Moduł informujący o stanie DPF i temperaturze - dyskusja

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
śruba
Debiutant
Posty: 48
Rejestracja: 02 wrz 2012, 17:17
Lokalizacja: Jelenia Góra
Model:

#211 Post autor: śruba »

Flora pisze: Niestety przy tym wariancie płytki, w miejscu kontrolki przegrzania silnika jest sygnalizacja wspomagania ruszania pod górę.
Czy teoretycznie wystarczy podmienić tarcze z innego licznika?

Kolego Flora bardzo ciężko się z Tobą koresponduje na pw.( Na pewno pisze do ciebie dużo ludzi).
Ale ja Ci wysyłam wiadomości a Ty mi odpisujesz nie na temat.
Więc tu pisze: zamówiłem u Ciebie moduł pokazujący tylko nasycenie filtra. Ten, co mi przysłałeś pokazuje chyba również temperaturę(po włączeniu zapłonu dioda świeci się na niebiesko)
Napisz mi czy tak powinno być czy nastąpiła pomyłka z oprogramowaniem modułu?

Proszę edytować posty pisane w krótkich odstępach czasu i scalać - Bodek
Ostatnio zmieniony 14 lut 2017, 18:09 przez śruba, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#212 Post autor: Flora »

Kolego śruba, pisze do mnie wiele osób, ale ogarniam skrzynkę odpowiadając przeważnie w ciągu godziny, dzięki czemu nie mieszają mi się wiadomości. Sprawdź sobie może chronologicznie co do mnie wysyłałeś i co dostałeś w odpowiedzi. Piszesz:
śruba pisze:amówiłem u Ciebie moduł pokazujący tylko nasycenie filtra. Ten, co mi przysłałeś pokazuje chyba również temperaturę(po włączeniu zapłonu dioda świeci się na niebiesko)
więc dopytuję w czym jest problem. Nie proszę Cię o adres e-mail, ale wyjaśnienie jakiej funkcjonalności oczekujesz. Wariant dla Vectry działa tak samo jak dla Zafiry, ale zamiast od temperatury, kolor diody jest zależny od nasycenia DPFa:

< 50% fiolet
50% - 70% niebieski
70% - 85% zielony
85% - 90% zolty
90% - 95% pomarancz
95% - do konca = czerwony stały
wypalanie pomarańczowy/czerwony migający + dźwięk podczas zaczęcia

Taką wiadomość prawdopodobnie również dostałeś, ale nie mam w skrzynce praktycznie nic sprzed lutego, ponieważ nie ma miejsca.

Oznacza to tyle, że po przekręceniu kluczyka dostajesz informację o nasyceniu DPFa w zakresie 50% - 70%.

Co do kontrolki to wystarczy podmienić tarczę aby zmienił się podświetlany emblemat, pozostałe kontrolki są identyczne. Tarcza nie ma oczywiście wpływu na działanie modułu, więc jeżeli ma to być jedynie "lampka sygnalizacyjna" to obrazek może być dowolny.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2017, 20:14 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.

śruba
Debiutant
Posty: 48
Rejestracja: 02 wrz 2012, 17:17
Lokalizacja: Jelenia Góra
Model:

#213 Post autor: śruba »

Flora pisze:
więc dopytuję w czym jest problem. Nie proszę Cię o adres e-mail, ale wyjaśnienie jakiej funkcjonalności oczekujesz. Wariant dla Vectry działa tak samo jak dla Zafiry, ale zamiast od temperatury, kolor diody jest zależny od nasycenia DPFa:

< 50% fiolet
50% - 70% niebieski
70% - 85% zielony
85% - 90% zolty
90% - 95% pomarancz
95% - do konca = czerwony stały
wypalanie pomarańczowy/czerwony migający + dźwięk podczas zaczęcia

Taką wiadomość prawdopodobnie również dostałeś, ale nie mam w skrzynce praktycznie nic sprzed lutego, ponieważ nie ma miejsca.

Oznacza to tyle, że po przekręceniu kluczyka dostajesz informację o nasyceniu DPFa w zakresie 50% - 70%.

Jakbym dostał taką informacje od razu nie było nie potrzebnego zamieszania.
W tym materiale, co dostałem napisałeś, że kolor sygnalizacji nasycenia filtra zaczyna się od koloru zielonego. Więc takiego koloru oczekiwałem. A kolor niebieski zgrywał się z aktualną temperaturą silnika stąd moje zdziwienie

Dostałem tylko od Ciebie tylko ten link:

http://florkiewicz.eu/dpf.htm#6

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#214 Post autor: Flora »

Ten link dostają wszyscy do wyboru dźwięków, kiedy wysyłam zapytanie o parametry. Ale jest to opis modułu podstawowego, a Ty dostałeś wariant w pełni personalizowany.

śruba
Debiutant
Posty: 48
Rejestracja: 02 wrz 2012, 17:17
Lokalizacja: Jelenia Góra
Model:

#215 Post autor: śruba »

Testuje modem w moim aucie. Sygnalizacja nasycenia filtra działa poprawnie, ale sygnalizacja procesu wypalania sygnalizuje o początku procesu wypalania o około trzech minut później w stosunku do sygnalizacji podpiętej do ogrzewania tylnej szyby, koniec wypalania w modemie pokrywa się z zgaśnięciem diody podpiętej pod tylne ogrzewanie szyby. Miałem już trzy wypalania filtra z podpiętym modułem i wszystkie trzy były sygnalizowane z około trzy minutowym opóźnieniem. Czy tak ma być czy jest to błąd oprogramowania w module?

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5221
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#216 Post autor: fredas »

Jak zapala sie dioda na tylnej szybie to następuje proces tzw obciążenia pracy silnika co ma skutkować wzrostem temperatury i rozpoczęciem regeneracji :mysli: i dopiero wtedy gdy jest gotowe moduł od Marcina sygnalizuje akcję :ok:
Obrazek
Obrazek

śruba
Debiutant
Posty: 48
Rejestracja: 02 wrz 2012, 17:17
Lokalizacja: Jelenia Góra
Model:

#217 Post autor: śruba »

A kiedy jest dawana większa dawka paliwa? Jak się zapala dioda od tylnej szyby czy dioda od modułu?

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#218 Post autor: Flora »

Sterownik silnika w żaden sposób nie informuje o rozpoczęciu procesu wypalania. Moduł przewiduje uruchomienie wypalania na podstawie kilku parametrów pracującego silnika. Jestem bardzo ciekaw czy w chwili włączenia ogrzewania tylnej szyby jest już zauważalny wzrost zużycia paliwa. Od samego początku jest to jedynie przygotowanie do wypalania, sygnalizowane kolorem pomarańczowym. Faktyczna regeneracja sygnalizowana jest kolorem czerwonym. Jest to moment kiedy osiągnięte zostały temperatury pozwalające na dopalanie sadzy w DPFie. Tą informację można wyciągnąć, dlatego dioda modułu gaśnie razem z wyłączeniem ogrzewania.
śruba pisze:A kiedy jest dawana większa dawka paliwa? Jak się zapala dioda od tylnej szyby czy dioda od modułu?
To jest własnie pytanie do Ciebie, czy zauważyłeś wzrost zużycia już w chwili włączenia ogrzewania, czy dopiero po 3 minutach. Kiedy pojawiają się za Tobą kłęby dymu?
Ostatnio zmieniony 08 mar 2017, 22:16 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.

śruba
Debiutant
Posty: 48
Rejestracja: 02 wrz 2012, 17:17
Lokalizacja: Jelenia Góra
Model:

#219 Post autor: śruba »

Miałem nagraną całą operacje na telefonie, lecz moja córa dopadła mój telefon i skasowała akurat te nagranie. Ale na pewno był wzrost zużycia paliwa zanim się załączyła dioda w module i też była wyraźna chmurka za autem, silnik zaczął typowo głośniej buczeć. Następne wypalanie jak się uda nagram i zaprezentuje.

Awatar użytkownika
aroniusz
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 24 lut 2015, 19:09
Imię: Arek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#220 Post autor: aroniusz »

Z tego co pamiętam przy ostatnim wypalaniu to wzrosło spalanie już przy zapaleniu się diody przy tylnej szybie, ale basior był dopiero jak zaświeciła się czerwona kontrolka z modułu.

Awatar użytkownika
Frozzer
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 17 mar 2017, 22:47
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#221 Post autor: Frozzer »

W temacie modułu do Zafiry chciałem zapytać, czy kolega Flora dalej prowadzi jego produkcję? :>

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#222 Post autor: Flora »

Prowadzi, ale ma chwilowy przestój. Mam jeszcze dwa moduły "w remoncie", które powinienem wysłać już miesiąc temu. Dziś trochę rzeźbiłem w płytkach, więc może coś się ruszy.

Awatar użytkownika
Frozzer
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 17 mar 2017, 22:47
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#223 Post autor: Frozzer »

Dzięki za odpowiedź, w takim razie nie męczę i cierpliwie czekam. PW z wszystkimi informacjami wysłane :piwo:

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#224 Post autor: Flora »

Przeczytane tuż po wysłaniu ;)
Mam Cię zanotowanego

Awatar użytkownika
Irek_S.
Bywalec
Posty: 177
Rejestracja: 17 paź 2016, 18:53
Imię: Irek
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#225 Post autor: Irek_S. »

A czy ja też jestem na tej liście :>? :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”