zewnętrznej, praktycznie bez łożyskowania, po ustąpieniu siły skręcającej nie chciała się cofać. Dodatkowo był luz - część wewnętrzna miała luzy w kierunku silnik-skrzynia. Wysprzęglik też był już ledwo żywy podobnie jak właściciel płacący za naprawę u mechanika
Janusz
- airbus
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 lip 2011, 23:15
- Imię: WojTEK
- Lokalizacja: Brzostek
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: 20DTL
odgrzebię trochę temat.
Mam pytanie mam Zafirę z 2001roku.
Od jakiegoś czasu zwłaszcza na zimnym silniku przy puszczonym sprzęgle słychać takie terkotanie ze skrzyni chyba.
Po wciśnieciu sprzegła problem ustaje.
Pytanie czy działać coś w tym kierunku??
I drugie pytanie może głupie ale zapytam; bo miałem przed zakupem wymieniany silnik ale skrzynia chyba pozosała ta sama?? I jak ta sama to chyba jest zwykła? nie z dwumasą?
Mam pytanie mam Zafirę z 2001roku.
Od jakiegoś czasu zwłaszcza na zimnym silniku przy puszczonym sprzęgle słychać takie terkotanie ze skrzyni chyba.
Po wciśnieciu sprzegła problem ustaje.
Pytanie czy działać coś w tym kierunku??
I drugie pytanie może głupie ale zapytam; bo miałem przed zakupem wymieniany silnik ale skrzynia chyba pozosała ta sama?? I jak ta sama to chyba jest zwykła? nie z dwumasą?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Prawdopodobnie wysprzęglik. Koszt w granicach 500zł + robocizna.
Z tymi dwumasami to było różnie - zwłaszcza w Zafirach. Ale podobno silniki X20DTH w VB nie miały dwumasy (podobno...). Chyba że nie miały X20DTL (82KM) a mocniejsze już miały... Bo jeżeli sprawdzi się teoria, że VB w X20DTH nigdy nie miały dwumasy, to teoretycznie można spokojnie dwumas zastapić zwykłym zestawem koło + sprzęgło + docisk jak w VB. Ale to tylko moja teoria. Nie wiem jak to się ma do praktyki...
Z tymi dwumasami to było różnie - zwłaszcza w Zafirach. Ale podobno silniki X20DTH w VB nie miały dwumasy (podobno...). Chyba że nie miały X20DTL (82KM) a mocniejsze już miały... Bo jeżeli sprawdzi się teoria, że VB w X20DTH nigdy nie miały dwumasy, to teoretycznie można spokojnie dwumas zastapić zwykłym zestawem koło + sprzęgło + docisk jak w VB. Ale to tylko moja teoria. Nie wiem jak to się ma do praktyki...
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Może się komuś przyda:
Skrzynia F23 która siedzi przy dieslu 2.0 może być w ZA spotykania w 2 wykonaniach - pod dwumasę i pod płaskie koło. Różnica jest subtelna - skrzynia pod płaskie koło ma nadlew wokół wałka sprzęgłowego na kielichu, czego nie posiada skrzynia pod dwumas.
Na brytyjskim forum znalazłem temat, gdzie ludzie sprzęgali skrzynię z diesla z dwumasą z silnikiem benzynowym ze sztywnym kołem. Cała różnica polega na tym, że po włożeniu cieńszego, sztywnego koła, pojawia się luz osiowy wysprzęglika wzdłuż wałka sprzęgłowego. W celu jego eliminacji toczy się okrągły dystans grubości 13mm mocowany na 3 śruby pomiędzy kielichem a wysprzęglikiem. Wtedy zestaw: dwumasa + tarcza sztywna + docisk zastępuje się zestawem: sztywne koło + tarcza ze sprężynami + docisk + dystans.
Myślę że idąc tym torem można by zastąpić dwumasę sztywnym kołem i sprzęgłem dedykowanym do X20DTH z Vectry B. Z tym że o ile dobrze pamiętam tarcza z VB ma 230mm średnicy (a nie 228 - dane wg katalogu IC) i niewykluczone że docisk może mieć za małą średnicę i też być do wymiany...
Zaznaczam że nie sprawdzałem tego doświadczalnie, bo sam założyłem nowy komplet sprzęgła z dwumasą. Ale jako że przymierzam się do SWAP-a Y20DTH na benzynę tematem pasowania skrzynia z diesla i 2.0 benzyna Opla oraz konwersją dwumas na sztywne koło jestem bardzo zainteresowany
Skrzynia F23 która siedzi przy dieslu 2.0 może być w ZA spotykania w 2 wykonaniach - pod dwumasę i pod płaskie koło. Różnica jest subtelna - skrzynia pod płaskie koło ma nadlew wokół wałka sprzęgłowego na kielichu, czego nie posiada skrzynia pod dwumas.
Na brytyjskim forum znalazłem temat, gdzie ludzie sprzęgali skrzynię z diesla z dwumasą z silnikiem benzynowym ze sztywnym kołem. Cała różnica polega na tym, że po włożeniu cieńszego, sztywnego koła, pojawia się luz osiowy wysprzęglika wzdłuż wałka sprzęgłowego. W celu jego eliminacji toczy się okrągły dystans grubości 13mm mocowany na 3 śruby pomiędzy kielichem a wysprzęglikiem. Wtedy zestaw: dwumasa + tarcza sztywna + docisk zastępuje się zestawem: sztywne koło + tarcza ze sprężynami + docisk + dystans.
Myślę że idąc tym torem można by zastąpić dwumasę sztywnym kołem i sprzęgłem dedykowanym do X20DTH z Vectry B. Z tym że o ile dobrze pamiętam tarcza z VB ma 230mm średnicy (a nie 228 - dane wg katalogu IC) i niewykluczone że docisk może mieć za małą średnicę i też być do wymiany...
Zaznaczam że nie sprawdzałem tego doświadczalnie, bo sam założyłem nowy komplet sprzęgła z dwumasą. Ale jako że przymierzam się do SWAP-a Y20DTH na benzynę tematem pasowania skrzynia z diesla i 2.0 benzyna Opla oraz konwersją dwumas na sztywne koło jestem bardzo zainteresowany
Ostatnio zmieniony 23 mar 2016, 16:08 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz