[B]Uszkodzony alternator

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#121 Post autor: MieHor »

Ostatnio znalazłem w sieci chyba najbogatsze zestawienie możliwych błędów OBD II / EOBD Diagnose Scantools - niestety oryginał jest w jęz. NL.

Wg tego wykazu wymieniony błąd ma znaczenie:

P1616 Waarschuwingslampje gloeibougie - kortsluiting tegen positief

to jest już wynik tłumaczenia z NL na PL

Anony Mous

#122 Post autor: Anony Mous »

MieHor jak możesz to podeślij mi w NL te kody na terek@o2.pl

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#123 Post autor: MieHor »

Te kody OBDII są dostępne tutaj:

http://www.webshop.luccio.nl/OBD%20info%20NL.pdf

aznaklo

#124 Post autor: aznaklo »

dzięki kaliope za objaśnienie


pozdrowienia

xmikexpl

#125 Post autor: xmikexpl »

Tak jest. Ja robiłem dwa razy i za trzecim posłuchałem kolegi mechanika i wymieniłem akumu;lator. I wszystko wróciło do normy. W przeciągu 8 miesięcy spalił sie 3 razy. Po wymianie akumulatora jeżdze już 5 miesiąc i jest ok.....

Anony Mous

#126 Post autor: Anony Mous »

MieHor pisze:Te kody OBDII są dostępne tutaj:

http://www.webshop.luccio.nl/OBD%20info%20NL.pdf
1. czyli kody błedów mają uniwersalne ozanaczenia dla wszystkich aut z obdII?

2. Dany błąd może być poprzedzony różną literką, np 'P' 'B' 'C' , a błędy wypedąłowane nie pokazuja z tego co pamietam literki przed błedem...czyli w sumie można się pomylic w odczycie?

Anony Mous

#127 Post autor: Anony Mous »

tEREk pisze: Zaczęło się od zawieszających się bez powodu wycieraczek, potem wyłączało się samo ogrzewanie lusterek i tylnej szyby aż w końcu straciłem wspomaganie zaświeciła się kontrolka poduszek i abs. Autko po zatrzymaniu, zgaszeniu i próbie ponownego uruchomienia nie odpaliło.
tEREk pisze:Panowie dzięki za wszystkie rady faktycznie zawinił alternator. Jestem już po naprawie koszt regeneracji 521zł. Aso zawołało przeszło 3tyś.
Powiem wam szczerze, że mnie ten problem zaczął niepokoić...bo sprawa jest naprawdę poważna....kolejny przypadek uszkdzonego altka i auto ne do jazdy..... Byc może w te wakacje uderzę za granicę ....i nie wyobrażam sobie takiej niespodzianki....Czy nie ma jakiejeś możliwości sprawdzenia w jakim jest stanie altek?

xmikexpl

#128 Post autor: xmikexpl »

o Ile mi wiadomo to nie. Można oczywiście sprawdzić czy działa czy nie, ale to już sam zobaczysz jak zaczna świecić kontrolki i po paru kilometrach nie będziesz miał w spomagania a potem zacznie sie dyskoteka na zegarach... Jest to przekleństwo Zafirek i niestety tak to już jest. Moja ma przejechane w tej chwili 130tyś. Zrobiłem juz bardzo duzo w niej tj. Alternator 3 razy, kołodwumasowe, EGR, PDF (na szczęście pomogło wypalanie OPCOM-em) i jeszcze kilka drobnostek.... No... NOWE DIESLE>!!!!! Pozdrawiam

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#129 Post autor: Lorry »

kaliope, jedyna rada to to żeby wziąc do bagażnika nowy zapasowy i na parkingu zmieniać, o ile ma się zdolności. Inna sprawa że one siadają dopiero w okolicach 150tyś, a tobie z tego co wiem jeszcze trochę brakuje ;) Poza tym najczęściej padają Denso, a nuż masz Bosch'a i znacznie mniejsze prawdopodobienstwo awarii

Anony Mous

#130 Post autor: Anony Mous »

Lorry pisze:kaliope Poza tym najczęściej padają Denso, a nuż masz Bosch'a i znacznie mniejsze prawdopodobienstwo awarii
1. gdzie to moge sprawdzic? Tylko na obudowie altka? Czy w ogóle sprawdzę wzrokowo bez rozbierania połowy auta?

2. Skad ASO wzięło tę cenę za nowy u terka (3tys zl) jesli nowe chodza po 400zl

http://www.allegro.pl/item1032846521_al ... _cdti.html

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#131 Post autor: MieHor »

kaliope, we wstępie do tego zestawienia jest info, jestem trochę nie kumaty w językach, ale wykorzystując tłumaczy zrozumiałem że kody są tworzone wg jakiegoś ogólnie obowiązującego standardu, dopuszczalne są odmienności w jakimś zakresie dla poszczególnych producentów.

Znaczenie literowe kodów:

B - BODY CODES
C - CHASSIS CODES
P - POWERTRAIN CODES
U - NETWORK CODES

Nie znam się jeśli chodzi o ko0dy "wypedałowane", ale odczyt ewentualnych błędów przy pomocy urządzeń diagnostycznych przez gniazdo OBDII - jest zawsze poprzedzony którąś z podanych wyżej liter, co oznacza jakiego elementu konstrukcyjnego błąd dotyczy (silnika, nadwozia, podwozia czy elektroniki)

xmikexpl

#132 Post autor: xmikexpl »

Ja powiem tak. Sprawdź na obudowie lusterkiem lub czymś (musisz sobie jakoś poradzić) i faktycznie jeśli masz Bosha to mniej kłopotów. Cena w ASO bierze sie z tego że to ASO!!!
Tak poprostu. Nie wszystko jest droższe uwierz mi. Warto czasami porozmaiwać z nimi i powiedzieć że np. nie chce sie faktury itp... Najlepiej rozmawia sie na takie rzeczy z chłopakami którzy pracują tam jako serwisanci czyt. mechanicy. Mi kluczyk scyzor dorobili za 300zł z kodowaniem itp. Inne zakłady 500-700zł. Więc.... DOra rada. Zbadaj miernikiem ile Ci ładuje na zapalonym silniku. Jesli w okolicach 13,3 do 14,4 jest oki. Jeśli mniej to będzie porazka wkrótce. Pozdrawiam

DODAM> Najgorsze jest to że nie wiadomo kiedy sie popsuje. Poprostu jedziesz i nagle nie ma ładowania. Nie czuć nic swądu albo coś w tym stylu... Poprostu przestaje działać....
Nie ma objaw przed popsuciem...

Anony Mous

#133 Post autor: Anony Mous »

Kaliope taka cena w katalogu oryginalnego.

Ja mam aktualnie 142tyś więc zaliczyłem już przypadłość alternatora :).
Uszkodzenie jest do wychwycenia ale nie jest tak że będziesz miał dużo czasu na reakcje.

Nie wiem gdzie dorwałeś cenę za dorobienie klucza scyzoryka 500-700zł
w aso surowy klucz niecałe 290zł(normalnie z FV Vat) + kodowanie 125zł (lub u mnie za darmo :P).

Anony Mous

#134 Post autor: Anony Mous »

tEREk pisze:Kaliope taka cena w katalogu oryginalnego.
...ale ten altek z allegro jest po regeneracji.

Anony Mous

#135 Post autor: Anony Mous »

MieHor pisze:kaliope, we wstępie do tego zestawienia jest info, jestem trochę nie kumaty w językach, ale wykorzystując tłumaczy zrozumiałem że kody są tworzone wg jakiegoś ogólnie obowiązującego standardu, dopuszczalne są odmienności w jakimś zakresie dla poszczególnych producentów.
wybacz...nie przegladałem wstępu... :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”