Witam
Mam problem z silnikiem 2.2 w benzynie, skrzynia auto. Ktoregos dnia przy mocniejszym starcie, auto straciło moc i zapaliła się kontrolka silnika. W serwisie odczytali 6 bledow w tym 3 błędy wskazujące na katalizator i klapki kolektora ale nie spisali mi kodów (sic) bo uznaki. Nie byli pewni, które są związane ze zdarzeniem więc wyczyscili i kazali pojeździć parę dni.
Nazajutrz zaczęły się pojawiać regularne problemy polegające na nierównej (rwanej) pracy silnika przy mocniejszym przyspieszaniu. Sporadycznie taka rwana praca utrzymuje się po prxyslieszeniu i trwa póki nie zatrzymam się i nie odpala silnika na nowo. Problemowi nie towarzysza natomiadt nierowne obroty. Ich wskazowka w czasie przyspieszenia lub postoju pracuje jak powinna (czyli plynnie do gory lub w miejscu bez drgan). Przy spokojnej (żeby nie powiedzieć powolnej) jeździe problem nie występuje. Przez dwa dni problemy nie wywołały żadnej kontroli a powtórny odczyt z komputera nie wyrzucił błędów. Dopiero kolejny dzień później 'w końcu' zapaliła się kontrolka silnika
Zamierzam odstawić auto na dłużej do warsztatu w tym tyg ale ciekawi mnie czy ktoś ma doświadczenie z czymś takim?
Pozdrawiam
Brak mocy, rwana praca podczas przyspieszania
- siwy1538
- Przeglądacz
- Posty: 81
- Rejestracja: 20 lis 2015, 12:02
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Leszno
- Auto: Vectra
- Model: C
- Oznaczenie silnika: Z20NET
Witam
Jaki masz przebieg w tym aucie? Silnik Z22YH?
Mimo wszystko, dobrze byłoby odczytać błędy interfejsem dedykowanym do opla.
czynników powodujących problemy o których piszesz, może być masa. począwszy od problemów z katalizatorem, sondami, pompą, kolektorem jak i uszkodzony, przestawiony rozrząd.
Jaki masz przebieg w tym aucie? Silnik Z22YH?
Mimo wszystko, dobrze byłoby odczytać błędy interfejsem dedykowanym do opla.
czynników powodujących problemy o których piszesz, może być masa. począwszy od problemów z katalizatorem, sondami, pompą, kolektorem jak i uszkodzony, przestawiony rozrząd.
Tak to jest Z22YH, przebieg 190 tysiecy.
Pompa paliwa byla wymieniana w sierpniu zeszlego roku. Reszta z wymienionych podzespolow nie byla ruszana.
Dzis w czasie jazdy zdalem sobie rowniez sprawe, ze czuje w kabinie spaliny. Bede sie umawial do ASO, mam nadzieje, ze komputer bedzie w stanie wskazac na konkretna czesc bo jakbym mial wymieniac po kolei do skutku to raczej zdecydowalbym sie na rozstanie z Zocha. A tego jednak bym nie chcial na tym etapie
Pompa paliwa byla wymieniana w sierpniu zeszlego roku. Reszta z wymienionych podzespolow nie byla ruszana.
Dzis w czasie jazdy zdalem sobie rowniez sprawe, ze czuje w kabinie spaliny. Bede sie umawial do ASO, mam nadzieje, ze komputer bedzie w stanie wskazac na konkretna czesc bo jakbym mial wymieniac po kolei do skutku to raczej zdecydowalbym sie na rozstanie z Zocha. A tego jednak bym nie chcial na tym etapie
Ostatnio zmieniony 16 maja 2016, 23:00 przez belinea, łącznie zmieniany 1 raz.
Odczytane kody
Sonda Lambda 1, kod PO130
Spalanie Cylinder 4, kod P0304
Stwierdzenie wypadniecia zaplonu
W warsztacie (nie ASO) zasugerowali w pierwszej kolejnosci wziac pod lupe cewke. Auto musze naturalnie zostawic na dzien lub dwa ale niestety nie sa w stanie powiedziec (bez zajrzenia) czy maja cewke, ktora by pasowala, na skladzie zeby przetestowac. Rzekomo koszt nowego zamiennika to 400-500 zlotych.
Zastanawiam sie czy nie pojechac do ASO. Mam z nimi dwa doswiadczenia. Pierwsze, ze drogo, ale to wiadomo. Drugie, to ze jesli zle zdiagnozuja i wsadza czesc, ktora problemu nie rozwiazuje, wyciagaja ja a ja nie musze placic. Tak bylo z czujnikiem i pompa paliwa. Zaczeli od czujnika, nie poprawilo sie, wsadzili pompe nowa a za czujnik nie placilem. Czy to jest u nich regula?
Sonda Lambda 1, kod PO130
Spalanie Cylinder 4, kod P0304
Stwierdzenie wypadniecia zaplonu
W warsztacie (nie ASO) zasugerowali w pierwszej kolejnosci wziac pod lupe cewke. Auto musze naturalnie zostawic na dzien lub dwa ale niestety nie sa w stanie powiedziec (bez zajrzenia) czy maja cewke, ktora by pasowala, na skladzie zeby przetestowac. Rzekomo koszt nowego zamiennika to 400-500 zlotych.
Zastanawiam sie czy nie pojechac do ASO. Mam z nimi dwa doswiadczenia. Pierwsze, ze drogo, ale to wiadomo. Drugie, to ze jesli zle zdiagnozuja i wsadza czesc, ktora problemu nie rozwiazuje, wyciagaja ja a ja nie musze placic. Tak bylo z czujnikiem i pompa paliwa. Zaczeli od czujnika, nie poprawilo sie, wsadzili pompe nowa a za czujnik nie placilem. Czy to jest u nich regula?