Częste wypalanie DPF-u

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
bzajdel
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 13 sty 2016, 15:16
Lokalizacja: podkarpackie
Model:

#76 Post autor: bzajdel »

Tego to ja właśnie nie wiem, sam tego nie zrobiłem, ale jak pytałem faceta w warsztacie to twierdził, że go wyzerowali...ale ja bym sobie głowy uciąć za to nie dał
Interesuje mnie przede wszystkim czy przed komunikatem INSP 0 musi się pojawić INSP 1000. Bo tego drugiego ostatnio nie miałem
Zerknąłem na faktury po poprzednim właścicielu, widziałem, że wymieniał olej w odstępach 6-8 miesięcy, z kilometrów wynika, że co ok 12tys. Ja pierwszy raz wymieniłem po zakupie (181tys, Dexos), potem jak 4 miesiące później krzyczał, że jest INSP 1000 to w warsztacie wlali mi castrola (188tys), a teraz planowałem wymienić przed wyjazdem wakacyjnym pod koniec czerwca. Teraz jestem w kropce, bo tak jak pisałem zrobiłem ledwo 4tys i nie wiem czy wymieniać już. Na wskaźniku pokazuje ok pół cm ponad max. Co radzicie?
Ostatnio zmieniony 05 mar 2016, 13:12 przez bzajdel, łącznie zmieniany 2 razy.

bolek1822
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 30 paź 2014, 16:42
Lokalizacja: Sochaczew
Model:

#77 Post autor: bolek1822 »

Witam! Podepne sie pod temat.
Filtr wypala mi sie regularnie co ok 900km. Wczoraj dojezdzajac do pracy pod firma zaczelo sie wypalanie wiec ruszylem w trase go wypalic wszystko przebieglo jak zawsze i po chwili jak skonczylo sie wypalanie pojawila sie kontrolka z kluczem. Metoda gaz hamulec wyszedl blad 190057 zwiazane jest z przerwaniem wypalania. Czym to bylo spowodowane ? wypalal sie jak zawsze ok 10km teraz ciagle swieci sie ta kontrolka. Ruszylem po pracy w droge by moze raz jeszcze sie wypalil lecz niestety nie zalacza sie czyszczenie. Auto jezdzi normalnie.

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#78 Post autor: Zdenek2007 »

Może być parę przyczyn przerwania wypalanie, za niska temp. silnika, błąd czujnika temperatury lub po prostu jazda w trybie miejskim nie spełniająca warunków. Podpięcie op-coma może więcej wyjaśnić a na teraz proponuję przegonić autko po trasie i sprawdzić jak rozgrzewa się silnik, może i wypalanie ruszy.

bolek1822
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 30 paź 2014, 16:42
Lokalizacja: Sochaczew
Model:

#79 Post autor: bolek1822 »

Silnik rozgrzewa sie normalnie byl rozgrzany. Umowilem sie juz ze specem podepnie i zobaczy co nie tak... Jak sie cos dowiem to napisze

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#80 Post autor: Flora »

Wypalanie DPFu uzależnione jest od temperatury spalin, a nie samego silnika/cieczy chłodzącej, dlatego problemem może być czujnik temperatury spalin. Wypalanie przerywane jest jeżeli komputer wykryje zbyt "anemiczną" jazdę lub przekroczony zostanie czas trwania procesu (chyba 15 minut). Jeżeli wypalasz na trasie, to drugi punkt odpada. Może się okazać, że czujnik w trakcie wypalania poda zaniżoną temperaturę i proces zostanie przerwany lub masz już tak zużyty filtr, że w przewidzianym na to czasie nie uda się go oczyścić.

P1900 (57): Particulate Filter Regeneration Cycle Interrupted Several Times B-031

bzajdel
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 13 sty 2016, 15:16
Lokalizacja: podkarpackie
Model:

#81 Post autor: bzajdel »

tu znowu ja ze swoimi problemami :)
Olej wymieniłem, wyzerowałem licznik i zacząłem jeździć, choć raczej trudno to nazwać jazdą. 30km po poprzednim wypalaniu włączyło się wszystko od nowa, a potem kolejny raz również gdzieś po ok. 30 km. Czyli miałem trzy wypalania jedno po drugim. Pojechałem w dłuższą trasę, żeby troche dodatkowo przegonić autko i podpiąłem pod kompa u znajomego i pokazał nasycenie dpf na poziomie 40%. Pomyślałem sobie, że może w końcu będzie w porządku, że filtr się wypalił i czyszczenie/płukanie pomogło. Dałem radę przejechać 420km i wypalanie wróciło wczoraj. Byłbym nawet zadowolony, ale dziś wróciło ponownie po 30km. Jestem w kropce. Dalsza jazda w ten sposób nie ma sensu.
Wycinać?

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5222
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#82 Post autor: fredas »

Tak wyrżnij gada bo na paliwo nie wyrobisz :> chyba że sprawdź jeszcze to co pisze Marcin :mysli:
Obrazek
Obrazek

bzajdel
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 13 sty 2016, 15:16
Lokalizacja: podkarpackie
Model:

#83 Post autor: bzajdel »

Sprawdzę, ale znaleźć mechanika, który będzie umiał to sprawdzić może byc trudne.
Co do wycinki - dwóch moich sąsiadów miało zafiry, wycinali swoje DPFy i w ciągu pół roku obaj pozbyli się samochodów, coś po usunięciu było nie w porządku.
Boje się tej wycinki, orientowałem się w okolicy u kilku speców od tego. Jeden robi przez emulator (ok. 800), drugi zmienia coś w samym oprogramowaniu konkretnej zafiry (chyba wyłącza sterownik) oraz dodaje dodatkowy katalizator spalin, żeby samochód przeszedł przegląd (ok. 800zł). Robi dużo aut na Słowację, a tam przegląd podobno zaczyna się od wsadzenia czujnika w rurę, stąd ten katalizator.
Jaki sposób proponujecie, jakie macie swoje doświadczenia?
Co do zużycia paliwa to faktycznie jest problem, dwa wypalania w ciągu dwóch dni i 1/5 baku nie ma

Awatar użytkownika
basti_seba
Mieszkaniec
Posty: 426
Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
Imię: Seb
Lokalizacja: SRB
Auto: ZC 1.4T Enjoy
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NEL
Gender:

#84 Post autor: basti_seba »

To nie rób u paproków w okolicy a na pewno nie daj sobie wcisnąć emulatora. Podjedź do Krakowa do Grzegorza Leśnickiego z http://www.gcstuning.pl/

U Grzegorza nie wycinają całej puszki tylko rozcinają od góry, wydłubują DPF a katalizator zostaje. Potem spaw od góry i śladu nie ma, że coś robione było.
Zaślep przy okazji EGR, możesz się na chiptuning skusić.

Skąd dokładnie jesteś na podkarpaciu?

bolek1822
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 30 paź 2014, 16:42
Lokalizacja: Sochaczew
Model:

#85 Post autor: bolek1822 »

Witam.
Co do mojego przerwania wypalania filtra problem juz znam. Wyskoczyl blad o nie doladowaniu turbiny. Elektro mechanik sprawdzal auto i turbinka do regeneracji.

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#86 Post autor: tomek evo »

Są 3 rozwiązania :
1. Wycięcie - jeśli jest profesjonalnie zrobione to nie ma żadnych problemów, Skuteczność 100%. Koszt ok. 800-1000 zł (ale może być bardzo różnie).
2. Demontaż i mechaniczne czyszczenie - dobra skuteczność ale problem całkiem nie zniknie bo dalej mamy filtr. Koszt ok. 200-500 zł. (też może być różnie)
3. Zastosowanie preparatu czyszczącego DPF-a Archoil AR6500 - z tego co wiem najskuteczniejszego preparatu tego typu na rynku. W większości przypadków pomaga, chyba że filtr zapchany na amen. Koszt 107,00 zł (bez zniżki dla forumowiczów) jednak dobrze jest zastosować najpierw Archoila AR6400-CR - preparat czyszczący kompleksowo układ wtryskowy i paliwowy (eliminujemy -ograniczamy przyczyny zapychania się filtra). Koszt AR6400 CR to79,90 zł (bez zniżki). Po tym zabiegu dobrze jest stosować w miarę regularnie dodatki do paliwa AR6200 lub AR6800 pozwalające utrzymać w czystości układ wtryskowy i paliwowy a przy okazji poprawiające parametry ON.

bzajdel
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 13 sty 2016, 15:16
Lokalizacja: podkarpackie
Model:

#87 Post autor: bzajdel »

basti_seba pisze:Skąd dokładnie jesteś na podkarpaciu?
jestem z okolic Sanoka
Przed zimą raczej na pewno zdecyduję się na wycięcie, bo juz brak mi sił do tego. Zdarza się przerwa między wypalaniami 500-650km, a potem w ciągu dwóch dni trzy wypalania. Chore! Olej wymieniany w marcu, wyzerowana inspekcja na 30.000 dziś mi pokazuje 6000km do następnej, a w tym czasie zrobiłem ok 4000. To nie ma sensu, olej trzy-cztery razy do roku do wymiany. A w niedziele w nocy wyjeżdżam :)

mlody1972
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 14 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Białystok
Model:

#88 Post autor: mlody1972 »

A j wyciołem chwasta i mam spokoj i dwa lata gwarancji na robote.
Auto odżyło jest czym jechac a przedtem coraz słabszy i wypalanie co 500-700 km.
koszt jaki z tym zwiazanay to 900 zł.
Mlody1972

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”