Opel Zafira 99r. 1.8 16v
Moderator: Sebu$
Opel Zafira 99r. 1.8 16v
Witam Wszystkich
posiadam Zafira a 99r 1.8 16v
zośka szarpie przy około 1500obr. i niema mocy dzieje się to tylko przy szybkim naciśnięciu gazu a jak poczekam 2-3sec. i powoli przyspieszam to jest w miarę nie wiem co jest nie jestem fachowcem ale czytałem dużo po farach o tym problemie jest tego nie mało ale nic do mojej zośki nie pasuje i puki co to wyczyściłem przepustnice wymieniony filtr powietrza EGR niby w porządku, nie pokoi mnie aktywne 0 V przy włączonym silniku na przekaźniku pompy paliwa czy to będzie przekaźnik do wymiany auto odpala na dotyk.
Proszę o P O M O C
Dane z bloków pomiarowych:
Napięcie akumulatora,14.1 V
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V
Sygnał regulacji przepustnicy,3.7 V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),4.0 V
Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,9 %
Przeł. sym. pozycji jałowej,Aktywny
Przełącznik symulowanego położenia części,Nieaktywny
Przeł. sym. pełnej pozycji,Nieaktywny
Temperatura cieczy chłodzącej,15 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,4.5 V
Temperatura powietrza wlotowego,2.3 V
Temperatura powietrza wlotowego,15 °C
Przepływomierz powietrza,1.3 V
Przepływomierz powietrza,23.0 kg/h
Przełącznik Park/Neutral,P - N 0V
Kodowanie skrzyni biegów,Manualna skrzynia biegów
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Współczynnik obciążenia PWM ciśnienia systemu klimatyzacji,0 %
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista recyrkulacji spalin (EGR),1.2 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
O2 Pętla sensora,Otwarte
O2 Sensor,4 023 mV
O2 Integrator,128 kroki
O2 Przepustnica BLM bieg jałowy (Mnożnik bloku uczącego),128 kroki
O2 BLM przepustnica częściowo otawart (Mnożnik bloku uczącego),133 kroki
Prędkość silnika,1 035 obr/min
Pożądane jałowe,1 024 obr/min
IAC integrator (Regulacja biegu jałowego),-1 kroki
IAC rozbieżność w regulacji biegu jałowego,-1 kroki
Zawór kolektora ssacego,Nieaktywny
Polecenie A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
Prędkość pojazdu,0 km/h
Lampka kontrolna,Wył 12V
Wyprzedzenie zapłonu,5 CA
Impuls wtrysku,5.4 ms
Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes
Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny
Kontrola powietrza jałowego,59 kroki
Wentylator Niskoobrotowy,Nieaktywne 12V
Wentylator Wysokoobrotowy,Nieaktywne 12V
Pozdrawiam
posiadam Zafira a 99r 1.8 16v
zośka szarpie przy około 1500obr. i niema mocy dzieje się to tylko przy szybkim naciśnięciu gazu a jak poczekam 2-3sec. i powoli przyspieszam to jest w miarę nie wiem co jest nie jestem fachowcem ale czytałem dużo po farach o tym problemie jest tego nie mało ale nic do mojej zośki nie pasuje i puki co to wyczyściłem przepustnice wymieniony filtr powietrza EGR niby w porządku, nie pokoi mnie aktywne 0 V przy włączonym silniku na przekaźniku pompy paliwa czy to będzie przekaźnik do wymiany auto odpala na dotyk.
Proszę o P O M O C
Dane z bloków pomiarowych:
Napięcie akumulatora,14.1 V
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V
Sygnał regulacji przepustnicy,3.7 V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),4.0 V
Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,9 %
Przeł. sym. pozycji jałowej,Aktywny
Przełącznik symulowanego położenia części,Nieaktywny
Przeł. sym. pełnej pozycji,Nieaktywny
Temperatura cieczy chłodzącej,15 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,4.5 V
Temperatura powietrza wlotowego,2.3 V
Temperatura powietrza wlotowego,15 °C
Przepływomierz powietrza,1.3 V
Przepływomierz powietrza,23.0 kg/h
Przełącznik Park/Neutral,P - N 0V
Kodowanie skrzyni biegów,Manualna skrzynia biegów
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Współczynnik obciążenia PWM ciśnienia systemu klimatyzacji,0 %
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista recyrkulacji spalin (EGR),1.2 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
O2 Pętla sensora,Otwarte
O2 Sensor,4 023 mV
O2 Integrator,128 kroki
O2 Przepustnica BLM bieg jałowy (Mnożnik bloku uczącego),128 kroki
O2 BLM przepustnica częściowo otawart (Mnożnik bloku uczącego),133 kroki
Prędkość silnika,1 035 obr/min
Pożądane jałowe,1 024 obr/min
IAC integrator (Regulacja biegu jałowego),-1 kroki
IAC rozbieżność w regulacji biegu jałowego,-1 kroki
Zawór kolektora ssacego,Nieaktywny
Polecenie A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
Prędkość pojazdu,0 km/h
Lampka kontrolna,Wył 12V
Wyprzedzenie zapłonu,5 CA
Impuls wtrysku,5.4 ms
Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes
Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny
Kontrola powietrza jałowego,59 kroki
Wentylator Niskoobrotowy,Nieaktywne 12V
Wentylator Wysokoobrotowy,Nieaktywne 12V
Pozdrawiam
Witam
zauważyłem że jak przejadę duszą trasę to mało co szarpie i niepokoi mnie obr to znaczy silnik rozgrzany na maksa po trasie wjeżdżam w miasto wciskam sprzęgło a obroty trochę podskakują na 2 3 sec. i bardzo powoli spadają na 1200obr. i tak się trzyma przy rozgrzanym silniku tem. około 90C linka od gazu jest luźna
zauważyłem że jak przejadę duszą trasę to mało co szarpie i niepokoi mnie obr to znaczy silnik rozgrzany na maksa po trasie wjeżdżam w miasto wciskam sprzęgło a obroty trochę podskakują na 2 3 sec. i bardzo powoli spadają na 1200obr. i tak się trzyma przy rozgrzanym silniku tem. około 90C linka od gazu jest luźna
Wyczysc dokladnie przepustnice i zrob po tym zabiegu adaptacje. http://www.instalacjebudowlane.pl/obraz ... x18xe1.pdf
Ostatnio zmieniony 05 cze 2010, 15:40 przez darek_s, łącznie zmieniany 1 raz.
- johanes
- Przeglądacz
- Posty: 65
- Rejestracja: 03 lis 2009, 17:03
- Imię: Johanes
- Lokalizacja: Gorlice
- Auto: opel zafira a
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
witam czy zaslepienie EGR cos pomoże zeby samochod nie szarpal, mam podobne objawy co koledzy.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2010, 09:06 przez johanes, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja miałem podobne objawy.
Przy około 1200 rpm, jak wciskałem gaz mocniej to strasznie szarpało. Potrafiło nawet błąd złapać. Jak delikatnie to było ok.
Na kompie wyszło wypadanie zapłonu. Gazownik jak montował mi instalacje to poradził wymienić świece na NGK (miałem oplowskie GM).
Problem ustąpił w 90 %. Teraz szarpnie sporadycznie. Pewno trzeba by cewkę wymienić, ale markowa (veleo) to 350 pln .
Nie ma tragedii więc na razie tak jeżdżę.
Przy około 1200 rpm, jak wciskałem gaz mocniej to strasznie szarpało. Potrafiło nawet błąd złapać. Jak delikatnie to było ok.
Na kompie wyszło wypadanie zapłonu. Gazownik jak montował mi instalacje to poradził wymienić świece na NGK (miałem oplowskie GM).
Problem ustąpił w 90 %. Teraz szarpnie sporadycznie. Pewno trzeba by cewkę wymienić, ale markowa (veleo) to 350 pln .
Nie ma tragedii więc na razie tak jeżdżę.
Ja bardziej w dieslach,ale...
Miałem przypadek przerywania od ok 1,5 tysia i po sprawdzeniu okazało się,że czujnik położenia wałka się obluzował.Po skręceniu objaw ustąpił na pół roku.Bo gośc musiał potem wymienic jeszcze jednak listwę cewek właśnie za 350zł.A teraz cieszy się z jazdy już 2-gi rok....
Miałem przypadek przerywania od ok 1,5 tysia i po sprawdzeniu okazało się,że czujnik położenia wałka się obluzował.Po skręceniu objaw ustąpił na pół roku.Bo gośc musiał potem wymienic jeszcze jednak listwę cewek właśnie za 350zł.A teraz cieszy się z jazdy już 2-gi rok....