[B] - wampir - ZAFIRA 2.0T

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#166 Post autor: gRZENIU »

Już wszystko jasne ... :lol: Dzięki .... :piwo:

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#167 Post autor: paweldm »

Czekamy na efekty i wynik hamowania.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#168 Post autor: Sumik »

Rzeczowo i konkretnie :)
Również jestem ciekawy jaką moc uzyskasz. Ciekawe jak dużo momentu dojdzie :D

Co z downpipe? Wsadzasz 2,5" i usuwasz katy?

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#169 Post autor: wampir11111 »

Marcinie narazie martwi mnie wyciek oleju z kolektora wydechowego nie jest go duzo bo autko spala setke oleju na 1000 km i niewiem co jest grane bo nawet dymka niepusci :/ Jakies podpowiedzi :mysli: Ps a co do wydechu to 3 cale calosc :)


A wiec odkrecilem kolektor wydechowy i kicha mokre sa cztery wyloty z glowicy :cry: Po ponownym dokreceniu juz sie niepoci ale mam taki sam objaw jak Wojti i stawiam na uszczelniacze zaworow. Po swietach zmierze cisnienia i zobaczymy. Jak cisnienie bedzie ok to wymienie same uszczelniacze bez sciagania glowicy :| i zobaczymy co bedzie :mysli: A jak kompresja bedzie kicha no to odkladamy i remoncik :?
Ostatnio zmieniony 25 mar 2016, 20:20 przez wampir11111, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#170 Post autor: wampir11111 »

Wiec jak pisalem wczesniej walki wyjete czekam na sciagacz i uszczelniacze zaworow uszczelniacze walkow i uszczelke dekla mam nadzieje ze jutro skoncze :lol:
Załączniki
Uszczelniacze 1.jpg
Uszczelniacze.jpg

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#171 Post autor: Wojti »

Bardzo dobry ruch :piwo: :ok: Problem znikającego oleju będziesz miał z głowy :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#172 Post autor: gRZENIU »

Kawał porządnej roboty ... :piwo: Mnie też to czeka, takie same objawy :/
wampir11111 pisze:Po swietach zmierze cisnienia i zobaczymy. Jak cisnienie bedzie ok to wymienie same uszczelniacze bez sciagania glowicy :|

Michał, a jaką kompresje miałeś :?:

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#173 Post autor: wampir11111 »

gRZENIU niezdazylem sprawdzic cisnienia bo zegar niedojechal :/ Ale jak poskladam to zmierze :lol:

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#174 Post autor: rafant4011 »

Operacja na otwartym sercu.



;)

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#175 Post autor: paweldm »

Wymiana uszczelniaczy zaworowym nie ma wpływu na kompresję. Tu dobrze jest zdjąć głowicę wówczas można sprawdzić zawory i ewentualnie je przeszlifować.
Ostatnio spotkałem się z opinią, że ten silnik pali olej poprzez pierścienie. Zapiekają się ponoć pierścienie zgarniające.
Ma ktoś takie doświadczenia?
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#176 Post autor: Sumik »

paweldm, doświadczenia nie mam z tym konkretnym silnikiem bo jeszcze nie rozbierałem swojego :lol: Jakiś czas temu robiłem kilkanaście Opli i tak bywało. Same olejowe były zajechane przez to że były zapieczone i nie pracowały.
Co do 2.0T to kilkanaście lat temu ktoś z Opla wziął na warsztat c20xe i dodał do niego turbo. Potem silnik egzystował pod różnymi nazwami jednak zbytnio się on nie zmienił. Silnik wzmocniono, dodano natrysk oleju na denka tłoków jednak coś kosztem czegoś. Często zapiekają się pierścienie olejowe czyli zgarniające. Z tego co słyszałem ( i to z kilku źródeł) to powinno się je wymieniać co 90-100tys. km. Zależy to również od tego jak kto traktuje silnik. Jeżeli jeździ na słabej jakości oleju i wymienia go jak mu się przypomni to sam doprowadza do szybszej śmierci silnika. Uważam że w naszym przypadku (2.0T) dobry olej i wymiana co 10tys. km. pomogą cieszyć się dłużej :)

Co do ściągania głowicy to tu masz rację. Lepiej ściągnąć i sprawdzić szczelność zaworów. Bo zawsze małym kosztem można dokonać korekty:) A i łatwiej wymienić uszczelniacze. Jednak jak już ściągniesz to wręcz należy przyjrzeć się pierścieniom, itp. No bo jak głowa leży na ziemi to wszystko masz na wierzchu. I tutaj rozchodzi się już tylko o kasę.
Jak dla mnie wymiana pierścieni bez pomiaru gładzi i ewentualnego szlifu pod nadwymiar nie mam sensu. To tylko takie łatanie

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#177 Post autor: wampir11111 »

Uszczelniacze wymienione :lol: Jak na jedna osobe kupe roboty ale mam nadzieje ze z olejem spokoj :mrgreen: Jak widac na zdjeciu to zjechane na maksa :/ Glowicy niescisgalem bo i tak ja sciagne i zrobie remont wiec scisgac dwa razy jest bez sensu ;) Mam astre g 1,6 16v przebieg 250 tysi jezdze na polsyntetyku magnatek Castrol od 60 tys i oleju bierze mi setke na 10 tys :lol: ale co dyche wymieniam. Wiec jak dbasz tak masz ;)
Załączniki
Uszczelniacze.jpg

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#178 Post autor: gRZENIU »

No uszczelniacze faktycznie zajechane ... :/ Kawał dobrej roboty :piwo:

Michał ile czasu zeszło Ci się z rozebraniem i złożeniem ponownie zastawek serducha Zośki ??? :lol:

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#179 Post autor: wampir11111 »

gRZENIU rozbiorka godzinke :lol: Wymiana uszczelniaczy dwie godz pierwszy zaz ;) Poskladanie plus wymiana zimeringow walkow dwie godz :lol: Wiec niejest zle . Co do czesci to kup Reinza sa to czesci na pierwszy montaz a cena 130 zeta za uszczelke pokrywy zimeringi i uszczelniacze wiec zostalo na :piwo:

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#180 Post autor: Sumik »

Co do uszczelniaczy polecam Erling-a. Komplet (16 szt) kosztuje niecałe 50 zł. Są równie dobre jak i Reinz :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira B”