[B]Uszkodzony alternator

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#91 Post autor: MieHor »

ale jak mechanik blisko, to może jednak naładować aku i się dokulać, błędy pewnie i tak trzeba będzie wykasować

tetina

#92 Post autor: tetina »

musiałam jakoś dojechac do domu i nie ukrywam ze bez wspomagania nie było łatwo. Na szczęście to było kilka przecznic ale do mechanika mam do przejechania pół Łodzi. Wiec nie wiem czy ta linka to najlepszy pomysł...

tetina

#93 Post autor: tetina »

co macie na mysli- błędy trzeba będzie wykasować? Czeka mnie jakas przymusowa wizyta w aso?

tetina

#94 Post autor: tetina »

nawet mnie nie dobijaj.... :(

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#95 Post autor: MieHor »

może nie koniecznie ASO, może ten mechanik będzie mógł podpiąć sie do komputera i odczyta błędy, jak będą to je wykasuje, poza tym jak na lince to i tak trzeba podładować aku, będą przynajmniej światła, zadziałają wspomaganie i hamulce i jakoś się dokulasz do mechaniora

darek.kr

#96 Post autor: darek.kr »

Na dobrze naładowanym akumulatorze można spokojnie dojechać do najbliższego mechanika (kilka, kilkanaście kilometrów), aby tylko nie włączać najbardziej prądożernych elementów, typu elektryczne ogrzewanie szyb.
Mam przetrenowaną kilkudziesięciokilometrową podróż na ledwo podładowanym akumulatorze (silnik benzyniak) i jeszcze spokojnie odpalał.

Anony Mous

#97 Post autor: Anony Mous »

wojtek_z pisze: wziąć
:) widzę, że na lekcjach języka polskiego nie próżnowałeś :) więszość Polaków pisze i mówi 'wziąść' :)

rob555

#98 Post autor: rob555 »

No moja Zosia lada chwila wyjedzie z warsztatu. Sam nie robilem bo mam za malo stanowisk ale znajomy posiada naprawde rozrusznikow i alternatorow.
Nowy DENSO 140A (seria 130) 550zl robocizna 200zl (mi by sie nie chcialo za tyle go wyciagac :) ) ale jak ktos sie powola na mnie (Robert z TUNE-UP) to 150zl
Wiec calosc 700zl.
pozdr

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#99 Post autor: Lorry »

rob555, mogłeś wymienić na Boscha od razu bo to z Denso (a dokładnie diodami) są problemy

rob555

#100 Post autor: rob555 »

Nie wiem czy do 150KM motorow BOSCH ma zamienniki....moj znajomy twierdzi ze nie bo sugerowalem mu Boscha ale nie mial nic w katalogu....
rozruszniki.eu jak by ktos chcial
narazie jest burdel z zapinka od powrotu paliwa do filtra..okazuje sie ze jej nie bylo i na drucik ktos naprawil :) ale ze chlopaki musieli filtr wyjac by altka wymontowac to i drucik jednorazowego uzytku sie zepsul...i mi plami Zosia
Takie male g.. w ksztalcie litery C ok 10mm srednica jest przy szybkozlaczce na wezyku wchodzacym w filtr paliwa od strony skrzyni bieg.

Anony Mous

#101 Post autor: Anony Mous »

Witajcie :(

Moja Zośka dzisiaj odmówiła posłuszeństwa... :(
Zaczęło się od zawieszających się bez powodu wycieraczek, potem wyłączało się samo ogrzewanie lusterek i tylnej szyby aż w końcu straciłem wspomaganie zaświeciła się kontrolka poduszek i abs.

Autko po zatrzymaniu, zgaszeniu i próbie ponownego uruchomienia nie odpaliło.
Wyświetlacz komputera migał.
Po przyjeździe lawety próba uruchomienia auta... sukces odpalił pomimo migających zegarów i wyświetlacza komputera.

Chodził normalnie po chwili z powrotem brak wspomagania i kłopoty z nawiewem.

Wypedałowałem następujące błędy
210870
050074 - ogólnie błąd czujnika prędkości własnej pojazdu.
05007F
181577
213970
065070
161450 -te znam
161600 -i ten znam

reszta błędów pozostaje mi nie znana

Macie jakiś pomysł ??
Obstawiam że coś jest zalane ale co ??

a jeszcze jedna rzeczy mi się teraz nasuwa dzisiaj po tych deszczach jak jeździłem po mieście słyszałem dźwięk przelewającej się wody z prawej strony auta, tak jakby gdzieś napadało i stała.

lapm

#102 Post autor: lapm »

rzeczywiscie dziwne te bledy
a z akumulatorem/alternatorem wszystko w porządku?

Anony Mous

#103 Post autor: Anony Mous »

Akumulator ma dwa miechy bosch, jak uda się odpalić auto to nie świecą się żadne kontrolki więc wydaje mi się że ładowanie jest.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#104 Post autor: MieHor »

210870 - P2108 Throttle Actuator Control (TAC) Module Performance

050074 - ogólnie błąd czujnika prędkości własnej pojazdu.
05007F - P0500 Vehicle Speed Sensor Malfunction
lub
P0500 Obwód sensora prędkości pojazdu Zakres /Działanie
P0500 Brak sygnału obwodu czujnika prędkości pojazdu
P0500 Nieprawidłowy sygnał obwodu sensora prędkości pojazdu

181577 - P1815 Transmission Range Switch - Start In Wrong Range

213970 - ???
065070 - P0650 Malfunction Indicator Lamp (MIL) Control Circuit Malfunction
lub
P0650 "Obwód sterujący lampki uszkodzeń MIL - usterka"
lub
P0650 Wskaźnik nieprawidłowego działania (MIL) Stopień załącz., Temp. za wysoka C-34
P0650 Obwód sterujący lampki kontrolnej wadliwego działania (MI), sygnał za wysoki C-34
P0650 Otwarty obwód Lampki Ostrzegawczej (MIL) C-34
P0650 Obwód sygnalizacji usterki (MI) - niskie napięcie C-34

Anony Mous

#105 Post autor: Anony Mous »

MieHor dzięki wielkie za rozkodowanie błędów, zobaczymy co jutro powie serwis :(

Czytam jakie objawy towarzyszą przy padnięciu alternatora może faktycznie to on :(, ale nic na to wcześniej nie wskazywało.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”