[B] - Sumik - Zafira B OPC - 2.0 T, 241KM - 2007r.
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Marcin zazdroszczę Ci tego wypadu Moja żonka stwierdziła że mam zabronione bo zafira będzie miała ponad 400 ps he he
Ostatnio zmieniony 20 maja 2016, 22:48 przez Wojti, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
- doktor
- Mieszkaniec
- Posty: 298
- Rejestracja: 25 maja 2014, 12:20
- Imię: Sebek
- Lokalizacja: Rotterdam
- Auto: Astra H OPC 'Burg
- Model: AH
- Oznaczenie silnika: z20leh
przeczytalem caly temat
gratulacje zaparcia do modów swietny projekt, bardzo kibicuje
tylko tego MBC nie rozumiem... radzil bym to jak najszybciej wymontowac jesli nie chcesz niedlugo zakladac tematu "szukam silnika"
z20leh jest nafaszerowany elektronika, ecu ma bardzo duzo map korekcyjnych i ogromne restrykcje ekologiczne.. po to jest BCS (taki n75) zeby sterowac i kontrolowac doladowanie
nie wiem ile w serii powinno ładowac doladowania - ok 0,8? do tego ma opadac powoli powyzej 5500 obr/min.
jesli ustawiasz manualnie stale wieksze cisnienie, ecu walczy bo co innego chce a co innego jest. pol biedy jesli jest duza adaptacja i podleje odpowiednio paliwo, ale jak znam ople adaptacja kuleje i na bank ten MBC robi ci powoli sieczke z silnika:)
do tego MBC jest wrazliwy na cisnienie atmosferyczne, i tutaj kolejna elektronika w z20leh - sensor barometryczny ktory te roznice niweluje, a MBC takiej opcji nie ma.
Zrobiles chociaz logi silnika na tym MBC jak zachowuje sie doladowanie wzgledem tego co chce ecu? czy czas wtryskow sie adaptuje pod wyzsze doladowanie??
ja szczerze polecam odzalowac dukatów i zrobic program a MBC wyjac jak najszybciej
nie pisze tego w zlych zamiarach czy cos... po prostu szkoda takiego fajnego auta
A tak to wszystko mega felga kozak.. mialem takie 18" w poprzedniej bertonce:)
bede sledzil temat
gratulacje zaparcia do modów swietny projekt, bardzo kibicuje
tylko tego MBC nie rozumiem... radzil bym to jak najszybciej wymontowac jesli nie chcesz niedlugo zakladac tematu "szukam silnika"
z20leh jest nafaszerowany elektronika, ecu ma bardzo duzo map korekcyjnych i ogromne restrykcje ekologiczne.. po to jest BCS (taki n75) zeby sterowac i kontrolowac doladowanie
nie wiem ile w serii powinno ładowac doladowania - ok 0,8? do tego ma opadac powoli powyzej 5500 obr/min.
jesli ustawiasz manualnie stale wieksze cisnienie, ecu walczy bo co innego chce a co innego jest. pol biedy jesli jest duza adaptacja i podleje odpowiednio paliwo, ale jak znam ople adaptacja kuleje i na bank ten MBC robi ci powoli sieczke z silnika:)
do tego MBC jest wrazliwy na cisnienie atmosferyczne, i tutaj kolejna elektronika w z20leh - sensor barometryczny ktory te roznice niweluje, a MBC takiej opcji nie ma.
Zrobiles chociaz logi silnika na tym MBC jak zachowuje sie doladowanie wzgledem tego co chce ecu? czy czas wtryskow sie adaptuje pod wyzsze doladowanie??
ja szczerze polecam odzalowac dukatów i zrobic program a MBC wyjac jak najszybciej
nie pisze tego w zlych zamiarach czy cos... po prostu szkoda takiego fajnego auta
A tak to wszystko mega felga kozak.. mialem takie 18" w poprzedniej bertonce:)
bede sledzil temat
Ostatnio zmieniony 24 maja 2016, 11:38 przez doktor, łącznie zmieniany 1 raz.
Zafira A OPC - EDS ST1
Astra H OPC Nurburgring Edition
Vectra C Turbo GTS
Astra G Kombiak 1.8
Astra H OPC Nurburgring Edition
Vectra C Turbo GTS
Astra G Kombiak 1.8
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
doktor, Dzięki za dobre słowo
Co do MBC to testuję. Zrobiłem już ponad 8000 km i nie mam żadnego problemu. Na początku owszem nie było kolorowo ale pośmigałem troszkę z kompem i udało się to fajnie wysterować. Teraz jest ustawiony na 1,1 bara i śmiga aż miło. Nic nie stuk, nic nie puka, Nic nie dymi. Nie szarpie. Jest tak jak było tylko czuć tą zmianę w przyśpieszeniu. Jak jest mokro jak wstaje turbo to i na 3 potrafi zerwać trakcję. Wiem że fajnie by było do tego wszystkiego zrobić program bo już wszystko przygotowane ( oprócz regulatora ciśnienia paliwa ), no ale fundusze nie pozwalają na chwilę obecną robić softa.
Sprawdzałem różne konfiguracje i powiem że jest tak jak piszesz. Doładowanie spada wraz ze wzrostem obrotów. Nie wiem czy spowodowane jest to korekcją jakiejś mapy czy wydajnością turbiny ( bo to też ma znaczenie).
Powyżej 1,2 bara wywala błąd przeładowania który w bardzo łatwy sposób można skasować, nawet podczas jazdy.
Powyżej 1.6 bara (jest bestia) ale z tego co zauważyłem to AFR już raczej się rozjeżdża bo czuć jak zaczyna przerywać. Zapewne za mało paliwa bo korekty już nie wyrabiają przez czasy wtrysku. Może ciśnienie na listwie pomogło by rozwiązać problem, ale to również po modyfikacjach wiąże się ze zmianą softu.
Czas pokaże. Jak bardzo się uprę to wrzucę EMU i rozwiąże wszystkie problemy z opornym sterownikiem.
Jeżeli możesz coś doradzić to chętnie wysłucham bo widzę że masz pojęcie, nie tak jak niektórzy znawcy wszystkich tematów
Co do MBC to testuję. Zrobiłem już ponad 8000 km i nie mam żadnego problemu. Na początku owszem nie było kolorowo ale pośmigałem troszkę z kompem i udało się to fajnie wysterować. Teraz jest ustawiony na 1,1 bara i śmiga aż miło. Nic nie stuk, nic nie puka, Nic nie dymi. Nie szarpie. Jest tak jak było tylko czuć tą zmianę w przyśpieszeniu. Jak jest mokro jak wstaje turbo to i na 3 potrafi zerwać trakcję. Wiem że fajnie by było do tego wszystkiego zrobić program bo już wszystko przygotowane ( oprócz regulatora ciśnienia paliwa ), no ale fundusze nie pozwalają na chwilę obecną robić softa.
Sprawdzałem różne konfiguracje i powiem że jest tak jak piszesz. Doładowanie spada wraz ze wzrostem obrotów. Nie wiem czy spowodowane jest to korekcją jakiejś mapy czy wydajnością turbiny ( bo to też ma znaczenie).
Powyżej 1,2 bara wywala błąd przeładowania który w bardzo łatwy sposób można skasować, nawet podczas jazdy.
Powyżej 1.6 bara (jest bestia) ale z tego co zauważyłem to AFR już raczej się rozjeżdża bo czuć jak zaczyna przerywać. Zapewne za mało paliwa bo korekty już nie wyrabiają przez czasy wtrysku. Może ciśnienie na listwie pomogło by rozwiązać problem, ale to również po modyfikacjach wiąże się ze zmianą softu.
Czas pokaże. Jak bardzo się uprę to wrzucę EMU i rozwiąże wszystkie problemy z opornym sterownikiem.
Jeżeli możesz coś doradzić to chętnie wysłucham bo widzę że masz pojęcie, nie tak jak niektórzy znawcy wszystkich tematów
Ty przecież nie masz LEH-a, a sam kiedyś mówiłeś że te silniki się różnią, tak więc po co zabierasz głos?ryba1 pisze:ze MBC sie nie nadaje do naszych silników.
Ostatnio zmieniony 24 maja 2016, 21:45 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
- doktor
- Mieszkaniec
- Posty: 298
- Rejestracja: 25 maja 2014, 12:20
- Imię: Sebek
- Lokalizacja: Rotterdam
- Auto: Astra H OPC 'Burg
- Model: AH
- Oznaczenie silnika: z20leh
jesli nie wywala czeka na 1,1 bara to ECU sie jakos adapuje.. ale wierz mi ze walczy, bo jak sam napisales ma mapy korekcyjne i to wiele
w sofcie doladowanie ma spadac powyzej tam jakis obrotow
1,6 bara !!
fabryczny limiter jest na 1,45 lub 1,5 bara i to juz jest punkt krytyczny
regulator paliwa fabrycznie ma 3 bary, zawsze mozna uzyc tego z z20let on ma 3,3 wiec zawsze jakis zapas paliwa jest:)
kolejna sprawa pompa paliwa, seryjna wyrabia do ok 310KM
gdyby cie naszlo na zmiane to polecam dw200 (bardzo cicha) i nie ma jeszcze podrobek tak jak oklepane walbro, gdzie co druga pada
Co do EMU.. od jakiegos czasu przestalem sledzic rozwoj poradzili juz sobie z elektronicznymi przepustnicami?
kolejna sprawa to stosujac emu tracisz ESP i pewnie kilka innych waznych funkcji w aucie, jak komputer pokladowy itp.
Byc moze idzie zrobic hybryde zostawiajac ori ecu, ale nie jestem tutaj specem wiec nie wiem
No i koszta... EMU 2,5 tys + cala elektryka + tak samo strojenie
ja mimo wszysto bym wolal ogarnac to na ori sterowniku bo wyszlo by taniej
w sofcie doladowanie ma spadac powyzej tam jakis obrotow
1,6 bara !!
fabryczny limiter jest na 1,45 lub 1,5 bara i to juz jest punkt krytyczny
regulator paliwa fabrycznie ma 3 bary, zawsze mozna uzyc tego z z20let on ma 3,3 wiec zawsze jakis zapas paliwa jest:)
kolejna sprawa pompa paliwa, seryjna wyrabia do ok 310KM
gdyby cie naszlo na zmiane to polecam dw200 (bardzo cicha) i nie ma jeszcze podrobek tak jak oklepane walbro, gdzie co druga pada
Co do EMU.. od jakiegos czasu przestalem sledzic rozwoj poradzili juz sobie z elektronicznymi przepustnicami?
kolejna sprawa to stosujac emu tracisz ESP i pewnie kilka innych waznych funkcji w aucie, jak komputer pokladowy itp.
Byc moze idzie zrobic hybryde zostawiajac ori ecu, ale nie jestem tutaj specem wiec nie wiem
No i koszta... EMU 2,5 tys + cala elektryka + tak samo strojenie
ja mimo wszysto bym wolal ogarnac to na ori sterowniku bo wyszlo by taniej
Zafira A OPC - EDS ST1
Astra H OPC Nurburgring Edition
Vectra C Turbo GTS
Astra G Kombiak 1.8
Astra H OPC Nurburgring Edition
Vectra C Turbo GTS
Astra G Kombiak 1.8
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Sumik pisze:nie tak jak niektórzy znawcy wszystkich tematów
Sumik pisze:Dodatkowo mam MBC które sprawuje się idealnie. .
Sumik pisze:(jak przekroczę stałe doładowanie 1,2 bara przez okres powyżej ok 5 s to zmienia mapę na awaryjną i dawkuje mniejsze ilości paliwa przez to doładowanie rzędu maks 0,5 bara. Wystarczy wyłączyć/włączyc zapłon przetrzymać chwilę gaz podczas jazdy żeby doładowanie doszło do moksimum i błąd znika).
żebyś przestał mnie się czepiać bo te posty potwierdzają że gówno warte jest te MBC.i to teraz Ty powinieneś postawić piwo bo jednak nie działa to prawidłowoSumik pisze: tak więc po co zabierasz głos?
mam racje???czy dalej będziesz zaprzeczał???
bo z tych postów to wynika że Ty jesteś znawcą tematu
Ostatnio zmieniony 24 maja 2016, 22:28 przez ryba1, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
ryba1, prosze Cie nie zabieraj glosu w moim garazu. Uprzejmie proszę... Nie chce sie znowu sprzeczac. Znajdz sobie inne tematy. Inne forum...
Mam MBC, i jestem z niego zadowolony. Zamontowalem, dziala jak powinno i nie mam z nim zadnego problemu.
Doktora moge wysluchac bo pisze konkretne argumenty. I widac ze ma pojecie.
Nie gniewaj sie ale od Ciebie uslyszalem tylko "to zobaczysz..." a to mi nic nie mowi...
Z reszta nie wazne.
To moj garaz i moje auto. A nie jestem laikiem w tej dziedzinie...
I powtorze po raz kolejny i mam nadzieję ze ostatni. Nie wiesz czym sie zajmowalem i zajmuje to nie zabieraj glosu.
Mam MBC, i jestem z niego zadowolony. Zamontowalem, dziala jak powinno i nie mam z nim zadnego problemu.
Doktora moge wysluchac bo pisze konkretne argumenty. I widac ze ma pojecie.
Nie gniewaj sie ale od Ciebie uslyszalem tylko "to zobaczysz..." a to mi nic nie mowi...
Z reszta nie wazne.
To moj garaz i moje auto. A nie jestem laikiem w tej dziedzinie...
I powtorze po raz kolejny i mam nadzieję ze ostatni. Nie wiesz czym sie zajmowalem i zajmuje to nie zabieraj glosu.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
jak założysz swoje prywatne forum to możesz tam rządzićSumik pisze:ryba1, prosze Cie nie zabieraj glosu
pisz co chcesz sam napisałeś że wali błedamiSumik pisze:Nie chce sie znowu sprzeczac.
śmieszny jesteś.to forum publiczne i nikt mi nie zabroni a już na pewno nie TYSumik pisze:Znajdz sobie inne tematy. Inne forum.
napisał to czego ja nie napisałemSumik pisze:Doktora moge wysluchac bo pisze konkretne argumenty
owszem tu masz 100% racjiSumik pisze:To moj garaz i moje auto.
własnie post powyżej potwierdza że raczej jesteś ale nie masz honoru sie przyznać.Sumik pisze:. A nie jestem laikiem w tej dziedzinie...
widzę że jesteś strasznie zakompleksiony bo za każdym razem się dowartościowujesz czego to Ty nie robisz.szczerze to mam w 4-rech literach co Ty robisz a wnioskuję że na pewno nie fury bo byś się pochwalił.Sumik pisze:Nie wiesz czym sie zajmowalem i zajmuje
tak to możesz .............. mówić w domu a nie do mnie.Sumik pisze:\ nie zabieraj glosu.
Panowie wypowiedzi mają być merytoryczne - bez uszczypliwości - Bodek
Ostatnio zmieniony 26 maja 2016, 08:46 przez ryba1, łącznie zmieniany 1 raz.
- wojtowca
- Zafiromaniak
- Posty: 1212
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 20:37
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bestwina koło B-B
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Chłopaki nie spinajcie się tak nawzajem bo to nie ma sensu i .ujowo wygląda na forum (jak dzieci o lizaka). Każdy z Was ma swoją wiedzę i rację. Podśmiechujcie się poza forum. Krzycho odpuść, wiesz jak jest i tego się trzymaj a Ty Marcin rób jak uważasz i ciesz się swoimi dokonaniami. Sądząc po wypowiedzi doktora to na efekty trzeba poczekać.
Ps. Sorry za ale musiałem bo mnie to troszke razi ta przepychanka.
Następne przepychanki będą "nagradzane" miesięczną karencją na Forum - Bodek
Ps. Sorry za ale musiałem bo mnie to troszke razi ta przepychanka.
Następne przepychanki będą "nagradzane" miesięczną karencją na Forum - Bodek
Ostatnio zmieniony 26 maja 2016, 11:17 przez wojtowca, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Oj ryba... !!!!!!!!!... ale ok. Konczymy bo to nie ma sensu. Ty masz swoje racje i niech tak bedzie. Wiesz wiecej i ok. Zwracam honor.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2016, 22:42 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.