[B] - Sumik - Zafira B OPC - 2.0 T, 241KM - 2007r.
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Marcin i tak trzymaj
Panowie skończcie te dyskusje - bo jest to nudne - Bodek
Panowie skończcie te dyskusje - bo jest to nudne - Bodek
Ostatnio zmieniony 28 maja 2016, 09:37 przez Wojti, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Sumik, pomyśl na logikę gdyby to było takie dobre to dlaczego masz to tylko Ty.niestety gadżetem za parę złotych nie zrobisz bezpiecznego przyrostu bez wymiany gratów i programu(nawet samego).
średnio trzeba liczyć 100zł jeden KM i w górę
ale wiem że tak nie posłuchasz więc będę tylko czytał co poczyniasz.pozdro
średnio trzeba liczyć 100zł jeden KM i w górę
ale wiem że tak nie posłuchasz więc będę tylko czytał co poczyniasz.pozdro
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Zawsze chciałem mieć auto które ma WSZYSTKO !!! Niestetety takie fury to rodzynki (no chyba że nówki z salonu, ale nie chcę nawet wiedziec ile taka opcja na wypasie mogłaby kosztować). Mój egzemplaż jest dość dobrze wyposażony, bo stał w Niemczech w salonie jako samochód demonstracyjny jednak trzeba go doposażyć
AUX już zamontowany, teraz przyszła kolej na UWA, o którym wspominałem już dawno temu. Na chwilę obecną udało się ogarnąć wiązkę do podłączenia całości.
Mam nadzieję że jeszcze w tym miesiącu ogarnę moduł i wszytsko zagada, no bo jakby nie patrzeć na liście części do zakupu są zaległości z popzedniego miesiąca. Trzeba dokupić drążki kierownicze ( bo końcówki już mam) i poskłądać wszystko na nowych częściach żeby przód był ogarnięty na TIP TOP (łącznie z geometrią).
Dodatkowo chciałem ogarnąć zegary na słupku, tak żeby powodowały WOW Problemem jest to że po przekręceniu kluczyka na zapłon jeden z nich uruchamia się wcześniej ( z tego względu że ciśnienie doładownaia jest mechaniczne, a pozostałe to silniki krokowe sterowane elektrycznie). Napisałem wiadomość do Naszego klubowego GURU elektroniki Marcina Flory, i bardzo szybko opanował On tą sytuację.
Tutaj w tym miejscu chciałem podziękować i pogratulować posiadanej wiedzy w tej dziedzinie. Chylę czoła, SZACUN !!! Należy się MEGA
Zaprojektował i zmontowął układ, który w płynny sposób pozwala regulować czasem pojawienia się napięcia na wyjściu układu.
I teraz mogę ustawić sekwencję załączania zegarów po teście Wskaźników
Mam nadzieję że efekt końcowy będzie robił wrażenie. Montaż w przyszłym tygodniu
AUX już zamontowany, teraz przyszła kolej na UWA, o którym wspominałem już dawno temu. Na chwilę obecną udało się ogarnąć wiązkę do podłączenia całości.
Mam nadzieję że jeszcze w tym miesiącu ogarnę moduł i wszytsko zagada, no bo jakby nie patrzeć na liście części do zakupu są zaległości z popzedniego miesiąca. Trzeba dokupić drążki kierownicze ( bo końcówki już mam) i poskłądać wszystko na nowych częściach żeby przód był ogarnięty na TIP TOP (łącznie z geometrią).
Dodatkowo chciałem ogarnąć zegary na słupku, tak żeby powodowały WOW Problemem jest to że po przekręceniu kluczyka na zapłon jeden z nich uruchamia się wcześniej ( z tego względu że ciśnienie doładownaia jest mechaniczne, a pozostałe to silniki krokowe sterowane elektrycznie). Napisałem wiadomość do Naszego klubowego GURU elektroniki Marcina Flory, i bardzo szybko opanował On tą sytuację.
Tutaj w tym miejscu chciałem podziękować i pogratulować posiadanej wiedzy w tej dziedzinie. Chylę czoła, SZACUN !!! Należy się MEGA
Zaprojektował i zmontowął układ, który w płynny sposób pozwala regulować czasem pojawienia się napięcia na wyjściu układu.
I teraz mogę ustawić sekwencję załączania zegarów po teście Wskaźników
Mam nadzieję że efekt końcowy będzie robił wrażenie. Montaż w przyszłym tygodniu
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Dzisiaj w końcu udało się oganąć zawieszenie do końca (końcówki i drążki kierownicze).
Znalazłem chwilkę żeby poskładać wszystko do kupy i w końcu jechać na zbieżność.
I znowu musiałem kombinować bo na różnych rozmiarach felg i na różnych dystansach nie dało rady dobrze ustawić zbieżności. Podjechałem do kumpla i pożyczyłem jego 17"
Po ustawieniu wszystkiego inne auto Teraz dopiero zrobiła się zwrotna
Jednak podczas ustawiania spotkała mnie niemiła niespodzianka. Pan mechanik, który ustawiał geometrię stwierdził że wypadało by pomyśleć o wymianie opon... Bo okazało się że na lewej oponie już było widać sznurki... Ehhh... OPC Wiedziałem że jest źle ale nie aż tak...
Na szczęście w zakładzie obok znajomy prowadzi wulkanizację i miał na stanie fajne oponki na sprzedaż 225/35/19 Kumho ECSTA SPT za 150 zł za komplet Po starej znajomości
Tak więc na szybko zakupiłem 2 oponki i w końcu mam trakcję.
Dodatkowo dalej walczę z klimą. W sumie to dopiero 4 podejście żeby uzyskać pełną sprawność Teraz po wymianie chłodnicy, wszystkich uszczelniaczy i cewki sprężarki okazało się że działa juz prawie 2 miesiące ale z dnia na dzień coraz słabiej...
Po wizycie u znajomego okazało się że jest mała dziurka na rurce od wysokiego ciśnienia, która wychodzi tylko podczas pracy klimy. W tej rurce:
Dzwoniłem do ASO bo chciałem kupić nową ale po 15% rabacie wyszło 1247 zł ..... WTF??
Tak więc dąłem ją do specjalistów, którzy zajmują się tym na co dzień i mam nadzieję że ją jakoś naprawią...
Znalazłem chwilkę żeby poskładać wszystko do kupy i w końcu jechać na zbieżność.
I znowu musiałem kombinować bo na różnych rozmiarach felg i na różnych dystansach nie dało rady dobrze ustawić zbieżności. Podjechałem do kumpla i pożyczyłem jego 17"
Po ustawieniu wszystkiego inne auto Teraz dopiero zrobiła się zwrotna
Jednak podczas ustawiania spotkała mnie niemiła niespodzianka. Pan mechanik, który ustawiał geometrię stwierdził że wypadało by pomyśleć o wymianie opon... Bo okazało się że na lewej oponie już było widać sznurki... Ehhh... OPC Wiedziałem że jest źle ale nie aż tak...
Na szczęście w zakładzie obok znajomy prowadzi wulkanizację i miał na stanie fajne oponki na sprzedaż 225/35/19 Kumho ECSTA SPT za 150 zł za komplet Po starej znajomości
Tak więc na szybko zakupiłem 2 oponki i w końcu mam trakcję.
Dodatkowo dalej walczę z klimą. W sumie to dopiero 4 podejście żeby uzyskać pełną sprawność Teraz po wymianie chłodnicy, wszystkich uszczelniaczy i cewki sprężarki okazało się że działa juz prawie 2 miesiące ale z dnia na dzień coraz słabiej...
Po wizycie u znajomego okazało się że jest mała dziurka na rurce od wysokiego ciśnienia, która wychodzi tylko podczas pracy klimy. W tej rurce:
Dzwoniłem do ASO bo chciałem kupić nową ale po 15% rabacie wyszło 1247 zł ..... WTF??
Tak więc dąłem ją do specjalistów, którzy zajmują się tym na co dzień i mam nadzieję że ją jakoś naprawią...
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Po raz kolejny podszedłem do klimy. Jak by nie patrzeć to zbliża się wyjazd nad morze a jak bedzie dalej tak smażyło to pojedziemy w piekarniku...
Rurka wróciła z naprawy i wygląda dość dobrze.
Jeżeli łatanie nie pomogło to trzeba będzie wstawić nowy kawałek rurki (bo na pewno nie kupię nowej w ASO).
Do tego zaopatrzyłem się w zestaw uszczelniaczy, oczywiście w ASO no i tutaj troszkę musiałem zapłącić ( ponad 100 zł za kilka oringów ehh...), no ale nie miałem za bardzo innego wyjścia.
Po złożeniu wszystkiego do kupy i nabiciu układu klimy zaczęła działać ( zobaczymy na jak długo...). Wycieków nie zaobserwowałem tak więc jest dobrze. Jednak...
Maszyna pokazała zbyt małe wartości jeżeli chodzi o ciśnienie w układzie... 2,5bar na niskim i 6,5 bar na wysokim.
Czyli PADAKA
Do wymiany zawór rozprężny i niestety sprężarka...(po odpięciu wentylatora zero reakcji na zegarach, a wskazówka od wysokiego po chwili powinna stanąć dęba) Zawór na szczęście nie jest drogi a i wymiana nie powinna uprzykrzyć życia. Co do sprężarki to trzeba się będzie rozejrzeć za jakąś używką lub oddać moją do regeneracji. Ale to dopiero po wakacjach. Klima jak na razie chodzi i chłodzi jednak nie ma pełnej wydajności. Na dojazd nad morze powinno wystarczyć
Rurka wróciła z naprawy i wygląda dość dobrze.
Jeżeli łatanie nie pomogło to trzeba będzie wstawić nowy kawałek rurki (bo na pewno nie kupię nowej w ASO).
Do tego zaopatrzyłem się w zestaw uszczelniaczy, oczywiście w ASO no i tutaj troszkę musiałem zapłącić ( ponad 100 zł za kilka oringów ehh...), no ale nie miałem za bardzo innego wyjścia.
Po złożeniu wszystkiego do kupy i nabiciu układu klimy zaczęła działać ( zobaczymy na jak długo...). Wycieków nie zaobserwowałem tak więc jest dobrze. Jednak...
Maszyna pokazała zbyt małe wartości jeżeli chodzi o ciśnienie w układzie... 2,5bar na niskim i 6,5 bar na wysokim.
Czyli PADAKA
Do wymiany zawór rozprężny i niestety sprężarka...(po odpięciu wentylatora zero reakcji na zegarach, a wskazówka od wysokiego po chwili powinna stanąć dęba) Zawór na szczęście nie jest drogi a i wymiana nie powinna uprzykrzyć życia. Co do sprężarki to trzeba się będzie rozejrzeć za jakąś używką lub oddać moją do regeneracji. Ale to dopiero po wakacjach. Klima jak na razie chodzi i chłodzi jednak nie ma pełnej wydajności. Na dojazd nad morze powinno wystarczyć
Ostatnio zmieniony 21 cze 2016, 15:41 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
- wamka18
- Zafiromaniak
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: koronowo
- Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
Sprężarkę kup regenerowaną bo z używkami jeśli jej nie słyszałeś jak chodzi to duże prawdopodobieństwo że wyje lub leci wiem z doświadczenia bo przerabiałem to u ojca założone dwie i obie wyły. Druga nie była tania coś około 250 zł i tak wyła a regenerowana 400 i spokój. A każda próba przekładki jeśli nie masz dostępu do agregatu to zawsze parę zł za napełnienie razy kilka prób to lepiej raz regenerowaną i po problemie.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Zbliza sie urlop tak wiec trzeba ogarnac Zofie na 110%. Kawalek trzeba bedzie przejechac i nie ma tu miejsca na zadne niespodzianki. No chyba ze 7 baniek w lotto poprzez los zakupiony gdzies podczas tankowania
Rozrzad, zawias i zbieznosc ogarnieta. Dymienie poprzez uszczelniacze usuniete. Nowe gumki z przodu tez udalo sie ogarnac. Przyszedl czas na olej bo komunikat wzywa. Jutro jestm umowiony w ASO na wymiane. Zakupilem IDIOTOODPORNY olej wraz z filtrem. Wydaje mi sie ze dobrze wydalem te kilka Peeleneów
Kiedys mialem w Borze 2.8 podobny tylko ze z Castrola. Inna kultura pracy silnika
Mam nadzieje ze tutaj tez bedzie czuc zmiane.
Rozrzad, zawias i zbieznosc ogarnieta. Dymienie poprzez uszczelniacze usuniete. Nowe gumki z przodu tez udalo sie ogarnac. Przyszedl czas na olej bo komunikat wzywa. Jutro jestm umowiony w ASO na wymiane. Zakupilem IDIOTOODPORNY olej wraz z filtrem. Wydaje mi sie ze dobrze wydalem te kilka Peeleneów
Kiedys mialem w Borze 2.8 podobny tylko ze z Castrola. Inna kultura pracy silnika
Mam nadzieje ze tutaj tez bedzie czuc zmiane.
Ostatnio zmieniony 27 cze 2016, 22:05 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
- doktor
- Mieszkaniec
- Posty: 298
- Rejestracja: 25 maja 2014, 12:20
- Imię: Sebek
- Lokalizacja: Rotterdam
- Auto: Astra H OPC 'Burg
- Model: AH
- Oznaczenie silnika: z20leh
daj znac jak ten olej bo musze cos zamowic i sie waham
Ostatnio zmieniony 28 cze 2016, 18:40 przez doktor, łącznie zmieniany 1 raz.
Zafira A OPC - EDS ST1
Astra H OPC Nurburgring Edition
Vectra C Turbo GTS
Astra G Kombiak 1.8
Astra H OPC Nurburgring Edition
Vectra C Turbo GTS
Astra G Kombiak 1.8