Opel Zafira 99r. 1.8 16v

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
bumero

Opel Zafira 99r. 1.8 16v

#1 Post autor: bumero »

Witam Wszystkich

posiadam Zafira a 99r 1.8 16v
zośka szarpie przy około 1500obr. i niema mocy dzieje się to tylko przy szybkim naciśnięciu gazu a jak poczekam 2-3sec. i powoli przyspieszam to jest w miarę nie wiem co jest nie jestem fachowcem ale czytałem dużo po farach o tym problemie jest tego nie mało ale nic do mojej zośki nie pasuje i puki co to wyczyściłem przepustnice wymieniony filtr powietrza EGR niby w porządku, nie pokoi mnie aktywne 0 V przy włączonym silniku na przekaźniku pompy paliwa czy to będzie przekaźnik do wymiany auto odpala na dotyk.


Proszę o P O M O C

Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie akumulatora,14.1 V
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V
Sygnał regulacji przepustnicy,3.7 V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),4.0 V
Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,9 %
Przeł. sym. pozycji jałowej,Aktywny
Przełącznik symulowanego położenia części,Nieaktywny
Przeł. sym. pełnej pozycji,Nieaktywny
Temperatura cieczy chłodzącej,15 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,4.5 V
Temperatura powietrza wlotowego,2.3 V
Temperatura powietrza wlotowego,15 °C
Przepływomierz powietrza,1.3 V
Przepływomierz powietrza,23.0 kg/h
Przełącznik Park/Neutral,P - N 0V
Kodowanie skrzyni biegów,Manualna skrzynia biegów
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Współczynnik obciążenia PWM ciśnienia systemu klimatyzacji,0 %
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista recyrkulacji spalin (EGR),1.2 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
O2 Pętla sensora,Otwarte
O2 Sensor,4 023 mV
O2 Integrator,128 kroki
O2 Przepustnica BLM bieg jałowy (Mnożnik bloku uczącego),128 kroki
O2 BLM przepustnica częściowo otawart (Mnożnik bloku uczącego),133 kroki
Prędkość silnika,1 035 obr/min
Pożądane jałowe,1 024 obr/min
IAC integrator (Regulacja biegu jałowego),-1 kroki
IAC rozbieżność w regulacji biegu jałowego,-1 kroki
Zawór kolektora ssacego,Nieaktywny
Polecenie A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
Prędkość pojazdu,0 km/h
Lampka kontrolna,Wył 12V
Wyprzedzenie zapłonu,5 CA
Impuls wtrysku,5.4 ms
Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes
Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny
Kontrola powietrza jałowego,59 kroki
Wentylator Niskoobrotowy,Nieaktywne 12V
Wentylator Wysokoobrotowy,Nieaktywne 12V




Pozdrawiam

darek_s
Mieszkaniec
Posty: 238
Rejestracja: 20 gru 2009, 09:05
Lokalizacja: Mońki
Model:

#2 Post autor: darek_s »

Moze dis czyli listwa cewek jest uszkodzona,najlepiej jakby podmienic od sprawnego auta aby nie wlezc niepotrzebnie w koszta.Komp diagnostyczny nie zawsze wykryje ta usterke.pzdr.

czeslaw555

#3 Post autor: czeslaw555 »

na początek wymień świece ,jak to nie pomoże to pomyśl o przewodach do świec bo to są najczęstsze przypadki takiego zachowanie ,choć nie jedyne

Awatar użytkownika
opelmen
Mieszkaniec
Posty: 466
Rejestracja: 01 gru 2009, 06:46
Imię: Janusz
Lokalizacja: małaPOLSKA - KMYXXXX
Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo Pb & LPG
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#4 Post autor: opelmen »

Ja mam Zosię 1.8 16V co prawda z 2001 :P ale nie ma przewodów zapłonowych, a zintegrowaną cewkę, która jest nakładana wprost na świece...
Mówią, ze te cewki też padają - są notowane takie przypadki - oby Twojej nie dotyczyły bo to koszt zaczynający się od jakichś 250pln w górę :/
Obrazek
Obrazek

bumero

#5 Post autor: bumero »

Witam
zauważyłem że jak przejadę duszą trasę to mało co szarpie i niepokoi mnie obr to znaczy silnik rozgrzany na maksa po trasie wjeżdżam w miasto wciskam sprzęgło a obroty trochę podskakują na 2 3 sec. i bardzo powoli spadają na 1200obr. i tak się trzyma przy rozgrzanym silniku tem. około 90C linka od gazu jest luźna

darek_s
Mieszkaniec
Posty: 238
Rejestracja: 20 gru 2009, 09:05
Lokalizacja: Mońki
Model:

#6 Post autor: darek_s »

Wyczysc dokladnie przepustnice i zrob po tym zabiegu adaptacje. http://www.instalacjebudowlane.pl/obraz ... x18xe1.pdf
Ostatnio zmieniony 05 cze 2010, 15:40 przez darek_s, łącznie zmieniany 1 raz.

bumero

#7 Post autor: bumero »

witam darek_s, już to czyszczenie jest zrobione dwa kanaliki są drożne nie czyściłem tylko tego silniczka krokowego bo niby go nie można rozebrać.



pozdrawiam

Awatar użytkownika
johanes
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: 03 lis 2009, 17:03
Imię: Johanes
Lokalizacja: Gorlice
Auto: opel zafira a
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#8 Post autor: johanes »

witam czy zaslepienie EGR cos pomoże zeby samochod nie szarpal, mam podobne objawy co koledzy.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2010, 09:06 przez johanes, łącznie zmieniany 1 raz.

bumero

#9 Post autor: bumero »

Witam EGR zaślepiony i bez różnicy a szarpie co raz więcej aż krew mnie zalewa chcę ruszyć a tu eis krztusi :cry:

Awatar użytkownika
johanes
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: 03 lis 2009, 17:03
Imię: Johanes
Lokalizacja: Gorlice
Auto: opel zafira a
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#10 Post autor: johanes »

a morze kupienie nowego EGR coś pomoże
Ostatnio zmieniony 13 cze 2010, 09:06 przez johanes, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#11 Post autor: marwisn »

Ja miałem podobne objawy.

Przy około 1200 rpm, jak wciskałem gaz mocniej to strasznie szarpało. Potrafiło nawet błąd złapać. Jak delikatnie to było ok.

Na kompie wyszło wypadanie zapłonu. Gazownik jak montował mi instalacje to poradził wymienić świece na NGK (miałem oplowskie GM).

Problem ustąpił w 90 %. Teraz szarpnie sporadycznie. Pewno trzeba by cewkę wymienić, ale markowa (veleo) to 350 pln :? .

Nie ma tragedii więc na razie tak jeżdżę.

boogoo

#12 Post autor: boogoo »

Ja bardziej w dieslach,ale...
Miałem przypadek przerywania od ok 1,5 tysia i po sprawdzeniu okazało się,że czujnik położenia wałka się obluzował.Po skręceniu objaw ustąpił na pół roku.Bo gośc musiał potem wymienic jeszcze jednak listwę cewek właśnie za 350zł.A teraz cieszy się z jazdy już 2-gi rok....

bumero

#13 Post autor: bumero »

Witam
Cewka wymieniona na orginał i dalej to samo przerywa dusi się
co to morze być???

tomekuza

#14 Post autor: tomekuza »

A może by tak prostą drogą, filtr paliwa dawno wymieniany?

A z tą pompą to faktycznie coś może być nie tak.

bumero

#15 Post autor: bumero »

nie wiem czy był kiedy kol wiek wymieniany filtr paliwa.
a tak czy dam rade wymienic to Sam ??
czy jest to trudna operacja i czy dam rade to zrobić bez kanału



pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”