Problemy z utratą mocy
Moderator: Sebu$
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Odłącz wszystko od pompy i zrób test szybkości wytworzenia podciśnienia w czasie.
Bo mnie się wydaje że pompa do wymiany bo 5 sek jedziesz praktycznie bez hamulca, i bez doładowania i zaraz masz błędy.
Bo mnie się wydaje że pompa do wymiany bo 5 sek jedziesz praktycznie bez hamulca, i bez doładowania i zaraz masz błędy.
Ostatnio zmieniony 02 lis 2016, 16:33 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.
Rozbierałem dzisiaj te ez i wyglądały na czyste , poczyściłem profilaktycznie i złożyłem to w całość . Założyłem manometr pomiędzy ez turbo a turbo i zrobiłem jazdę próbną i przy normalnej jeździe ciśnienie utrzymywało się -0.8 ale w momencie gdy na każdym biegu pedał podłoga cisnienie-0,4 i po pewnym czasie chek ale już nie tak często jak wcześniej pojawiły się błędy P0400 p1125 not present i ten p 0190 present . Na pewno ez egr i turbo do wymiany tylko co z tym błędem p0190 . Jeszcze na filmie niepokoją mnie dwa punkty 22 i 23 .Ten 22 Desired injection quantity przeskakuje z 7.9 mg/str na 13 i tak cały czas o co chodzi czy coś zaciera się w pompie .
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Sprawdź szczelność siłownika klapek, lub wyjmij wężyk i zaślep ten wężyk i próba. to samo z egr czy szczelny sprawdź bo przy nagłym dodaniu gazu klapk przymyają na chwile a jak dziurawy siłownik klapek to podciśnienie idzie w powietrze.
P1125 - Za mocne wejście zaworu elektromagnetycznego ciśnienia ładowania
- Otwarty obwód zaworu elektromagnetycznego ciśnienia ładowania
-P1125 - Otwarty obwód zaworu elektromagnetycznego ciśnienia ładowania lub za mocne wejście zaworu elektromagnetycznego ciśnienia ładowania, bądź wadliwe działanie układu krytycznego 1 lub układu krytycznego 2.
Obieg zaworu regulującego ciśnienie ładowania - uszkodzone części składowe: próżniowy element nastawczy - zawór regulacyjny ciśnienia ładowania lub zwarcie w obwodzie prądowym modułów sterujących zacisk 96
-P1125 - Wadliwe działanie układu krytycznego 1 lub 2.
Na początku należy sprawdzić układ podciśnieniowy - szczelności,wartości samego podciśnienia. W tym silniku to podstawa! Jeśli oscyluje na poziomie 0,7 - 1 bar - to OK. Następnie sprawdzamy zaworki sterujące - a jest tam ich przynajmniej 3 sztuki... Czyli - rozłączamy wtyczkę od zaworu np. turbiny, uruchamiamy silnik i na zawór podajemy 12V - polaryzacja nie ma znaczenia. Jeśli cięgno turbiny się przesunie w skrajną pozycję - zawór OK, jeśli nie to jest uszkodzony lub nie ma podciśnienia. I tak po kolei...
Być może jest problem z zaworem upustowym turbiny z jego sterowaniem stąd też błąd 1125.Lub zacierający sie siłownik regulacji turbo,lub przewód od turbiny do dolotu nieszczelny albo sterowanie turbiny podciśnieniem uszkodzone.Po prostu P1125 jest od turbo i z nim związanym sprzętem.
Układ krytyczny 1 to uklad zasilania w paliwo.
Układ krytyczny 2 to osprzęt silnika.
Układ krytyczny 2 wiąże się z układem zasilania silnika w powietrze, a więc:
1-EGR
2-przepływomierz z układem dolotowym.
3-doładowanie turbo.
4-zawirowanie układ klap wirowych.
5-podciśnienie w układzie vacum.
Czyli błędy są pochodne nie sprawnego układu podciśnienia.
Tu mam cytat kolegi z netu.
P1125 - Za mocne wejście zaworu elektromagnetycznego ciśnienia ładowania
- Otwarty obwód zaworu elektromagnetycznego ciśnienia ładowania
-P1125 - Otwarty obwód zaworu elektromagnetycznego ciśnienia ładowania lub za mocne wejście zaworu elektromagnetycznego ciśnienia ładowania, bądź wadliwe działanie układu krytycznego 1 lub układu krytycznego 2.
Obieg zaworu regulującego ciśnienie ładowania - uszkodzone części składowe: próżniowy element nastawczy - zawór regulacyjny ciśnienia ładowania lub zwarcie w obwodzie prądowym modułów sterujących zacisk 96
-P1125 - Wadliwe działanie układu krytycznego 1 lub 2.
Na początku należy sprawdzić układ podciśnieniowy - szczelności,wartości samego podciśnienia. W tym silniku to podstawa! Jeśli oscyluje na poziomie 0,7 - 1 bar - to OK. Następnie sprawdzamy zaworki sterujące - a jest tam ich przynajmniej 3 sztuki... Czyli - rozłączamy wtyczkę od zaworu np. turbiny, uruchamiamy silnik i na zawór podajemy 12V - polaryzacja nie ma znaczenia. Jeśli cięgno turbiny się przesunie w skrajną pozycję - zawór OK, jeśli nie to jest uszkodzony lub nie ma podciśnienia. I tak po kolei...
Być może jest problem z zaworem upustowym turbiny z jego sterowaniem stąd też błąd 1125.Lub zacierający sie siłownik regulacji turbo,lub przewód od turbiny do dolotu nieszczelny albo sterowanie turbiny podciśnieniem uszkodzone.Po prostu P1125 jest od turbo i z nim związanym sprzętem.
Układ krytyczny 1 to uklad zasilania w paliwo.
Układ krytyczny 2 to osprzęt silnika.
Układ krytyczny 2 wiąże się z układem zasilania silnika w powietrze, a więc:
1-EGR
2-przepływomierz z układem dolotowym.
3-doładowanie turbo.
4-zawirowanie układ klap wirowych.
5-podciśnienie w układzie vacum.
Czyli błędy są pochodne nie sprawnego układu podciśnienia.
Tu mam cytat kolegi z netu.
Od pół roku męczyłem się z błędem p0190 opel - diesel 2.0, silnik nagle traci moc i wywala kontrolkę z "piorunem".
===============================================================================================================
Jeśli samochód odpala bez problemów - zostawcie pompę w spokoju , problem może leżeć w trzech miejscach .
1. Sprawdzić wiązkę przewodów która idzie obok przewodów prądowych do świec żarowych - w takim plastiku - , tam idą rówież kabelki od czujników w tym od czujnika masy powietrza -15 min. roboty .
2 . Jeśli p. 1 nie pomógł to podmienić tzw. map sensor - nie wiem jak to się nazywa potocznie - jest to czujnik umieszczony z przodu w kolektorze dolotowym po prawej stronie nad siłownikiem klapek .Przykręcony na jedną śrubkę -bodaj . Jest to jedyny czujnik ciśnienia i na 75 % to jego wina .
3. Podmienić wtryski - ale to już boli bo trzeba wymienić uszczelniacze , zdjąć wałek itp - informacje jak to zrobić można znaleść na forach .
U mnie pomogły dwa ostatnie punkty , który-dokładnie tego nie wiem bo jednocześnie zostały wymienione wtryskiwacze i map sensor .
Ale obstawiałbym map sensor 15 min roboty , najlepiej podmienić od innego opelka .
Ostatnio zmieniony 03 lis 2016, 19:36 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.