Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Witaj!
W zośkach z DPF-em to raczej oleju przybywa
A poważnie - podczas wypalania filtra DPF paliwo przedostaje się również do części olejowej. Jak będziesz miał problem z wypalaniem DPF-a to poziom oleju możesz mieć nawet powyżej maxa
Kontroluj stan, albo sam się o tym dowiesz po ukazaniu błędów
Też mnie to ciekawi bo kolega ma cdti dth w vectrze i dolewa nawet 0.25l co 1000km ale własnie nie ma dpfu. U mnie po 3 tys km olej na bagnecie jest na identycznym poziomie, nie waha sie nawet o 1 mm... i tak sobie myśle.....każdy pisze że cdti biorą olej a u mnie nie widac tego więc czy to możliwe, że u mnie tez bierze ale poziom się wyrównuje po wypalaniu dpf?
kaliope pisze:możliwe, że u mnie tez bierze ale poziom się wyrównuje po wypalaniu dpf?
Jak dla mnie to jest możliwe, ale paliwo do oleju dostaje się głównie gdy wypalanie nie jest prowadzone w idealnych warunkach... Ale jest też chyba czujnik jakości oleju który w razie jego sporego rozcieńczenia, zaleca wymianę
Możliwe też że masz taki egzemplarz który oleju nie je zbytnio
właśnie podczas zabawy op comem natrafiłem na zakładke odniesnie oleju. U mnie to sie nazywa jakoś 'Oil Life Remaining Time'. Tylko nie wiem czy on podaje po prostu czas pozostały do wymiany czy własnie mierzy jakość oleju. Wartośc podaje w %. Zaczeło się od 100%. po przejechaniu 3 tys km od wymiany podaje w tej chwili 86%. Ktos wie o co chodzi dokładnie?
Chyba każda Zafira CDTi ma system sprawdzający jakość oleju i informację o konieczności jego wymiany objawiającą się napisem INSP.Zużycie oleju jak i ilość przejechanych kilometrów od wymiany do wymiany zależy od stylu jazdy i warunków eksploatacji...u każdego będzie inne.
Kaliope również myślę,że te wskazania % dotyczą jakości oleju.Sprawdzę jaka będzie wartość % gdy wyskoczy info INSP.
MARKI masz w zupełności rację jest tak jak myślisz jakość oleju maleje razem ze spedkiem INSP . Po skasowaniu INSP wszystkie wartości jakości oleju wracają na 100% nawet bez wymiany oleju
jacekk44 pisze:MARKI masz w zupełności rację jest tak jak myślisz jakość oleju maleje razem ze spedkiem INSP . Po skasowaniu INSP wszystkie wartości jakości oleju wracają na 100% nawet bez wymiany oleju
Wyglada ze komputer oblicza jakosc oleju na podstawie przejechanych km i w jaki sposob zostaly przejechane, czeste ruszanie,odpalanie itp. a nie na podstawie rzeczywistej jakosci oleju.
oczwiście ze nie ale tam żadnych czujników nie ma tylko komputer anilizuje po spadku INSP ja mam taki problem że w przeciągu 2 tygodni INSP z30000 spada do 0 ale mam problem z DPF
Ale ogólnie panowie dolewacie oleju do cdti czy nie? Wiele słyszałem jak lubią pić olej te sliniki i że to norma dla serwisu GM...a tu nikt nie mówi że dolewa..to jak to jest?
Ostatnio zmieniony 31 maja 2010, 15:50 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.