Moduł informujący o stanie DPF i temperaturze - dyskusja
Dziś moduł w względem kontrolki od ogrzewania tylnej szyby spóźnił się o około 4,5 minuty. Po załączeniu kontrolki od „ogrzewania”, spalanie na postoju podniosło się do około2,3L/h. Po około 2 minutach się zatrzymałem i spalanie było już w 4,8-4,9L/h. Myślę, że komputer na początku procesu wypalania podniósł tylko trochę dawkę paliwa żeby rozgrzać dobrze filtr, ale po dwóch minutach była już dawka paliwa jak przy pełnym procesie wypalania a moduł dopiero po około 2 minutach zasygnalizował proces wypalania.
https://www.youtube.com/watch?v=qELbPOu ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=qELbPOu ... e=youtu.be
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2017, 05:56 przez śruba, łącznie zmieniany 1 raz.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Jakie nasycenie było sygnalizowane przy uruchomieniu silnika?
Sam proces wypalania sygnalizowany był pomarańczowym czy czerwonym kolorem?
Po ostatnim spocie, dzięki danym pozyskanym od Cypisa zrobiłem symulator silnika A17DTR i wiem już jak sprawdzić wszystkie potrzebne parametry, więc wkrótce wersja dla tych silników
https://www.youtube.com/watch?v=ZtP9RO4_uts
Sam proces wypalania sygnalizowany był pomarańczowym czy czerwonym kolorem?
Po ostatnim spocie, dzięki danym pozyskanym od Cypisa zrobiłem symulator silnika A17DTR i wiem już jak sprawdzić wszystkie potrzebne parametry, więc wkrótce wersja dla tych silników
https://www.youtube.com/watch?v=ZtP9RO4_uts
Przy uruchomieniu silnika kolor diody był żółty, temperatura silnika była około 60 stopni, po około 2 minutach przeszyła na pomarańczowy i po około 5 minutach zapaliła się kontrolka od ogrzewania tylnej szyby i po kolejnych około 4,5 minuty zasygnalizował moduł o wypalaniu filtra przechodząc z pomarańczowego na czerwony wraz sygnałem dźwigienkowym.Flora pisze:Jakie nasycenie było sygnalizowane przy uruchomieniu silnika?
Sam proces wypalania sygnalizowany był pomarańczowym czy czerwonym kolorem?
Osobiście te różnice w sygnalizacji mi nie przeszkadzają, mam załażoną kontrolkę plus brzęczyk pod ogrzewanie tylnej szyby. Moduł bardzo jest mi pomocny w określeniu mniej więcej, kiedy się będzie wypalał filtr żeby w wcześniej wyjechać do pracy wiedząc, że będę musiał z 15 minut dłużej pojeździć autem żeby nie gasić auta podczas wypalania.
Moduł już mi poinformował chyba o siedmiu wypaleniach, pierwsze cztery jeździłem na paliwie z dodatkiem oleju LIQUI MOLY 1052 przy wypalaniu był porządny dym, i załączało się jak była dioda zielona lub zaraz jak tylko na chwile pojawiła się żółta. Trzy ostatnie wypalania były też na zielonej diodzie, ale zacząłem jeździć na paliwie z olejem Monzol 5C i zadymienie z każdym razem stawało się coraz mniejsze. A ostatnie wypalanie zaczęło się na kolorze pomarańczowy a zadymienie było bardzo znikome.
https://www.youtube.com/watch?v=qELbPOuUHdM
.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Normalnie wypalanie jest inicjowane blisko nasycenia 100%. Dlatego moduł włącza szczegółową analizę parametrów powyżej 95%. Powoduje to pojawianie się śmieci na wyświetlaczu, dlatego funkcjonalność została mocno ograniczona. Jeżeli w Twoim przypadku wypalanie rozpoczyna się w okolicy 75% to nie działa jeszcze wykrywanie przygotowania do wypalania, a jedynie sygnalizacja regeneracji. Cały cykl wypalania dzieli się na dwie części: pierwszą, kiedy wzrasta spalanie celem nagrzania wydechu i drugą, kiedy sadza w filtrze jest rzeczywiście wypalana. Druga część jest zgłaszana przez sterownik, dlatego nawet dla nasycenia na poziomie 75% pojawił się sygnał i czerwona dioda. Wykrywanie nagrzewania wydechu standardowo aktywne jest powyżej 95% i po jego wykryciu dioda świeci w kolorze pomarańczowym.