Zobacz TTTUUUkurczatow pisze:Na wstępie chciałbym wszystkich przywitać i odrazu prosić o poradę.
A jak ten silnik współpracuje z gazem, bo mam zamiar kupić zafirę 1.8 i się zastanawiam co bedzie lepsze do gazu silnik 1.8 czy 1.6. Bardzo będe wdzięczny za pomoc
Żywotność silnika 1,8 125KM
Moderator: Sebu$
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
raventes pisze:Drogie koleżanki, drodzy koledzy Pozwole sobie zadać w tym temacie pytanko odnośnie silników do Zofiji. Otóz mam zamiar kupić takie auto z rocznika 00-02. Rozglądam się zarówno za 2 litrowym dieslem, jak i za 1.8 benzyną bez gazu. Który silnik polecilibyście mi? Który ma szansę być mniej awaryjnym?
Posiadam Zofie 1.8 125KM zagazowaną BRC, gdyby nie awaria sterownika gazu(na gwarancji) to jestem mega zadowolony, spalanie trasa 9-10l. LPG , miasto 11-12 litrów LPG, również miałem dylematy odnośnie kupna ON czy PB . Jeździłem dieslem 101KM oraz 82KM i wydały mi się trochę mulaste, może 1.8 nie jest jakiś wciskający fotel ale na tle diesla wychodzi o wiele lepiej. Polecam 1.8 ale ten 125KM, konstrukcja w miarę prosta i tania w utrzymaniu, tylko żeby była w dobrej kondycji bo trupa ciężko reanimować.
I ja polecę to, co mam. Prawie rok temu przed zakupem też miałem dylemat (wahałem się jednak pomiędzy dieslem 2,2 a 1,8 125 KM). Moc ta sama, jednak diesel miał większy moment obrotowy. Zadecydowała jednak ekonomika i teraz jestem przekonany o słuszności wyboru. Polecam 1,8 125 KM + po zakupie montaż gazu. Jestem po przeglądzie LPG (po pierwszych 20 tys. - łącznie mam 165 kkm) i silniczek nadal równiutko chodzi, kompresja w normie.wojtastar pisze:raventes pisze:Drogie koleżanki, drodzy koledzy Pozwole sobie zadać w tym temacie pytanko odnośnie silników do Zofiji. Otóz mam zamiar kupić takie auto z rocznika 00-02. Rozglądam się zarówno za 2 litrowym dieslem, jak i za 1.8 benzyną bez gazu. Który silnik polecilibyście mi? Który ma szansę być mniej awaryjnym?
Posiadam Zofie 1.8 125KM zagazowaną BRC, gdyby nie awaria sterownika gazu(na gwarancji) to jestem mega zadowolony, spalanie trasa 9-10l. LPG , miasto 11-12 litrów LPG, również miałem dylematy odnośnie kupna ON czy PB . Jeździłem dieslem 101KM oraz 82KM i wydały mi się trochę mulaste, może 1.8 nie jest jakiś wciskający fotel ale na tle diesla wychodzi o wiele lepiej. Polecam 1.8 ale ten 125KM, konstrukcja w miarę prosta i tania w utrzymaniu, tylko żeby była w dobrej kondycji bo trupa ciężko reanimować.
Przez takie pytania (czy 200000km to samochód do grobu) w Polsce wszystkie auta na allegro mają magicznie poniżej 200000... np. 10 letnie diesle z zachodu, gdzie aby się to opłacało ze względu na podatki to muszą dużo jeździć, po 40-50tys na rok minimum... teraz próbuję sprzedać Space Stara z 226 000, autko naprawdę w porządku, od początku w rodzinie, pełna historia, cena atrakcyjna, a zainteresowanie zerowe... jak ktoś dzwoni, to mówię że 100pln mogę dać na korektę licznika dla dobrego samopoczucia. Przez rok mieszkałem w Szwecji, tam auta o przebiegach 300-400kkm to norma i ludzie to kupują... bo liczy się stan, a nie przebieg. A u nas cyferki tylko.
Ja ze swojej strony dodam, że posiadam Zośkę od stycznia, którą nabyłem z przebiegiem 261 tyśkm. z roku 2003. Zagazowana w 2007r. Nie mam żądnych poważniejszych problemów z autem, zarówno technicznych jak i karoseryjnych. Oczywiście są małe bolączki, ale nie ma to większego wpływu na ogólną ocenę.
P.S. Faktycznie w Polsce jest taka dziwna mentalność. Nieważne że samochód ma 40lat, jeśli ma mniej niż 200 tyś km to jest ok. A wzdłuż granicy z Niemcami same punkty "Regeneracji lub naprawy liczników".
P.S. Faktycznie w Polsce jest taka dziwna mentalność. Nieważne że samochód ma 40lat, jeśli ma mniej niż 200 tyś km to jest ok. A wzdłuż granicy z Niemcami same punkty "Regeneracji lub naprawy liczników".
-
- Zafiromaniak
- Posty: 750
- Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
- Imię: Mar
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Ważny jest sposób eksploatacji i odpowiedni serwis... no i trochę szczęścia.
Generalnie:
- nie można gwałtownie, do oporu wciskać gazu jeśli silnik nie ma temperatury roboczej
- wymiana oleju/filtrów/świec zapłonowych na czas
- olej dobrej jakości (np. Valvoline, Liqui Moly, Motul)
- unikanie jazdy na krótkich odcinkach, np. po 1 km na nierozgrzanym silniku.
- tankować dobrej jakości paliwo
- dobrej jakości części zamienne
- po dłuższej jeździe nie można od razu gasić silnika, tylko trzeba poczekać na biegu jałowym pół minuty aby silnik miał równowagę cieplną
- jeśli mamy instalację LPG to trzeba na czas wymieniać filtry, regulacja, no i czasem "przegonić" auto na benzynie...
Widziałem gdzieś na youtubie filmik, jak ktoś przejechał FSO Polonezem Caro Plus 1.6 GSi ponad 400 000 km...
Generalnie:
- nie można gwałtownie, do oporu wciskać gazu jeśli silnik nie ma temperatury roboczej
- wymiana oleju/filtrów/świec zapłonowych na czas
- olej dobrej jakości (np. Valvoline, Liqui Moly, Motul)
- unikanie jazdy na krótkich odcinkach, np. po 1 km na nierozgrzanym silniku.
- tankować dobrej jakości paliwo
- dobrej jakości części zamienne
- po dłuższej jeździe nie można od razu gasić silnika, tylko trzeba poczekać na biegu jałowym pół minuty aby silnik miał równowagę cieplną
- jeśli mamy instalację LPG to trzeba na czas wymieniać filtry, regulacja, no i czasem "przegonić" auto na benzynie...
Widziałem gdzieś na youtubie filmik, jak ktoś przejechał FSO Polonezem Caro Plus 1.6 GSi ponad 400 000 km...
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
smerw4 pisze:Koledzy podzielcie się opinią o zafira 1.8 125km z 2000r/2001r jak ten silnik wypada pod względem awaryjnosci na co uważać czy drogi rozrząd itp. Mam obecnie zafirę 2.0 di ale chcę zmienić pozdrawiam
Moze pomoze
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10330
Ostatnio zmieniony 23 lut 2017, 20:50 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mat86radom
- Zafiromaniak
- Posty: 2502
- Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
- Model: MZRCD
- Oznaczenie silnika: CITD
- Gender:
- Kontakt:
smerw4, http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/83430 - jak narazie tylko dwa razy u mechanika i jeszcze nigdy nie zawiodłem się na niej w trasie
- Mat86radom
- Zafiromaniak
- Posty: 2502
- Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
- Model: MZRCD
- Oznaczenie silnika: CITD
- Gender:
- Kontakt:
Blacha przede wszystkim, sanki podwozia w jakim są stanie, czy auto równo bez duszności przyspiesza. (wiele osób ma problem z przepływką i sterownikiem silnika)smerw4 pisze:Ok dzięki za pomoc a na co zwrócić szczególną uwagę przy kupnie tego samochodu i nie mówię tu o przebiegu bo na to zawsze patrzę z dystansem :>
Ostatnio zmieniony 23 lut 2017, 08:28 przez Mat86radom, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mat86radom
- Zafiromaniak
- Posty: 2502
- Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
- Model: MZRCD
- Oznaczenie silnika: CITD
- Gender:
- Kontakt:
smerw4, a co do cen części to są naprawdę tanie