Wypadanie zapłonu na jednym cylindrze
Moderator: Sebu$
Wypadanie zapłonu na jednym cylindrze
Witam
Posiadam zafirę a 1.8, LPG, 2004 rok. Od sierpnia ubiegłego roku walczę z wypadającym zapłonem na jednym z cylindrów. Najpierw zapala się kontrolka trakcji TC, następnie autko nie pali na jednym cylindrze a silnik pracuje jak w amerykańskim dodgu, utrata mocy. Chwilkę później, po przełączeniu na benzynę sytuacja po przejechaniu kilometra wraca do normy, jednak po kilku dniach podobne objawy występują również na samej benzynie. Wymienione świece, wymieniona cewka zapłonowa. Trzech elektryków głowiło się co to może być (stwierdzili, że sterownik silnika, ale nie da się naprawić) jednak czwarty elektryk po sprawdzeniu i rozkręceniu komputera stwierdza, że tam wszystko gra. Zasugerował wymianę sondy lambda, ale czy ma ona jakikolwiek wpływ na podawanie mieszanki, spalanie itp. poza funkcją diagnostyczną.
POMOCY!!!! Nie mam już pojęcia co robić. Sześciu mechaników (łącznie z serwisem opla) rozkłada ręce!!!!
Posiadam zafirę a 1.8, LPG, 2004 rok. Od sierpnia ubiegłego roku walczę z wypadającym zapłonem na jednym z cylindrów. Najpierw zapala się kontrolka trakcji TC, następnie autko nie pali na jednym cylindrze a silnik pracuje jak w amerykańskim dodgu, utrata mocy. Chwilkę później, po przełączeniu na benzynę sytuacja po przejechaniu kilometra wraca do normy, jednak po kilku dniach podobne objawy występują również na samej benzynie. Wymienione świece, wymieniona cewka zapłonowa. Trzech elektryków głowiło się co to może być (stwierdzili, że sterownik silnika, ale nie da się naprawić) jednak czwarty elektryk po sprawdzeniu i rozkręceniu komputera stwierdza, że tam wszystko gra. Zasugerował wymianę sondy lambda, ale czy ma ona jakikolwiek wpływ na podawanie mieszanki, spalanie itp. poza funkcją diagnostyczną.
POMOCY!!!! Nie mam już pojęcia co robić. Sześciu mechaników (łącznie z serwisem opla) rozkłada ręce!!!!
oki, ale czy podwyższone spalanie może doprowadzić do wypadania zapłonu na jednym z cylindrów? Poza tym spalanie jest niezmienne od 5 lat użytkowania autka. Natomiast błąd sondy lampda zaświecił się dwa dni po zamontowaniu gazu, i pomimo wielokrotnego kasowania błędu wraca po kilku minutach. Przez ostatnie cztery lata nie miało to żadnego wpływu na prace silnika ani spalanie.
-
- Przeglądacz
- Posty: 95
- Rejestracja: 07 paź 2014, 09:57
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Jaroszów
- Auto: Opel Zafira A i B
- Model: ZAiZB
- Oznaczenie silnika: ZiX18XEiR
Witam
Wal do dobrego elektryka niech sprawdzi kable(odpowiedzialne za sterowanie wtryskami PB) a mianowicie całą drogę od sterownika ECU do sterownika Gazu. Tam możesz mieć problem.
Może pomoże http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=19838
Wal do dobrego elektryka niech sprawdzi kable(odpowiedzialne za sterowanie wtryskami PB) a mianowicie całą drogę od sterownika ECU do sterownika Gazu. Tam możesz mieć problem.
Może pomoże http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=19838
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2016, 18:33 przez shadoworg, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
Sprawdzają się kable, obecny elektryk stwierdził, że zrobił już dziesiątki Zosiek z takimi samymi objawami, takiego przypadku jak moja jeszcze nie miał (do tej pory zawsze winą były przepalone styki w sterowniku silnika, prosta naprawa i już). Ale mówi że stanie na głowie żeby ustalić przyczynę (wziął sobie to za punkt honoru ) ....mam nadzieję
Sprawdzają się kable, obecny elektryk stwierdził, że zrobił już dziesiątki Zosiek z takimi samymi objawami, takiego przypadku jak moja jeszcze nie miał (do tej pory zawsze winą były przepalone styki w sterowniku silnika, prosta naprawa i już). Ale mówi że stanie na głowie żeby ustalić przyczynę (wziął sobie to za punkt honoru ) ....mam nadzieję
U mnie po roku na gazie zaczął wypadać zapłon na 1 cylindrze, pojechałem na przegląd lpg i wymienili "bebechy" 1-go wtrysku i jest gitkamilkazm1982 pisze:Byłem!!!!
Żadnych błędów, wtryski działają ok.
Objawy bardzo podobne, jak zaczął wypadać zapłon na gazie to nawet przełączenie na PB nic nie dawało, silnik miał błąd i dalej była lipa. Jedyna różnica to, że podczas jazdy na samej benzynie nic się nie działo albo jak Zosia miała lepszy dzień to działała dobrze zarówno na PB jak i na LPG... Może podjedź do gazownika znowu i poproś o wymianę jednego wtrysku (tego, na którym wypada zapłon), a jeżeli instalka na gwarancji to tym bardziej i nie słuchaj, że jest dobrze
Powodzenia w skomplikowanej dość sytuacji
Nie wiem czego się chwycić, więc może wtryski benzyny coś majstrują? Odpal auto i ruszaj kostkami na wtryskach. Z tego co pamiętam to powinny działać także na lpg, ale nie podają paliwa do silnika (chyba, poprawcie jeśli się mylę). Podobny problem (ale tylko na benzynie) miałem w poprzednim aucie, auto od czasu do czasu się dusiło, pracowało na 3 gary. Po zakupie pojechałem do mechanika na wymianę rozrządu, oleju itp. i powiedziałem, że trzeba świece wymienić i kable, bo coś przerywa. Otworzył maskę i czekał, aż zacznie nierówno chodzić i odpinał wtyczki od wtrysków... na jednej było bez zmian, wymienił wtyczkę i po sprawie... Może spróbuj tego
Wtryski benzyny były już sprawdzane. Problem polega na tym, że zapłon wypada raz na 1 wtrysku, po raz kolejny przy wystąpieniu usterki na 3 i tak dalej na 2 i 4. Wcześniej już pewnie pisałem, ale usterka występuje po nagrzaniu się auta i jak ustalił elektryk w momencie kiedy wentylator od chłodnicy załączy się po raz czwarty!??? Ewidentnie elektryka, ale gdzie. Po odłączeniu czujnika wału, auto normalnie pali z tą tylko różnicą , że musi 4 razy przekręcić żeby odpalić a nie raz!!! WTF!!!!!!!!!!
- gRZENIU
- Zafiromaniak
- Posty: 2136
- Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Signum
- Model: Polift
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Ja bym przyjrzał się czujnikowi wału... Najlepiej niech mechanik sprawdzi jego oprność po rozgrzaniu silnika omomierzem , nie pamiętam jaka wartość powinna być , ale kojarzę coś około 160ohm lub 360ohm ( sprawdź na YouTube są filmiki jak to sprawdzić)...kamilkazm1982 pisze: Po odłączeniu czujnika wału, auto normalnie pali z tą tylko różnicą , że musi 4 razy przekręcić żeby odpalić a nie raz!!!
Może być tak ,że czujnik wału po zozgrzaniu silnika zaczyna wariować i dlatego wypada zapłon bo gubi obroty ...