Problemy z utratą mocy

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
marcin123

#16 Post autor: marcin123 »

Podciśnienie wraca dopiero po kilku sekundach powiedzmy po sek. 5 . Już nie da się jechać co chwilę wywala chek .

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#17 Post autor: Dziadek13 »

Odłącz wszystko od pompy i zrób test szybkości wytworzenia podciśnienia w czasie.
Bo mnie się wydaje że pompa do wymiany bo 5 sek jedziesz praktycznie bez hamulca, i bez doładowania i zaraz masz błędy.
Ostatnio zmieniony 02 lis 2016, 16:33 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

marcin123

#18 Post autor: marcin123 »

Dzisiaj zauważyłem ze przy ez od egr przy filterku cały czas zaciąga powietrze niezależnie czy ez jest wysterowany czy nie i jak zatkam palcem ten wylot to podciśnienie wraca do -0.8 a jak puszcze to jest -0,6 to chyba jest coś nie tak .

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#19 Post autor: Dziadek13 »

No to ez do czyszczenia lub wymiana, możesz na próbe podmienić ez od klapek a podciśnienie do klapek zaślepić wężykiem ze śrubką na czas próby.

marcin123

#20 Post autor: marcin123 »

Rozbierałem dzisiaj te ez i wyglądały na czyste , poczyściłem profilaktycznie i złożyłem to w całość . Założyłem manometr pomiędzy ez turbo a turbo i zrobiłem jazdę próbną i przy normalnej jeździe ciśnienie utrzymywało się -0.8 ale w momencie gdy na każdym biegu pedał podłoga cisnienie-0,4 i po pewnym czasie chek ale już nie tak często jak wcześniej pojawiły się błędy P0400 p1125 not present i ten p 0190 present . Na pewno ez egr i turbo do wymiany tylko co z tym błędem p0190 . Jeszcze na filmie niepokoją mnie dwa punkty 22 i 23 .Ten 22 Desired injection quantity przeskakuje z 7.9 mg/str na 13 i tak cały czas o co chodzi czy coś zaciera się w pompie .

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#21 Post autor: Dziadek13 »

Sprawdź szczelność siłownika klapek, lub wyjmij wężyk i zaślep ten wężyk i próba. to samo z egr czy szczelny sprawdź bo przy nagłym dodaniu gazu klapk przymyają na chwile a jak dziurawy siłownik klapek to podciśnienie idzie w powietrze.
P1125 - Za mocne wejście zaworu elektromagnetycznego ciśnienia ładowania
- Otwarty obwód zaworu elektromagnetycznego ciśnienia ładowania
-P1125 - Otwarty obwód zaworu elektromagnetycznego ciśnienia ładowania lub za mocne wejście zaworu elektromagnetycznego ciśnienia ładowania, bądź wadliwe działanie układu krytycznego 1 lub układu krytycznego 2.
Obieg zaworu regulującego ciśnienie ładowania - uszkodzone części składowe: próżniowy element nastawczy - zawór regulacyjny ciśnienia ładowania lub zwarcie w obwodzie prądowym modułów sterujących zacisk 96
-P1125 - Wadliwe działanie układu krytycznego 1 lub 2.
Na początku należy sprawdzić układ podciśnieniowy - szczelności,wartości samego podciśnienia. W tym silniku to podstawa! Jeśli oscyluje na poziomie 0,7 - 1 bar - to OK. Następnie sprawdzamy zaworki sterujące - a jest tam ich przynajmniej 3 sztuki... Czyli - rozłączamy wtyczkę od zaworu np. turbiny, uruchamiamy silnik i na zawór podajemy 12V - polaryzacja nie ma znaczenia. Jeśli cięgno turbiny się przesunie w skrajną pozycję - zawór OK, jeśli nie to jest uszkodzony lub nie ma podciśnienia. I tak po kolei...
Być może jest problem z zaworem upustowym turbiny z jego sterowaniem stąd też błąd 1125.Lub zacierający sie siłownik regulacji turbo,lub przewód od turbiny do dolotu nieszczelny albo sterowanie turbiny podciśnieniem uszkodzone.Po prostu P1125 jest od turbo i z nim związanym sprzętem.
Układ krytyczny 1 to uklad zasilania w paliwo.
Układ krytyczny 2 to osprzęt silnika.
Układ krytyczny 2 wiąże się z układem zasilania silnika w powietrze, a więc:
1-EGR
2-przepływomierz z układem dolotowym.
3-doładowanie turbo.
4-zawirowanie układ klap wirowych.
5-podciśnienie w układzie vacum.

Czyli błędy są pochodne nie sprawnego układu podciśnienia.

Tu mam cytat kolegi z netu.
Od pół roku męczyłem się z błędem p0190 opel - diesel 2.0, silnik nagle traci moc i wywala kontrolkę z "piorunem".
===============================================================================================================
Jeśli samochód odpala bez problemów - zostawcie pompę w spokoju , problem może leżeć w trzech miejscach .
1. Sprawdzić wiązkę przewodów która idzie obok przewodów prądowych do świec żarowych - w takim plastiku - , tam idą rówież kabelki od czujników w tym od czujnika masy powietrza -15 min. roboty .
2 . Jeśli p. 1 nie pomógł to podmienić tzw. map sensor - nie wiem jak to się nazywa potocznie - jest to czujnik umieszczony z przodu w kolektorze dolotowym po prawej stronie nad siłownikiem klapek .Przykręcony na jedną śrubkę -bodaj . Jest to jedyny czujnik ciśnienia i na 75 % to jego wina .
3. Podmienić wtryski - ale to już boli bo trzeba wymienić uszczelniacze , zdjąć wałek itp - informacje jak to zrobić można znaleść na forach .

U mnie pomogły dwa ostatnie punkty , który-dokładnie tego nie wiem bo jednocześnie zostały wymienione wtryskiwacze i map sensor .

Ale obstawiałbym map sensor 15 min roboty , najlepiej podmienić od innego opelka .
Ostatnio zmieniony 03 lis 2016, 19:36 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.

marcin123

#22 Post autor: marcin123 »

Wymieniłem ez od turbo . Pozostał tylko błąd p0190 na razie szukam czujnika map jak znajdę i zamontuje myślę ze ten błąd zniknie .

marcin123

#23 Post autor: marcin123 »

Dzisiaj kupiłem nowy map sensor i niestety błąd wywala nadal Masakra :evil:

marcin123

#24 Post autor: marcin123 »

Niestety zośka padła ,brak ciśnienia na dwóch cylindrach . Wszystkim dzięki za podpowiedzi .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”