Silnik 2,0 DTI - kopci na czarno, biało, szaro - przyczyny?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#136 Post autor: Dziadek13 »

lukasz198666 pisze:witam mam taki problem jak odpale zafire 2.0 dti 2002r 101km na zimnym silniku to kopci na niebiesko, słychac metaliczny lekki dzwiek, troche buje silnikiem. a jak sie rozgrzeje to juz jest lepiej wcale nie kopci, nie słychac metalicznego dzwieku. do tego nie ubywa mi oleju wrecz odwrotnie przybywa mi go :( mysle ze to jest zle ustawiony kat wtrysku albo którys wtrysk leje paliwo i nie zdarzy go wypalac. zapach dymu z tłumika to czuc rope.

https://www.youtube.com/watch?v=vw7v3bn608k



Zostaje ci do zrobienia pomiar sprężania w cylindrach.
Co do wtrysków to ciężko jest te nasze dwu sprężynowe wtryski zajechać.
Jak przybywa oleju to paliwo mija pierścienie i leci do oleju a ja sie zagrzeje to metal się rozszerza i wtedy uszczelnia się i czujesz poprawę
Możesz zrobić próbę olejową i będziesz wiedział co puszcza góra czy dół oraz który cylinder.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2016, 19:06 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#137 Post autor: SD72 »

bazyliszek72

lukasz198666

#138 Post autor: lukasz198666 »

kopcenie na niebiesko jest cały czas na zimnym silniku czy na wolnych obrotach czy jak dodasz gazu. dym znika jak sie silnik rozgrzeje. a jak by olej z silnika wypalało to by kopcił na czarno. a z tłumika czuc zapach ropy. i oleju nie ubywa wrecz go przybywa

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#139 Post autor: SD72 »

A jak poziom plynu chlodniczego :?:
bazyliszek72

lukasz198666

#140 Post autor: lukasz198666 »

płyn jest cały czas w normie.


EDIT

a i jeszcze jak sie rozgrzeje to pewnie którys wtrysk leje paliwo i załacza sie kontrolka awarii silnika i silnik wchodzi w tryb awaryjny. pewnie komora spalania sie zalewa paliwem.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2016, 18:07 przez lukasz198666, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#141 Post autor: Dziadek13 »

To co piszesz o trybie awaryjnym nie ma nic wspólnego z lejącymi wtryskami , a jak wtrysk leje to leje cały czas ale wątpie że to wtrysk.
Jest tryb awaryjny to jest i błąd, pod komputer i odczyt błędu i wiesz co jest.
Może od razu napisz wszystko co się dzieje bo widzę że z postu na post się rozkręcasz.
lukasz198666 pisze:jak sie rozgrzeje to silnik wchodzi w tryb awaryjny.
Tu raczej z rozgrzewaniem to raczej czujnik temperatury oleju lub czujnik obrotu wału ale stawiam że z olejem raczej z mieszanką olej-ON coś podnosi temperature i czujnik temperatury oleju wali błędem
Ostatnio zmieniony 28 mar 2016, 18:23 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

lukasz198666

#142 Post autor: lukasz198666 »

jest tak ze jak rano odpale samochód na zimnym silniku to kopci mi z tłumika na niebiesko i czuc wypalajaca sie rope. a jak wyjade na droge i jak sie silnik rozgrzeje dym znika. oleju nic nie ubywa tylko dobywa go i płyn chłodzacy jest w normie. jeszcze na zimnym silniku słychac taki metaliczny dzwiek. :?
Ostatnio zmieniony 28 mar 2016, 19:14 przez lukasz198666, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#143 Post autor: Dziadek13 »

Pomiar sprężania na cylindrach.
Podpiąć pod komputer i odczytać błędy.
A pisanie nic nie daje trza wziąść na klate problem i się z nim zmierzyć.

lukasz198666

#144 Post autor: lukasz198666 »

sprawdze a tak wyglada sytuacja z samochodem. filmik

https://www.youtube.com/watch?v=vw7v3bn608k

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#145 Post autor: tomzam »

silnik chodzi jakby nie na wszystkie gary, jeżeli nie ma na którymś zapłonu a wtrysk podaje to paliwo dostaje się do oleju
przyczyn może być kilka:pierścienie, zawory, szklanki, wałek itd.
cos było robione przy samochodzie przed tym jak się to stało?

lukasz198666

#146 Post autor: lukasz198666 »

jak narazie wymieniałem swiece zarowe bo jedna była ukrecona i sa dwie swiece nowe i dwie stare sprawne bo mi je sprawdzali. jutro bede jechał do mechanika sprawdzic pod komputer. narazie nie chce ładowac sie w koszty i mysle 1 o ustawieniu kata wtrysku a jak to nie pomoze to to sprawdze wtryski.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#147 Post autor: Janus »

lukasz198666 pisze:jak narazie wymieniałem swiece zarowe bo jedna była ukrecona i sa dwie swiece nowe i dwie stare sprawne bo mi je sprawdzali. jutro bede jechał do mechanika sprawdzic pod komputer. narazie nie chce ładowac sie w koszty i mysle 1 o ustawieniu kata wtrysku a jak to nie pomoze to to sprawdze wtryski.
Jak się jedna świeca nie uszczelniła to nie masz kompresji i leci ropa do cylindra, ot co
Janusz

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#148 Post autor: tomzam »

przed awarią nic nie robiłeś znaczy się.
Nie była nawet tankowana, myta, trzepane dywaniki - nic nie robione
W jakich okolicznościach wystąpił problem po raz pierwszy? - w czasie jazdy, po postoju przy zapaleniu, przy redukcji biegu, przyspieszanie - konkretnie kiedy i w jakiej sytuacji to było i co było chwilę wcześniej - takie rzeczy nie dzieją się bez przyczyny

Jak wykręciłeś ukręcona świecę? - nie jest to łatwe a jak głowica pod maską to nawet bardzo trudne
Ostatnio zmieniony 28 mar 2016, 20:29 przez tomzam, łącznie zmieniany 2 razy.

lukasz198666

#149 Post autor: lukasz198666 »

swiece wymieniłem w warsztacie który sie tym zaimuje i troche mnie to kosztowało. ja kupiłem ten samochód taniej i nie wiem jak to sie stało. mysle ze to moze byc ustawiony zły kat wtrysku lub poszedł którys wtrysk.

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#150 Post autor: tomzam »

Czyli kupiłeś samochód z tą usterką i zanim zmieniłeś świecę też to się już działo?
Kąta wtrysku chyba nie da się przestawić - konstrukcja wtryskiwacza jest taka a nie inna i pyli pod stałym kątem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”