[B] - wampir - ZAFIRA 2.0T
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Blad P1106-5A to blad czujnika cisnienia doladowania. Przekroczenie zakresu lub wadliwe dzialanie. Tylko czemu na postoju... Wszystko masz dobrze podpiete? Czy przypadkiem nie odpioles gdzies przewodzika od WG?
Jak masz dostep do OC to sprawdz jakie masz doladowanie na postoju. A jakie w szczycie. No i podczas jazdy. Przydalby ci sie zegar doladowania wtedy mozesz wszystko monitorowac.
Mozliwe jest ze spadl, lub uszkodzil sie wezyk od turbo/WG. Wychodzi on z zimnej strony (wkretka pod kolektorem wydechowym) i idzie do elektrozaworu na turbinie. Jak tam bedzie nieszczelnosc to bedIesz mial stale doladowanie ok 1.6 bara. (Kiedys mi sie tak zrobilo) stad mialbys przeladowanie w ukladzie. Ja sie zorientowalem bo zegar doladowania wszedl mi na czerwone pole.
Jak masz dostep do OC to sprawdz jakie masz doladowanie na postoju. A jakie w szczycie. No i podczas jazdy. Przydalby ci sie zegar doladowania wtedy mozesz wszystko monitorowac.
Mozliwe jest ze spadl, lub uszkodzil sie wezyk od turbo/WG. Wychodzi on z zimnej strony (wkretka pod kolektorem wydechowym) i idzie do elektrozaworu na turbinie. Jak tam bedzie nieszczelnosc to bedIesz mial stale doladowanie ok 1.6 bara. (Kiedys mi sie tak zrobilo) stad mialbys przeladowanie w ukladzie. Ja sie zorientowalem bo zegar doladowania wszedl mi na czerwone pole.
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2016, 21:22 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
W zamrozonych ramkach blad wystrpuje. Ale jak nie swieci sie na stale tzn. ze sterownik nie widzi bledu podczas skanowanai systemu.
DV to tez jest BOV ale inaczej sie na niego mowi. A to ze spuszcza do atmosfery a nie w dolot to juz tylko kwestia budowy. Sa tez BOVy hybrydy ktore czesc wala w uklad a czesc w powietrze.
Po zaslepieniu DV sam od siebie blad nie wyskoczy. Tak jak Ci pisalem masz blad przeladowania ukladu. Moze HKS otwiera sie za pozno i dlatego wylatuje blad. Podpioles pod ten przewod co wypioles z DV? Jak nie to sprubuj. To rozwiazanie jest lepsze bo pod kolektorem masz zbiorniczek ktory gromadzi podcisnienie i reakcja na puszczenie gazu jest natychmiastowa. Ja tak mam i dziala.
DV to tez jest BOV ale inaczej sie na niego mowi. A to ze spuszcza do atmosfery a nie w dolot to juz tylko kwestia budowy. Sa tez BOVy hybrydy ktore czesc wala w uklad a czesc w powietrze.
Po zaslepieniu DV sam od siebie blad nie wyskoczy. Tak jak Ci pisalem masz blad przeladowania ukladu. Moze HKS otwiera sie za pozno i dlatego wylatuje blad. Podpioles pod ten przewod co wypioles z DV? Jak nie to sprubuj. To rozwiazanie jest lepsze bo pod kolektorem masz zbiorniczek ktory gromadzi podcisnienie i reakcja na puszczenie gazu jest natychmiastowa. Ja tak mam i dziala.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Powiem tak :
zaslepilem DV i podpiolem HKSa pod tem sam przewod co DV i dwa razy cyyyyk i blad.
Wsadzilem ori DV wpiolem HKSa w przewod podcisnienia od DV i to samo.
Potem wpiolem sie w przewod podcisnienia przy listwie wtryskowej i to samo.
Narazie poczekam z tym HKSem do wirusa i zobaczymy jak bedzie. Posprawdzam jeszcze czy da sie regulowac jego prace. A tak pozatym to klima nabita i oponki wsadzone na felgi ale zaloze je jak zaciski pomaluje
zaslepilem DV i podpiolem HKSa pod tem sam przewod co DV i dwa razy cyyyyk i blad.
Wsadzilem ori DV wpiolem HKSa w przewod podcisnienia od DV i to samo.
Potem wpiolem sie w przewod podcisnienia przy listwie wtryskowej i to samo.
Narazie poczekam z tym HKSem do wirusa i zobaczymy jak bedzie. Posprawdzam jeszcze czy da sie regulowac jego prace. A tak pozatym to klima nabita i oponki wsadzone na felgi ale zaloze je jak zaciski pomaluje
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Dziwne... Ani mój ani ryby sposób się nie sprawdziły. Tak jak Ci pisałem u mnie wszystko śmiga i to bez programu. Sprawdź jeszcze ten wężyk od turbo do zaworka i WG (tej gruszki przy turbo) co Ci pisałem bo to ewidentnie błąd przeładowania.
Napisz mi jeszcze czy ten HKS posiada 2 tłoczki czy jeden? Czy po otwarciu od razu przepuszcza powietrze czy trzeba ciśnienia w układzie żeby otworzyć drugi tłoczek. Może on łapie lewe powietrze i jak puszczasz gaz to dodatkowo turbo dobija powietrze do układu i stąd błąd.
Jak możesz to cyknij zdjęcie wężyków na turbinie. Może są źle po wpinane.
Napisz mi jeszcze czy ten HKS posiada 2 tłoczki czy jeden? Czy po otwarciu od razu przepuszcza powietrze czy trzeba ciśnienia w układzie żeby otworzyć drugi tłoczek. Może on łapie lewe powietrze i jak puszczasz gaz to dodatkowo turbo dobija powietrze do układu i stąd błąd.
Jak możesz to cyknij zdjęcie wężyków na turbinie. Może są źle po wpinane.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Co do HKSa czekam na strojenie Dzisiaj zakladalem latnie kapciochy i malowalem zaciski i kicha Tarcze klocki do wymiany i nadodatek sprezyna z tylu peknieta a mialbyc DP
ps. starsza siostra Zosi Asia tez dostala letnie kapciochy
ps. starsza siostra Zosi Asia tez dostala letnie kapciochy
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2016, 18:40 przez wampir11111, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Jak sobie to wyobrazasz?? Zastanów się co piszesz i pomyśl co będzie się działo na biegu jałowym skoro BOV jest jednotłoczkowy... Podciśnienie w kolektorze spowoduje jego otwarcie.Powstanie dziura w ukłądzie i silnik zaciągnie powietrze przez otwartego BOV-a bez pomiaru przez przepływkę. Na jałowym turbina ledwo co się obraca i pompuje śladowe ilości powietrza...ryba1 pisze:da radę ale po strojeniu
Ryba... znowu mieszasz ludziom w głowach...
Wampir, polecam ProPerfekta. Nie ma z nim żadnych problemów. Ja jestem zadowolony i nie mam błędów
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2016, 19:13 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
normalnie.Sumik pisze:Jak sobie to wyobrazasz??
nie mieszam i z łaski swojej przestań podważać moje kompetencje.trochę więcej opli przygotowałem i mam większą wiedzę na ten temat.sporo ludzi tu pomogłem.wystarczy poczytać posty.Sumik pisze:Ryba... znowu mieszasz ludziom w głowach...