[A] Brak mocy w Zafirze
Moderator: Sebu$
A więc tak kontrolka check sprawna (podczas zakupu auta nie była niestety nie zwróciłem uwagi najwieksza moja głupota ale trudno, już naprawiona była zaklejona taśma od spodu)
pomiary podciśnienia według schematu nr.1 i tak:
-(1) na obu krócach pompy vacum ok 0,9
-(2) przed siłownikiem klapek ok 0,1
-(3) przed egr ok 0,9 po dodaniu gazu spada do ok 0,1
-(4) przed siłownikiem WG turbo ok 0,9
pomiary v44 postaram sie dokonac dzis lub jutro narazie dysponuje tylko amatorskimi danymi z obd2 i aplikacji ScanMyOpel ktora teorytycznie pokazuje dane o ktore pytasz dzis lub jutro je opisze
Postaram sie tez podjechac do warsztatu z specjalistycznym interfejsem ale to za jakiś czas dopiero
z linku ktory mi podałes upewniłem się że EZ od turbo jest nieprawidłowe bo jest szary a powinnien być czarny (czy moze miec to wpływ?)
EZ od egr po włonczeniu zasilania tyrkocze,brzeczy cały czas kiedyś tak nie robił ale nie wprowadziło to odczuwalnych zmian (czy tak powinno byc)
Impendencja dwoch EZ jest według mojego multimetru 5,5 ohm a jednego 5,7
czy rozebrać EZ w celu obejrzenia wyczyszczenia skoro teorytycznie podcisnienie za EZ jest oki? miałem niedawno rozebrane sle tylko dolna czesc EZ wszystkie były wmiare czyste tylko w jednym było jakby kilka ziarenek piasku
Jakbym pisał jakieś głupoty prosze brać poprawki dopiero poznaje budowe i zasady działania elementów osprzetu silnika
i Z góry serdecznie dziękuje za każda podpowiedz
EDIT
a Jeszcze jedna rzecz nie wiem czy ma cos do rzeczy. jak kupiłem tą Zafire to od razu musiałem kupic turbo po regeneracji bo stara pluła olejem w kazda strone. Moze Mechanik ktory ja wymieniał mial cos wyczyscic po wymianie turbo i tego nie zrobił , czy moze byc cos zapchane olejem przez to? w przyszlym miesiacu bede wymianial wentylator chłodniczki klimy bo łożysko jest zatarte i skoro juz będe miał zdjete zderzak to myslałem ow yczyszczeniu intercoolera czy to dobry pomysł i czy moze on miec wpływ na taki muł?
pomiary podciśnienia według schematu nr.1 i tak:
-(1) na obu krócach pompy vacum ok 0,9
-(2) przed siłownikiem klapek ok 0,1
-(3) przed egr ok 0,9 po dodaniu gazu spada do ok 0,1
-(4) przed siłownikiem WG turbo ok 0,9
pomiary v44 postaram sie dokonac dzis lub jutro narazie dysponuje tylko amatorskimi danymi z obd2 i aplikacji ScanMyOpel ktora teorytycznie pokazuje dane o ktore pytasz dzis lub jutro je opisze
Postaram sie tez podjechac do warsztatu z specjalistycznym interfejsem ale to za jakiś czas dopiero
z linku ktory mi podałes upewniłem się że EZ od turbo jest nieprawidłowe bo jest szary a powinnien być czarny (czy moze miec to wpływ?)
EZ od egr po włonczeniu zasilania tyrkocze,brzeczy cały czas kiedyś tak nie robił ale nie wprowadziło to odczuwalnych zmian (czy tak powinno byc)
Impendencja dwoch EZ jest według mojego multimetru 5,5 ohm a jednego 5,7
czy rozebrać EZ w celu obejrzenia wyczyszczenia skoro teorytycznie podcisnienie za EZ jest oki? miałem niedawno rozebrane sle tylko dolna czesc EZ wszystkie były wmiare czyste tylko w jednym było jakby kilka ziarenek piasku
Jakbym pisał jakieś głupoty prosze brać poprawki dopiero poznaje budowe i zasady działania elementów osprzetu silnika
i Z góry serdecznie dziękuje za każda podpowiedz
EDIT
a Jeszcze jedna rzecz nie wiem czy ma cos do rzeczy. jak kupiłem tą Zafire to od razu musiałem kupic turbo po regeneracji bo stara pluła olejem w kazda strone. Moze Mechanik ktory ja wymieniał mial cos wyczyscic po wymianie turbo i tego nie zrobił , czy moze byc cos zapchane olejem przez to? w przyszlym miesiacu bede wymianial wentylator chłodniczki klimy bo łożysko jest zatarte i skoro juz będe miał zdjete zderzak to myslałem ow yczyszczeniu intercoolera czy to dobry pomysł i czy moze on miec wpływ na taki muł?
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2016, 20:06 przez ufo01@wp.pl, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Jak turbina pluła olejem to tam masz połowe chłodnicy oleju lub więcej stąd małe doładowanie.
Reszta w porządku ez od egr warczy bo ma warczeć bo upuszcza podciśnienie jak podczas jazdy egr będzie zamknięty to przestanie warczeć to samo się robi jak upuszcza podciśnienie do turbo to ten przy turbo też warczy ale w innym czasie.
A jak drażni cię warczenie to poczytaj ten temat. http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
Reszta w porządku ez od egr warczy bo ma warczeć bo upuszcza podciśnienie jak podczas jazdy egr będzie zamknięty to przestanie warczeć to samo się robi jak upuszcza podciśnienie do turbo to ten przy turbo też warczy ale w innym czasie.
A jak drażni cię warczenie to poczytaj ten temat. http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2016, 19:45 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
Dwa screnny z aplikacji scan my opel podczas jazdy do pracy nie wiem czy cos pomoga ale jak mam to wrzucam
sa w odwrotnej kolejnosci ale nie ma to znaczenia( samo mi tak wrzuca w tej kolejnosci)
Filtr paliwa mialem wymieniany w warsztacie w pazdzierniku ale chyba jeszcze raz wymienie sam tylko musze doczytac jak sie odpowietrza bo jeszczd tego nie robilem
sa w odwrotnej kolejnosci ale nie ma to znaczenia( samo mi tak wrzuca w tej kolejnosci)
Filtr paliwa mialem wymieniany w warsztacie w pazdzierniku ale chyba jeszcze raz wymienie sam tylko musze doczytac jak sie odpowietrza bo jeszczd tego nie robilem
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2016, 22:13 przez ufo01@wp.pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam, moja Zafira była mułowata, ale jak się rozgrzała była nawet ok.
Postanowiłem zmienić filtr paliwa i oleju oraz zalałem nowym olejem półsyntetykiem, wymieniłem też część przewodów od podciśnienia stare były w opłakanym stanie i jeden wąż który idzie od IC do turbo (dociąłem na wymiar od Vectry). Po tych zabiegach samochód nie chciał odpalić. Musieliśmy wspomagać się plakiem. Gdy zrobiłem jazdę próbną przeraziłem się. Ja mu w gaz a on zbierał się gorzej od malucha. Zrobiłem nim ok. 50km. i nic się nie poprawiło. Dodam, że żaden błąd nie wyskakuje. Odłączyłem kostkę od przepływomierza i zbiera się nieco lepiej, ale bez szału, maks obroty jakie osiąga to 2900 i około 80-90km/h.
Jeśli chodzi o EGR jest elektroniczny, nowy, oryginalny. Co może być tego powodem? Bo już powoli brak mi pomysłów.
Postanowiłem zmienić filtr paliwa i oleju oraz zalałem nowym olejem półsyntetykiem, wymieniłem też część przewodów od podciśnienia stare były w opłakanym stanie i jeden wąż który idzie od IC do turbo (dociąłem na wymiar od Vectry). Po tych zabiegach samochód nie chciał odpalić. Musieliśmy wspomagać się plakiem. Gdy zrobiłem jazdę próbną przeraziłem się. Ja mu w gaz a on zbierał się gorzej od malucha. Zrobiłem nim ok. 50km. i nic się nie poprawiło. Dodam, że żaden błąd nie wyskakuje. Odłączyłem kostkę od przepływomierza i zbiera się nieco lepiej, ale bez szału, maks obroty jakie osiąga to 2900 i około 80-90km/h.
Jeśli chodzi o EGR jest elektroniczny, nowy, oryginalny. Co może być tego powodem? Bo już powoli brak mi pomysłów.
Jak nie chciał Ci odpalić to może za słabo odpowietrzone masz układ paliwa po wymianie Filtra albo za mocno/za słabo nakrętke od filtra zakręcone lub pęknięta obudowe filtra . A jak nie może wejść na obroty to jak ja grzebałem w układzie podciśnienia to te gumowe kolanka ktore łączą przewody podciśnienia z poszczególnymi elektro zaworkami pomimo że były wpięte ale za lekko wchodziły na króce elektrozaworków przepuszczały lewe powietrze to auto nie mogło wejść na obroty i jechało maks 70km/h na szybko zanim je wymieniłem to ścisnołem je opaskami elektrycznymi a kolanka poszukałem na szrotach bo nowe kosztuja około 25zl sztuka taniej nie znalazlem.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Y20DTH sam się nie odpowietrzy. Zalać obudowę filtra ropą i kręcić rozrusznikiem to za mało - auto błyskawicznie wyssie paliwo z obudowy filtra i zaciągnie powietrze z przewodów od baku i zgaśnie. Jedyne odpowietrzanie to pompa elektryczna i to raczej na przewodzie ssącym pompy (między pompą a filtrem). Odpowietrzanie zachodzi tylko przy kręceniu rozrusznikiem (elektrozawór paliwa się wtedy otwiera, przy włączonym samym zapłonie jeszcze nie). Odpowietrzanie przez przewód powrotny u mnie też nie szło... To co piszę Kolego znam z autopsji bo przećwiczyłem to punkt po punkcie w garażu.Skinerrr pisze:Po tych zabiegach samochód nie chciał odpalić. Musieliśmy wspomagać się plakiem (...)
PS procedura serwisowa odpowietrzania (pompka elektryczna na powrocie do baku) może się sprawdza dla starszej pompy VP44, ale nie dla PSG16 (dwie wtyczki).
Janusz
Chciałem zrobić tak https://www.youtube.com/watch?v=tOl2KQJGIxM ale po przekręceniu stacyjki paliwo nie leciało, więc zalałem filtr po brzegi ON. Mimo to nie chciał odpalić więc powtórzyłem całą operację dolewając drugi raz (nie wiem czy tak ma być, ale filtr paliwa był zanurzony w cieczy mniej więcej do połowy). Nie dało to rezultatu dlatego poszedł Plak. Jeśli chodzi o śrubkę trzymającą filtr poluźniłem ją- również bez efektu. Sprawdzałem wężyki, które wymieniałem i trzymają się, nie są luźne itp.
Muszę się zaopatrzyć w pompkę, jednak każdy mi mówił (nawet mechanicy), że zalanie filtra w zupełności wystarczy...
Muszę się zaopatrzyć w pompkę, jednak każdy mi mówił (nawet mechanicy), że zalanie filtra w zupełności wystarczy...
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2016, 16:16 przez Skinerrr, łącznie zmieniany 1 raz.
zamierzałem wyczyscić intercooler zgodnie z radą kolegi dziadka i zaglondałem pod spod samochodu zeby odkrecic zderzak od dołu i zauważyłem jedna rzecz w bloku silnika z lewej strony są dwa czujniki jeden to chybe czujnik obrotów rozrzadu drugi nie wiem i wlasnie przy tym drugim sa dwie wtyczki jedna jest podlonczona do tego czujnika a druga idąca w tej samej osłonce kabli nie jest do niczego podłonczona i pytanie nastepujace od czego ona mogłaby być i czy ja podłonczyc. Moze to ona jest winna braku mocy?
załączam troche kiepskie zdjęcie moze bedzie widac. A druga sprawa podczas jazdy po polnej drodze jakiś czas temu odkrecił sie korek od oleju (musiałem mieć za słabo dokrecone) no i zanim sie kapnolem to wszystko było zalane olejem co widac na zdjeciu czy podczas czyszczenia spodu silnika z oleju musze uwazac.na jakies czujniki uszczelki?
załączam troche kiepskie zdjęcie moze bedzie widac. A druga sprawa podczas jazdy po polnej drodze jakiś czas temu odkrecił sie korek od oleju (musiałem mieć za słabo dokrecone) no i zanim sie kapnolem to wszystko było zalane olejem co widac na zdjeciu czy podczas czyszczenia spodu silnika z oleju musze uwazac.na jakies czujniki uszczelki?
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Ta wolna wtyczka to byłaby potrzebna jak byś miał zabudowany czujnik poziomu oleju a ty masz zaślepkę troszke wyżej a niżej masz czujnik temperatury oleju.
I nie czujnik obrotu rozrządu tylko czujnik obrotu wału.
I nie czujnik obrotu rozrządu tylko czujnik obrotu wału.
Pompką to se możesz piwo pompować jak sama pompa jest pusta dlatego należy popuścić trzy przewody wysokiego ciśnienia teraz kręcimy rozrusznikiem wspomagając sie plakiem jak zacznie lecieć paliwo z pod nakrętek dokręcasz nakrętki i silnik juz sam chodzi i reszte odpowietrzy do tego jest potrzebny kumaty kolega.Skinerrr pisze:Chciałem zrobić tak https://www.youtube.com/watch?v=tOl2KQJGIxM ale po przekręceniu stacyjki paliwo nie leciało, więc zalałem filtr po brzegi ON. Mimo to nie chciał odpalić więc powtórzyłem całą operację dolewając drugi raz (nie wiem czy tak ma być, ale filtr paliwa był zanurzony w cieczy mniej więcej do połowy). Nie dało to rezultatu dlatego poszedł Plak.
Muszę się zaopatrzyć w pompkę, jednak każdy mi mówił (nawet mechanicy), że zalanie filtra w zupełności wystarczy...
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2016, 17:44 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
co do plaka to gdzie nim pryskac bo z tego co widziałem wiekszosc pryska nim w miejsce filtra powietrza po wyjeciu filtra choc gdzies doczytalem sie ze mozna tak uszkodzic przepływomierz i ta osoba pisała ze odreca egr i pryska do dolotu.
Nie zam sie tylko to gdzies udalo mi sie przeczytac i pytam z ciekawości mądrzejszych kolegów jak to naprawde jest
Nie zam sie tylko to gdzies udalo mi sie przeczytac i pytam z ciekawości mądrzejszych kolegów jak to naprawde jest