[B]Uszkodzony alternator

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
lapm

#106 Post autor: lapm »

No dziwne, ze kontrolki ladowania nie bylo, w testmode sprawdzic przed odpaleniem jak wyglada i po odpaleniu, aby wykluczyc alternator.

Anony Mous

#107 Post autor: Anony Mous »

hmm a w którym miejscu w test mode to jest ?? i jakie powinny być poprawne wskazania ??

Anony Mous

#108 Post autor: Anony Mous »

w test mode na ktorejś tam stornie jest w prawym górnym rogu, podawane w voltach, takze zobaczysz....tam jest chyba akutalny prąd z akumlatora i ładowany z altenratora. Na mój gust poszedł właśnie alternator i mocno osłałb akumulator...stąd tyle błędów. Moja zafira miała całkowicie rozładowany akumulator na placu przed kupnem i była odpalana na kablach. W komputerze było związku z tym ponad 30 błędów....gdyż komputer traci łączność z wszystkimmi elektronicznymi podzespołami....czyli np bład czujnika abs, błąd czujnika ...itd....

lapm

#109 Post autor: lapm »

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... ght=#17543
Czy "magicy" sprawdzali prąd ładowania alternatora!?
Najpierw Gosia sprawdź sama w BC napięcie akumulatora (jeśli masz komputer pokładowy BC aktywowany)
Jeśli masz poniżej 10.5Volt to nie odpali! Powinien mieć lekko ponad 12V
Sposób na wejście:
1.Włącz radio
2.Wciśnij przycisk Settings pod wyświetlaczem i trzymaj ok. 6sek do momentu "plumknięcia" w głośnikach
3.Następnie wciśnij trzy razy przycisk BC (pod tym Settings) na wyświetlaczu zobaczysz napięcia tzn. zalecane 13.5 i aktualne na akumulatorze (przycisk BC naciska się w " kółko", chyba 8x są nowe ekrany z danymi.
4. Po ewentualnym naładowaniu akumulatora (jak było poniżej 12V) uruchom zapłon i sprawdź wtedy wyświetlane napięcie na BC. Powinno być ok. 13,8-14V nawet z zapalonymi światłami, max to 14.4V. Jeśli jest inaczej ...witaj w klubie!

Anony Mous

#110 Post autor: Anony Mous »

Panowie dzięki za wszystkie rady faktycznie zawinił alternator. Jestem już po naprawie koszt regeneracji 521zł.

Aso zawołało przeszło 3tyś.

Anony Mous

#111 Post autor: Anony Mous »

na czym polegała regeneracja? Zrobili to od ręki?

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#112 Post autor: Lorry »

Jesli się nie mylę to wymiana diód, ew, tych zwojów miedzianych

Anony Mous

#113 Post autor: Anony Mous »

Do regeneracji poszły zespół prostowniczy i łożyska + konserwacja reszty.
Moim zdaniem prawie od ręki auto odstawione po 9tej ok 11stej dowiedziałem się co poszło i dokładny co do złotówki koszt. Auto odebrane po 14stej już w pełni sprawne.

Oczywiście faktura i gwarancja na wymienione części.

Anony Mous

#114 Post autor: Anony Mous »

a co to za serwis Ci robił, typowo od alternatorów?

Anony Mous

#115 Post autor: Anony Mous »

Adam Polak, Elektromechanika samochodowa, z tego co wiem jeden z lepszych warsztatów we Wrocławiu. Dzisiaj dowiedziałem się że kumpel kiedyś regenerował tam alternator w 406 i jest bardzo zadowolony.

lapm

#116 Post autor: lapm »

No tak jak mi sie wydawalo, czyli nie zawsze pojawi sie kontrolka ladowania przy padzie alternatora.

tradelux

#117 Post autor: tradelux »

Nie zawsze. To samo spotkało mnie w Saabie daleko od domu :)
Objawy były takie same jak u Ciebie.
Niestety alternator przy silnikach 1.9 w dieslu jest słabym punktem i bardzo często "odlatuje" przy przebiegach ok. 150tys km +/- kilkanaście tysięcy km.
Za regenerację trochę powiedzieli, na Górnym Śląsku to koszt 300-400zł z gwarancją.

Anony Mous

#118 Post autor: Anony Mous »

Łukasz :) to jedyna niespodzianka, która mnie spotkała :).
Z tym daleko od domu to z jednej strony dobrze bo przynajmniej laweta za darmo :P

Pozdrawiam

aznaklo

#119 Post autor: aznaklo »

witaj tEREk miałbym prośbe do ciebie o wyjasnienie błędu ECN161600- pisałeś że go znasz. W mojej ZB sie taki pojawił--nic złego się nie dzieje ale jest.
Wiem że napewno na forum go znajde, jednak natrafiłem na twojego posta i stąd moja prośba. Nie mam za wiele czasu żeby dokładnie poszukać,prosze o wyrozumiałośc.
z góry dzięki i pozdrawiam
Andrzej

Anony Mous

#120 Post autor: Anony Mous »

P1616 CIM (Steering Column Module) Wrong Environment Identifier Immobiliser B-006

czyli imho standardowy problem ZB z immobilajzerem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”