Silnik gaśnie w czasie jazdy przy 3000 obr.

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
keriw80

Silnik gaśnie w czasie jazdy przy 3000 obr.

#1 Post autor: keriw80 »

Witam wszystkich

Na wstępie jako nowy od razu uprzedzę iż przejrzałem forum i nie znalazłem niczego co by rzuciło odrobiny światła na mój problem (tak mi się w każdym razie wydaje) ;) .

Zośka z 1999r, silnik 1,6 16V, bez gazu, 200000km na liczniku

A więc:
Jadąc ostatnio nocą A1 około 120 km/h i 3500 obr., silnik przestał reagować na pedał gazu, tak jakby ktoś przekręcił kluczyk w stacyjce. Podczas gdy samochód się toczył obroty spadły do około 1500 i silnik znowu zaczął pracować normalnie, jak gdyby nigdy nic. Po przejechaniu około 1-2 km znowu to samo i tak z 4 razy, po czym zgasnął całkiem.Próba odpalenia od razu nic nie dała, ale po odczekaniu około 5 min silnik odpalił na dotyk i pracował normalnie. Po przejechaniu kolejnych paru kilometrów cała historia się powtórzyła. I dzieje się tak teraz za każdym razem jak wyjadę na trasę i przez ok 5-10 km obroty nie schodzą poniżej 3000-3500 obr.
Przy jeździe po mieście silnik pracuje bez zarzutów, odpala na dotyk bez względu czy zimny czy ciepły.
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł co może być powodem takiego stanu rzeczy lub od czego zacząć to będę wdzięczny
Na komputer jadę dzisiaj popołudniu, więc jak będą jakieś błędy to dam znać.

Awatar użytkownika
danielp
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 25 maja 2017, 13:17
Imię: Daniel
Lokalizacja: RMI---->KTA
Auto: Citroen
Model: DS4
Oznaczenie silnika: RHD
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: danielp »

Zaczynasz naprawę od diagnostyki komputerowej,dopiero wtedy możemy gdybac/wrozyc do dalej
Programowanie i Diagnostyka elektroniki Samochodowej
Odczyt CARPASS po OBD oraz moduły wysyłkowo również z DDM i PDM
CIM-y programowanie,naprawa,sprzedaż
KOLEKTORY Z19DTH.Edycja plików on-line.
Specjalizacja OPEL
www.cartronic.biz

keriw80

#3 Post autor: keriw80 »

Witam
Tak więc na diagnostyce wyszło, że wywala błąd związany z zaworem EGR. przy testach zero jego reakcji na zmiany obrotów silnika. Po demontażu okazało się że jest cały zasyfiony. Zawór został wyczyszczony ale na niewiele to pomogło. Chociaż zaczął reagować na zmianę obrotów silnika, chwilami się wiesza.
Dzisiaj będzie montowany nowy. Zobaczymy jaki będzie efekt.

A mam jeszcze pytanie teoretyczne. Czy jeśli zawór EGR był tak zasyfiony to czy kolektor ssący będzie wyglądał podobnie. I czy teraz próbując go przepalić (np jazda parę/parenaście km z obrotami rzędu 4000 ) jakieś cząstki tego syfu odrywając się od kolektora nie przyblokują znowu zaworu EGR powodując objawy wcześniej opisywane.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”