[B]PROBLEM Z IDS+
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Co znaczy na wyłączonym silniku?
Na załączonym zapłonie czy całkowicie wyjętym kluczyku bo to duża różnica?
Nie tyle IDS działa co CDC czyli stała kontrola amortyzacji. U mnie na przeglądzie było tak samo że tył pokazał po 77% na obu czyli idealnie równo a przód z lewej 98% a z prawej 86%.
Z tyłu mam delikatne wycieki czyli może się to zgadzać bo mają już nalatane ponad 220k km. Z przodu dało się sprawdzić amory dopiero po wyłączeniu zapłonu.
Na twoim miejscu oddałbym je do regeneracji, np tu:
http://www.nagengast.pl/
Albo szukał używanych w dobrej cenie z ZB albo z AH Twin Top. W Astrze III Cabrio przód i tył był taki sam jak u nas w ZB.
Na załączonym zapłonie czy całkowicie wyjętym kluczyku bo to duża różnica?
Nie tyle IDS działa co CDC czyli stała kontrola amortyzacji. U mnie na przeglądzie było tak samo że tył pokazał po 77% na obu czyli idealnie równo a przód z lewej 98% a z prawej 86%.
Z tyłu mam delikatne wycieki czyli może się to zgadzać bo mają już nalatane ponad 220k km. Z przodu dało się sprawdzić amory dopiero po wyłączeniu zapłonu.
Na twoim miejscu oddałbym je do regeneracji, np tu:
http://www.nagengast.pl/
Albo szukał używanych w dobrej cenie z ZB albo z AH Twin Top. W Astrze III Cabrio przód i tył był taki sam jak u nas w ZB.
- kysiu241
- Mieszkaniec
- Posty: 273
- Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
Sumik ma rację regeneracja będzie z 800zł kosztować czyli tyle co używki lub nawet taniej i z gwarancją. Ja swoje też tam będę wysyłać.
Ostatnio zmieniony 23 maja 2017, 17:34 przez kysiu241, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC.
Witam ponownie.
Sytuacja wygląda następująco:
Pojechałem na trzepaczki - przód 68 tył 72.
Następnie - wizyta u dobrego Elektryka - który jako fuchy dorabia sobie grzebiąc przy autach a nie żyje z tego.
Szybka diagnoza - nie ma w ogóle wiązki (szok).
Wiedziałem że prawa strona była robiona - ale mówił że została zrobiona - a nie robiona hehehe
W każdym bądź razie - nowa wiązka kabla z pod lewego koła bo tam została ucięta i amorki znowu działają za śmieszne pieniądze ;D
Pozdrawiam i dzięki za porady i sugestie
Do usłyszenia!
Sytuacja wygląda następująco:
Pojechałem na trzepaczki - przód 68 tył 72.
Następnie - wizyta u dobrego Elektryka - który jako fuchy dorabia sobie grzebiąc przy autach a nie żyje z tego.
Szybka diagnoza - nie ma w ogóle wiązki (szok).
Wiedziałem że prawa strona była robiona - ale mówił że została zrobiona - a nie robiona hehehe
W każdym bądź razie - nowa wiązka kabla z pod lewego koła bo tam została ucięta i amorki znowu działają za śmieszne pieniądze ;D
Pozdrawiam i dzięki za porady i sugestie
Do usłyszenia!
Czy sa to te same amortyzatory bo chcę je zamienić jeden jest w lepszym stanie
zafira B opc 1,7 125 km
ten co mam na aucie lewy przód numer
56 2400 001 020
315 000 331
13 199 458
ten co mam wolny w lepszym stanie
562400 000 633
315 000 331
13 182 348
Z góry dziękuje za pomoc
zafira B opc 1,7 125 km
ten co mam na aucie lewy przód numer
56 2400 001 020
315 000 331
13 199 458
ten co mam wolny w lepszym stanie
562400 000 633
315 000 331
13 182 348
Z góry dziękuje za pomoc
Podłącze się do tematu :
Mam podobny problem, błąd jaki się pokazuje to (c0590-04 Rear Damper Valve Circuit Open) sprawdziłęm kable od prawej strony tylne oraz przednie koło, na tylnym pojawia się napięie na jednym kablu 9.5v na drugim 3.7
nie wyglądają na przerwane ani uszkodzone. Ma ktoś może schemat tego sterowania? gdzie jest dokładnie ta centralka do której przychodzą te kable?
Mam podobny problem, błąd jaki się pokazuje to (c0590-04 Rear Damper Valve Circuit Open) sprawdziłęm kable od prawej strony tylne oraz przednie koło, na tylnym pojawia się napięie na jednym kablu 9.5v na drugim 3.7
nie wyglądają na przerwane ani uszkodzone. Ma ktoś może schemat tego sterowania? gdzie jest dokładnie ta centralka do której przychodzą te kable?
Witam
Od dwoch miesięcy jestem posiadaczem zośki b, miesiąc po zakupie zaświeciła sie kontrolka ids+ i nie gaśnie zawieszenie ewidentnie twarde (najbardziej czuc na progach zwalniających w mieście) czytałem temat i wiem że najczęstrzy problem to wiązki źle zabezpieczone i przewody gniją .
Pytanie moje brzmi czy op-comem można zdiagnozować które koło ma problem ???
Od dwoch miesięcy jestem posiadaczem zośki b, miesiąc po zakupie zaświeciła sie kontrolka ids+ i nie gaśnie zawieszenie ewidentnie twarde (najbardziej czuc na progach zwalniających w mieście) czytałem temat i wiem że najczęstrzy problem to wiązki źle zabezpieczone i przewody gniją .
Pytanie moje brzmi czy op-comem można zdiagnozować które koło ma problem ???
- kysiu241
- Mieszkaniec
- Posty: 273
- Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
Tak będziesz miał błąd z danego obwodu np. C0670 - Za wysokie napięcie w obwodzie czujnika przysp koła przedn lewego. U mnie powodowała to luźna wtyczka, po dociśnięciu i oczyszczeniu styków problem ustąpił.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC.
- kysiu241
- Mieszkaniec
- Posty: 273
- Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
A pełny odczyt umiesz zrobić, jak tak to zrób, zapisz do pliku, i wklej na forum a my sprawdzimy.
Manualnie to jest tak, wybierasz rocznik, model, następnie Chassis/podwozie, CDC (Continuosus damping control) czyli w pl stała kontrola amortyzacji, i odczyt błędów Read Faultcodes.
I to cała filozofia, nie jest to nic trudnego wystarczy poszukać.
Manualnie to jest tak, wybierasz rocznik, model, następnie Chassis/podwozie, CDC (Continuosus damping control) czyli w pl stała kontrola amortyzacji, i odczyt błędów Read Faultcodes.
I to cała filozofia, nie jest to nic trudnego wystarczy poszukać.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2017, 09:49 przez kysiu241, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC.
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Poci mi się lewy przód z IDS+ moje oznaczenia:
56 2400 001 020
315000331
13 199 458
AY
Myślałem o regeneracji obydwóch w Gdańsku ale znalazłem w dobrej cenie od Astry H z niewielkim przebiegiem. Mają jednak nieco inne symbole
56 2400 004 219
315000331
13 280 748
EU
Te strony podpowiadają że to amory używane z obniżonym zawieszeniem:
https://opel.7zap.com/pl/car/a04/k/0/23-20/
https://opel.7zap.com/pl/car/a04/k/0/23-22/
Czy będą pasować ? Nie będą krótsze ?
56 2400 001 020
315000331
13 199 458
AY
Myślałem o regeneracji obydwóch w Gdańsku ale znalazłem w dobrej cenie od Astry H z niewielkim przebiegiem. Mają jednak nieco inne symbole
56 2400 004 219
315000331
13 280 748
EU
Te strony podpowiadają że to amory używane z obniżonym zawieszeniem:
https://opel.7zap.com/pl/car/a04/k/0/23-20/
https://opel.7zap.com/pl/car/a04/k/0/23-22/
Czy będą pasować ? Nie będą krótsze ?
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Przetestowałem na własnej Zosi więc potwierdzam dla potomnych. Amortyzatory IDS+: 13 199 458 AY, 13 199 459 BY można zastąpić: 13 280 748 EU, 13280 749 FU.
Wg tego co udało mi się ustalić:
Zawieszenia IDS+ były dwa rodzaje: standardowe oraz obniżone.
Amortyzatory od wersji obniżonej można zastosować ze sprężynami od wersji obniżonej oraz standardowej.
Amortyzatory od wersji standardowej można zastosować tylko ze sprężynami od wersji standardowej. Podobno złożenie ich ze sprężynami od wersji obniżonej, bardzo szybko je zabija.
Wg tego co udało mi się ustalić:
Zawieszenia IDS+ były dwa rodzaje: standardowe oraz obniżone.
Amortyzatory od wersji obniżonej można zastosować ze sprężynami od wersji obniżonej oraz standardowej.
Amortyzatory od wersji standardowej można zastosować tylko ze sprężynami od wersji standardowej. Podobno złożenie ich ze sprężynami od wersji obniżonej, bardzo szybko je zabija.
Ostatnio zmieniony 12 cze 2018, 01:06 przez barek16, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Debiutant
- Posty: 36
- Rejestracja: 01 lip 2015, 15:18
- Imię: Bartosz
- Lokalizacja: Głogów
- Auto: Opel Zafira B 2.0 Turbo Panorama LPG
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Zrobiłem podsumowanie tematu:
IDS jest to system nadzorujący wiekszośc układów poprawiających bezpieczeństwo (ABS,EHPS,TC,ESP,itp ),IDS + to jest system ktory kontroluje dodatkowo prace amortyzatorow, utwardza je lub zmiekcza, zmienia charakterystyke pedalu gazu i reakcje na ruchy kierownica - zmniejsza/zwieksza sile wspomagania. Bez podłączenia pod komputer trudno będzie ocenić jaka usterka wystąpiła w tym układzie.
Czujnik położenia (poziomowania) koła IDS+
Czujnik przyspieszenia pionowy - koła
Górne czujniki od sztywności na podszybiu a jest jeszcze przy amortyzatorze czujnik od usztywniania, a z amortyzatorem występuje cewka od sterowania sztywności
Z nr VIN można odczytać wyposażenie auta i rodzaj IDS+:
(otwiera się nowe okno a w nim klikasz na zakładkę RPO/POC i masz wyświetlone wszystkie kody wyposażenia przypisane do tego nr VIN, aby odczytać ich znaczenie kliknij jeszcze na Pobierz opisy
EPC4)
- „interaktywny układ jezdny” – to jest pełny IDS.
- można też mieć guzik SPORT i amortyzatory klasyczne tylko niższe o 15mm (1,5cm )
- Kod: F52 PODWOZIE SPORTOWE, ZMODYFIKOWANE FE4 SPECJALNY UKŁAD JEZDNY I KIEROWNICZY (IDS+) to jest pełny IDS+
Po podpięciu do OPCOM wywala błąd:
C0895 - Za niskie napięcie w obwodzie zasilania czujników
Główny problem z IDS+ :
- problem jest w wiązkach przy kołach, które nie są należycie zabezpieczone przed korozją,
Objawy uszkodzenia IDS+ :
- cały czas chodzi w twardym trybie.
- odczytuje różne prędkości z kół, ale to problem piasty, ew. piast które padają.
W tylnych amortyzatorach – czujnik jest w środku (można go wyciąć, założyć amortyzatory bez IDS i podpiąć wycięty IDS z uszkodzonych) – w celu obniżenia kosztów naprawy.
Uszkodzony przedni amortyzator - błąd jaki mi wyskakuje to C0580-04 Front Right Damper Valve Circuit Open (CDC). Co do CDC to może być problem złego połączenia potrójnej kostki na amorze. CDC to stała amortyzacja i sygnały bierze z takiego małego prostopadłościanu przy amorze.
Dodano po 15 sekundach:
Mam problem z IDS+ (świecąca kontrolka)
Opel Zafira 2.0 Turbo 200KM 2005r Z20LER
Nie zauważyłem różnicy (tj.usztywnienie zawieszenia czy układu kierowniczego) przed zapaleniem się tej kontrolki a obecnie.
Problem świecącej kontrolki zaczął się w momencie jak mechanik wymieniał mi wyrwaną poduszkę na amortyzatorze z przodu (nie pamiętam już z której strony L czy P). Potem drugi mechanik poprawił kable, spinając jej opaską / trytką plasikową i był spokój na rok czasu. Teraz ponownie kontrolka się świeci i chciałbym tą usterkę usunąć, tymbardziej że stacje diagnostyczne i kontrole policji są teraz bardziej skrupulatne.
Sprawdzałem z przodu przy amortyzatorach styki czujników IDS i czy dobrze są wpięte, jedynie z prawej strony gniazdo trójdzielne (IDS, ABS, i coś tam) mam lekko zdezelowane ale ABS i to drugie po ponownym wpięciu kabli znika.
Zakupiłem jak na razie 1 używany czujnik z gwarancją za 150zł i wymieniłem na prawej stronie auta (ponieważ wydawał mi się w gorszym stanie) a tego z prawej przełożyłem na lewą.
Czujnik:
ZF Sachs
00 2455 003 000/8
Vertical
01-03-05 09:36
9570930004
Proszę poradę co mogę zrobić sam czy tylko serwis opla?
Mam pytanie ten czujnik IDS za co dokładnie odpowiada (położenie / poziomowanie?) może wystarczy go na tej blaszce odgiąć, ponieważ obecnie 3 czujniki które posiadam są różnie odgięte od blaszki mocującej?
Drugie pytanie czy na górze przedniego amortyzatora jest jeszcze jakiś czujnik IDS?
IDS jest to system nadzorujący wiekszośc układów poprawiających bezpieczeństwo (ABS,EHPS,TC,ESP,itp ),IDS + to jest system ktory kontroluje dodatkowo prace amortyzatorow, utwardza je lub zmiekcza, zmienia charakterystyke pedalu gazu i reakcje na ruchy kierownica - zmniejsza/zwieksza sile wspomagania. Bez podłączenia pod komputer trudno będzie ocenić jaka usterka wystąpiła w tym układzie.
Czujnik położenia (poziomowania) koła IDS+
Czujnik przyspieszenia pionowy - koła
Górne czujniki od sztywności na podszybiu a jest jeszcze przy amortyzatorze czujnik od usztywniania, a z amortyzatorem występuje cewka od sterowania sztywności
Z nr VIN można odczytać wyposażenie auta i rodzaj IDS+:
(otwiera się nowe okno a w nim klikasz na zakładkę RPO/POC i masz wyświetlone wszystkie kody wyposażenia przypisane do tego nr VIN, aby odczytać ich znaczenie kliknij jeszcze na Pobierz opisy
EPC4)
- „interaktywny układ jezdny” – to jest pełny IDS.
- można też mieć guzik SPORT i amortyzatory klasyczne tylko niższe o 15mm (1,5cm )
- Kod: F52 PODWOZIE SPORTOWE, ZMODYFIKOWANE FE4 SPECJALNY UKŁAD JEZDNY I KIEROWNICZY (IDS+) to jest pełny IDS+
Po podpięciu do OPCOM wywala błąd:
C0895 - Za niskie napięcie w obwodzie zasilania czujników
Główny problem z IDS+ :
- problem jest w wiązkach przy kołach, które nie są należycie zabezpieczone przed korozją,
Objawy uszkodzenia IDS+ :
- cały czas chodzi w twardym trybie.
- odczytuje różne prędkości z kół, ale to problem piasty, ew. piast które padają.
W tylnych amortyzatorach – czujnik jest w środku (można go wyciąć, założyć amortyzatory bez IDS i podpiąć wycięty IDS z uszkodzonych) – w celu obniżenia kosztów naprawy.
Uszkodzony przedni amortyzator - błąd jaki mi wyskakuje to C0580-04 Front Right Damper Valve Circuit Open (CDC). Co do CDC to może być problem złego połączenia potrójnej kostki na amorze. CDC to stała amortyzacja i sygnały bierze z takiego małego prostopadłościanu przy amorze.
Dodano po 15 sekundach:
Mam problem z IDS+ (świecąca kontrolka)
Opel Zafira 2.0 Turbo 200KM 2005r Z20LER
Nie zauważyłem różnicy (tj.usztywnienie zawieszenia czy układu kierowniczego) przed zapaleniem się tej kontrolki a obecnie.
Problem świecącej kontrolki zaczął się w momencie jak mechanik wymieniał mi wyrwaną poduszkę na amortyzatorze z przodu (nie pamiętam już z której strony L czy P). Potem drugi mechanik poprawił kable, spinając jej opaską / trytką plasikową i był spokój na rok czasu. Teraz ponownie kontrolka się świeci i chciałbym tą usterkę usunąć, tymbardziej że stacje diagnostyczne i kontrole policji są teraz bardziej skrupulatne.
Sprawdzałem z przodu przy amortyzatorach styki czujników IDS i czy dobrze są wpięte, jedynie z prawej strony gniazdo trójdzielne (IDS, ABS, i coś tam) mam lekko zdezelowane ale ABS i to drugie po ponownym wpięciu kabli znika.
Zakupiłem jak na razie 1 używany czujnik z gwarancją za 150zł i wymieniłem na prawej stronie auta (ponieważ wydawał mi się w gorszym stanie) a tego z prawej przełożyłem na lewą.
Czujnik:
ZF Sachs
00 2455 003 000/8
Vertical
01-03-05 09:36
9570930004
Proszę poradę co mogę zrobić sam czy tylko serwis opla?
Mam pytanie ten czujnik IDS za co dokładnie odpowiada (położenie / poziomowanie?) może wystarczy go na tej blaszce odgiąć, ponieważ obecnie 3 czujniki które posiadam są różnie odgięte od blaszki mocującej?
Drugie pytanie czy na górze przedniego amortyzatora jest jeszcze jakiś czujnik IDS?