Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Proszę o pomoc!!! W mojej Zafirze B 1,9 CDTI silnik Z19DT od pewnego czasu zaczął pracować dziwnie silnik, a zaczęło się od tego że podczas jazdy na ułanek sekundy silnik jakby przestawał pracować co było wyczuwalne lekkim szarpnięciem. Zauważyłem też że po dłuższym postoju trzeba bardzo długo kręcić rozrusznikiem aby zapalił, a gdy już to zrobił silnik nierówno pracuje jakby nie palił na 1 lub 2 tłoki. Jest to objaw co jakiś czas... Dwa dni jeździ auto dobrze a następnie zaczyna wariować. Odstawiłem auto do mechanika gdzie wymieniony został filtr paliwa, wymieniłem paliwo bo było podejrzenie że to może ono jest przyczyną i zostały sprawdzone wtryskiwacze bo wyskoczył błąd ich działania. Wtryskiwacze są OK, paliwo zmienione i filtr wyczyszczony RGR, auto jeździło dobrze przez 4 dni i teraz od nowa jest to samo... mechanik rozkłada ręce że komputer nie pokazuje błędów a silnik klekocze jakby się miał za chwile rozlecieć. Pomóżcie... może ktoś miał taki problem z działaniem silnika.
To raczej nie rozrząd... bo 2-3 dni chodzi normalnie po czym zaczyna wariować /klekotać/ i na wyświetlaczu wtedy pojawiają się bardzo duże wartości chwilowego zużycia paliwa...
Wtryskiwacze sprawdzone w autoryzowanej przez Boscha firmie i są OK, silnik działa poprawnie a po kilku minutach zaczyna szaleć... i bardzo głośno pracuje i nierówno. Dziś przez chwile "na luzie" trzymał bardzo wysokie obroty a powinny spaść do około 900... sam zaczynam mieć różne myśli czy to nie czasem EGR wariuje. Czy mogłyby być takie objawy gdyby on się zatykał? Jestem umówiony w warsztacie ale kolejki i dopiero za tydzień mam wizyte.