Gasnący silnik przy wysprzęgleniu
Moderator: Sebu$
- szura217
- Zafiromaniak
- Posty: 821
- Rejestracja: 17 sie 2016, 14:28
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Wrocław/Głogów
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Gasnący silnik przy wysprzęgleniu
Przeglądając forum nie natknąłem się na taki problem. Jako że już go rozwiązałem, opiszę go być może komuś pomoże.
Silnik Z18XE BP+LPG
Problem objawiał się najczęściej przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i wciśnięciu sprzęgła, mianowicie po wciśnięciu sprzęgła obroty spadały często aż do zera i silnik gasł.
Podejrzenie było że bierze lewe powietrze, po sprawdzeniu okazało się że pękł wężyk podciśnienia, jednak jego wymienienie nic nie pomogło w zakresie tego problemu.
Rozwiązaniem okazał się czujnik prędkości obrotowej (czujnik ABS) w piaście lewego koła, po wymianie wszystko wróciło do normy
Silnik Z18XE BP+LPG
Problem objawiał się najczęściej przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i wciśnięciu sprzęgła, mianowicie po wciśnięciu sprzęgła obroty spadały często aż do zera i silnik gasł.
Podejrzenie było że bierze lewe powietrze, po sprawdzeniu okazało się że pękł wężyk podciśnienia, jednak jego wymienienie nic nie pomogło w zakresie tego problemu.
Rozwiązaniem okazał się czujnik prędkości obrotowej (czujnik ABS) w piaście lewego koła, po wymianie wszystko wróciło do normy
Witam mam problem z moją Zafirą a dokładnie przy odpaleniu na zimnym silniku szarpie i obroty spadają praktycznie do zera że prawie gaśnie. Wymienione zostały świece, cewka, wyczyszczona przepustnica i EGR. Została jeszcze do wymiany sonda ale aż się boję że to też nie pomoże. W trakcie jazdy wyświetla zawór na żółto i przechodzi w tryb awaryjny potrafi nawet zgasnąć przy 80 km/h. Nie wiem jakim cudem świece są zalewane olejem. Proszę o pomoc jakąś radę czy ktoś tak miał bo mi już ręce opadają 😢
Ostatnio zmieniony 21 sie 2016, 11:43 przez Malwina, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
- Imię: Forfiter
- Lokalizacja: CB
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Malwinko - jak kolega wyżej prawi - sprawdź przepływomierz. To jest bardzo proste - po prostu odłącz od niego wtyczkę i sprawdź jak auto się zachowuje - jeżeli będzie tak samo to przepływka ok i niestety naprawa może być droższa (ECU). Jeżeli chodzi o zalewanie świec olejem - opisz dokładnie o co chodzi, czy silnik od dołu je zalewa czy też jak wyciągniesz cewkę to jest pełno oleju na świecach
Niestety jak wyciągnęłam cewke przy odkreceniu świec okazało się że były zalane olejem tak jakby od dołu do góry
Jak odpalam auto obrotomierz spada prawie do zera strasznie szarpie i prawie gaśnie i też w tym momencie nie idzie dodać gazu jakby nie reagował.
A co to jest ECU która to część i jakie koszta.
Bardzo dziękuję za życzliwoś u porady.
Jak odpalam auto obrotomierz spada prawie do zera strasznie szarpie i prawie gaśnie i też w tym momencie nie idzie dodać gazu jakby nie reagował.
A co to jest ECU która to część i jakie koszta.
Bardzo dziękuję za życzliwoś u porady.
-
- Bywalec
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
- Imię: Forfiter
- Lokalizacja: CB
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
ECU – Engine Control Unit lub ECM – Engine Control Module – urządzenie elektroniczne zarządzające systemem zasilania silnika.
To tak z wikipedi ECU to nic innego jak sterownik silnika. Nawala poprzez kiepskie ulokowanie na silniku, nagrzewa się, narażony na drgania itd. Koszt naprawy 1-1,5 tys. Musi być zaprogramowany pod dane auto tzn pod Twoje auto. Ja bym sprawdził przepływomierz orginał ok 450zł na alledrogo zamienniki ok 150zł ale raczej polecają orginały.
To tak z wikipedi ECU to nic innego jak sterownik silnika. Nawala poprzez kiepskie ulokowanie na silniku, nagrzewa się, narażony na drgania itd. Koszt naprawy 1-1,5 tys. Musi być zaprogramowany pod dane auto tzn pod Twoje auto. Ja bym sprawdził przepływomierz orginał ok 450zł na alledrogo zamienniki ok 150zł ale raczej polecają orginały.
Ostatnio zmieniony 22 sie 2016, 14:50 przez Forfiter2012, łącznie zmieniany 1 raz.
Odłączylam przepływomierz prawidłowo wszedł na obroty nawet nie zgasł w trakcie jazdy, ale nadal czuć opór przy dodawaniu gazu i delikatnie szarpal przy zmianie biegu 1-2 2-3 czy jak wymienię przepływomierz to usterka zniknie czy sondę też muszę wymienić na. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odpowiedź
Jeżeli masz świece zalane od góry jak wyciągniesz cewkę to przepuszcza uszczelka pod pokrywą zaworów - też to mam, i jeżeli świece są dobrze dokręcone to niczemu to nie zaszkodzi, ale przed odkręceniem świec czy założeniem cewki trzeba ten olej odciągnąć (papier toaletowy bardzo dobrze sobie radzi). Jeżeli chodzi o przepływomierz - jego wymiana na pewno pomoże, ale to chyba nie tylko on jest winny, bo skoro po jego odłączeniu jest lepiej, ale nie do końca to jeszcze coś nie gra. Na początku trzeba by odczytać kody błędów i może tu coś się znajdzie zanim zaczniesz wymieniać drogie części. Naprawa sterownika niestety jest najdroższa, a nasze sterowniki to lubią oryginalne części i niestety są feralne. Odczytaj błędy metodą na "pedały" lub u jakiegoś znajomego mechanika, bo być może dowiesz się od razu co nie domaga i lepiej będzie wymienić np. cewkę lub sondę za 300zł niż komputer za 1000
Na diagnostyce pokazało tylko sondę lambda ale mechanik mówił żeby wymienić świece, cewke tak też uczyniłam nie kupiłam najtańszych części tylko te lepsze i wymieniłam. Dziś zakładam nowy przepływomierz i zobaczymy. A co do mechanika to mówią tylko o błędzie sondy i na resztę rozkładają ręce ( sonda również jest nowa założona wczoraj z firmy Bosch - najchętniej to by mi auto rozebrali całe i fakturę wystawili jak za nowe auto, a części wymieniam sama). Zobaczę co będzie po założeniu nowego przepływomierza. Dziękuję bardzo za odpowiedź. 😊 😜 pozdrawiam.
Jeżeli mechanicy upierają się przy sondzie to ją też możesz odłączyć tak samo jak przepływomierz i sprawdzisz jak auto się zachowuje. Pytanie tylko jaki masz silnik, czy to X18XE1 (116KM) czy Z18XE (125KM). Różnica jeżeli chodzi o sondę jest podstawowa - w słabszym jest jedna przed katalizatorem (dostępna od silnika) a w mocniejszym są 2 sondy, jedna j.w. i druga przed tłumikiem środkowym. Jeżeli masz słabszy silnik to odłączysz ją bez problemu otwierając maskę, wtyczka jest dostępna "od ręki". W przypadku mocniejszego silnika i drugiej sondy to jedynie od spodu auta. Jak odłączysz sondę będzie tak samo jak w przypadku przepływki - możesz jeździć, sprawdzisz czy to na pewno to. To pomocne w diagnozie, bo nie trzeba kupować nowych i drogich części zanim nie wiesz co jest grane
Powodzenia
Powodzenia
-
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
- Lokalizacja: Kielce
- Model:
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Moze pomozeMariusz 79 pisze:Witam, mam pytanie jakiej firmy i w jakiej cenie ta przepływka.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7110
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10695
Ostatnio zmieniony 24 sie 2016, 18:42 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
bazyliszek72