Witam
Opel Zafira 1,8 Enjoy 125km 92kw prod 10/2003
Opis problemu.
Dzisiaj jechałem moją Zosią- Już przywykłem że na zimnym silniku jest falowanie obrotów ale po rozgrzaniu do ok 50st.celc (ok 2-3min) wszystko się normuje.
Miałem rozgrzaną Zosię (+- 80st). Podczas jechania drogą (prędkość 80km/h obr 2800, 4bieg) nagle zapaliła się kontrolka (auto z kluczykiem- stale paląca- nie miga) i załączył się ASR(auto w poślizgu), auto tak dziwnie szarpnęło (jakbym zdjął gwałtownie nogę z gazu)i mi prędkość zaczęła spadać... Po kilku sekundach lampka zgasła i po jakimś czasie znowu się zapaliła (kontrolka silnika +ASR). I silnik zaczął dziwnie skrzeczeć.
Teraz sytuacja wygląda następująco...
Silnik po uruchomieniu (ciepły) skrzeczy, po jakimś czasie zapala się auto z kluczykiem+kontrola ASR silnik tak dziwnie rzuca na boki, obroty skaczą z 1300 na 1500 płynnie, jak osiągnie 100st (załącza się wentylator) to wtedy silnik się tylko trzęsie, a skrzeczenie ustępuje, jak wentylator się wyłączy znowu zaczyna skrzeczeć. Po wyłączeniu auta- silnik przestaje pracować, a to coś jeszcze skrzeczy przez ok 3-4sek...
Podczas jazdy jak dodaję gazu, auto jest na biegu to jedzie normalnie ale jak zapali się kontrolka, auto jest zamulone, a jak wrzucam na luz lub stoję to auto skrzeczy i obroty rzędu 1300-1500...
Zczystałem kody błędów.
Wyskoczyły mi błędy
P1500 Electronic throttle system (ETS) circuit malfunction
P1550 Electronic throttle system (ETS) in emergency mod
Po skasowaniu błędów auto znowu skrzeczy i po jakimś czasie znowu pojawiają się błędy...
Co to może być?
Proszę wszystkich o odpowiedź
Rafał
Problem z silnikiem-nierównomierna praca
Moderator: Sebu$
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
P1500
- Awaria silnika elektronicznie sterowanej przepustnicy
- Brak sygnału startowego po uruchomieniu silnika
P1550
- Elektroniczne sterowanie przepustnicy. Zarządzanie mocą
- Elektroniczny system przepustnicy w trybie awaryjnym
Wyczyść dobrze przepustnice.
Jak nie pomorze to regeneracja sterownika z winy potencjometru pedału gazu który też do wymiany.
- Awaria silnika elektronicznie sterowanej przepustnicy
- Brak sygnału startowego po uruchomieniu silnika
P1550
- Elektroniczne sterowanie przepustnicy. Zarządzanie mocą
- Elektroniczny system przepustnicy w trybie awaryjnym
Wyczyść dobrze przepustnice.
Jak nie pomorze to regeneracja sterownika z winy potencjometru pedału gazu który też do wymiany.
Ostatnio zmieniony 12 cze 2016, 20:59 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam ponownie.
Przepustnica była czyszczona w 11/2015- wcześniej od 9/2015 strzasznie falowały obroty na zimnym- ok 650-1700.. Podczas czyszczenia nie byłą wyminiana uszczelka- w zakładzie Opla w W-we na Hery mechanik powiedział, żebyła w dobrym stanie , ale... powiedział że przepustnica nie przechodzi testu- Testują ją, dochodzi do pewnego poziomu i staje....
Przepustnica była czyszczona w 11/2015- wcześniej od 9/2015 strzasznie falowały obroty na zimnym- ok 650-1700.. Podczas czyszczenia nie byłą wyminiana uszczelka- w zakładzie Opla w W-we na Hery mechanik powiedział, żebyła w dobrym stanie , ale... powiedział że przepustnica nie przechodzi testu- Testują ją, dochodzi do pewnego poziomu i staje....
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam ponownie.
Dzisiaj zdjąłem plastik od pokrywy silnika, porozpinałem przewody od wlotu powietrza do przepustnicy. Czy to normalne że przepustnica tak ciężko się otwiera??? Ps
to skrzeczenie (dziwne dźwięki) zarówno podczas pracy silnika jak i zaraz po zgaszeniu to są z przepustnicy... Dodatkowo samochód "wyrzuca" spaliny z bardzo dużą prędkością... Czy to znaczy że przepustnica padła??? Czy w tym przypadku warto wykonywać test sterownika silnika????
Z góry dzięki za porady
Rafał
Dzisiaj zdjąłem plastik od pokrywy silnika, porozpinałem przewody od wlotu powietrza do przepustnicy. Czy to normalne że przepustnica tak ciężko się otwiera??? Ps
to skrzeczenie (dziwne dźwięki) zarówno podczas pracy silnika jak i zaraz po zgaszeniu to są z przepustnicy... Dodatkowo samochód "wyrzuca" spaliny z bardzo dużą prędkością... Czy to znaczy że przepustnica padła??? Czy w tym przypadku warto wykonywać test sterownika silnika????
Z góry dzięki za porady
Rafał
Chyba sam sobie odpowiedziałeś sobie na pytanie - "skrzeczenie" dochodzi z przepustnicy to jedno, druga sprawa - błędy pochodzące od sterowania przepustnicą i pedałem gazu, a trzecia to fakt, że fachowiec z opla powiedział, że przepustnica nie przechodzi testu do końca... pomijam fakt, że nie wymienił uszczelki na nową, która kosztuje grosze, a wizualnie to on uszczelkę nie wiem jak ocenia, aż strach pomyśleć jak by miał wymienić simering jakikolwiek - panie, ładnie wygląda, ale nie wiem czemu cieknie... uszczelkę po prostu się wymienia po demontażu
Rafale - niestety przepustnica chyba dogorywa, pora szukać używki w dobrym stanie, więc życzę powodzenia
Rafale - niestety przepustnica chyba dogorywa, pora szukać używki w dobrym stanie, więc życzę powodzenia
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender: