Cześć,
Dzisiaj byłem na wymianie filtrów (m.in. ten w kabinie) i oleju silnikowego wraz z dolewką płynu do chłodnicy. Po wyjeździe z serwisu jakość radia bardzo się pogorszyła, problem polega na buczeniu podczas odtwarzania jakiejkolwiek stacji radiowej (coś w stylu regularnego cyk.. cyk.. cyk..). Podczas słuchania płyty CD lub przy wyłączonym radiu takiego efektu nie ma. Dodam, że przed wjazdem do serwisu radio odbierało idealnie. Czy ktoś ma jakieś pomysły co mogło zostać naruszone podczas wymiany filtra kabinowego, który znajduje się za schowkiem?
Zafira 1.8 125KM Buczenie radia po wymianie filtrów i oleju
Moderator: Sebu$
Zafira 1.8 125KM Buczenie radia po wymianie filtrów i oleju
Ostatnio zmieniony 28 mar 2017, 17:16 przez Katharix, łącznie zmieniany 1 raz.
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
Anteny nie ruszali, bo byłem przy nich. Być może faktycznie to będzie kabel, ale wolę się upewnić, żeby auta bezsensu nie rozkręcać w poszukiwaniu problemu. Jestem ciekaw czy to może być aż tak niezabezpieczone że mogło się coś poluzować? Bo większość anten z tego co miałem styczność w innych urządzeniach jest wkręcana. Ciekawa sprawa.
Informacja dla innych, u których wystąpi podobny problem.
Okazało się, że w warsztacie źle założyli dolną pokrywę pod schowkiem co powodowało, że na nierównościach ona też wydawała dźwięki, dodatkowo przy montażu lub samej wymianie musieli mi poluzować wtyczkę w okolicach radia. Rozwiązaniem problemów okazało się rozkręcenie dolnej osłony, wyciągnięcie schowka (przy okazji zauważyłem, że mam przepaloną żarówkę), poprawa przewodów i wtyczek, a następnie ponowne złożenie całości - trafiając we wszystkie zaczepy i otwory montażowe.
Czas naprawy ok. 20min, w tym 6 śrub do wykręcenia + 2 klipsy.
Okazało się, że w warsztacie źle założyli dolną pokrywę pod schowkiem co powodowało, że na nierównościach ona też wydawała dźwięki, dodatkowo przy montażu lub samej wymianie musieli mi poluzować wtyczkę w okolicach radia. Rozwiązaniem problemów okazało się rozkręcenie dolnej osłony, wyciągnięcie schowka (przy okazji zauważyłem, że mam przepaloną żarówkę), poprawa przewodów i wtyczek, a następnie ponowne złożenie całości - trafiając we wszystkie zaczepy i otwory montażowe.
Czas naprawy ok. 20min, w tym 6 śrub do wykręcenia + 2 klipsy.
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model: