Brak pełnej mocy silnika 1.8 16v 125km
Moderator: Sebu$
Te anomalie dzieją się tylko po przełączeniu na gaz? Jeżeli tak to pojeździj na samej benzynie i sprawdź czy jest ok, jeżeli tak to instalacja coś nie domaga. Jeżeli dzieje się tak także przed przełączeniem na gaz to i tak podjedź do gazownika, możliwe, że się mapy benzynki rozjechały i trzeba będzie reset zrobić... dziwne, że silnik nie łapie żadnych błędów
Witam! Mam maly problem. Zafirka ma problem z moca, na zasadzie, wciskam pedal gazu, a auto jakby nie reagowalo na gaz, raz dziala i moc dostaje, a raz zamula, i szarpie... jaka moze byc tego przyczyna? czy powodem moga byc swiece, moze juz czas je wymienic? Zachowuje sie tak i na gazie i na benzynie. (chociaz chyba na gazie jest to bardziej zauwazalne...)
-
- Bywalec
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
- Imię: Forfiter
- Lokalizacja: CB
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 11 maja 2018, 12:15
- Imię: Radek
- Auto: zafira A 1.8 Comfort
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Cześć!
Mam problem z Zafirą A 1.8 benzyna z LPG. Zawsze rano kiedy odpalam silnik mam wyraźny problem z ruszeniem auta. Obroty najpierw rosną,silnik pracuje nierówno, a gdy chcę ruszyć to brak mocy (pedał gazu wciśnięty w podłogę ) i spadek obrotów - dusi go i nie ruszę z miejsca. Jeśli silnik popracuje ok. 1 min (bez żadnej ingerencji) wszystko jest w porządku i mogę jechać na koniec świata. Na komputerze w diagnostyce wyskoczył błąd P0335 (1/1 czujnik A położenia wału korbowego - obwód)
W ostatnim roku wymieniłem:
- świece
- cewka
- 2 sondy Lambda
- czujnik temperatury
- czujnik położenia wału korbowego
- serwis LPG, ustawienia
Mechanik wspominał, że to wina czujnika położenia wałka rozrządu. Kiedy rano przed pierwszym odpaleniem silnika wypiąłem czujnik temperatury auto pracowało na wysokich obrotach ale bez problemu mogłem jechać od razu. Warto wspomnieć, że kiedy raz odpalę auto i mi zgaśnie to ponowne odpalenie silnika wiąże się z długim kręceniem (jakby nie mógł zaskoczyć) i muszę dodać trochę gazu. Czy ktoś miał podobny przypadek? Proszę o pomoc bo z tym problemem borykam się już 1,5 roku.
Z góry dziękuje
Mam problem z Zafirą A 1.8 benzyna z LPG. Zawsze rano kiedy odpalam silnik mam wyraźny problem z ruszeniem auta. Obroty najpierw rosną,silnik pracuje nierówno, a gdy chcę ruszyć to brak mocy (pedał gazu wciśnięty w podłogę ) i spadek obrotów - dusi go i nie ruszę z miejsca. Jeśli silnik popracuje ok. 1 min (bez żadnej ingerencji) wszystko jest w porządku i mogę jechać na koniec świata. Na komputerze w diagnostyce wyskoczył błąd P0335 (1/1 czujnik A położenia wału korbowego - obwód)
W ostatnim roku wymieniłem:
- świece
- cewka
- 2 sondy Lambda
- czujnik temperatury
- czujnik położenia wału korbowego
- serwis LPG, ustawienia
Mechanik wspominał, że to wina czujnika położenia wałka rozrządu. Kiedy rano przed pierwszym odpaleniem silnika wypiąłem czujnik temperatury auto pracowało na wysokich obrotach ale bez problemu mogłem jechać od razu. Warto wspomnieć, że kiedy raz odpalę auto i mi zgaśnie to ponowne odpalenie silnika wiąże się z długim kręceniem (jakby nie mógł zaskoczyć) i muszę dodać trochę gazu. Czy ktoś miał podobny przypadek? Proszę o pomoc bo z tym problemem borykam się już 1,5 roku.
Z góry dziękuje
-
- Przeglądacz
- Posty: 81
- Rejestracja: 19 lip 2017, 19:47
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki/Łódź
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Miałem identyczne objawy co prawda w innym aucie ( Fiat Croma'95r 2.0 benzyna) i wymiana czujnika położenia wałka rozrządu pomogła w 100%
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 15 sie 2012, 14:14
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Kutno
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Radek nie zaczynaj wątku w różnych miejscach. Sugestię dałem w -> Zimny silnik, problem z ruszaniemradkro pisze: ↑11 maja 2018, 21:16 Cześć!
Mam problem z Zafirą A 1.8 benzyna z LPG. Zawsze rano kiedy odpalam silnik mam wyraźny problem z ruszeniem auta. Obroty najpierw rosną,silnik pracuje nierówno, a gdy chcę ruszyć to brak mocy (pedał gazu wciśnięty w podłogę ) i spadek obrotów - dusi go i nie ruszę z miejsca. Jeśli silnik popracuje ok. 1 min (bez żadnej ingerencji) wszystko jest w porządku i mogę jechać na koniec świata. Na komputerze w diagnostyce wyskoczył błąd P0335 (1/1 czujnik A położenia wału korbowego - obwód)
W ostatnim roku wymieniłem:
- świece
- cewka
- 2 sondy Lambda
- czujnik temperatury
- czujnik położenia wału korbowego
- serwis LPG, ustawienia
Mechanik wspominał, że to wina czujnika położenia wałka rozrządu. Kiedy rano przed pierwszym odpaleniem silnika wypiąłem czujnik temperatury auto pracowało na wysokich obrotach ale bez problemu mogłem jechać od razu. Warto wspomnieć, że kiedy raz odpalę auto i mi zgaśnie to ponowne odpalenie silnika wiąże się z długim kręceniem (jakby nie mógł zaskoczyć) i muszę dodać trochę gazu. Czy ktoś miał podobny przypadek? Proszę o pomoc bo z tym problemem borykam się już 1,5 roku.
Z góry dziękuje
Zafira A 1,8 LPG
Mam od jakiegoś czasu problem polegający na tym że na zimnym silniku zazwyczaj z samego rana lub pod wieczór jak postoi kilka godzin przez pierwsze kilkadziesiąt metrów Zośka strasznie szarpie, brakuje jej mocy dopiero mocne przegazowanie i przełamanie tego duszenia powoduje ze objawy ustępują szybciej. Objawy nie występują gdy Zośka po odpaleniu pochodzi kilka minut na biegu jałowym i dopiero potem się nią ruszy. Potem jak już sie nią jeździ czy np po 2-3godzinach znowu jedzie objawów nie ma. Brak błędów, autko po czyszczeniu przepustnicy, wymianie odmy i cewki (listwy) zaplonowej wraz z przewodami i świecami.
Wczesniej pojawial się check i błąd ubogiej albo bogatej mieszanki. Od dluższego czasu błędu nie ma ale pojawiły sie wyżej opisane objawy..
Zafira A 1,8 125km 2003 benzyna +lpg
Wczesniej pojawial się check i błąd ubogiej albo bogatej mieszanki. Od dluższego czasu błędu nie ma ale pojawiły sie wyżej opisane objawy..
Zafira A 1,8 125km 2003 benzyna +lpg
Ostatnio zmieniony 16 mar 2019, 11:53 przez fan33, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3065
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Trzeba by podłączyć pod kompa i sprawdzić parametry przeplywki, sondy, czujnika temp płynu. Jakie świece i jaką cewka została założona (jakiej firmy)? Może też być przypchany katalizator. Wszystko jest na forum, tylko trzeba użyć opcji szukaj
Możesz jeszcze sprawdzić zachowanie silnika jak odepniesz przepływomierz, czy jest jakaś różnica?
Możesz jeszcze sprawdzić zachowanie silnika jak odepniesz przepływomierz, czy jest jakaś różnica?
Ostatnio zmieniony 16 mar 2019, 12:15 przez Tazz, łącznie zmieniany 1 raz.
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 14 maja 2017, 14:59
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Opel Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Miałem podobnie. Stawiam na:
1. Zakładam, że przepustnica wyczyszczona prawidłowo i zaadaptowana. Czy wymieniłeś uszczelką na nową? To zwykły karton i lubi się przerwać.
2. Przy zdejmowaniu przepustnicy trzeba ostrożnie obchodzić się z gumowymi rurkami bo można którąś uszkodzić zwłaszcza gdy zaczyna już parcieć. Lewe powietrze powoduje szarpanie.
3. Uszkodzona uszczelka w kolektorze dolotowym. Sprawdź na zimno benzyną i pędzelkiem (lub plakiem).
4. Uszkodzona grzałka w sondzie lambda, ale tu chyba wywalałoby checka.
5. Kiedyś kupiłem świece przez internet i okazało się, że po wymianie szarpie. Wymieniłem na stare i jest ok. Nie znam przyczyny. Świece dobrane przez sprzedającego oryginalne GM, oznaczenia nie pamiętam.
6. Cewka cewce nie równa. Tani zamiennik może oznaczać kłopoty.
7. Uszkodzony któryś popychacz lub niedomykający się zawór. Sprawdź kompresję na zimno.
8. Czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Pewno też inne. Temat był już poruszany.
1. Zakładam, że przepustnica wyczyszczona prawidłowo i zaadaptowana. Czy wymieniłeś uszczelką na nową? To zwykły karton i lubi się przerwać.
2. Przy zdejmowaniu przepustnicy trzeba ostrożnie obchodzić się z gumowymi rurkami bo można którąś uszkodzić zwłaszcza gdy zaczyna już parcieć. Lewe powietrze powoduje szarpanie.
3. Uszkodzona uszczelka w kolektorze dolotowym. Sprawdź na zimno benzyną i pędzelkiem (lub plakiem).
4. Uszkodzona grzałka w sondzie lambda, ale tu chyba wywalałoby checka.
5. Kiedyś kupiłem świece przez internet i okazało się, że po wymianie szarpie. Wymieniłem na stare i jest ok. Nie znam przyczyny. Świece dobrane przez sprzedającego oryginalne GM, oznaczenia nie pamiętam.
6. Cewka cewce nie równa. Tani zamiennik może oznaczać kłopoty.
7. Uszkodzony któryś popychacz lub niedomykający się zawór. Sprawdź kompresję na zimno.
8. Czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Pewno też inne. Temat był już poruszany.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 31 mar 2019, 13:42
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Opel zafira a 1.8 125km
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Zx18xe
Witam. Mam dość. Mecze się od kupna zafirki 3 miesiace. Objawy takie szarpie na zimnym. Nierówna praca. Słaba moc Pb i lpg. Błąd p0170 ubogi wydech.po odpaleniu czuć na zewnątrz Pb. Silnik kuleje. Po nagrzaniu jest lepiej aczkolwiek brakuje mocy w przyspieszaniu tak jakby coś go trzymało.podmienialem przepływke sonda sprawdzana przepustnica czyszczona. Sterownik sprawdzany przez specjalistę. Nowe swiece. Błąd auta czasem się zapala. Brakuje mi pomysłów. 2 mechaników się nie znalo. Pomocy! Silnik 1.8 125km.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2019, 14:50 przez Mariuszekpokorski, łącznie zmieniany 1 raz.
Maniek Radomiak
- AnnaAd82
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 kwie 2019, 22:09
- Imię: Anna
- Lokalizacja: Bytom
- Auto: Opel Zafira 1.8 16v elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Nnn
- Gender:
Cześć. Ja z podobnym problemem tylko że 1.8 benzyna bez LPG.
Rozrząd płyny filtry wymienione. Sonda podobno ok. Świece podobno też ok, pompa też ok-według mechanika. A kiedy odpale i ruszam to pierwsze kilka metrów traci moc. Dodaje gazu a Kefir słabnie. Jak się już rozchula to przyspieszenie wszystko ok poza tym że co jakiś czas słyszę takie hmmm pyk, jak by powietrze gdzieś szło. Zaświeć Ola się pomarańczowa kontrolka silnika. Problem się pogłębił.
Pomóżcie proszę. Czyżby katalizator?
Jutro jadę Kefira podpiąć pod kompa.
Auto kupiłam tydzień temu. Wsobite odebrane od mechanika po wymianach. W niedzielę w trakcie powrotu z wycieczki zapaliła się ta kontrolka.
Rozrząd płyny filtry wymienione. Sonda podobno ok. Świece podobno też ok, pompa też ok-według mechanika. A kiedy odpale i ruszam to pierwsze kilka metrów traci moc. Dodaje gazu a Kefir słabnie. Jak się już rozchula to przyspieszenie wszystko ok poza tym że co jakiś czas słyszę takie hmmm pyk, jak by powietrze gdzieś szło. Zaświeć Ola się pomarańczowa kontrolka silnika. Problem się pogłębił.
Pomóżcie proszę. Czyżby katalizator?
Jutro jadę Kefira podpiąć pod kompa.
Auto kupiłam tydzień temu. Wsobite odebrane od mechanika po wymianach. W niedzielę w trakcie powrotu z wycieczki zapaliła się ta kontrolka.