Problem TURBO Z20let
Moderator: Sebu$
- michaslipknot
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 02 lip 2015, 16:40
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Kielce
- Auto: Opel Zafira OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20let
Problem TURBO Z20let
Witajcie. Mam mały problem ze swoją Zosią. Generalnie wszystko byłoby ok, ale od paru dniu podczas przyspieszania jak turbo zaczyna pompować, słychać dziwny dźwięk. Sprawdzałem dolot, węże i itp, brak nieszczelności, ale jest olej w intercoolerze jak i wali olejem z blow offa. Sam dźwięk, to podejrzewam, że padła uszczelka turbo-głowica (ten dźwięk jest trudny do opisania i trudno go do czegoś porównać....), a podejrzewam przez to, że czuć w kabinie spaliny. Nie wiem czy to są trafne spostrzeżenia... Mam wskaźnik, turbo pompuje 0,5-0,6 bara, z tego co czytałem seria właśnie tak ma, więc wszystko chyba ok. Ale czemu jest olej intercoolerze, w dolocie i blow offie? Czy zaczyna padać turbo? Proszę Was o radę.
- michaslipknot
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 02 lip 2015, 16:40
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Kielce
- Auto: Opel Zafira OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20let
- doktor
- Mieszkaniec
- Posty: 298
- Rejestracja: 25 maja 2014, 12:20
- Imię: Sebek
- Lokalizacja: Rotterdam
- Auto: Astra H OPC 'Burg
- Model: AH
- Oznaczenie silnika: z20leh
olej w dolocie i icku zawsze bedzie, nie mowie o tym ze ma sie wylewac ale taki nalot bedzie zawsze
to ze czuc spaliny w kabinie to musisz na kanal wjechac i zobaczec skad cieknie, a cieknie na bank bo splywa na wydech i stad czujesz spaliny
do sprawdzenia:
- splyw oleju z turbiny
- pokrywa zaworow
- chlodniczka oleju a w szczegolnosci weze ( z kanalu, jest z tylu pod kolektorem)
jesli chodzi o dzwiek:
- sprawdz DVke bo to 20 sekund wtedy slychac taki jakby swist
- i tak jak piszesz uszczelka turbo-glowica (dzwiek przypominajacy cykanie)
- lub polaczenie turbo-wydech (dzwiek przypomina syczenie z furczeniem)
w wersji nieoptymistycznej... przy tym przebiegu juz mogl sie blok zwichrowac(tak blok) na 3 i 4 cylindrze
musisz wtedy sprawdzic czy na polaczeniu bloku i glowicy nie cieknie, bedzie tam taka magistrala z roznymi czujnikami, miedzy blokiem a akumulatorem
wtedy remont lub inny silnik
pozdro
to ze czuc spaliny w kabinie to musisz na kanal wjechac i zobaczec skad cieknie, a cieknie na bank bo splywa na wydech i stad czujesz spaliny
do sprawdzenia:
- splyw oleju z turbiny
- pokrywa zaworow
- chlodniczka oleju a w szczegolnosci weze ( z kanalu, jest z tylu pod kolektorem)
jesli chodzi o dzwiek:
- sprawdz DVke bo to 20 sekund wtedy slychac taki jakby swist
- i tak jak piszesz uszczelka turbo-glowica (dzwiek przypominajacy cykanie)
- lub polaczenie turbo-wydech (dzwiek przypomina syczenie z furczeniem)
w wersji nieoptymistycznej... przy tym przebiegu juz mogl sie blok zwichrowac(tak blok) na 3 i 4 cylindrze
musisz wtedy sprawdzic czy na polaczeniu bloku i glowicy nie cieknie, bedzie tam taka magistrala z roznymi czujnikami, miedzy blokiem a akumulatorem
wtedy remont lub inny silnik
pozdro
Ostatnio zmieniony 28 maja 2016, 16:13 przez doktor, łącznie zmieniany 1 raz.
Zafira A OPC - EDS ST1
Astra H OPC Nurburgring Edition
Vectra C Turbo GTS
Astra G Kombiak 1.8
Astra H OPC Nurburgring Edition
Vectra C Turbo GTS
Astra G Kombiak 1.8
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
@doktor wyczerpał temat do zera i nic mi nie pozostaje jak potwierdzić.przy tym przybiegu jiz ma prawo cos dolegać w mniejszym lub większym stopniumichaslipknot pisze:250 tyś z groszamiryba1 pisze:Ile masz przebiegu???
- michaslipknot
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 02 lip 2015, 16:40
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Kielce
- Auto: Opel Zafira OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20let
Dzięki bardzo za sugestie , ale:doktor pisze:olej w dolocie i icku zawsze bedzie, nie mowie o tym ze ma sie wylewac ale taki nalot bedzie zawsze
to ze czuc spaliny w kabinie to musisz na kanal wjechac i zobaczec skad cieknie, a cieknie na bank bo splywa na wydech i stad czujesz spaliny
do sprawdzenia:
- splyw oleju z turbiny
- pokrywa zaworow
- chlodniczka oleju a w szczegolnosci weze ( z kanalu, jest z tylu pod kolektorem)
jesli chodzi o dzwiek:
- sprawdz DVke bo to 20 sekund wtedy slychac taki jakby swist
- i tak jak piszesz uszczelka turbo-glowica (dzwiek przypominajacy cykanie)
- lub polaczenie turbo-wydech (dzwiek przypomina syczenie z furczeniem)
w wersji nieoptymistycznej... przy tym przebiegu juz mogl sie blok zwichrowac(tak blok) na 3 i 4 cylindrze
musisz wtedy sprawdzic czy na polaczeniu bloku i glowicy nie cieknie, bedzie tam taka magistrala z roznymi czujnikami, miedzy blokiem a akumulatorem
wtedy remont lub inny silnik
pozdro
- spływ oleju czysty(generalnie turbo jest suche)
- pokrywa zaworów czysta
- węże przy chłodnicy, faktycznie trochę się pocą, ale przy większej naprawie będę zakuwał na nowo, bo w zafirze niestety jest bardzo ciężki dostęp do tych przewodów i niestety trochę trzeba rozebrać żeby wymienić , a tragedii nie ma '' nie leje się''
Jest sporo oleju w blow offie, widzę, że leje nim trochę po silniku...
Co do dźwięku, to właśnie mam takie syczenie jak wchodzi na obroty i furczenie jak jest gaz w podłogę.....
- zawór dv sprawdzałem, jest ok
- uszczelka na bank, bo już turbo miałem zluzowane ma śrubach, było skręcone, problem przez pół roku nie występował, teraz widzę ze powrócił i widzę, że ta podkładka "pływająca" jest pęknięta, więc tylko wymiana całości...
- połączenie turbo wydech, opaska v band, myślę, że jest dobrze skręcone. Nie było ruszane i itp. Ale widzę po sprężynie co w niej jest, że jest bardzo mocno skręcona, nie wiem czy tak powinno być... Jak możecie to wrzućcie proszę jakieś foto to porównam ze swoim
A z kolei z tymi cylindrami, to mnie nie załamuj... Ogólnie auto miało remont przy 200tyś, książka jest, telefon do serwisu i potwierdzili naprawy... Jeśli chodzi Ci o miejsce, mniej więcej stojąc przodem do silnika i patrząc od prawej strony bloku, pod podłączeniem cewki zapłonowej, a między dolotem z intercoolera, to jest sucho. Oczywiście pomijając fakt, że strasznie tam zbiera się syf, to wydaje mi się, że wycieków brak. Jeśli oczywiście patrzę na dobre miejsce....
Ostatnio zmieniony 28 maja 2016, 17:11 przez michaslipknot, łącznie zmieniany 2 razy.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
michaslipknot, na przyszły piątek będę w okolicach Kielc mogę zeknąć jak chcesz.
co było robione???michaslipknot pisze: Ogólnie auto miało remont przy 200tyś, książka jest, telefon do serwisu i potwierdzili naprawy..
- michaslipknot
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 02 lip 2015, 16:40
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Kielce
- Auto: Opel Zafira OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20let
Wszystko już jest jasne. Tylko jeden telefon od ryba1 i wszystko wyjaśnione . Naprawdę mało jest osób, które mają tak wielką wiedzę i do tego, potrafią pomóc tylko przez telefon nie widząc silnika . Pozdrawiam serdecznie Krzysiek
Ostatnio zmieniony 01 cze 2016, 07:36 przez michaslipknot, łącznie zmieniany 1 raz.
- michaslipknot
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 02 lip 2015, 16:40
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Kielce
- Auto: Opel Zafira OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20let
A no tak, sorki. Jesteśmy tu po to, żeby sobie pomagać Moj problem to jednak samo turbo i wszystko z nim związane, czyli uszczelki, olej i itp. Niby turbo pompuje, a jednak się skończyło... Każdy przypadek jest inny i trzeba go zweryfikować, dlatego wal śmiało do ryba1, na pewno Ci pomoże, bo pomógł już nie jedenej osobie ... Pozdro.
Ostatnio zmieniony 01 cze 2016, 08:31 przez michaslipknot, łącznie zmieniany 1 raz.
- michaslipknot
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 02 lip 2015, 16:40
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Kielce
- Auto: Opel Zafira OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20let
A gdzie robiłeś turbo? Masz jakąś konkretna firmę? Czasem lepiej dołożyć 200-300zł, a zrobić to w porządnej firmie, nie ma co oszczędzaćja37 pisze:Bo tak zaciekawiło mnie"turbo suche, a olej w IC"
Właśnie z tego powodu oddałem swoje na reklamację, bo kopciło, a przejechałem raptem 1500km po regeneracji.
Nie chcę, żeby mnie wkrecili, że źle użytkowałem.