Silnik gaśnie w czasie jazdy
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Jak Pan uważa Panie Kolego ale ja na Twoim miejscu od tego bym zaczął. Wyjęcie bezpiecznika nic nie kosztuje. Jak silnik wejdzie w tryb awaryjny (bo przestanie widzieć sterownik skrzyni) ale będzie jeździł i nie będzie gasł - to winowajca znaleziony.adask04 pisze:No ok jeśli dalsze poszukiwania nie dadzą rezultatu to tak zrobie
Janusz
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Janus pisze:Masz schematy podklejone w dziale Elektryka to popatrzadask04 pisze:A gdzie znajduje sie ten bezpiecznik ? Normalnie tam gdzie inne ? I który odpowiada za sterownik skrzyni
Lekko fotki pouciekaly :>
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=304
bazyliszek72
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Tam nie ma fotek - jest link do serwisu który udostępnia dokumenty onlinebazyliszek72 pisze:Janus pisze:Masz schematy podklejone w dziale Elektryka to popatrzadask04 pisze:A gdzie znajduje sie ten bezpiecznik ? Normalnie tam gdzie inne ? I który odpowiada za sterownik skrzyni
Lekko fotki pouciekaly :>
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=304
Janusz
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Janus pisze:Tam nie ma fotek - jest link do serwisu który udostępnia dokumenty onlinebazyliszek72 pisze:Janus pisze:Masz schematy podklejone w dziale Elektryka to popatrzadask04 pisze:A gdzie znajduje sie ten bezpiecznik ? Normalnie tam gdzie inne ? I który odpowiada za sterownik skrzyni
Lekko fotki pouciekaly :>
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=304
Ale kiedys bylo wiecej "obrazkow"
Ostatnio zmieniony 28 mar 2016, 21:05 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
bazyliszek72
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Wolno się ładują są bo właśnie przeglądambazyliszek72 pisze: Ale kiedys bylo wiecej "obrazkow"
Bezpiecznik F2.39 (7,5A) powinien odłączyć elektronikę skrzyni. Tylko problem polega na tym, że on również zasila moduł wentylatorów W tej sytuacji można by odłączyć cały sterownik po prostu...
Tylko zastanawia mnie jedna rzecz - a nie masz Kolego tak, że na włączonym zapłonie pracują Ci wentylatory w trybie awaryjnym??
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
To jest poniekąd logiczne. Ale:adask04 pisze:Nie, wentylatory załączają się jak silnik zgaśnie i wtedy nie można odpalić auta.
Jak zgaśnie w aucie nagle silnik, to ok, wentylatory chodzą, bo zapłon jest włączony ale brak informacji o obrotach silnika i być może temperaturze - więc sterownik wentylatorów wchodzi w tryb awaryjny. A jak wyłączysz zapłon, to wentylatory się zatrzymują?
Janusz
Z tego co kojarze to nie. Bardziej jak chodza to wtedy nie da sie odpalić i wtedy mruga kontrolka check bardzo szybko chociaz zdarzylo sie i tak ze nawet jak nie mrugała tylko sie zapalila a wentylatory chodziły to tez nie dało się zapalic.
Ale zazwyczaj jest tak ze jak chodza to kontrolka check mrugnie pare razy i nie odpala a jak sie wylacza to wtedy sie zaswieci i auto odpala.
Ale zazwyczaj jest tak ze jak chodza to kontrolka check mrugnie pare razy i nie odpala a jak sie wylacza to wtedy sie zaswieci i auto odpala.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
A widzisz, czyli jest związek między zachowaniem się ECU silnika, a pracą modułu wentylatorów. Przy czym raczej nie wywołuje problemu sam moduł wentylatorów. On po prostu wchodzi w tryb awaryjny przez tryb awaryjny sterownika silnika.adask04 pisze:Z tego co kojarze to nie. Bardziej jak chodza to wtedy nie da sie odpalić i wtedy mruga kontrolka check bardzo szybko chociaz zdarzylo sie i tak ze nawet jak nie mrugała tylko sie zapalila a wentylatory chodziły to tez nie dało się zapalic.
Ale zazwyczaj jest tak ze jak chodza to kontrolka check mrugnie pare razy i nie odpala a jak sie wylacza to wtedy sie zaswieci i auto odpala.
Spróbuj dostać się do sterownika skrzyni i ją odłączyć. W starszych Oplach sterownik był umieszczony za schowkiem pasażera, tak jakby nad jego nogami...
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Kolego,
Sprawdź jeszcze pod maską duży bezpiecznik F2 (60A) - odpowiada on za zasilanie wielu obwodów - w tym dostarcza napięcie z akumulatora (niezależnie od włączonego zapłonu) do modułu wentylatorów, immobilisera oraz sterownika skrzyni i silnika.
Może gdzieś są styki luźne, nadpalone, przy dużym poborze prądu następuje zbyt duży spadek napięcia albo iskrzenie i elektronika zaczyna świrować...
Wymień bezpiecznik i sprawdź jego gniazdo - bezpiecznik powinien wchodzić ciasno do gniazda!
Sprawdź jeszcze pod maską duży bezpiecznik F2 (60A) - odpowiada on za zasilanie wielu obwodów - w tym dostarcza napięcie z akumulatora (niezależnie od włączonego zapłonu) do modułu wentylatorów, immobilisera oraz sterownika skrzyni i silnika.
Może gdzieś są styki luźne, nadpalone, przy dużym poborze prądu następuje zbyt duży spadek napięcia albo iskrzenie i elektronika zaczyna świrować...
Wymień bezpiecznik i sprawdź jego gniazdo - bezpiecznik powinien wchodzić ciasno do gniazda!
Janusz
No więc ( ponoć nie zaczyna się tak zdania ;p ) byłem dziś u elektryka u którego moja Zosia zapuściła już chyba korzenie ( i powiedziałem mu to wszystko.
Z tego co stwierdził to tak:
Bezpiecznik pod maską sprawdzał i jest OK, gniazdo OK i tam wszystko OK
Sprawdził na kompie i za skrzynie odpowiadają 4 bezpieczniki. Odpiął najpierw jeden przejechałem się skrzynia chodziła prawidłowo, ale na samym już podjeździe zdechło.
Odpiął drugi ( właśnie ten z wentylatorem ) i przejechałem się...skrzynia w trybie awaryjnym i wcale nie zmienia biegów normalnie z szarpnięciem tylko cały czas only 3 bieg. Ale nie zgasł... powiedział pojeździć i sprawdzić... i nawet za brame ( dzieki Bogu ) nie wyjechałem i zdechł ...także wypięty bezpiecznik od skrzyni też nic nie dał. ;/;/;/ Wymieniony przewód CAN miedzy ECU silnika a skrzynia i dalej nic ;/ Nie wiem co to za cholerstwo może być i on mówi że pierwszy raz się z czymś takim spotyka.
Jedno co zauważył to to ze jak silnik zgasnie i nie chce odpalic a odłączy mu na chwile kleme od aku i podłączy spowrotem to zagada od strzała.
Naprawde ja juz trace nerwy i najchetniej bym to sprzedal ale kto kupi auto ktore nie jezdzi;/;/;/
Z tego co stwierdził to tak:
Bezpiecznik pod maską sprawdzał i jest OK, gniazdo OK i tam wszystko OK
Sprawdził na kompie i za skrzynie odpowiadają 4 bezpieczniki. Odpiął najpierw jeden przejechałem się skrzynia chodziła prawidłowo, ale na samym już podjeździe zdechło.
Odpiął drugi ( właśnie ten z wentylatorem ) i przejechałem się...skrzynia w trybie awaryjnym i wcale nie zmienia biegów normalnie z szarpnięciem tylko cały czas only 3 bieg. Ale nie zgasł... powiedział pojeździć i sprawdzić... i nawet za brame ( dzieki Bogu ) nie wyjechałem i zdechł ...także wypięty bezpiecznik od skrzyni też nic nie dał. ;/;/;/ Wymieniony przewód CAN miedzy ECU silnika a skrzynia i dalej nic ;/ Nie wiem co to za cholerstwo może być i on mówi że pierwszy raz się z czymś takim spotyka.
Jedno co zauważył to to ze jak silnik zgasnie i nie chce odpalic a odłączy mu na chwile kleme od aku i podłączy spowrotem to zagada od strzała.
Naprawde ja juz trace nerwy i najchetniej bym to sprzedal ale kto kupi auto ktore nie jezdzi;/;/;/
Adamie, mnie ciekawią dwie sprawy:
1. Immo - może jego wywalenie może coś dać, może mieć jakieś zwarcie i działa jak mu się podoba
2. selektor - krótko mówiąc - gała zmiany biegów, spróbuj jak Ci auto znowu zgaśnie przerzucać na zapłonie wajchą między położeniami P i N, a nawet resztą i próbuj odpalać (spróbuj też na D czy 3,2,1), jeżeli nie odpala a po zmianie przełożenia na N i P odpali to wymieniasz gałę i po sprawie (mam nadzieję). Dla porównania, jeździłem Passatem z 94r. w automacie i padł czujnik stopu pod pedałem - auta w ogóle nie odpalisz! tam wymagany był bieg N lub P i wciśnięty pedał hamulca, na pozostałych biegach (czyli R,D,3,2,1) zachowuje się tak samo jak bez hamulca - rozrusznik nawet nie kręci, ale w Twoim przypadku to napewno nie ten czujnik... Niestety to raczej nie ta droga, bo gdyby to byłaby gałka od biegów to silnik by nie gasł
Ogólnie poszedłbym w kierunku Immo - pogadaj z elektrykiem, aby ominął całkowicie immobiliser na stałe
ps. Masz drugi kluczyk do auta? spróbuj na drugim
kurde, pomysłów kupa i nic nie pomaga, współczuję, bo kupiłeś ładne autko, ale cieszy, że pomimo fury pieniędzy wierzysz w dobry koniec, tak 3maj dobry człowieku, napraw i wpadnij na spota
1. Immo - może jego wywalenie może coś dać, może mieć jakieś zwarcie i działa jak mu się podoba
2. selektor - krótko mówiąc - gała zmiany biegów, spróbuj jak Ci auto znowu zgaśnie przerzucać na zapłonie wajchą między położeniami P i N, a nawet resztą i próbuj odpalać (spróbuj też na D czy 3,2,1), jeżeli nie odpala a po zmianie przełożenia na N i P odpali to wymieniasz gałę i po sprawie (mam nadzieję). Dla porównania, jeździłem Passatem z 94r. w automacie i padł czujnik stopu pod pedałem - auta w ogóle nie odpalisz! tam wymagany był bieg N lub P i wciśnięty pedał hamulca, na pozostałych biegach (czyli R,D,3,2,1) zachowuje się tak samo jak bez hamulca - rozrusznik nawet nie kręci, ale w Twoim przypadku to napewno nie ten czujnik... Niestety to raczej nie ta droga, bo gdyby to byłaby gałka od biegów to silnik by nie gasł
Ogólnie poszedłbym w kierunku Immo - pogadaj z elektrykiem, aby ominął całkowicie immobiliser na stałe
ps. Masz drugi kluczyk do auta? spróbuj na drugim
kurde, pomysłów kupa i nic nie pomaga, współczuję, bo kupiłeś ładne autko, ale cieszy, że pomimo fury pieniędzy wierzysz w dobry koniec, tak 3maj dobry człowieku, napraw i wpadnij na spota