Problemy z ruszaniem na zimnym silniku

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
michalsol

#61 Post autor: michalsol »

Witam,
Podepnę się pod temat bo mam bardzo podobne objawy.

Problem z ruszeniem po odpaleniu jest jak auto postoi dłużej powyżej 8h. Po zapaleniu dusi się tak jakby nie palił na wszystkie tłoki. Dodawanie gazu czasem powoduje że się dławi. Po ok 2-3 minutach problem ustaje i autko reaguje prawidłowo na gaz (czasem mam wrażenie, że przy zmianie biegów obroty idą mi lekko w górę). Pojawia mi się błąd P1070 - zauważyłem że pojawia się kiedy auto jest ciepłe i zostanie odpalone ponownie po ok. 1h.

Dzieje się tak już prawie od 2 lat - zawsze spokojnie czekam aż się "namyśli", jednak problem zaczyna mi coraz bardziej przeszkadzać. Ostatnio oddałem autko do serwisu - przestało tydzień i pan mnie zapewnił, że posprawdzali wszystkie części elektryczne i to musi być sprawa mechaniczna (proponował żebym rozglądał się za nowym silnikiem) - oczywiście skasował mnie za pełną diagnozę części.

Po podłączeniu do kompa przepływka pokazuje ok 10kg/h na jałowym biegu i temepraturę 34 st. w dzisiejszą ciepłą noc.

Czy ktoś mi może polecić jakiś dobry serwis w Warszawie gdzie mógłbym to zdjagnozować? Ewentualnie czy opinia "mechanika", że winny jest silnik może być prawidłowa?

Czy myślicie, że jest sens dokładnie sprawdzić układ dolotowy i czyścić przepustnicę?

anghelinni

#62 Post autor: anghelinni »

michalsol, a czy jesteś w stanie sam się czymś podpiąć? Możesz sprawdzić, czy na zimnym po odpaleniu sonda lambda pracuje, jakie są korekty długo i krótko terminowe. Na podstawie samych wskazań przepływomierza nie da się zbyt wiele powiedzieć.
U mnie objawy były podobne jak opisujesz. Miałem korektę długoterminową ok. 15%, krótkoterminowa skakała, ale zawsze była dodatnia. Sonda lambda w ogóle nie pracowała - wskazania leżały na najniższej wartości z tego co pamiętam, nie pamiętam w ogóle wskazań z przepływomierza...
Możesz spróbować odpiąć przepływomierz i sprawdzić czy to coś zmienia (będą oczywiście wyskakiwały błędy z przepływki, ale przyczyna jasna).
Sprawdź też jak pracuje sonda na nagrzanym już silniku. Drugą sondę też sprawdź - podobno jak katalizator się kończy to objawy mogą być podobne.

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#63 Post autor: Piasek »

W benzyniakach Opla dławienie na zimnym to najczęściej objaw zasyfiałej przepustnicy. Wyczyścić - to nic nie kosztuje a wiele może poprawić.

michalsol

#64 Post autor: michalsol »

Dzięki, zacznę od przeczyszczenia przepustnicy. Później zbadam dokładniej parametry sond i przepływki.
Dodam, że mam ten problem od kiedy kupiłem to auto - stąd nasuwa mi się myśl, że poprzednik mógł zamontować nieoryginalną przepływkę. Czy mogę jakoś sprawdzić czy to oryginał?

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#65 Post autor: Piasek »

Oryginał będzie miał widoczne nr Opla albo Bosch`a na przykład czy Pierburga - zależy kto tam jest producentem bo to markowe graty. Kiepskiej jakości zamienniki to wszelkiego rodzaju Toprany, Hans Preis`y i inne często nie posiadające żadnych oznaczeń.
Przepływkę można przemyć - wystarczy zwykły zmywacz do hamulców w aerozolu. Spryskać porządnie i zostawić do wyschnięcia.

michalsol

#66 Post autor: michalsol »

Znalazłem przyczynę największych problemów, okazało się, że wąż do od przepływki do przepustnicy był źle założony na przepustnicę (nie było tego widać na pierwszy rzut oka, był lekko zagięty z tyłu) - autko łapało lewe powietrze. Aż mi się wierzyć nie chcę, że przez taką pierdąłe męczyłem się tak długo z autem i mechanik tego nie zauważył.
Jest znacznie lepiej - auto reaguje na gaz po dłuższym postoju i się nie dusi - jednak nadal jest trochę "osłabiony" zaraz po odpaleniu.
Przepływka wygląda na oryginalną.
Nadal jednak mam problem z błędem p0170 (pojawia się, jak ponownie odpale silnik po krótszym postoju) - tutaj zamierzam najpierw zresetować kompa i pojeździć na samej beznzynce - jeśli się nie pojawi to wiadomo, że problem z gazem.
Przepustnicy jeszcze nie wyczyściłem ale mam to w planach (czekam na klucz - zwykłą nasadką torx e10 nie daje rady).

Awatar użytkownika
Saghat
Posty: 4
Rejestracja: 19 lut 2016, 06:03
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Brzesko
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#67 Post autor: Saghat »

Niewkręcanie na obroty z rana lub po dłuższym postoju (na benzynie), świecący check (błąd mieszanki), a ostatnio kontrolka trakcji... Skąd ja to znam? Morduję się z tym od roku. Zaczęło się po dwóch tygodniach od założenia gazu.
Wczoraj wyczyściłem w końcu przepustnicę. Była totalnie zapaprana. Półtoramilimetrowy otwór oczywiście niedrożny. O efektach poinformuję. Dodatkowo w poniedziałek jadę na przegląd instalacji. Gazownik jest poinformowany i ma zarezerwowane na walkę z problemem pół dniówki. Pozdrówki

michalsol

#68 Post autor: michalsol »

Przeczyściłem przepustnicę (była baaaardzo zasyfiona) i teraz mam większe problemy:
Co drugie odpalenie auta auto wchodzi w tryb serwisowy (wystarczy, że zgaszę i odpale ponownie i już jest ok). Pojawiają mi się błędy: p1070-2 (ten się pojawiał już wcześniej) oraz nowe p1500-08 i p1550-04. Jakieś rady?

anghelinni

#69 Post autor: anghelinni »

Nie sprawdziłem co oznaczają te kody błędów, ale przede wszystkim sprawdziłbym czy dobrze założyłeś przepustnicę, ze szczególnym uwzględnieniem wszystkich rur i wężyków. Upewnij się, że wszystko dobrze siedzi na swoim miejscu, jest szczelne. Z tego co pamiętam od tyłu wchodzi taki cienki wężyk z taką nasadką w kształcie litery L - nie zapomnij o nim!


EDIT

Acha, a założyłeś nową uszczelkę?
Ostatnio zmieniony 10 cze 2016, 10:59 przez anghelinni, łącznie zmieniany 1 raz.

michalsol

#70 Post autor: michalsol »

Tak, uszczelkę założyłem nową. Nie rozbierając wygląda na to że wszystkie przewody są na miejscu. W sobotę jeszcze raz rozbiorę. Tak się zastanawiam, że może napsułem przez to, że przy czyszczeniu odkręcałem 2 małe śrubki kontrolujące położenie klapki wewnątrz przepustnicy i trochę ją przesuwałem w lewo i prawo (jednak nie wyciągałem całkiem). Tutaj moje pytanie, czy ta klapka przy zamkniętej przepustnicy powinna dokładnie się wpasowywać tak by szczelnie domykać, czy przy zamkniętej mogą być "przeloty"? Czy powinna się zamykać w poziomie, czy pod lekkim kontem?
Ostatnio zmieniony 09 cze 2016, 22:04 przez michalsol, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
lech31
Zafiromaniak
Posty: 658
Rejestracja: 12 sie 2012, 19:44
Imię: Lech
Lokalizacja: Usarzów TOP
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#71 Post autor: lech31 »

Przepustnica powinna być w pozycji nie domkniętej do końca. Widać szczelinę. Ile to jest stopni trudno powiedzieć. Pozdrawiam.

radkro
Posty: 2
Rejestracja: 11 maja 2018, 12:15
Imię: Radek
Auto: zafira A 1.8 Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#72 Post autor: radkro »

Dzień dobry!

Mam problem z moją Zafirką 1.8 Comfort 2004 r. benzyna +LPG. Zaraz po pierwszym odpaleniu silnika (w danym dniu rano) mam problem z ruszeniem. Obroty skaczą w górę, potem w dół, silnik wyraźnie się dławi, naciśnięcie na pedał gazu nie daje żadnej reakcji. Dopiero po 1 min mogę ruszyć samochodem i jechać swobodnie. Sytuacja trwa już od ponad roku i żaden mechanik nie był mi w stanie pomóc. Podpinałem auto do komputera - wyskakuje błąd P0335 - czujnik położenia wału korbowego. Wymieniłem na nowy i dalej to samo. Wymieniłem wcześniej 2 sondy Lambda, czujnik położenia wału, świece, cewki, sprawdziłem parametry u gazownika. Jak odpinam czujnik temperatury silnika to samochód wchodzi na wysokie obroty i nie ma problemu z ruszaniem (nawet rano). Gdzie szukać przyczyny? Klubowicze POMOCY!!!!

Pozdrawiam RADEK

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#73 Post autor: SD72 »

Moze pomoze ;)

viewtopic.php?t=20561

Ps. W profilu jest dla mnie wiele niejasnosci.... :mysli:

Auto: zafira A 1.8 Comfort
Oznaczenie silnika: Z19DTH


viewtopic.php?f=1&t=17664
Ostatnio zmieniony 27 maja 2018, 15:27 przez SD72, łącznie zmieniany 2 razy.
bazyliszek72

marcin_kr
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 15 sie 2012, 14:14
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kutno
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#74 Post autor: marcin_kr »

radkro pisze: 26 maja 2018, 14:21 Dzień dobry!

Mam problem z moją Zafirką 1.8 Comfort 2004 r. benzyna +LPG. Zaraz po pierwszym odpaleniu silnika (w danym dniu rano) mam problem z ruszeniem. Obroty skaczą w górę, potem w dół, silnik wyraźnie się dławi, naciśnięcie na pedał gazu nie daje żadnej reakcji. Dopiero po 1 min mogę ruszyć samochodem i jechać swobodnie. Sytuacja trwa już od ponad roku i żaden mechanik nie był mi w stanie pomóc. Podpinałem auto do komputera - wyskakuje błąd P0335 - czujnik położenia wału korbowego. Wymieniłem na nowy i dalej to samo. Wymieniłem wcześniej 2 sondy Lambda, czujnik położenia wału, świece, cewki, sprawdziłem parametry u gazownika. Jak odpinam czujnik temperatury silnika to samochód wchodzi na wysokie obroty i nie ma problemu z ruszaniem (nawet rano). Gdzie szukać przyczyny? Klubowicze POMOCY!!!!

Pozdrawiam RADEK
Z podobnymi objawami walczyłem przeszło rok- wymiany, podmiany, Odpinanie czujnika temp też przez jakiś czas działało bo odpalał w trybie awaryjnym.
Ja miałem P0130 i P0170 a dodatkowo podczas jazdy na benzynie zaczynał szarpać. Niedawno podmieniłem sterownik na używany - odpalał ok ale nie działał obwód sondy (czyli ECU szrot), no to kolejny ECU i teraz odpala dobrze i nie szarpie podczas jazdy ale prze okres ssania jak dodam gazu to się przydławia. Błędów już nie ma - teraz szukam przepłyki do podmiany 5WK9 606, bo to może być związane z dławieniem albo używany ECU ma też feler. W wolnej chwili stary sterownik myślę wysłać do regeneracji.

Dodano po 15 minutach 45 sekundach:
SD72 pisze: 27 maja 2018, 15:20 Moze pomoze ;)

viewtopic.php?t=20561

Ps. W profilu jest dla mnie wiele niejasnosci.... :mysli:

Auto: zafira A 1.8 Comfort
Oznaczenie silnika: Z19DTH


viewtopic.php?f=1&t=17664
Myślę że ma silnik Z18XE 125kM :)
Zafira A 1,8 LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”