Pęknięcie lewy róg (głowicy?) Z18XER

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
marcus2207
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 22 sie 2017, 09:04
Lokalizacja: Lublin
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER

Pęknięcie lewy róg (głowicy?) Z18XER

#1 Post autor: marcus2207 »

Czy szanowni koledzy mogliby zerknąć na fotkę (patrzymy w lewy dolny róg) i powiedzieć mi:
1. co to za element jest taki skorodowany i czy to normalne ?
2. po dłuższej jeździe na tym elemencie jest zawsze świeży zaciek (pewnie olej),
3. czy to wygląda na mocne uszkodzenie / jakie mogą być dalsze konsekwencje / co się z tym robi?

Jakby mi któryś z szanownych odpowiedział to zmienię tytuł wątku, bo nie wiedziałem jak to nazwać :-/ (jestem mechanicznym analfabetą, choć uczę się a książkami nie gardzę!)

https://drive.google.com/open?id=0B7t3D ... jJnN1NTNlU

https://drive.google.com/open?id=0B7t3D ... jBhTDE4dzA
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2017, 11:20 przez marcus2207, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1666
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Kocur »

To coś, co sfotografowałeś, to głowica silnika Z18XER. Identyczna jest tutaj:

https://www.auto24parts.com/environment/cache/images/0_0_productGfx_f8bbe35db6efed68f16ef6637dd1b593.jpg

1) Ten widoczny na zdjęciu walec z przyłączem elektrycznym to zawór sterowania zmiennymi fazami rozrządu. Jeśli nie jest uszkodzony i nie daje błędu - wyczyścić obudowę z rdzy i zabezpieczyć tylko. Jeśli przerdzewiały - sugeruję jednak wymienić.

2) Nie dziwota - brakuje części korpusu. Jest nieszczelność i tamtędy wyrzuca olej. Widać, że ktoś już próbował uszczelnić ten wyciek domowymi sposobami.

3) Każdy ma swoje zdanie na ten temat. Ja sugerowałbym jednak wymienić (wiem, że to koszty), bo nikt nie zagwarantuje, że skoro odpadła ta część - to gdzieś dalej też nie ma jakiejś jamy skurczowej, czy innej wady materiału. I nikt Ci nie zagwarantuje - że pęknięcie nie pójdzie dalej przez głowicę i nie spowoduje jeszcze poważniejszych kosztów naprawy. Owszem - można to zrobić najtańszym kosztem, metodą "na drucik", ale raczej nie uda Ci się tego skutecznie uszczelnić. A konsekwencje "oszczędności" mogą być bolesne później. Takie moje zdanie.
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2017, 10:50 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6

marcus2207
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 22 sie 2017, 09:04
Lokalizacja: Lublin
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER

#3 Post autor: marcus2207 »

Dziękuję za odpowiedź.

Ale czy dobrze zrozumiałem, że to pęknięta głowica? hm...przecież żeby to wymienić to trzeba wyjąć całość, te wszystkie bebechy, rozrząd itp...dobrze myślę?

Nawet nie próbuję się kłócić, że to należy zrobić, bo nie wiadomo co jest niżej.... co mogło spowodować takie uszkodzenie ? :-( dodam, że oprócz tego były wycieki z uszczelniaczy rozrządu, chłodnicy oleju, wymieniono też chłodnicę klimatyzacji a podwozie pokryto dodatkową warstwą antykorozyjną... (dzwon?)

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1666
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: Kocur »

marcus2207 pisze:Dziękuję za odpowiedź.
Ale czy dobrze zrozumiałem, że to pęknięta głowica?
To nie jest pęknięta głowica (w dosłownym określenia znaczeniu), tylko fizyczny brak jednego z elementów korpusu głowicy i nieszczelność.

hm...przecież żeby to wymienić to trzeba wyjąć całość, te wszystkie bebechy, rozrząd itp...dobrze myślę?
Obawiam się, że tak ...
Nawet nie próbuję się kłócić, że to należy zrobić, bo nie wiadomo co jest niżej.... co mogło spowodować takie uszkodzenie ? :-(
Mnie to wygląda na połączenie wady materiału i nieudolnej naprawy. Przełom materiału wygląda tak, jakby miał od początku wadę. Mechanik (niekoniecznie obecny) tylko przyspieszył nieuniknione, najprawdopodobniej uderzając młotkiem w tę część dekla (nie chciał mu zejść dekiel lub zawór ?). Tyle mojej teorii - ale wcale nie musi być prawdziwa.
dodam, że oprócz tego były wycieki z uszczelniaczy rozrządu, chłodnicy oleju, wymieniono też chłodnicę klimatyzacji a podwozie pokryto dodatkową warstwą antykorozyjną... (dzwon?)
Dzwon - niekoniecznie. Wydaje mi się, że raczej wszystko spowodowane marną dbałością o jednostkę napędową przez poprzedniego właściciela i jego niechęcią do regularnego serwisowania samochodu (nawet do zrobienia czegoś tak prostego, jak wyszczysczczenie i konserwacja obudowy tego zaworu)
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2017, 11:27 przez Kocur, łącznie zmieniany 2 razy.
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6

marcus2207
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 22 sie 2017, 09:04
Lokalizacja: Lublin
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER

#5 Post autor: marcus2207 »

Niesamowite.
Do 2015 r. mam udokumentowaną historię w aso, nawet koła były tam przechowywane, hamulce robione, inne naprawy, no wszystko wygląda pedantycznie....w okresie od stycznia 2015 r. do czerwca 2017 r. tak zapuścić auto? ....to pewnie powód sprzedaży :-/

fatalnie....czyli w przyszłości czeka mnie 1200 zł głowica + kasa za przekładkę. a tak teraz na szybko to co? sprawdzenie kompresji? czy to może być powód, że zośka ma humory, nie zawsze pali "na dotyk". nie ważne ile bym kręcił, to nieraz po prostu muszę przekręcić kluczyk jeszcze raz wtedy pali idealnie....

czy jestem w stanie sam wyjąć i wyczyścić ten zawór (nie mam narzędzi warsztatowych, tylko podstawowe z supermarketu budowlanego)? jaka chemia jest do tego potrzebna?
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2017, 11:19 przez marcus2207, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1666
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: Kocur »

marcus2207 pisze:Niesamowite.
Do 2015 r. mam udokumentowaną historię w aso, nawet koła były tam przechowywane, hamulce robione, inne naprawy, no wszystko wygląda pedantycznie....w okresie od stycznia 2015 r. do czerwca 2017 r. tak zapuścić auto? ....to pewnie powód sprzedaży :-/
Książka była (wpisy) polska, czy "zagraniczna" ?
a tak teraz na szybko to co? sprawdzenie kompresji? czy to może być powód, że zośka ma humory, nie zawsze pali "na dotyk". nie ważne ile bym kręcił, to nieraz po prostu muszę przekręcić kluczyk jeszcze raz wtedy pali idealnie....
Sugerowałbym sprawdzić kompresję, stan świec zapłonowych, stan uszczelniaczy wtrysków oraz stan uszczelnień samej pompy paliwa.
czy jestem w stanie sam wyjąć i wyczyścić ten zawór (nie mam narzędzi warsztatowych, tylko podstawowe z supermarketu budowlanego)? jaka chemia jest do tego potrzebna?
Myślę, że powinieneś dać radę. Tutaj możesz znaleźć więcej informacji na temat tego zaworu, ponieważ Koledzy już go kiedyś demontowali
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2017, 11:46 przez Kocur, łącznie zmieniany 2 razy.
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”