[B] - Sumik - Zafira B OPC - 2.0 T, 241KM - 2007r.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
To jest ten sam wałek co ssący. Ma te same numery. Tak jak pisąłem różni się tylko kołem rozrządu które i tak można przełożyć z wydechu na ssanie bo ma 2 wycięcia. Najlepsze jest to że nie występował on tylko w XEV ale jeszcze w innych Oplach. Posiada on symbol R90400056. Wpisz w Allegro ten numer i zobaczysz ile tego jest.
Ja też byłem zdziwiony. Ale jak się zagłębiłem w temat to sam nie mogłem uwierzyć. A do tego najlepsze jest to ze po pomiarach krzywek okazuje się że ma on podobne parametry (wznios i kąt otwarcia) do wałka GT od Świątka. Tak Więc za małą kasę można kupić coś fajnego
Ja też byłem zdziwiony. Ale jak się zagłębiłem w temat to sam nie mogłem uwierzyć. A do tego najlepsze jest to ze po pomiarach krzywek okazuje się że ma on podobne parametry (wznios i kąt otwarcia) do wałka GT od Świątka. Tak Więc za małą kasę można kupić coś fajnego
Ostatnio zmieniony 23 sie 2016, 23:23 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Sumik, teoretycznie tak praktycznie zastanów jak ustawisz rozrząd.gra nie warta świeczki bo można więcej stracić niż zyskać.każdy robi jak uważa
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Ale tak było fabrycznie w wielu autach, np w Omedze 2.0 136 KM (XEV). 2 wałki o takich samych numerach (który podałem). Różniły się tylko kołami rozrządu ( w wydechowym są 2 wycięcia). I rozrząd był ustawiony.ryba1 pisze:Sumik, teoretycznie tak praktycznie zastanów jak ustawisz rozrząd
A co do tematu to chyba źle mnie zrozumiałeś. Ja napisałem że wałki są takie same i tyle. Ja nie mam zamiaru wsadzać oby dwóch do siebie. Mam zamiar tylko podmienić ssący. Tak jak np jest to zrobione u Ciebie. Wydechowego nie ruszam. Może ewentualnie kiedyś pomodzę regulowanym kołem. Ale na chwilę obecną tylko wałek ssący i regulowane koło.
U ciebie to działa, prawda ?
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
na wydechowy???Sumik pisze:Może ewentualnie kiedyś pomodzę regulowanym kołem.
działa.Sumik pisze:U ciebie to działa, prawda ?
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Tak. Sam pisałeś że jakby robić coś takiego to żeby zastosowac podziałkę co 5 stopni.ryba1 pisze:na wydechowy???
Z tego co wyczytałem to stosuje się to przy dużych doładownaiach zeby możliwie zwiększyć czas opróżniania komory spalania. Ale to przy dużych mocach.
Ty chyba nie masz jeszcze zrobionego regulowanego koła na wydechu??
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
bez wymiany wałka z Klassen-a który jest bardzo drogi nic nie daSumik pisze:ryba1 napisał/a:
na wydechowy???
Tak.
nic takiego nie napisałemSumik pisze:Sam pisałeś że jakby robić coś takiego to żeby zastosowac podziałkę co 5 stopni.
jakie to moce?bo 1-sze słyszę oczywiście na seryjnym wałkuSumik pisze:Ale to przy dużych mocach.
mam.gdzieś pokazywałem foto obydwy regulowanych kół.co stopień-ssący,co 5 stopni wydechowy.Sumik pisze:Ty chyba nie masz jeszcze zrobionego regulowanego koła na wydechu
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
dokładnie tym samym się sugerowałem tylko już nie pamiętałem literkitomekx9 pisze:wałki mają znaczniki w przypadku ssącego z xev jest to znacznik H
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Krzysiu, popatrz. W 2 akapicie piszesz:
Musze sprawdzić jakie te wałki mają oznaczenia. Ale na pewno pochodzą z Omegi 136 KM (XEV). Ssący powinien pasować. Jak nie ma tam odpowiedniej literki to kupię inny. I tak się nie pali bo czekam na modyfikację koła.
Co do najważniejszego (bo troszkę z Krzysiem zboczyliśmy z toku myślenia) w końcu wygrałem tą nierówną walkę. Tak jak pisałem wcześniej było 1-0 dla gałki.
Dzisiaj przysiadłem i stwierdziłem albo ty albo ja
Prace zacząłem od przyniesienia ciężkiego sprzętu. Stwierdziłem że bez kombinerek nic nie zdziałam. Oj przydały się:
Później okazało się że tutaj również dziurki się rozjeżdżają. Wpadłem na pomysł żeby szew był symetryczny... I to mnie uratowało:
Żeby zachować fabryczny przebieg nici trzeba było przeszyć gałkę 3 razy... Masakra. Ale zaczęło to jakoś wyglądać:
Zastanawiałem się czy nie zostawić tego tak jak powyżej ale czegoś mi jeszcze brakowało. Poleciałem w przeciwnym kierunku i po jakiś 2 godzinach otrzymałem to co chodziło mi po głowie :
I tutaj postawiłęm na swoim. Nie poddałem się 1-1
Ale trzymając gałkę w ręce zorientowałem się że szwy od mieszka są w tej samej lini co szwy od gałki :> I jak by je tak.... No i na 2 baty, krzyżykowym:
Tak dopiąłem swego i wysunąłem się na prowadzenie
Całość po zmontowaniu wygląda inaczej.
Rzuca się w oczy ale nie jakoś wulgarnie. Jestem zadowolony. Trzeba było poświęcić trochę czasu i pracy ale wyszło tak jak zakładałem a nawet i lepiej bo nie miałem w planach robić mieszka.
Niestety szew na gałce i na kierownicy różnią się ale żeby zachować jedno albo drugie musiałem tak postąpić. Do tego można by się przyczepić ale po co. Mnie się podoba a w sumie o to chodziło
Koszt modyfikacji: 28 zł. ( 1000m nici, 2 naparstki i zestaw igieł do skóry). Nici zostało jeszcze w ch....
Gdyby ktoś preferował i chciał pomodzić tak jak ja to chętnie się podzielę
A potem w 4 :ryba1 pisze:Sumik napisał/a:
Sam pisałeś że jakby robić coś takiego to żeby zastosowac podziałkę co 5 stopni.
nic takiego nie napisałem
Hmmm... Nie ważne.ryba1 pisze:Sumik napisał/a:
Ty chyba nie masz jeszcze zrobionego regulowanego koła na wydechu
mam.gdzieś pokazywałem foto obydwy regulowanych kół.co stopień-ssący,co 5 stopni wydechowy.
Musze sprawdzić jakie te wałki mają oznaczenia. Ale na pewno pochodzą z Omegi 136 KM (XEV). Ssący powinien pasować. Jak nie ma tam odpowiedniej literki to kupię inny. I tak się nie pali bo czekam na modyfikację koła.
Co do najważniejszego (bo troszkę z Krzysiem zboczyliśmy z toku myślenia) w końcu wygrałem tą nierówną walkę. Tak jak pisałem wcześniej było 1-0 dla gałki.
Dzisiaj przysiadłem i stwierdziłem albo ty albo ja
Prace zacząłem od przyniesienia ciężkiego sprzętu. Stwierdziłem że bez kombinerek nic nie zdziałam. Oj przydały się:
Później okazało się że tutaj również dziurki się rozjeżdżają. Wpadłem na pomysł żeby szew był symetryczny... I to mnie uratowało:
Żeby zachować fabryczny przebieg nici trzeba było przeszyć gałkę 3 razy... Masakra. Ale zaczęło to jakoś wyglądać:
Zastanawiałem się czy nie zostawić tego tak jak powyżej ale czegoś mi jeszcze brakowało. Poleciałem w przeciwnym kierunku i po jakiś 2 godzinach otrzymałem to co chodziło mi po głowie :
I tutaj postawiłęm na swoim. Nie poddałem się 1-1
Ale trzymając gałkę w ręce zorientowałem się że szwy od mieszka są w tej samej lini co szwy od gałki :> I jak by je tak.... No i na 2 baty, krzyżykowym:
Tak dopiąłem swego i wysunąłem się na prowadzenie
Całość po zmontowaniu wygląda inaczej.
Rzuca się w oczy ale nie jakoś wulgarnie. Jestem zadowolony. Trzeba było poświęcić trochę czasu i pracy ale wyszło tak jak zakładałem a nawet i lepiej bo nie miałem w planach robić mieszka.
Niestety szew na gałce i na kierownicy różnią się ale żeby zachować jedno albo drugie musiałem tak postąpić. Do tego można by się przyczepić ale po co. Mnie się podoba a w sumie o to chodziło
Koszt modyfikacji: 28 zł. ( 1000m nici, 2 naparstki i zestaw igieł do skóry). Nici zostało jeszcze w ch....
Gdyby ktoś preferował i chciał pomodzić tak jak ja to chętnie się podzielę
Ostatnio zmieniony 24 sie 2016, 18:00 przez Sumik, łącznie zmieniany 2 razy.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
na ssącym mam co stopień bo jest wałek wymieniony.na wydechu mam co 5 stopni ale wałek jest nie wymieniony.zrobiłem dla własnego widzi mi się z mieć dwa.kapisz???Sumik pisze:Krzysiu, popatrz. W 2 akapicie piszesz:
ryba1 napisał/a:
Sumik napisał/a:
Sam pisałeś że jakby robić coś takiego to żeby zastosowac podziałkę co 5 stopni.
nic takiego nie napisałem
A potem w 4 :
ryba1 napisał/a:
Sumik napisał/a:
Ty chyba nie masz jeszcze zrobionego regulowanego koła na wydechu
mam.gdzieś pokazywałem foto obydwy regulowanych kół.co stopień-ssący,co 5 stopni wydechowy.
koło ssące
koło wydechowe
bez wymiany wałka wydechowego nic nie ugrasz
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Tak jest Rozumiem że koło masz tylko założone i nic na nim nie rogulowałeś?ryba1 pisze:kapisz???
Weź jeszcze raz wrzuć zdjęcia bo chyba się nie załadowały.
A powiedz mi jeszcze jedno. Ty u siebie zmieniałeś regulator ciśnienia paliwa? Wsadzałeś seryjny który trzyma większe ciśnienie czy masz może regulowany?
wampir11111, Sumik Dratewka dał radę było ciężko ale było warto
Powiedz mi jeszcze. Masz może gdzieś ten wałek który zakupiłęś? Masz tam jakąś literkę? Z tego co mi wiadomo to powinna ona być na okrągłej powierzchni gdzie przykręca się kółko rozrządu. Sprawdziłbyś?
Ostatnio zmieniony 24 sie 2016, 22:20 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
nie bo to nic nie daSumik pisze:Rozumiem że koło masz tylko założone i nic na nim nie rogulowałeś?
nie wymieniałem bo daje rade.mam ori LET 3,3 bara.z LEH-a jest 3 barowySumik pisze:Ty u siebie zmieniałeś regulator ciśnienia paliwa?
już mam zalożonySumik pisze:Masz może gdzieś ten wałek który zakupiłęś?
była właśnie H i ja kupiłem z astry żeby mieć pewnośćSumik pisze:Masz tam jakąś literkę?
Sumik pisze: Z tego co mi wiadomo to powinna ona być na okrągłej powierzchni gdzie przykręca się kółko rozrządu
raczej w środku gdzie zaznaczyłem strzałką
Ostatnio zmieniony 24 sie 2016, 22:39 przez ryba1, łącznie zmieniany 1 raz.