[B]Uszkodzony alternator
- czarekcw
- Zafiromaniak
- Posty: 738
- Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
- Imię: Cezary
- Lokalizacja: Mrągowo
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Jaką kupić klemę do bieguna minusowego? Bo do plusowego nie mam problemu, ktoś już coś robił i tylko jeden kabel jest a na minusowym aż 3 (widać że ori wiązka i klema na minusie). Muszę wszystko wyeliminować bo wczoraj ładowanie na postoju z powrotu do pracy wynosiło 13.6V a dziś 14V z rana do pracy.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
A czy pomoże?ryba1 pisze:na pewno nie zaszkodzirafant4011 pisze:Czemu chcesz kleme wymienić?
Może najpierw trzeba z miernikiem podejść do sprawy, a nie w koszta się łądować???
Ostatnio zmieniony 29 lis 2016, 10:57 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.
- czarekcw
- Zafiromaniak
- Posty: 738
- Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
- Imię: Cezary
- Lokalizacja: Mrągowo
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Coraz ciekawiej się dzieje z autem:
- jazda z włączonymi reflektorami+ dmuchawa na 1 biegu: 13.4V-13.5V, podczas skręcania kierownicą spada do 13.1V,
- wczorajszy postój, wszystko wyłączone: 13.5V-13.6V, skręcanie kierownicą powoduje spadek nawet do 12.7V, kablem rozruchowym połączyłem minus i blok silnika: dochodziło do 13.7V,
- dziś natomiast na postoju (wszystko wyłączone) ładowanie waha się od 13.6V do 13.9V (bez dodatkowej masy).
Jak ostatnio po 25 km jazdy klemy były zimne tak dziś po tym samym przebiegu klema "minusowa" jest ciut cieplejsza od "plusowej" (plusowa jest zimna).
- jazda z włączonymi reflektorami+ dmuchawa na 1 biegu: 13.4V-13.5V, podczas skręcania kierownicą spada do 13.1V,
- wczorajszy postój, wszystko wyłączone: 13.5V-13.6V, skręcanie kierownicą powoduje spadek nawet do 12.7V, kablem rozruchowym połączyłem minus i blok silnika: dochodziło do 13.7V,
- dziś natomiast na postoju (wszystko wyłączone) ładowanie waha się od 13.6V do 13.9V (bez dodatkowej masy).
Jak ostatnio po 25 km jazdy klemy były zimne tak dziś po tym samym przebiegu klema "minusowa" jest ciut cieplejsza od "plusowej" (plusowa jest zimna).
Ostatnio zmieniony 02 gru 2016, 10:33 przez czarekcw, łącznie zmieniany 1 raz.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Rafał - zawsze można napisać w tym temacierafant4011 pisze:czarekcw, Czarek mówiłem Ci zadzwoń do mnie... Miałem tak samo, zrobiłem naprawę i jest 14.4V na obciążeniu. Zadzwoń
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Więc tak;
Miałem podobne objawy, okazało się że kable się utleniły i pociągnąłem nowe.
Tz
1. około Półtora metrowy kabel miedziany przekrój około 12mm(linka) z oczkami miedzianymi zalutowanymi palnikiem od alternatora("+") do słupka akumulatora na plus.
2. około Pół metrowy taki sam kabel tak samo zalutowany ze słupka akumulatora ("-") na masę silnika. Podpiąłem go pomiędzy silnik, a uchu do wyciągania silnika.
Długość kabla proszę dobrać indywidualnie bo nie koniecznie możecie poprowadzić go tak jak ja, ja prowadziłem tak żeby było go jak najmniej widać. Trzeba pamiętać że czym dłuższy kabel tym większa utrata będzie prądu
Dodam że altka też reanimowałem bo padł tydzień wcześniej(ten od SAAB-a, padła dioda) i po remoncie( nowy mostek prostowniczy alternatora i regulator napięcia) było bez zmian, może o 0,3V lepiej, ale dopiero po poprowadzeniu nowych kabli napięcie pod obciążeniem skoczyło do 14.4V
Edit; nie będę sobie zaśmiecać :>
Miałem podobne objawy, okazało się że kable się utleniły i pociągnąłem nowe.
Tz
1. około Półtora metrowy kabel miedziany przekrój około 12mm(linka) z oczkami miedzianymi zalutowanymi palnikiem od alternatora("+") do słupka akumulatora na plus.
2. około Pół metrowy taki sam kabel tak samo zalutowany ze słupka akumulatora ("-") na masę silnika. Podpiąłem go pomiędzy silnik, a uchu do wyciągania silnika.
Długość kabla proszę dobrać indywidualnie bo nie koniecznie możecie poprowadzić go tak jak ja, ja prowadziłem tak żeby było go jak najmniej widać. Trzeba pamiętać że czym dłuższy kabel tym większa utrata będzie prądu
Dodam że altka też reanimowałem bo padł tydzień wcześniej(ten od SAAB-a, padła dioda) i po remoncie( nowy mostek prostowniczy alternatora i regulator napięcia) było bez zmian, może o 0,3V lepiej, ale dopiero po poprowadzeniu nowych kabli napięcie pod obciążeniem skoczyło do 14.4V
Edit; nie będę sobie zaśmiecać :>
Ostatnio zmieniony 02 gru 2016, 21:35 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mawerix
- Zafiromaniak
- Posty: 542
- Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
- Imię: Szczepan
- Lokalizacja: [KRA]
- Auto: ZB 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: CDTI
Na tym bym się skupił, na sprawdzeniu połączenia miedzy minusem a silnikiem. Jeśli masz miernik możesz sprawdzić napięcie podczas pracy silnika między plusem a minusem aku i miedzy plusem a blokiem silnika.czarekcw pisze:skręcanie kierownicą powoduje spadek nawet do 12.7V, kablem rozruchowym połączyłem minus i blok silnika: dochodziło do 13.7V,
Witam chłopaki, mam problem z ładowaniem. Od roku borykam się z tym problemem. W 1 alternatorze wymieniłem mostek, który się przepalił, następnie regulator. Póżniej przy następnym braku ładowania kupiłem używany alternator sprawdzony na stole i znowu brak ladowania. Czasami jest na pozimie 14,4V czasem 12V... Wymieniłem w nim regulator i znowu nie ładuje. Jutro wyciagne go i dam do sprawdzenia, jest możliwe, że jeszcze cos poza alternatorem może takie cyrki robić ? jakieś sugestie ?