Filtr dpf usuwać czy nie
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 23 gru 2016, 06:38
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: LKS
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
A ja wyciąłem dpf-a dzień po zakupie auta i nawet nie wiem co ile wypalałby się filtr. Przebieg ori 167 tys km. Miałem latać z dpf-em, aż do zapchania, ale jak popytałem, poszperałem......postanowiłem wywalić od razu.
Troche przeraził mnie poniższy filmik i wypowiedź Pana z tunap-u, który porównuje temperatury panujące w silniku w czasie wypalania dpf-u z temperaturami silnika upalanego w czasie wyścigu na 1/4 mili.
https://www.youtube.com/watch?v=yApmlEVsnh0
Troche przeraził mnie poniższy filmik i wypowiedź Pana z tunap-u, który porównuje temperatury panujące w silniku w czasie wypalania dpf-u z temperaturami silnika upalanego w czasie wyścigu na 1/4 mili.
https://www.youtube.com/watch?v=yApmlEVsnh0
Wchodzisz to trybu Test Mode odnajdujesz zakładkę gdzie będziesz miał coolant obserwujesz wskazania temperatury, jak złapiesz rurę od termostatu i będzie ciepła a temperatura nie przekroczy 86 stopni to do wymiany.deyv1992 pisze:jak najszybciej sprawdzic czy termostat dobrze dziala bo cos mi sie wydaje ze u mnie za wolno sie Zoska nagrzewa?
-
- Debiutant
- Posty: 39
- Rejestracja: 18 mar 2011, 09:52
- Imię: jachu
- Lokalizacja: Pyrzyce
- Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z1.9DT
- Gender:
Koledzy mam do was pytanie czy ktoś z was lub waszych znajomych miał kontrole w DE,SLO,A i CHorwacij odnośnie usunięcia DPF-a jeżeli tak to jak to się odbywa na drodze i jakie były tego konsekwencje ostateczne ,ponieważ się wybieram w tamte rejony a mam też usuniętego chwasta .Jeżeli pomyliłem działy to przepraszam i proszę o przeniesienie do odpowiedniego.
- fredas
- Zafiromaniak
- Posty: 5221
- Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
- Imię: Ryszard
- Lokalizacja: Sypniewo [cse]
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Jeżeli jest dobrze zrobiny zabieg z wyrżnięciem to luzik. Nawet się nie skapną w trakcie kontroli chyba że, miałeś cięta puchę to bym się bał
Kolego, ja jeżdżę już od 5 lat do Chorwacji moją Zośką i ani razu w żadnym państwie nie poddawany byłem jakiejkolwiek kontroli. Co prawda wiekszość drogi pokonuje nocą ale to nie zmienia faktu , że tam w takie rzeczy sie nie bawią bo jakby nie patrzeć , zalezy im na turystach bo to dla nich czysty zysk. Jakby tak zrobili kontrole diesli i połowe uwalili , sami by poderżnęli kurę (turystykę), która znosi złote jajka... Jeeź i nic sie nie przejmuj kolego, zobaczysz jaki to piekny i przyjazny kraj .
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 paź 2018, 08:47
- Imię: Robert
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Witam,
Panowie nie tak dawno pojawił mi sie błąd czujnika ciśnienia DPF. Namawiano mnie do usunięcia lub regeneracji za kilkaset zł. Z racji chęci eksperymentowania i niechęci wydawania tak dużych sum na ekologię, kupiłem DPF cleaner z firmy K2. Po zaaplikowaniu tego środka DPF się wyczyścił auto odzyskało moc a błąd zniknął. Moje pytanie, czy ta metoda na długo wystarcza ? Czy moze lepiej wymontować filtr i próbować go wymyć myjką przy użyciu srodków do czyszczenia sadzy. Ktoś próbował ? Dajcie znać.
Panowie nie tak dawno pojawił mi sie błąd czujnika ciśnienia DPF. Namawiano mnie do usunięcia lub regeneracji za kilkaset zł. Z racji chęci eksperymentowania i niechęci wydawania tak dużych sum na ekologię, kupiłem DPF cleaner z firmy K2. Po zaaplikowaniu tego środka DPF się wyczyścił auto odzyskało moc a błąd zniknął. Moje pytanie, czy ta metoda na długo wystarcza ? Czy moze lepiej wymontować filtr i próbować go wymyć myjką przy użyciu srodków do czyszczenia sadzy. Ktoś próbował ? Dajcie znać.
Kolego, ten błąd może świadczyć o uszkodzeniu przewodu dochodzacego do czujnika róznicy cisnień. Tak było w moim przypadku, DPF sie nie wypalał bo komputer nie dostawał sygnału od czujnika róznicy cisnień . Problem został usuniety poprzez zakup nowego przewodu gumowego w oplocie - koszt ok. 7zł i do dzis nie mam problemu z DPF. Wskocz do kanału i wymacaj te przewody które dochodzą do puchy DPF. Zapewne któryś z nich sie wykruszył i stąd cały problem. Koszt naprawy niewielki, robotu też niewiele a radość nieoceniona .
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 paź 2018, 08:47
- Imię: Robert
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Kolego jarecki69, tak zrobiłem jeszcze przed aplikacją tego środka, dokładnie je obejrzałem bo podejrzewałem własnie ten przewód, były w dobrym stanie. Od aplikacji tego środka nie mam problemów z DPFem aczkolwiek nie wiem na jak długo ta terapia jest skuteczna. Z racji tego że od niedawna jestem posiadaczem ZB nie wiem kiedy wypala mi DPFa bo na BC nie pokazuje mi instant consumption. Słyszałem że niektórzy montują diodę która świeci w czasie wypalania. Możecie coś o tym napisać ?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
diodę montujesz pod kable od ogrzewania tylnej szyby, które włącza się w czasie gdy aktywne jest wypalanie DPF
można poczytać tutaj - nie znalazłem tu na forum lepszego opisu, a mam wrażenie, że kiedyś był...
inna opcja do monitorowania DPF to dodatkowy moduł
ew. można wykorzystać ELM327 + apka na telefon, ale to podobno nie z każdym silnikiem działa.
Mnie natomiast interesowałby sam środek K2 - czy da się coś zepsuć stosując go? i czy da się to zrobić samemu w garażu z kanałem?
można poczytać tutaj - nie znalazłem tu na forum lepszego opisu, a mam wrażenie, że kiedyś był...
inna opcja do monitorowania DPF to dodatkowy moduł
ew. można wykorzystać ELM327 + apka na telefon, ale to podobno nie z każdym silnikiem działa.
Mnie natomiast interesowałby sam środek K2 - czy da się coś zepsuć stosując go? i czy da się to zrobić samemu w garażu z kanałem?
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 paź 2018, 08:47
- Imię: Robert
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Kolego LWPM odpowiadając na Twoje pytanie to nie da się tam nic zepsuć. Wystarczy ci klucz płaski chyba 17 i odkręcasz czujnik temp. w DPFie, aplikujesz K2 i zakręcasz i tyle.