Problem z odpaleniem po wymianie silnika

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
romanek005

Problem z odpaleniem po wymianie silnika

#1 Post autor: romanek005 »

Witam,jak w temacie,wymienilem silnik w mojej zosi,i nie chce zapalic.Na początek pare dziwnych spraw,jak zapnę klemy to włacza sie wentylator chlodzenia silnika,po przekreceniu kluczyka wylacza sie,kontrolki na desce swieca normalnie,jak mechanik podpina kompa to nie moze polaczyc sie ze sterownikiem silnika,reszta ok.wszystkie proby krecenia koncza sie brakiem zaplonu,nie zapala.Dodam ze stary silnik palil na dotyk,niestety pękła glowica,wymienilem na drugi.Swiece nowe,cewki podmieniane ,bo mam dwa komplety,czujniki i co tylko bylo mozna.Czy jest mozliwe ze moze byc brak zasilania sterownika ?I dlaczego po podpieciu klem uruchamia sie wentylator ? moze ktos miał podobny przypadek ? Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
oliver84
Debiutant
Posty: 41
Rejestracja: 04 cze 2016, 12:59
Imię: Don
Lokalizacja: Kalisz
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE

#2 Post autor: oliver84 »

ZA Z22SE jeśli chodzi o kompy jest wyjątkowo wybredna. Korzystam z 2 fejsów i w innych oplach działają bez problemu, a w 2.2 na jednym wywala, że błędny sterownik lub sprawdzic połączenie. A co do wentylatora to raz rozładowałem aku tak że nie miał siły zakręcić i od razu po przekręceniu stacyjki załączał sie wentyl chłodnicy. Myślę, ze może to być jakiś błąd przy niskim napięciu. A swoją drogą co było przyczyną pęknięcia głowicy?

romanek005

#3 Post autor: romanek005 »

Dzieki za odpowiedz.Autko zaprowadzilem na wymianę świec,Były juz mocno zuzyte i zapieczone,ale udalo sie wszystkie wykrecic.Po wkreceniu nowych w gniazdach pojawil sie plyn w trzech gniazdach.A po zdemontowaniu pokrywy zaworow byly widoczne rysy z ktorych wyplywal płyn.Obecnie mieszkam w Niemczech i koszt naprawy byl wiekszy jak zakup sprawdzonego silnika.A co do wentylatora to załącza sie po podpięciu klemy,a jak przekrece kluczyk w pozycje zaplonu to się wyłącza

Awatar użytkownika
oliver84
Debiutant
Posty: 41
Rejestracja: 04 cze 2016, 12:59
Imię: Don
Lokalizacja: Kalisz
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE

#4 Post autor: oliver84 »

A cały osprzęt przełożyłeś swoj czy może kompletny silnik? Może problem z immo?

romanek005

#5 Post autor: romanek005 »

Silnik byl prawie kompletny ,tylko sterownik i kolektor wydechowy .W trakcie jak nie chcial odpalac po kilku probach,przekladane byly czujnik polozenia wału,temperatury,przepustnica,cewki itd.A jezeli chodzi o immo ,to nie mam pojecia o co chodzi.Nie wiem nawet jaki wplyw ma immobilajzer .

Awatar użytkownika
oliver84
Debiutant
Posty: 41
Rejestracja: 04 cze 2016, 12:59
Imię: Don
Lokalizacja: Kalisz
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE

#6 Post autor: oliver84 »

jak włożyłes swoj stary sterownik to immo bedzie działać. Ja jak juz robie jakas przekładke to wstawiam goły "nowy" słupek, a osprzęt w 100% swoj. Wtedy mniej do szukania w razie czego.

romanek005

#7 Post autor: romanek005 »

tak ,wszystko zostalo podmienione na moje stare graty,ale dalej nie chce zapalic.Jutro poszukam przyczyny,bo jezeli komp nie moze polaczyc sie ze sterownikiem to moze to byc brak zasilania lub masy ?

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#8 Post autor: Janus »

Może trochę głupie pytanie... Czy silnik który kupiłeś to jest na pewno Z22SE? Skąd pochodzi ten silnik, z jakiego auta?
Janusz

romanek005

#9 Post autor: romanek005 »

Silnik ktory zakupilem pochodzi z astry g ,symbol Z22SE,astra miała rozbity tyl,przebieg silnika 187 tys.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#10 Post autor: Janus »

romanek005 pisze:Silnik ktory zakupilem pochodzi z astry g ,symbol Z22SE,astra miała rozbity tyl,przebieg silnika 187 tys.
Teoretycznie ok, ale wyjaśnie skąd moje pytanie było. Przeczytaj to:

http://www.auto-krak.pl/auto-krak/infor ... e-a-z22yh/

Nie wiem czy tych silników w zależności od rocznika nie składali w różnych wykonaniach czujnika wału - a wtedy komputery nie będą zamienne
Janusz

ja37

#11 Post autor: ja37 »

Nie zapomniałeś o jakiejś masie?
Bezpiecznika żadnego nie wywaliło?

romanek005

#12 Post autor: romanek005 »

Dzieki za info bardzo sie przydalo,ale moj silnik ma oznaczenie takie samo jak stary,tylko zauwaz ze jak wczesniej pisalem po podpieciu klem uruchamia sie wentylator co wskazuje na brak masy lub zle podlaczona instalacje.No i komputer widzi ABS,czujnik temperatury itd,ale nie moze polaczyc sie ze sterownikiem,tak jak by nie bylo zasilania

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#13 Post autor: Janus »

romanek005 pisze:Dzieki za info bardzo sie przydalo,ale moj silnik ma oznaczenie takie samo jak stary,tylko zauwaz ze jak wczesniej pisalem po podpieciu klem uruchamia sie wentylator co wskazuje na brak masy lub zle podlaczona instalacje.No i komputer widzi ABS,czujnik temperatury itd,ale nie moze polaczyc sie ze sterownikiem,tak jak by nie bylo zasilania
Najprędzej brakuje masy do bloku silnika/na bloku silnika. Oznaczeniem silnika się nie sugeruj. Prędzej numerem VIN auta. Ja nie twierdzę że były 2 wersje wykonania Z22SE, ale może warto to np w ASO Opel sprawdzić... Żeby nie było że w którymś momencie dla GM nie opłacało się produkować 2 wałów korbowych - i tak sam lądował w Z22SE i Y22 a zmienili tylko soft w ECU...

PS w dziale elektryka są podklejone schematy online. Tam znajdziesz pod koniec dokumentu rozłożenie wiązek silników i punkty masowe
Ostatnio zmieniony 26 cze 2016, 14:18 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz

romanek005

#14 Post autor: romanek005 »

Wielkie dzięki za info,jutro dam znaka czy udało się coś zrobić

Skasowany użytkownik 16629

#15 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

Niestety kolego mam dosłownie identyczny problem... nie wymieniałem silnika, wszystko fabryka i dwa razy zdarzyło mi się to samo. Za pierwszym razem zgasiłem auto pod apteką i nie odpaliłem, a jak odpalił to po chwili. Za drugim razem zgasł podczas jazdy i nie odpalił. Objaw identyczny, nie można połączyć się z kompem, wentylatory pracują bez zapłonu, po zapłonie wyłączają się. Za pierwszym razem u mnie wyciągałem kilka razy bezpieczniki przy silniku i za którymś razem odpalił. Za drugim razem niestety to nie pomogło. Pomogło coś innego, chodziły wentylatory, ruszałem wtyczkami od ECU i wentylatory wyłączyły się. Wsiadłem i odpaliłem i auto chodzi do nadal... jak długo? nie wiem. Zauważ, że jak przekręcisz kluczyk to nie świeci się w ogóle check, a jedynie świeci kontrola trakcji na stałe czyli jakiś błąd. Jak wszystko działa poprawnie to check się świeci po zapłonie! Na moje oko to niestety komputer już nie domaga... mam nadzieję, że u mnie to tylko styki. Proponuję na początek - wyciągnij wtyczki z kompa, popsikaj jakimś "kontaktem" rozruszaj je i próbuj, a w ostateczności regeneracja sterownika... w dobrej opcji pozostaje jeszcze wiązka idąca do kompa, masa (jak koledzy wyżej podpowiadają) lub jakaś elektryczna pierdółka, ale dojść do tego będzie ciężko niestety

Współczuję i życzę powodzenia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”