[B] - wampir - ZAFIRA 2.0T

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#211 Post autor: Maćku »

Wygląd ma jak z wieś tuningu hehe.... ważne że role będzie spełniać
Obrazek

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#212 Post autor: gRZENIU »

Michał ładnie się bawisssssssz .. :lol:

Czytałem trochę o Blow off-ie i słyszałem ,że w Z20LET/LER/LEH powinien zostać fabryczny zawór DV, gdyż on upuszcza częściowo powietrze w atmosfere , a częściowo zostawia w dolocie. Z kolei BOV wypuszcza całość w atmosferę... I tu może być konflikt po zamontowaniu zaślepki DV :/ Ale bardziej obeznani niech się wypowiedzą...

Tu znajdziesz trochę info : http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... f&start=45

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#213 Post autor: wampir11111 »

gRZENIU pisze:Michał ładnie się bawisssssssz .. :lol:

Czytałem trochę o Blow off-ie i słyszałem ,że w Z20LET/LER/LEH powinien zostać fabryczny zawór DV, gdyż on upuszcza częściowo powietrze w atmosfere , a częściowo zostawia w dolocie. Z kolei BOV wypuszcza całość w atmosferę... I tu może być konflikt po zamontowaniu zaślepki DV :/ Ale bardziej obeznani niech się wypowiedzą...

Tu znajdziesz trochę info : http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... f&start=45
gRZENIU u Sumika smiga :lol: wiec niewiem zobaczymy ;) Mam nadzieje ze tez bedzie :/
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2016, 21:37 przez wampir11111, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#214 Post autor: gRZENIU »

Napewno będzie wszystko tak jak należy ... :piwo: i będzie ssssssyczało :lol:

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#215 Post autor: Sumik »

GRUBOOOOO :!: I tak trzymaj :piwo:
Masz do niego tulejki regulujace dzwiek :?:
Czekam na filmik :lol:

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#216 Post autor: Sumik »

gRZENIU pisze:Michał ładnie się bawisssssssz .. :lol:

Czytałem trochę o Blow off-ie i słyszałem ,że w Z20LET/LER/LEH powinien zostać fabryczny zawór DV, gdyż on upuszcza częściowo powietrze w atmosfere , a częściowo zostawia w dolocie. Z kolei BOV wypuszcza całość w atmosferę... I tu może być konflikt po zamontowaniu zaślepki DV :/ Ale bardziej obeznani niech się wypowiedzą...
DV wypuszcza ciśnienie z dolotu przed turbinę. Całkowicie. Jest on skonstruowany tak, że nie ma opcji rozdzielania między atmosferę a dolot. Powietrze zmierzone przez przepływkę jest dalej wykorzystywane.
BOV wypuszcza wszystko w atmosferę.
I tu miałem na początku obawy czy sterownik nie będzie wariował ponieważ powietrze zmierzone przez przepływomierz nie jest wykorzystywane, a to potrzebne do spalania jest powtórnie mierzone i na tej podstawie dobierane są dalsze parametry pracy silnika. Ale zauważyłem że nie ma z tym żadnych problemów. Normalnie wstaje, zbiera się i nie ma żadnego większego Laga spowodowanego tym że turbo musi napompować powietrze które BOV wysssssssyczał na zewnątrz.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#217 Post autor: gRZENIU »

Sumik, Właśnie o to mi chodziło :ok:

Efektem braku powietrza obliczonego przez przepływkę są u Ciebie strzały z wydechu :lol: Bo mieszanka za bogata i nadmiar paliwa spala się w wydechu, a nie w cylindrze ... Bynajmniej tak wyczytałem :P

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#218 Post autor: Sumik »

gRZENIU pisze:Sumik, Efektem braku powietrza obliczonego przez przepływkę są u Ciebie strzały z wydechu :lol:
Czyli wszytko pod kontrolą :lol: Jak dla mnie jest :ok: :D

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#219 Post autor: wampir11111 »

Hej powiem tak HKS zalozony zaslepka DV tez odpalamy i cyyyyk jak cza ale tylko dwa razy :lol: Jest blad auto z kluczykiem :/ Czytamy resetujemy i jest Oki :D Dwa cyyyyk i jest to samo :oops: Wywalamy zaslepke DV i wkladamy ori DV odlaczamy HKSa i jest Oki :mysli: Czyli kupa w poniedzialek podepne DV i HKS na tym samym podcisnieniu i zobaczymy co wyjdzie :?: Prosze o porady ;)
Załączniki
HKS.jpg

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#220 Post autor: ryba1 »

wampir11111 pisze: wkladamy ori DV odlaczamy HKSa i jest Oki
tak będzie ok.ori DV wyrównuje ciśnienie przy BOV-ie,blo-off-e.najlepiej widać jak masz zegar.w ogóle nie chce ładować przy zaślepce DV

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#221 Post autor: wampir11111 »

Tak myslalem Krzysiek ale zostawie go jak przyjdzie tutbo bez DV :lol: Jak odpale kapa to pogadamy na PW ;)

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#222 Post autor: Sumik »

ryba1 pisze:w ogóle nie chce ładować przy zaślepce DV
Ładuje, ale po wystąpieniu błędu doładowanie jest ograniczone do ok 0,4-0,5 bara.


wampir11111, Napisz jaki kod błędu Ci wywaliło.
Szczerze Ci powiem że dziwi mnie to. Ja u siebie mam podpięte tak jak Ci tłumaczyłem, mam zaślepiony DV i wszystko działa... Nie rozumiem czemu u Ciebie wywala błąd. Jak konstrukcyjnie wygląda ten zawór HKS-a, może podczas otwarcia po spuszczeniu ciśnienia łapie lewe powietrze i przez to sterownik głupieje.
U mnie BOV ma 2 tłoki i wszystko śmiga jak powinno. Jak śmigam w mieście to mogę wystroić nawet i do 1,5 bara (na tyle starcza mi paliwa w ukłądzie żeby zachować dobry AFR). Na trasie skręcam do 1.1 bara bo jak na większym doładowaniu przeciągam ponad 200 km/h to wywala mi przeładowanie układu. Nic dziwnego, spowodowane jest to zabezpieczeniami producenta zapisanymi w mapach (jak przekroczę stałe doładowanie 1,2 bara przez okres powyżej ok 5 s to zmienia mapę na awaryjną i dawkuje mniejsze ilości paliwa przez to doładowanie rzędu maks 0,5 bara. Wystarczy wyłączyć/włączyc zapłon przetrzymać chwilę gaz podczas jazdy żeby doładowanie doszło do moksimum i błąd znika).

Jężdzę tym autem na co dzień, robię miesięcznie grubo ponad 1000km i nie mam żadnych problmów.

Ciekawe czemu u Ciebie wychodzą takie rzeczy.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2016, 23:21 przez Sumik, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#223 Post autor: wampir11111 »

Sprobuje podpiac go razem z DV jak bedzie kicha to zostawie go jak turbo bedzie inne ;) Chodz powiem ze efekt byl mega mocny :lol: Co do bledu to wywalal po przekroczeniu 4 tys obrotow :/ A jaki blad to niewiem bo niemam jak sprawdzic :|

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#224 Post autor: ryba1 »

wampir11111 pisze:Sprobuje podpiac go razem z DV
w 4-ch silnikach tak musiałem podpiąc bo wywalało błąd.jak bedziesz jechał na strojenie załóż jak ma być czyli z zaślepką.na pewno dostroją że nie będzie walić błędami
wampir11111 pisze:Chodz powiem ze efekt byl mega mocny
będzie zrób jak pisałem

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#225 Post autor: wampir11111 »

ryba1 pisze:
wampir11111 pisze:Sprobuje podpiac go razem z DV
w 4-ch silnikach tak musiałem podpiąc bo wywalało błąd.jak bedziesz jechał na strojenie załóż jak ma być czyli z zaślepką.na pewno dostroją że nie będzie walić błędami
wampir11111 pisze:Chodz powiem ze efekt byl mega mocny
będzie zrób jak pisałem
Dzieki ryba1 tak zrobie :piwo:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira B”