[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Marti

#646 Post autor: Marti »

Forfiter2012 pisze:http://lpg-forum.pl/

Np. takie może być.
Dziękuję. Obrazek


EDIT
firek pisze:Marti, to jakiej firmy masz zbiornik nie ma znaczenia dla działania instalacji..
Podjedz do najbliższego serwisu LPG, może jakaś błachostka typu słabe połączenia na aku, bądz nadpalone gniazdo bezpiecznika-z tym powinien poradzić sobie każdy serwis
Byłam, skonsultowałam, teraz muszę podjąć decyzję.
Gość upatruje problemu w listwie, skoro świece są w porządku (sprawdzał), cewka działa bez zarzutu (ją m.in. posądzał a przecież ona nie należy do instalacji gazowej), zaś przeczyszczenie styków w listwie pomogło na jakieś 5 km i zaproponował dwa rozwiązania:
1. wymiana listwy (koszt ok. 1000 zeta)
2. wymiana całej instalacji gazowej (koszt ok. 1500 zeta, bo zbiornik i przewód doprowadzający zostają)
przy czym podkreślił, że na wariant nr 2 mam 2-letnią gwarancję, ja zaś nie zapytałam o gwarancję na podzespół. Na chłopski rozum także lecz na jak długo?
Zastanawiam się też czy sam komputer nie bruździ w temacie.
No i mam dylemat. LandiRenzo ponoć droga w serwisowaniu a ja nie znam statystyk awaryjności.

Decyzję muszę podjąć w trybie pilnym, gdyż za kilka dni wyjeżdżam z córą na turnus rehabilitacyjny.

Jaką Wy podjęlibyście na moim miejscu? Proszę o podpowiedzi.

PS. Nie miała baba kłopotu to kupiła sobie auto. Obrazek
Ostatnio zmieniony 04 lip 2017, 01:43 przez Marti, łącznie zmieniany 1 raz.

Piotr7704
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:45
Imię: Piotr
Lokalizacja: Brzozów
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#647 Post autor: Piotr7704 »

Moim zdaniem problem nieprzełączanie się na gaz raczej nie leży w listwie wtryskowej, chyba że przełącza się na moment i wchodzi w tryb awaryjny wracając z powrotem na benzynę. Miałem tak w Stag GoFast gdy padł czujnik ciśnienia gazu, tyle ze mój ,,Gościu" był tego pewien po podłączeniu pod kom. a Twój z tego co wnioskuje raczej nie jest...

Forfiter2012
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
Imię: Forfiter
Lokalizacja: CB
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#648 Post autor: Forfiter2012 »

AGC pisze:Piotr7704, lech31, Forfiter2012, jakie macie dokładnie zbiorniki ?
Zbiornik mam 48litrów Bormech podwieszany, w zależności od stacji gazu wlewam od 38 do 41 litrów raz czy dwa troche mniej. Moim zdaniem problemy z przełączaniem na gaz to może coś z reduktorem nie tak? Sterownikiem lub ustawić majster "nie umi". Ja jak bym zmieniał to na coś polskiego żeby nie było problemów z serwisem, częsciami, kosztami. Coś coś od staga, techa, agc, alexa.

Awatar użytkownika
kysiu241
Mieszkaniec
Posty: 273
Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LEH

#649 Post autor: kysiu241 »

W Vectrze 2,5 v6 192KM miałem stag 300, i reduktor zavoli do 250KM, powiem szczerze że większych problemów z nią nie miałem choć na początku odłączało lpg przy ok 4500obr/min, okazało się że reduktor do regeneracji(koszt 60zł), po naprawie problem ustał, wymieniany też był czujnik temp. zrobiłem 50000km i żadnego problemu, spalanie na poziomie 12-13l w mieście i na trasie 9-10l ze średnią prędkością 110-120km/h. Więc śmiało polecam tą instalację, części tanie i dostępne praktycznie w każdym sklepie z lpg.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2017, 09:13 przez kysiu241, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC. 8)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”