Brak mocy,kluczyk,cieknący olej
Moderator: Sebu$
Brak mocy,kluczyk,cieknący olej
Witam Państwa mam Opla Zafire 2.0 DTI wersja elegance z 2003r samochód został kupiony od handlarza przez pierwszy rok nie było z Nią absolunie żadnego problemu od niedługiego czasu załącza mi się pomarańczowy kluczyk gdy odpalam Zośke i nie ma w ogóle mocy..Wskakuje do 2.5-3 tys obrotów i dalej nie idzie..Tak jakby nie miala turbodoładowania..Po zdjęciu gum co idą do intercoolera zauważyłem w środku olej,oraz widać przecieki w samej turbinie..Załączam zdjęcia gdzie znajduje się olej i zdjecie kluczyka z maksymalnym skokiem obrotowym..Prosiłbym Pańśtwa o jakąś radę co z tym robić nie chce jechać kolejny raz na komputer płacić 50zł i słuchać ględzenia że to 'może' być jakiś sterownik czy coś..Może ktoś się zetknął z podobnym problemem dziekuje bardzo za podpowiedź głeboko pozdrawiam.
- kysiu241
- Mieszkaniec
- Posty: 273
- Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
Po pierwsze nie masksymalny moment obrotowy :> tylko max obroty na minute
Po drugie to najpierw musisz odczytac błędy jakie wyrzucił, bez tego można gdybać a i tak nie ustalisz co go boli. A wycieki oleju narazie zostaw w spokoju tragedii nie ma.
Po drugie to najpierw musisz odczytac błędy jakie wyrzucił, bez tego można gdybać a i tak nie ustalisz co go boli. A wycieki oleju narazie zostaw w spokoju tragedii nie ma.
Ostatnio zmieniony 25 cze 2017, 23:05 przez kysiu241, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC.
Moim zdaniem to tragedii nie ma jeśli chodzi o olej w okolicach turbo i w wężach, ale icek jednak wygląda tragicznie. Może on się rozszczelnił i dlatego nie masz doładowania i Ci bardziej dymi. Jednak obroty 2500-3000 i kluczyk to takie typowe rozszczelnienie podciśnienia w tych silnikach. Samo się nie naprawi. Sprawdź dokładnie przewody podciśnienia. Zobacz czy po odpaleniu zaciąga Ci sztangę od Turbo. Jak nie zaciąga, to podłącz przewód bezpośrednio od pompy vacum i zobacz czy zaciąga. Przydałoby się również sprawdzić wartość podciśnienia z pompy vacum. Powinno być w granicach 0.9-07.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Śladowe wycieki oleju to norma. Grunt żeby w Intercoolerze nie nazbierało się go tyle, że zablokuje przepływ powietrza na dole. Icka warto wyjąć i przepłukać benzyną.
Co do kontrolki z kluczykiem (błędów) - tylko odczyt na komputerze. Bez tego możemy gdybać nt 1500 różnych awarii
EDIT
Co do kontrolki z kluczykiem (błędów) - tylko odczyt na komputerze. Bez tego możemy gdybać nt 1500 różnych awarii
EDIT
Radzę zmienić mechanika - na takie co ma konkretny interfejs i umie z niego coś wyczytać i wyciągać wnioski. Bez tego to My tutaj możemy Koledze ględzić zrób to/zrób tamto - ale to przecież nie o to chodzi. Dzisiaj już nie kasuje się ludzi za odczyt błędów, ale odczytuje błędy po to aby skasować ich za naprawę. Gdybyś miał bliżej sam bym Tobie błędy zczytał za piwkoadriano94 pisze:(...)Prosiłbym Pańśtwa o jakąś radę co z tym robić nie chce jechać kolejny raz na komputer płacić 50zł i słuchać ględzenia że to 'może' być jakiś sterownik czy coś...
Ostatnio zmieniony 04 lip 2017, 11:56 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz