Brak pełnej mocy silnika 1.8 16v 125km

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#46 Post autor: janekW67 »

Mimo wszystko zacząłbym od regulacji instalacji, niekoniecznie u tego gazownika, który montował Ci tą instalację.
Oczywiście!

Skasowany użytkownik 16629

#47 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

Te anomalie dzieją się tylko po przełączeniu na gaz? Jeżeli tak to pojeździj na samej benzynie i sprawdź czy jest ok, jeżeli tak to instalacja coś nie domaga. Jeżeli dzieje się tak także przed przełączeniem na gaz to i tak podjedź do gazownika, możliwe, że się mapy benzynki rozjechały i trzeba będzie reset zrobić... dziwne, że silnik nie łapie żadnych błędów

Softer

#48 Post autor: Softer »

Dzieje sie to przed przełączeniem na gaz. Ale jakbym odpalił autko na gazie to jest to samo (w trybie awaryjnym).

Softer

#49 Post autor: Softer »

Problem na razie rozwiązany pomogło czyszczenie przepustnicy 3h roboty i po problemie. Dodatkowo jeden z wężyków podciśnienia był zaciśnięty trytytką :shock: .
Ostatnio zmieniony 04 mar 2017, 23:06 przez Softer, łącznie zmieniany 1 raz.

domer

#50 Post autor: domer »

Witam! Mam maly problem. Zafirka ma problem z moca, na zasadzie, wciskam pedal gazu, a auto jakby nie reagowalo na gaz, raz dziala i moc dostaje, a raz zamula, i szarpie... jaka moze byc tego przyczyna? czy powodem moga byc swiece, moze juz czas je wymienic? Zachowuje sie tak i na gazie i na benzynie. (chociaz chyba na gazie jest to bardziej zauwazalne...)

Awatar użytkownika
kysiu241
Mieszkaniec
Posty: 273
Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LEH

#51 Post autor: kysiu241 »

A jak dawno temu wymieniałeś świece?
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC. 8)

Forfiter2012
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
Imię: Forfiter
Lokalizacja: CB
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#52 Post autor: Forfiter2012 »

Wymiana świec to nie duży koszt zrobisz samodzielnie warto od tego zacząć na początek.

radkro
Posty: 2
Rejestracja: 11 maja 2018, 12:15
Imię: Radek
Auto: zafira A 1.8 Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#53 Post autor: radkro »

Cześć!
Mam problem z Zafirą A 1.8 benzyna z LPG. Zawsze rano kiedy odpalam silnik mam wyraźny problem z ruszeniem auta. Obroty najpierw rosną,silnik pracuje nierówno, a gdy chcę ruszyć to brak mocy (pedał gazu wciśnięty w podłogę ) i spadek obrotów - dusi go i nie ruszę z miejsca. Jeśli silnik popracuje ok. 1 min (bez żadnej ingerencji) wszystko jest w porządku i mogę jechać na koniec świata. Na komputerze w diagnostyce wyskoczył błąd P0335 (1/1 czujnik A położenia wału korbowego - obwód)

W ostatnim roku wymieniłem:
- świece
- cewka
- 2 sondy Lambda
- czujnik temperatury
- czujnik położenia wału korbowego
- serwis LPG, ustawienia

Mechanik wspominał, że to wina czujnika położenia wałka rozrządu. Kiedy rano przed pierwszym odpaleniem silnika wypiąłem czujnik temperatury auto pracowało na wysokich obrotach ale bez problemu mogłem jechać od razu. Warto wspomnieć, że kiedy raz odpalę auto i mi zgaśnie to ponowne odpalenie silnika wiąże się z długim kręceniem (jakby nie mógł zaskoczyć) i muszę dodać trochę gazu. Czy ktoś miał podobny przypadek? Proszę o pomoc bo z tym problemem borykam się już 1,5 roku.

Z góry dziękuje

evillysy
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2017, 19:47
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki/Łódź
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#54 Post autor: evillysy »

Miałem identyczne objawy co prawda w innym aucie ( Fiat Croma'95r 2.0 benzyna) i wymiana czujnika położenia wałka rozrządu pomogła w 100%

marcin_kr
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 15 sie 2012, 14:14
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kutno
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#55 Post autor: marcin_kr »

radkro pisze: 11 maja 2018, 21:16 Cześć!
Mam problem z Zafirą A 1.8 benzyna z LPG. Zawsze rano kiedy odpalam silnik mam wyraźny problem z ruszeniem auta. Obroty najpierw rosną,silnik pracuje nierówno, a gdy chcę ruszyć to brak mocy (pedał gazu wciśnięty w podłogę ) i spadek obrotów - dusi go i nie ruszę z miejsca. Jeśli silnik popracuje ok. 1 min (bez żadnej ingerencji) wszystko jest w porządku i mogę jechać na koniec świata. Na komputerze w diagnostyce wyskoczył błąd P0335 (1/1 czujnik A położenia wału korbowego - obwód)

W ostatnim roku wymieniłem:
- świece
- cewka
- 2 sondy Lambda
- czujnik temperatury
- czujnik położenia wału korbowego
- serwis LPG, ustawienia

Mechanik wspominał, że to wina czujnika położenia wałka rozrządu. Kiedy rano przed pierwszym odpaleniem silnika wypiąłem czujnik temperatury auto pracowało na wysokich obrotach ale bez problemu mogłem jechać od razu. Warto wspomnieć, że kiedy raz odpalę auto i mi zgaśnie to ponowne odpalenie silnika wiąże się z długim kręceniem (jakby nie mógł zaskoczyć) i muszę dodać trochę gazu. Czy ktoś miał podobny przypadek? Proszę o pomoc bo z tym problemem borykam się już 1,5 roku.

Z góry dziękuje
Radek nie zaczynaj wątku w różnych miejscach. Sugestię dałem w -> Zimny silnik, problem z ruszaniem
Zafira A 1,8 LPG

fan33
Posty: 2
Rejestracja: 12 maja 2016, 07:14
Lokalizacja: olsztyn
Model:

#56 Post autor: fan33 »

Mam od jakiegoś czasu problem polegający na tym że na zimnym silniku zazwyczaj z samego rana lub pod wieczór jak postoi kilka godzin przez pierwsze kilkadziesiąt metrów Zośka strasznie szarpie, brakuje jej mocy dopiero mocne przegazowanie i przełamanie tego duszenia powoduje ze objawy ustępują szybciej. Objawy nie występują gdy Zośka po odpaleniu pochodzi kilka minut na biegu jałowym i dopiero potem się nią ruszy. Potem jak już sie nią jeździ czy np po 2-3godzinach znowu jedzie objawów nie ma. Brak błędów, autko po czyszczeniu przepustnicy, wymianie odmy i cewki (listwy) zaplonowej wraz z przewodami i świecami.
Wczesniej pojawial się check i błąd ubogiej albo bogatej mieszanki. Od dluższego czasu błędu nie ma ale pojawiły sie wyżej opisane objawy..
Zafira A 1,8 125km 2003 benzyna +lpg
Ostatnio zmieniony 16 mar 2019, 11:53 przez fan33, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3065
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#57 Post autor: Tazz »

Trzeba by podłączyć pod kompa i sprawdzić parametry przeplywki, sondy, czujnika temp płynu. Jakie świece i jaką cewka została założona (jakiej firmy)? Może też być przypchany katalizator. Wszystko jest na forum, tylko trzeba użyć opcji szukaj ;)
Możesz jeszcze sprawdzić zachowanie silnika jak odepniesz przepływomierz, czy jest jakaś różnica?
Ostatnio zmieniony 16 mar 2019, 12:15 przez Tazz, łącznie zmieniany 1 raz.
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Solid
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 14 maja 2017, 14:59
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Opel Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#58 Post autor: Solid »

Miałem podobnie. Stawiam na:
1. Zakładam, że przepustnica wyczyszczona prawidłowo i zaadaptowana. Czy wymieniłeś uszczelką na nową? To zwykły karton i lubi się przerwać.
2. Przy zdejmowaniu przepustnicy trzeba ostrożnie obchodzić się z gumowymi rurkami bo można którąś uszkodzić zwłaszcza gdy zaczyna już parcieć. Lewe powietrze powoduje szarpanie.
3. Uszkodzona uszczelka w kolektorze dolotowym. Sprawdź na zimno benzyną i pędzelkiem (lub plakiem).
4. Uszkodzona grzałka w sondzie lambda, ale tu chyba wywalałoby checka.
5. Kiedyś kupiłem świece przez internet i okazało się, że po wymianie szarpie. Wymieniłem na stare i jest ok. Nie znam przyczyny. Świece dobrane przez sprzedającego oryginalne GM, oznaczenia nie pamiętam.
6. Cewka cewce nie równa. Tani zamiennik może oznaczać kłopoty.
7. Uszkodzony któryś popychacz lub niedomykający się zawór. Sprawdź kompresję na zimno.
8. Czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Pewno też inne. Temat był już poruszany.

Mariuszekpokorski
Posty: 3
Rejestracja: 31 mar 2019, 13:42
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Radom
Auto: Opel zafira a 1.8 125km
Model: A
Oznaczenie silnika: Zx18xe

#59 Post autor: Mariuszekpokorski »

Witam. Mam dość. Mecze się od kupna zafirki 3 miesiace. Objawy takie szarpie na zimnym. Nierówna praca. Słaba moc Pb i lpg. Błąd p0170 ubogi wydech.po odpaleniu czuć na zewnątrz Pb. Silnik kuleje. Po nagrzaniu jest lepiej aczkolwiek brakuje mocy w przyspieszaniu tak jakby coś go trzymało.podmienialem przepływke sonda sprawdzana przepustnica czyszczona. Sterownik sprawdzany przez specjalistę. Nowe swiece. Błąd auta czasem się zapala. Brakuje mi pomysłów. 2 mechaników się nie znalo. Pomocy! Silnik 1.8 125km.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2019, 14:50 przez Mariuszekpokorski, łącznie zmieniany 1 raz.
Maniek Radomiak

Awatar użytkownika
AnnaAd82
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 02 kwie 2019, 22:09
Imię: Anna
Lokalizacja: Bytom
Auto: Opel Zafira 1.8 16v elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Nnn
Gender:

#60 Post autor: AnnaAd82 »

Cześć. Ja z podobnym problemem tylko że 1.8 benzyna bez LPG.
Rozrząd płyny filtry wymienione. Sonda podobno ok. Świece podobno też ok, pompa też ok-według mechanika. A kiedy odpale i ruszam to pierwsze kilka metrów traci moc. Dodaje gazu a Kefir słabnie. Jak się już rozchula to przyspieszenie wszystko ok poza tym że co jakiś czas słyszę takie hmmm pyk, jak by powietrze gdzieś szło. Zaświeć Ola się pomarańczowa kontrolka silnika. Problem się pogłębił.
Pomóżcie proszę. Czyżby katalizator?
Jutro jadę Kefira podpiąć pod kompa.
Auto kupiłam tydzień temu. Wsobite odebrane od mechanika po wymianach. W niedzielę w trakcie powrotu z wycieczki zapaliła się ta kontrolka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”