Zawór sterujacy turbina
Moderator: Sebu$
Zawór sterujacy turbina
Witam wszystkich.Zakladam nowy temat gdyz nie znalazlem zadnego zdjecia pogladowego odnosnie tego zaworu i nie chodzi mi tu o EGR tylko o ten za przeplywomierzem kolo turbiny.Otoz posiadam zafire A 2004 DTI 2.0l.Od jakiegos czasu przy ruszaniu strasznie wyrywa z kopyta zupelnie jak bym wciskal do deski pedal gazu no i blad tez sie pojawial ale sporadycznie.Bylem u mechaniora i powiedzial ze to ten zawor ma ktos moze jakis zdjecie i jak go wyczyscic jakies wskazowki?Dzieki.
Chyba tak,chociaz ciezko mi stwierdzic bo nie moge go dokladnie zobaczyc,ale wiem ze do niego dochodzi wezyk podcisnienia i jakies ciégno o ile sie nie myle.Teraz pytanko czy moge tak poprostu to zdjac i wyczyscic?Jak czyscic to czym?I czy przy skladaniu zwracac uwage szczegolna na cos(to ciegno?),czy poprostu skrecic jak bylo i tyle?Dzieki za zdjecia.
witam.jeżeli jest tam jakieś cięgno to będzie to zawór DV on jest nie rozbieralny jedyne co możesz zrobić to psiknąć wd 40 do środka przez podciśnienie.może się przycina.co do objawów to może to być pedał gazu który jest na potencjometrze.a zawór DV jest od regulacji ciśnienia w układzie dolotowym,upuszcza nadmiar ciśnienia.jeśli się mylę to nie bijcie
Za przepływomierzem znajduje się elektrozawór który steruje podciśnieniem do cięgna w turbinie. Podobno da się to w jakiś sposób naprawic ( tak twierdzi gośc z którym dziś rozmawiałem bo mam ten zawór uszkodzony i mam się do niego stawic w przyszłym tygodniu). Zakup nowego to dośc spory koszt b około 500zł a podróby się nie opłaca kupowac bo szybko wysiada.
Niestety nie udało się naprawic tego elektrozaworu. Na chwile obecną mam zamieniony elektrozawór od turbiny z tym od przepustnicy w recyrkulatorze spalin. Po podpięciu pod komputer nie pokazuje żadnych błedów, ale trochę więcej będzie palic. Tak więc zakup nowego elektrozaworu będzie chyba koniecznością.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
liero1988 pisze:A więc witam wszystkich problem mianowicie jest taki wymieniłem już 2x zawór od turbo tak jak w temacie proszę o pomoc czy można to czymś innym zastapic .... ???? Albo z innego auta itp a auto to zafira a 2.0 dti 101km (135km) pomocy
I co się dzieje?.liero1988 pisze: problem mianowicie jest taki wymieniłem już 2x zawór od turbo
Można ale dlaczego?.liero1988 pisze: czy można to czymś innym zastapic .... ???? Albo z innego auta
No i teraz w czym problem?.liero1988 pisze: pomocy
Zamiast podpowiadać to trza pytać pisz konkretnie co się dzieje.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2017, 20:33 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Debiutant
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 wrz 2015, 20:00
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Bytom
- Auto: Opel Zafira a 2.0 dti
- Model: Za
- Oznaczenie silnika: Z20dth
Dziadek13 pisze:liero1988 pisze:A więc witam wszystkich problem mianowicie jest taki wymieniłem już 2x zawór od turbo tak jak w temacie proszę o pomoc czy można to czymś innym zastapic .... ???? Albo z innego auta itp a auto to zafira a 2.0 dti 101km (135km) pomocy
Witam w czym jest problem ??hmmm brak jakiej kolwiek mocy i na 100% jest to ten zawór poprostu nie steruje turbina a co za tym idzie brak doładowania jak ja mam kolejny raz to wymieniać to wolę z innego mniej zawodnego samochodu lub jakieś inne rozwiązanie bez rozbieranie i babrania się więc proszę o jakie kolwiek inne rozwiązanie aktualnie jeżdżę bez tego elektrozaworu (podpięty bezposrednio) ale to nie jest rozwiązanie tego problemu iz przy 120km/h zapala się check i napewno jest to przeładowanie ps. Kiedyś podpinany pod komputer przy pierwszej awarii ...
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2017, 21:51 przez liero1988, łącznie zmieniany 1 raz.