2.0 dti na 1.9 cdti mozliwe?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#16 Post autor: Janus »

liero1988 pisze:Wpadłem na pomysł na wymiana na większe kolo kompresji turbiny
Niech Kolega dokształci się albo przynajmniej poczyta ten temat ze zrozumieniem. Moc silnika bierze się ze spalania paliwa. Do tego potrzebne jest powietrze. Zatem moc (optymalna w sensie osiągi/ilości zużytego paliwa) bierze się ze spalania mieszanki paliwo-powietrze. Jak dmuchniesz w silnik 100% więcej powietrza, to musisz mu dostarczyć 100% więcej paliwa. Tyle że pompa która masz przy 2.0DTI podleje tego paliwa do maks 120-125KM i NIE WIĘCEJ.
Tutaj nie turbina jest wąskim gardłem ale sama pompa i podawanie paliwa. To tak najprościej...

PS silników turbo-diesel nie dmucha się w nieskończoność przy tym stopniu sprężania. Zwłaszcza starszych silników. Tutaj zwiększenie doładowania np z 2 barów do 2,2 sprawi że silnik szybko powie papa... Co innego w benzynie, ale temat był założony o dieslu.
Janusz

liero1988
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 30 wrz 2015, 20:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Bytom
Auto: Opel Zafira a 2.0 dti
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z20dth

#17 Post autor: liero1988 »

Janus pisze:
liero1988 pisze:Wpadłem na pomysł na wymiana na większe kolo kompresji turbiny
Niech Kolega dokształci się albo przynajmniej poczyta ten temat ze zrozumieniem. Moc silnika bierze się ze spalania paliwa. Do tego potrzebne jest powietrze. Zatem moc (optymalna w sensie osiągi/ilości zużytego paliwa) bierze się ze spalania mieszanki paliwo-powietrze. Jak dmuchniesz w silnik 100% więcej powietrza, to musisz mu dostarczyć 100% więcej paliwa. Tyle że pompa która masz przy 2.0DTI podleje tego paliwa do maks 120-125KM i NIE WIĘCEJ.
Tutaj nie turbina jest wąskim gardłem ale sama pompa i podawanie paliwa. To tak najprościej...

PS silników turbo-diesel nie dmucha się w nieskończoność przy tym stopniu sprężania. Zwłaszcza starszych silników. Tutaj zwiększenie doładowania np z 2 barów do 2,2 sprawi że silnik szybko powie papa... Co innego w benzynie, ale temat był założony o dieslu.

Witam dlatego wole zapytac co i jak a nie pochopnie podchodzic do sprawy :D moja wiedza jest mala ale "kto pyta ten nie błądzi" :) ale demontarz (usuniecie) egr i klap to wiekszosc mechanikow poleca ... ale co to mi da :?: i tutaj pytanie do znawcow tematu :D

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#18 Post autor: ryba1 »

Janus pisze:Że co?? :) masz na myśli że ZA to kawał kloca? No fakt, DTI to 1500kg ale co zrobisz...
OPC podobnie waży.niby 200KM ale tez słabo się zbiera

liero1988
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 30 wrz 2015, 20:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Bytom
Auto: Opel Zafira a 2.0 dti
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z20dth

#19 Post autor: liero1988 »

ryba1 pisze:
Janus pisze:Że co?? :) masz na myśli że ZA to kawał kloca? No fakt, DTI to 1500kg ale co zrobisz...
OPC podobnie waży.niby 200KM ale tez słabo się zbiera
hehe a miales okazje jechac 2.0 dti ? :D jesli nie to niewiesz co piszesz :D porownanie żółwia z tygrysem :D pozdrawiam

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#20 Post autor: Janus »

liero1988 pisze: hehe a miales okazje jechac 2.0 dti ? :D jesli nie to niewiesz co piszesz :D porownanie żółwia z tygrysem :D pozdrawiam
Nie do końca. Moment prawie ten sam. Tyle że w Z20LET masz płaski moment do ilu? do 5tys obr/min? w DTI masz moment maks może do 2,8tys obr/min. Tam gdzie diesel się kończy, benzyna wkręca się i ciągnie równo dalej. A poza tym moc to moc i wiadomo, że przy wyższych prędkościach DTI bierze baty od każdej innej ZA (no może poza 1.6 chociaż pewien nie jestem...)
Janusz

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#21 Post autor: ryba1 »

liero1988 pisze:hehe a miales okazje jechac 2.0 dti ?
miałem i 1.8 też
liero1988 pisze: jesli nie to niewiesz co piszesz
zapewniam Cię że wiem
Janus pisze:Tam gdzie diesel się kończy, benzyna wkręca się
dokładnie

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#22 Post autor: Janus »

liero1988 pisze:(...)le demontarz (usuniecie) egr i klap to wiekszosc mechanikow poleca ... ale co to mi da :?: i tutaj pytanie do znawcow tematu :D
Ciekawego MOD-a user Dziadek opisywał na innym forum. On zmienił sterowanie turbiną na takie mechaniczno-pneumatyczne za pomocą zaworu upustowego. Wtedy doładowanie zależy tylko od obrotów turbiny i ustawionego na zaworze ciśnienia.
Janusz

liero1988
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 30 wrz 2015, 20:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Bytom
Auto: Opel Zafira a 2.0 dti
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z20dth

#23 Post autor: liero1988 »

Janus pisze:
liero1988 pisze:(...)le demontarz (usuniecie) egr i klap to wiekszosc mechanikow poleca ... ale co to mi da :?: i tutaj pytanie do znawcow tematu :D
Ciekawego MOD-a user Dziadek opisywał na innym forum. On zmienił sterowanie turbiną na takie mechaniczno-pneumatyczne za pomocą zaworu upustowego. Wtedy doładowanie zależy tylko od obrotów turbiny i ustawionego na zaworze ciśnienia.




moze znalazlbys jakis link do tego bo na google to wieki i nie idzie znalezc :D szukam i nie moge znalezc


EDIT
ryba1 pisze:
liero1988 pisze:hehe a miales okazje jechac 2.0 dti ?
miałem i 1.8 też
liero1988 pisze: jesli nie to niewiesz co piszesz
zapewniam Cię że wiem
Janus pisze:Tam gdzie diesel się kończy, benzyna wkręca się
dokładnie


to ja juz niewiem :D co robic mydlicie oczy i mydlicie chip to chyba zwiekszenie dawki i momentu obrotowego z tego co kojaze ?


EDIT

tutaj otworzyłem nowy temat i chciałbym o wypowiedzi i rady zdjęcia filmiki cokolwiek .... p.s nie chciałem podpinać się do naszej rozmowy w tym temacie gdzie ma trochę "więcej" wspólnego

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=23961

pomyślicie ze ja chce rakietę robić itp. ale ja chce zasięgnąć trochę wiedzy na te tematy gdyż oddając auto do mechanika jak nic nie wiesz to cię wykręca nawet znajomi :D

Posty pisane w krótkim odstępie czasu edytujemy i scalamy
Ostatnio zmieniony 04 sty 2017, 11:23 przez liero1988, łącznie zmieniany 2 razy.

liero1988
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 30 wrz 2015, 20:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Bytom
Auto: Opel Zafira a 2.0 dti
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z20dth

#24 Post autor: liero1988 »

Widzę iż temat ucichł :( :( :(

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#25 Post autor: ryba1 »

liero1988 pisze:Widzę iż temat ucichł
ale co chcesz więcej wiedzieć???jak dla mnie temat masz wyczerpany.

Skasowany użytkownik 6483

#26 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Kolego liero, jesli chcesz to włoz tam nawet silnik od Lambo :lol: . tez sie pewnie da to zrobić , wszystko kwestia pieniędzy i ekonomii i sensowności działania :lol: :lol: . Skoro tu koledzy piszą ,że się da , to próbuj , jesli piszą ,że nie ma szans , tez próbuj bo może Tobie sie to uda...i będzie powód do dumy :piwo: :piwo: :piwo:

liero1988
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 30 wrz 2015, 20:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Bytom
Auto: Opel Zafira a 2.0 dti
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z20dth

#27 Post autor: liero1988 »

ok to zadam ostatnie pytanie jak pozbyc sie tych elektrozaworkow od EGR i Klap zawirowan aby nie wyswietlal bledu :D

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#28 Post autor: Janus »

liero1988 pisze:
ok to zadam ostatnie pytanie jak pozbyc sie tych elektrozaworkow od EGR i Klap zawirowan aby nie wyswietlal bledu :D
Tutaj masz temat: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=21562

Trzeba patrzeć na forum...
Janusz

liero1988
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 30 wrz 2015, 20:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Bytom
Auto: Opel Zafira a 2.0 dti
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z20dth

#29 Post autor: liero1988 »

ok dziekuje panowie za wyczerpujace odpowiedzi temat uwazam za przemyslany :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”