Problemy związane z użytkowaniem EGR

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
jurek 1771

#481 Post autor: jurek 1771 »

aaa to dlatego szarpie na goracym ??!! /nie wiedzialem ze nie pracuje na zimnym ...dzieki ...bład EGR bład EGR bład EGR bład EGR ...specjalistyczny zakład BOSCH nie daje rady ...

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#482 Post autor: Janus »

jurek 1771 pisze:aaa to dlatego szarpie na goracym ??!! /nie wiedzialem ze nie pracuje na zimnym ...dzieki ...bład EGR bład EGR bład EGR bład EGR ...specjalistyczny zakład BOSCH nie daje rady ...
Sprawdź jeszcze działanie MAP sensora i szczelność wszystkich podciśnień przy silniku (wężyków). MAP sensor sprawdzasz albo woltomierzem albo na komputerze, a w rurke do MAP sensora wpinasz vakuometr i mierzysz fizyczne podciśnienie i porównujesz z tym, co pokazuje MAP.
Zresztą - może masz uwaloną wiązkę silnika albo sam sterownik??
Ostatnio zmieniony 24 cze 2016, 21:13 przez Janus, łącznie zmieniany 2 razy.
Janusz

Awatar użytkownika
fiolet
Bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:07
Imię: Mirek
Lokalizacja: śląsk
Auto: Zafira A 1,8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1

#483 Post autor: fiolet »

Janus pisze:Zresztą - może masz uwaloną wiązkę silnika albo sam sterownik??
U nas przy tych samych objawach rok temu mimo, iż wskazywał błąd EGR (który okazał się dobry), winny był sterownik.

konradviking

#484 Post autor: konradviking »

jurek 1771 pisze:aaa to dlatego szarpie na goracym ??!! /nie wiedzialem ze nie pracuje na zimnym ...dzieki ...bład EGR bład EGR bład EGR bład EGR ...specjalistyczny zakład BOSCH nie daje rady ...
Zazwyczaj w aucie z LPG, to LPG odpowiada za szarpanie silnikiem, jak stara instalacja tanio serwisowana to auto będzie szarpać, również na benzynie bo mapy się rozjeżdżają, wtryski przez nie uzywanie pracują gorzej ja bym tutaj szukał przyczyny, nalej vervy do baku, przejeździj ze dwa zbiorniki vervy na samej benzynie przegoń dobrze staruszkę i jestem pewien że w ten sposób miną Twoje problemy...

jeździłem autami z LPG i niestety jak tania instalacja to bez przerwy szarpanie prychanie strzelanie i "chechłolenie" rozrusznikiem, jak instalacja droższa auto idzie super i nie czuć że to gaz, ale kto wkłada gaz za 4 tys jak można za 1,5tys...

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#485 Post autor: Janus »

fiolet pisze:
Janus pisze:Zresztą - może masz uwaloną wiązkę silnika albo sam sterownik??
U nas przy tych samych objawach rok temu mimo, iż wskazywał błąd EGR (który okazał się dobry), winny był sterownik.
Jest to też prawdopodobna opcja jak piszesz Kolego - na necie można znaleźć wiele takich przypadków zgłaszania błędów różnych komponentów silnika. Często problemem były uwalone połączenia w sterowniku.

Niestety w tych autach sterowniki na silniku padają. Słabym punktem tych hybryd są połączenia gniazda z płytką sterownika. Połączenia są wykonane cieniutkimi drucikami które do hybrydy są podobno zgrzewane fabrycznie ultradźwiękami. Naprawa polega na lutowaniu ODPOWIEDNIM stopem cyny. PODOBNO większość napraw tego typu sterowników polega na poprawianiu lutowania...
Taki mały OT - popatrzcie na ceny sterowników od Astry G X16SZR gdzie komputer był przy akumulatorze, a tych mocowanych do silnika. Te drugie są 3 razy droższe (bo padają z wiekiem)
Ostatnio zmieniony 29 cze 2016, 20:42 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz

jurek 1771

#486 Post autor: jurek 1771 »

witam ,pozdrawiam Janusa bo to chyba jest w koncu prawda ,sterownik jest przy silniku i przez to blad pokazuje EGR a sa nowe 2 juz wymienione w tej chwili zaslepiony i jakos jezdzi mozna powiedziec ,kasy poszlo na egry i nic nie dalo ,pozdrawiam /szarpaczka nadal ale do wytrzymania/

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#487 Post autor: Janus »

jurek 1771 pisze:witam ,pozdrawiam Janusa bo to chyba jest w koncu prawda ,sterownik jest przy silniku i przez to blad pokazuje EGR a sa nowe 2 juz wymienione w tej chwili zaslepiony i jakos jezdzi mozna powiedziec ,kasy poszlo na egry i nic nie dalo ,pozdrawiam /szarpaczka nadal ale do wytrzymania/
Albo wymiana komputera (do twojego silnika chyba nie będzie taki drogi) albo przerób to pod komputer z silnika C14/C16SE. Pojawią się pewne problemy po drodze, ale za to zero problemów na przyszłość ;)
Janusz

spiryt7

#488 Post autor: spiryt7 »

Witam.Panowie pomóżcie mi jak wyczyścić kolektor dolotowy w zafira 2.2dti,ponieważ dymi na czarno.Zawór egr już wyczyściłem.Może jakiś filmik lub instrukcja.z góry dziękuję.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#489 Post autor: Rybka »

W 2.2 powinno być podobnie KLIK

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#490 Post autor: Dziadek13 »

spiryt7 pisze:w zafira 2.2dti,ponieważ dymi na czarno
Zacznij od tego
Obrazek
Potem sprawdź szczelność połączeń węży od turbo do dolotu brak szczelności czarny dym i mocy mało. Czarny dym jak brakuje powietrza słabo turbo ładuje lub masz zacinające sie łopatki turbiny masz turbo ze zmienną geometrią łopatek.
Dodam że jak będziesz czyścił dolot to pamiętaj żeby ci żaden kawałek tego brudu nie wpadł głębiej do dolotu bo po uruchomieniu silnika podbije ci jakiś zawór i będzie brak kompresji i tylko zdjęcie głowicy ci pomorze , czyli do tej roboty potrzebujesz stary dobry odkurzacz co by odessać luźne kawałki.
Ostatnio zmieniony 10 sie 2016, 21:35 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

jurek 1771

#491 Post autor: jurek 1771 »

witam a co to moze byc /wpisuje tu bo zaczelo sie od EGR / po zapaleniu , czasami gasnie i trzeba drugi raz krecic ,nawet jak goracy ,a czasami zimny tez ,/jezdze na gazie ,EGR zaslepiony ,

arifaz
Posty: 4
Rejestracja: 10 maja 2016, 18:52
Lokalizacja: białystok
Model:

#492 Post autor: arifaz »

Witam wszystkich klubowiczów :D.Mam pytanie są dolewki do czyszczenia filtra (dpf) czy można go wlać choć nie świeci kontrolka o konieczności wypalania .I czy nie zaszkodzi .POZDRAWIAM :D
arifaz

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#493 Post autor: SD72 »

bazyliszek72

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#494 Post autor: Bodek »

arifaz pisze:Witam wszystkich klubowiczów :D.Mam pytanie są dolewki do czyszczenia filtra (dpf) czy można go wlać choć nie świeci kontrolka o konieczności wypalania .I czy nie zaszkodzi .POZDRAWIAM :D
Temat z Forum
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

lukasz198666

#495 Post autor: lukasz198666 »

witam mam takie objawy ze jak jade na wolnych obrotach to zapala mi sie kontrolka samochodu z kluczykiem i samochód traci moc. i tak jak jade do 100km/h to kontrolka zapala sie tak co kawałek i gasnie a jak pojade szybciej ponad 100km/h to juz sie nie zapala. byłem na komputer i mi powiedział ze mu pokazuje recylkulacji spalin i cos ze swiatłami stopu ale swiatła stopu mam. mozliwe ze to jest wina egr?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”