[A] Z22SE - płyn chłodniczy w świecy

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
eXxs
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 19 lip 2016, 08:48
Lokalizacja: Koszalin
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

[A] Z22SE - płyn chłodniczy w świecy

#1 Post autor: eXxs »

Witam.
Jakiś czas temu zaczął ubywać mi płyn... Nigdzie nie było widać wycieku więc postanowiłem wymienić korek, jako że leciało z prawej strony i zbiorniczek był "spocony".

ale...

Dziś podczas "kontroli" świec czy nie są mokre itp. gdy podniosłem cewke zbaraniałem!!!
Pełno płynu chłodniczego w gniazdach świec. Osuszyłem wszystko łącznie z cewką i poodkręcałem świece. Wszystkie były suche.
Zgłupiałem!
Zadzwoniłem do kolegi od opli i co się okazało - kazał powoli z wyczuciem dokręcać każdą ze świec.
W ten sposób znalazłem przyczynę ubytków płynu.

Gość, który wymieniał mi poprzednio świece, płyny, filtry itd. przekręcił mi za mocno 1'szą świece i "uszkodził płaszcz wodny".

Gdy tylko dokręciłem lekko zaczął zbierać się płyn:(
Skutek - znajomy powiedział 'REMONT" :( załamany jestem.

Spotkał się ktoś z czymś takim?
Da się coś z tym zrobić czy niestety "remont"?
Penie głowice szlag trafił...

Uszczelniać świece na siłe nie ma co... Najlepsze jest to, że gdy wejdzie na obroty 5tys. nie kopci na biało więc nie spala płynu ale za to cała pokrywa jest zarypana płynem.
W zbiorniczku nie ma oleju - jest czysty.
Płyn może się zapalić?

Poradzicie coś bo na majówkę mam super prezent.
Obrazek

Skasowany użytkownik 6483

#2 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No ale skąd ten płyn się wydowbywał? Nie bardzo rozumiem , jak przekręcony gwint w głowicy ma spowodować obytki płynu chłodniczego? Może mi to ktos wyjaśnić? :/

Awatar użytkownika
eXxs
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 19 lip 2016, 08:48
Lokalizacja: Koszalin
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#3 Post autor: eXxs »

Wydobywa się spod świecy na zewnątrz.
Nie wiem jak to możliwe. Podczas dokrecania świecy wylatuje jakby coś było dziurawe...
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2017, 23:03 przez eXxs, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Skasowany użytkownik 6483

#4 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

czyli płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania , w takim razie wygląda na to ,że masz walniętą uszczelkę pod głowicą kolego...

Awatar użytkownika
oliver84
Debiutant
Posty: 41
Rejestracja: 04 cze 2016, 12:59
Imię: Don
Lokalizacja: Kalisz
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE

#5 Post autor: oliver84 »

W Z22SE z tego co pamietam dokrecamy świece z mniejszym momentem niż np w z18xe (20Nm<--->25Nm) Jak za mocno dokręcimy to pęka głowica w "gnieździe" świecy. W tym miejscu głowica ma strukture plastra miodu i jest bardzo cienka. Płyn wywala z pęknięcia na zewnątrz silnika. Jedyne co pozostaje to wymiana głowicy na inną.

Awatar użytkownika
eXxs
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 19 lip 2016, 08:48
Lokalizacja: Koszalin
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#6 Post autor: eXxs »

oliver84 pisze:W Z22SE z tego co pamietam dokrecamy świece z mniejszym momentem niż np w z18xe (20Nm<--->25Nm) Jak za mocno dokręcimy to pęka głowica w "gnieździe" świecy. W tym miejscu głowica ma strukture plastra miodu i jest bardzo cienka. Płyn wywala z pęknięcia na zewnątrz silnika. Jedyne co pozostaje to wymiana głowicy na inną.
Dziś już to wiem.
Gość od regeneracji głowic jak zobaczył silnik to od razu powiedział do wymiany głowica.
Pokazałem mu stare świece bo miałem w bagażniku i się zaśmiał - były wkręcone nieoryginalne.
Do tych silników tylko GM.

Pęknięte gniazdo świecy.
Obecnie szukam głowicy w dobrej cenie i do regeneracji. Oczywiście jak już robić to komplet z rozrządem i pompą wody.
No cóż... chciałem zaoszczędzić "bez paragonu" a teraz z paragonem mam ostro na minus.

Temu mechanikowi co na "oko" przykręcał świece :czerwona: :czerwona: :czerwona:

W bagażniku bańka z borygo i tyle póki co...
Obrazek

Awatar użytkownika
oliver84
Debiutant
Posty: 41
Rejestracja: 04 cze 2016, 12:59
Imię: Don
Lokalizacja: Kalisz
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE

#7 Post autor: oliver84 »

eXxs pisze:
oliver84 pisze:W Z22SE z tego co pamietam dokrecamy świece z mniejszym momentem niż np w z18xe (20Nm<--->25Nm) Jak za mocno dokręcimy to pęka głowica w "gnieździe" świecy. W tym miejscu głowica ma strukture plastra miodu i jest bardzo cienka. Płyn wywala z pęknięcia na zewnątrz silnika. Jedyne co pozostaje to wymiana głowicy na inną.
Dziś już to wiem.
Gość od regeneracji głowic jak zobaczył silnik to od razu powiedział do wymiany głowica.
Pokazałem mu stare świece bo miałem w bagażniku i się zaśmiał - były wkręcone nieoryginalne.
Do tych silników tylko GM.

Pęknięte gniazdo świecy.
Obecnie szukam głowicy w dobrej cenie i do regeneracji. Oczywiście jak już robić to komplet z rozrządem i pompą wody.
No cóż... chciałem zaoszczędzić "bez paragonu" a teraz z paragonem mam ostro na minus.

Temu mechanikowi co na "oko" przykręcał świece :czerwona: :czerwona: :czerwona:

W bagażniku bańka z borygo i tyle póki co...
Nie do końca jest tak jak piszesz. Do tego modelu pasuja świece 4 producentów m.in. bosch-a, GM, Champion, Denso. Sprzedawcy często słysząc, że świeca jest do opla 2.2 daja na przykładzie ngk świece nr 23. Rożnią sie one od tych do z22se krótszym gwintem oraz stożkiem i przez ten stożek przy dociąganiu pęka głowica.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”