[TUT/A]Modyfikacja dmuchawy.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
[TUT/A]Modyfikacja dmuchawy.
Podczas tegorocznych upałów postanowiłem zwiększyć wydajność nadmuchu wentylatora kiedyś kiedy miałem vw polo też zrobiłem taki myk i też poprawiło mi to wentylacje tym bardziej że tam nie miałem klimy. Denerwowało mnie że tak huczy wentylator na czwartym biegu więc założyłem dodatkowo wiatrak z zasilacza pc o średnicy 11 cm i teraz na drugim biegu starcza na przód kabiny, a jak otworze na tył to trzeci bieg starcza gdzie przed przeróbką na czwartym biegu było z tyłu jako tako teraz nie narzekają i jest ciszej od strony wentylatora.
Pare fotek co i jak.
Pare fotek co i jak.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2017, 20:01 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Jorg
Przy zmianie filtra kabinowego zrobie przerobke
Mogles napisac w tym temacie
http://www.zafiraklub.pl/viewforum.php?f=94
Przy zmianie filtra kabinowego zrobie przerobke
Mogles napisac w tym temacie
http://www.zafiraklub.pl/viewforum.php?f=94
Ostatnio zmieniony 13 mar 2016, 16:38 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
bazyliszek72
- gRZENIU
- Zafiromaniak
- Posty: 2136
- Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Signum
- Model: Polift
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Z tego co widać nie trzeba demontować dmuchawy aby wykonać modyfikację Czy lepiej i pewniej jest wyjąć wiatrak ????
Ciekawi mnie jaka średnica jest ośki wentylatora ??? Czy podejdzie pod gwint metryczny ??? Jakim wiertłem Jorg wierciłeś ???pioneet pisze: czy da się nagwintować tą ośkę, i przykręcić ten wentylator?
- the_starsailor
- Bywalec
- Posty: 195
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:34
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Lulinek / Poznań
- Auto: Renault
- Model: GS3
- Oznaczenie silnika: R9M
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Moim zdaniem taka modyfikacja pogarsza parametry wentylatora. Jego konstrukcja sprawia, że powietrze jest już zasysane w odpowiedniej ilości, za którą odpowiada powierzchnia łopat, kąt ich pochylenia oraz prędkość obrotowa. Dodatkowe łopaty powodują jedynie zmniejszenie faktycznego przekroju, przez który to powietrze dostaje się do wentylatora. Żeby to działało konieczne byłoby dopasowanie przepływów obu elementów. Wyglada to tak jakby zamontować przed turbiną wiatrak, który ma wspomóc jej działanie - efekt będzie żaden, a nawet odwrotny do zamierzonego. Zainteresowanym polecam przejrzeć i porównać parametry wentylatora nawiewu oraz 12 cm wentylatora obudowy, którego łopaty zostały wykorzystane.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
I tak i nie. Tak jak Kolego piszesz, wentylatora przed wentylatorem nie powinno się montować, bo okaże się że 2+2 nie wyjdzie razem 4Flora pisze:Moim zdaniem taka modyfikacja pogarsza parametry wentylatora
Ale weź pod uwagę, że oryginalnie na dole siedzi tam dmuchawa odśrodkowa, która wyrzuca powietrze z pomiędzy łopatek na ścianki obudowy i kręci nim, dopóki nie napotka ono ujścia w postaci wylotu. Powietrze do wnętrza dmuchawy odśrodkowej wpada sobie dzięki podciśnieniu, które powstaje w środku wirnika takiej dmuchawy. Jeżeli po środku umieścimy klasyczny wiatrak jak zrobił to Dziadek, możliwie wysoko zględem łopatek turbiny, to niekoniecznie musi być gorzej. Dodatkowy wiatrak "pompuje" powietrze do środka dmuchawy. Zaryzykowałbym stwierdzenie że idealne dopasowanie średnicy obu wiatraków wcale nie jest dobrym pomysłem.
Dobrym pomysłem jest natomiast sprawdzenie/oszacowanie obu wentylatorów pod względem wydajności przy danej prędkości obrotowej - powinny być bardzo zbliżone...
Janusz
dodatkowo jeśli ktoś źle wymierzy choć minimalnie centralny otwór, to wtedy wentylator będzie nie wyważony, pod wpływem drgań na maksymalnych obrotach szybciej się "skończy" nie mówiąc o tym że drżąca dmuchawa będzie bardziej hałasować.
Moim zdaniem taka przeróbka bez sensu, fabryczna dmuchawa świetnie sobie radzi, ale może to zasługa tego że w climatroniku mam 7 biegów może jest nieco szybsza...
Bardziej opłaca się walczyć z tym dlaczego szyby parują, niż z tym jak tą parę yyy... zdmuchnąc
Moim zdaniem taka przeróbka bez sensu, fabryczna dmuchawa świetnie sobie radzi, ale może to zasługa tego że w climatroniku mam 7 biegów może jest nieco szybsza...
Bardziej opłaca się walczyć z tym dlaczego szyby parują, niż z tym jak tą parę yyy... zdmuchnąc