Demontaż czujnika poziomu oleju
Moderator: Sebu$
Demontaż czujnika poziomu oleju
Cześć,
Proszę o poradę w jaki sposób ściągnąć zabezpieczenie czujnika poziomu oleju
w Z20LET ? (nie mylić z czujnikiem ciśnienia).
Szlag mnie już trafia. Walczę już z tym 3 godziny. Kręci się tylko "w kółko" poza tym
ani drgnie. Nie mówiąc już o tym, że nie można tam włożyć nawet ręki .....
Może jest na to jakiś specjalny "patent" ?
Generalnie chodzi o wymianę o-ringa ponieważ cieknie olej spod czujnika.
Proszę o poradę w jaki sposób ściągnąć zabezpieczenie czujnika poziomu oleju
w Z20LET ? (nie mylić z czujnikiem ciśnienia).
Szlag mnie już trafia. Walczę już z tym 3 godziny. Kręci się tylko "w kółko" poza tym
ani drgnie. Nie mówiąc już o tym, że nie można tam włożyć nawet ręki .....
Może jest na to jakiś specjalny "patent" ?
Generalnie chodzi o wymianę o-ringa ponieważ cieknie olej spod czujnika.
Ostatnio zmieniony 22 sie 2017, 20:14 przez Skasowany użytkownik 23188, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Coś mnie się wydaje że to od środka miski się wyciąga.
Tu masz coś podobnego nawet podaje wymiary tego oringa.
Czujnik poziomu oleju
Tu masz coś podobnego nawet podaje wymiary tego oringa.
Czujnik poziomu oleju
Ostatnio zmieniony 22 sie 2017, 21:22 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
To podważ dwoma śrubokrętami. U mnie wyjęcie tego zabezpieczenia zajęło jakieś 2s. I wysuwa się go w stronę przeciwną jak są zaznaczone strzałki. Do tego musisz odkręcić małą miskę olejową bo inaczej będzie krucho. Jak już będziesz miał czujnik na wierzchu to polecam go odkręcić od miski i wyczyścić poprzez rozebranie i wymycie ze środka szlamu po oleju.
U mnie myślałem że mam uszkodzony czujnik a on po prostu stał w miejscu bo w środku było dużo nalotu po oleju.
U mnie myślałem że mam uszkodzony czujnik a on po prostu stał w miejscu bo w środku było dużo nalotu po oleju.
Tak też zrobiłem. Zdjąłem miskę (drugi raz ), zabezpieczenie podważyłem i jakośSumik pisze:To podważ dwoma śrubokrętami. U mnie wyjęcie tego zabezpieczenia zajęło jakieś 2s. I wysuwa się go w stronę przeciwną jak są zaznaczone strzałki. Do tego musisz odkręcić małą miskę olejową bo inaczej będzie krucho. Jak już będziesz miał czujnik na wierzchu to polecam go odkręcić od miski i wyczyścić poprzez rozebranie i wymycie ze środka szlamu po oleju.
U mnie myślałem że mam uszkodzony czujnik a on po prostu stał w miejscu bo w środku było dużo nalotu po oleju.
zeszło .... Czujnik odkręciłem wymyłem, miskę również. Do tego nowy O-ring
na czujnik (salonowy ), nowa uszczelka na miskę oraz wymiana oleju i filtra.
Teraz i obserwacja czy nie kapie ....
- clhseba
- Przeglądacz
- Posty: 62
- Rejestracja: 13 paź 2017, 06:31
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Katowice
- Auto: Zafira A OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20...
- Gender:
Siemanko podpowiesz gdzie dostanę ten oring ?pawelekm pisze: ↑24 sie 2017, 10:14Tak też zrobiłem. Zdjąłem miskę (drugi raz ), zabezpieczenie podważyłem i jakośSumik pisze:To podważ dwoma śrubokrętami. U mnie wyjęcie tego zabezpieczenia zajęło jakieś 2s. I wysuwa się go w stronę przeciwną jak są zaznaczone strzałki. Do tego musisz odkręcić małą miskę olejową bo inaczej będzie krucho. Jak już będziesz miał czujnik na wierzchu to polecam go odkręcić od miski i wyczyścić poprzez rozebranie i wymycie ze środka szlamu po oleju.
U mnie myślałem że mam uszkodzony czujnik a on po prostu stał w miejscu bo w środku było dużo nalotu po oleju.
zeszło .... Czujnik odkręciłem wymyłem, miskę również. Do tego nowy O-ring
na czujnik (salonowy ), nowa uszczelka na miskę oraz wymiana oleju i filtra.
Teraz i obserwacja czy nie kapie ....
u mnie koleś w sklepie nie jest w stanie go znaleźć
Oczywiście.clhseba pisze: ↑12 cze 2018, 05:28Siemanko podpowiesz gdzie dostanę ten oring ?pawelekm pisze: ↑24 sie 2017, 10:14Tak też zrobiłem. Zdjąłem miskę (drugi raz ), zabezpieczenie podważyłem i jakośSumik pisze:To podważ dwoma śrubokrętami. U mnie wyjęcie tego zabezpieczenia zajęło jakieś 2s. I wysuwa się go w stronę przeciwną jak są zaznaczone strzałki. Do tego musisz odkręcić małą miskę olejową bo inaczej będzie krucho. Jak już będziesz miał czujnik na wierzchu to polecam go odkręcić od miski i wyczyścić poprzez rozebranie i wymycie ze środka szlamu po oleju.
U mnie myślałem że mam uszkodzony czujnik a on po prostu stał w miejscu bo w środku było dużo nalotu po oleju.
zeszło .... Czujnik odkręciłem wymyłem, miskę również. Do tego nowy O-ring
na czujnik (salonowy ), nowa uszczelka na miskę oraz wymiana oleju i filtra.
Teraz i obserwacja czy nie kapie ....
u mnie koleś w sklepie nie jest w stanie go znaleźć
Oring kupowałem w ASO - to klika złotych (nie pamiętam dokładnie, ale wydaje mi się, że 10 zł ... ). Nie ma się co nawet zastanawiać.
Ostatnio zmieniony 12 cze 2018, 10:24 przez Skasowany użytkownik 23188, łącznie zmieniany 1 raz.