[B]Uszkodzony alternator

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
brovar

#646 Post autor: brovar »

w sumie tak nikt nie grzebał:) za bardzo ale na początek pewnie utnę i podepnę na krótko jak narazie chyba styka bo się nie świeciło dziś zobaczymy w dalszej eksplo

Awatar użytkownika
czarekcw
Zafiromaniak
Posty: 738
Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
Imię: Cezary
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#647 Post autor: czarekcw »

Jaką kupić klemę do bieguna minusowego? Bo do plusowego nie mam problemu, ktoś już coś robił i tylko jeden kabel jest a na minusowym aż 3 (widać że ori wiązka i klema na minusie). Muszę wszystko wyeliminować bo wczoraj ładowanie na postoju z powrotu do pracy wynosiło 13.6V a dziś 14V z rana do pracy.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#648 Post autor: rafant4011 »

czarekcw,
Czemu chcesz kleme wymienić? Jak to sprawdziłeś?

Awatar użytkownika
czarekcw
Zafiromaniak
Posty: 738
Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
Imię: Cezary
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#649 Post autor: czarekcw »

Bo już sam nie wiem czego szukać mam. Jeszcze plecionkę z minusa do bloku silnika dołożę (jak na innym forum Kaliope pokazał). Ew. jeszcze zostaje akumulator do zmiany.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#650 Post autor: rafant4011 »

A powierzyłeś wszystko miernikiem?

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1980
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#651 Post autor: ryba1 »

czarekcw pisze: klemę do bieguna minusowego?
rafant4011 pisze:Czemu chcesz kleme wymienić?
na pewno nie zaszkodzi

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#652 Post autor: rafant4011 »

ryba1 pisze:
rafant4011 pisze:Czemu chcesz kleme wymienić?
na pewno nie zaszkodzi
A czy pomoże?
Może najpierw trzeba z miernikiem podejść do sprawy, a nie w koszta się łądować???
Ostatnio zmieniony 29 lis 2016, 10:57 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekcw
Zafiromaniak
Posty: 738
Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
Imię: Cezary
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#653 Post autor: czarekcw »

Coraz ciekawiej się dzieje z autem:
- jazda z włączonymi reflektorami+ dmuchawa na 1 biegu: 13.4V-13.5V, podczas skręcania kierownicą spada do 13.1V,
- wczorajszy postój, wszystko wyłączone: 13.5V-13.6V, skręcanie kierownicą powoduje spadek nawet do 12.7V, kablem rozruchowym połączyłem minus i blok silnika: dochodziło do 13.7V,
- dziś natomiast na postoju (wszystko wyłączone) ładowanie waha się od 13.6V do 13.9V (bez dodatkowej masy).

Jak ostatnio po 25 km jazdy klemy były zimne tak dziś po tym samym przebiegu klema "minusowa" jest ciut cieplejsza od "plusowej" (plusowa jest zimna).
Ostatnio zmieniony 02 gru 2016, 10:33 przez czarekcw, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#654 Post autor: rafant4011 »

czarekcw, Czarek mówiłem Ci zadzwoń do mnie... Miałem tak samo, zrobiłem naprawę i jest 14.4V na obciążeniu. Zadzwoń ;)

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#655 Post autor: Bodek »

rafant4011 pisze:czarekcw, Czarek mówiłem Ci zadzwoń do mnie... Miałem tak samo, zrobiłem naprawę i jest 14.4V na obciążeniu. Zadzwoń ;)
Rafał - zawsze można napisać w tym temacie ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1980
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#656 Post autor: ryba1 »

rafant4011 pisze:A czy pomoże?
na pewno.jak jest mega zaśniedziała to wymiana jest jak najbardziej wskazana

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#657 Post autor: rafant4011 »

Więc tak;
Miałem podobne objawy, okazało się że kable się utleniły i pociągnąłem nowe.
Tz
1. około Półtora metrowy kabel miedziany przekrój około 12mm(linka) z oczkami miedzianymi zalutowanymi palnikiem od alternatora("+") do słupka akumulatora na plus.
2. około Pół metrowy taki sam kabel tak samo zalutowany ze słupka akumulatora ("-") na masę silnika. Podpiąłem go pomiędzy silnik, a uchu do wyciągania silnika.
Długość kabla proszę dobrać indywidualnie bo nie koniecznie możecie poprowadzić go tak jak ja, ja prowadziłem tak żeby było go jak najmniej widać. Trzeba pamiętać że czym dłuższy kabel tym większa utrata będzie prądu :piwo:
Dodam że altka też reanimowałem bo padł tydzień wcześniej(ten od SAAB-a, padła dioda) i po remoncie( nowy mostek prostowniczy alternatora i regulator napięcia) było bez zmian, może o 0,3V lepiej, ale dopiero po poprowadzeniu nowych kabli napięcie pod obciążeniem skoczyło do 14.4V 8)
Edit; nie będę sobie zaśmiecać :>
Ostatnio zmieniony 02 gru 2016, 21:35 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 542
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#658 Post autor: Mawerix »

czarekcw pisze:skręcanie kierownicą powoduje spadek nawet do 12.7V, kablem rozruchowym połączyłem minus i blok silnika: dochodziło do 13.7V,
Na tym bym się skupił, na sprawdzeniu połączenia miedzy minusem a silnikiem. Jeśli masz miernik możesz sprawdzić napięcie podczas pracy silnika między plusem a minusem aku i miedzy plusem a blokiem silnika.

wojtas138_92

#659 Post autor: wojtas138_92 »

Witam chłopaki, mam problem z ładowaniem. Od roku borykam się z tym problemem. W 1 alternatorze wymieniłem mostek, który się przepalił, następnie regulator. Póżniej przy następnym braku ładowania kupiłem używany alternator sprawdzony na stole i znowu brak ladowania. Czasami jest na pozimie 14,4V czasem 12V... Wymieniłem w nim regulator i znowu nie ładuje. Jutro wyciagne go i dam do sprawdzenia, jest możliwe, że jeszcze cos poza alternatorem może takie cyrki robić ? jakieś sugestie ?

wojtas138_92

#660 Post autor: wojtas138_92 »

nie no, oczywiście, że górna półka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”