Jaki silnik polecacie?
Moderator: Sebu$
Jaki silnik polecacie?
Obecnie posiadam Z B z silnikem 1,8 i jestem z niego bardzo zadowolony. Niedługo trzeba będzie coś zmienić i przesiąść się na C. Wybór w silnikach jest spory. Jaki polecacie? Najbardziej mi zależy na małej awaryjności i komforcie jazdy (żeby się nie mulił). Brał bym 1,8 ale ma tylko 5 biegów. A szóstego w trasie brakuje.
Też mieszkam w UKkrasnal-pl pisze:Witam wszystkich zwolenników Zafirek
Ponieważ mój poczciwy Focus C-Max zaczyna odmawiać posłuszeństwa zacząłem rozglądać się za czymś nowym... (nowym nie mam na myśli nówki funkiel, cos z roku 2014-15) Powiem szczerze ze chyba cholernie trudno teraz o znalezienie dobrego auta bo albo jakies kwadratowe albo w srodku wygląda jak ufo co tu dużo gadac... rozgladajac się trafiłem wlasnie na Zafire Taurer i to ono przykulo moja wieksza uwagę.... Oczywiście już na wstępie widze w nim jakies wady i zalety (przeraziłem się na brak kola zapasowego) ale chyba w tych czasach aut idealnych się już nie produkuje. Do rzeczy auto dla 4 osobowej rodzinki i psa Ogólnie jego użytek to będzie jazda zony do pracy czyli około 40 km dziennie dodam ze to obwodnica, może w weekend zwyczajne użytkowanie zakupy w mieście i czasami jakiś wypad do rodziny. Otóż ze mieszkam w Anglii rozglądając się za typami silników jakie na tutejszym rynku się pojawiają zauważyłem konkretnie 3 jednostki. 2.0 w dieslu przy czym nigdy diesla nie miałem i jakoś nie jestem do tej opcji przekonany. To bardziej interesują się wersja benzyny i tu również dylemat...gdyż wersja 1.4 jest z turbina. Za ściana mam sąsiada który handluje i renowuje turbiny do wszelkich aut i jak się nasłucham o tych turbinach to mi lekko się odechciewa zarówno diesla jak i 1.4 T ale ponieważ zawsze jest lepiej podpytać kogoś kto auto już posiada to czy moglibyście się w tej sprawie wypowiedzieć lub spróbować mnie przekonać do konkretnego modelu Do tego 1.4 T w aucie o takiej masie hmmm na pierwszy rzut oka brzmi dziwnie.... Zostaje jeszcze opcja 1.8 benzyna i tu trochę upatruje swojej szansy ale również nic o tym silniku nie wiem i widzę ze i za bardzo w Polsce w się tez nie wypowiadacie... Nie za bardzo mogę cos na temat Zafiry 1.8 znaleźć, odnośnie jej spalania itd. bo smoka tez nie chciałbym kupić... może ktoś jednak posiada auto o takiej specyfikacji i mógłby się podzielić jakimiś doświadczeniami... Bardzo proszę o jakakolwiek pomoc... lub info
a tutaj autko które dzisiaj znalazłem i wygląda jak dla mnie ciekawie
http://www.classicautomobiles.co.uk/use ... 1484468533
kupiłem 1.4t ponieważ 1.8 prawie nie ma
Poprostu chyba uznali że szkoda zachodu
1.6 t też nie ma na angielski rynku.
Jeśli chodzi o 1.8 to w zafirze B Znajomi bardzo chwalą tylko skrzynia piątka w trasie wiadomo
Zafira C jest cięższa chyba o 100kg i ma szersze opony(225) niż zafira B wiec nie mam pojęcia jak to jeździ ..
Ostatnio zmieniony 13 lis 2017, 16:15 przez lukasz2008, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 lis 2017, 15:05
- Lokalizacja: Milton Keynes
- Model:
a może jednak na tyle te zafiry 1.8 sa dobre ze sa trudne do zdobycia i ludzie ich nie sprzedają ?? trudno cos wywnioskować bo tych 1.4 T jest faktycznie dużo i wszędzie... A ty co możesz powiedzieć o swojej 1.4 ?? jak spalanie jak komfort jazdy i czy nie muli ?? Mam nadzieje ze mimo wszystko znajdzie się jeszcze ktoś kto posiada 1.8 chociażby w Polsce i cos o niej napisze pozdro chłopaki
- PolTor
- Przeglądacz
- Posty: 53
- Rejestracja: 12 paź 2017, 10:13
- Imię: Kris
- Auto: Zafira Tourer A14NET +AT
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A14NET
Ja przed kupnem miałem okazję testowo jeździć insignią 1.8 i insignią 1.4T. Po tej próbie już się nie zastanawiałem dłużej. 1.4T lepsza dynamika i cichszy, nie wiem co będzie dalej ale już jakiś czas mam i daje radę.krasnal-pl pisze:a może jednak na tyle te zafiry 1.8 sa dobre ze sa trudne do zdobycia i ludzie ich nie sprzedają ?? trudno cos wywnioskować bo tych 1.4 T jest faktycznie dużo i wszędzie... A ty co możesz powiedzieć o swojej 1.4 ?? jak spalanie jak komfort jazdy i czy nie muli ?? Mam nadzieje ze mimo wszystko znajdzie się jeszcze ktoś kto posiada 1.8 chociażby w Polsce i cos o niej napisze pozdro chłopaki
-
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 lis 2017, 15:05
- Lokalizacja: Milton Keynes
- Model:
no właśnie każdy ma jakiś czas... i tak do końca nie wiadomo jak takie silniki 1.4 T będą się zachowywać gdy auto już będzie trochę starsze (8 letnie) czy taka turbina nie będzie do wymianki itd. powiedzcie mi w Polsce nie ma tych z silnikami 1.8 ?? czy jak... I jako ciekawostkę dodam ze jestem po małym przejeździe wersja 1.8 tech line... (okazało się ze kolega kolegi posiada taka i to u mnie w mieście wiec kilka telefonów i już jestem po słowie) Ogólnie kolega bal się silnika z turbo no i nieco jego pojemności.... 1.4 która i mnie również nieco straszy... powiedzcie mi ile w ogóle takie cacko z tym silnikiem pali ?? według ziomka od wersji 1.8 to jego w mieszanym tempie 9 choć na autostradzie mówił 7 a liczył na trochę mniej... ale to tylko słowa Ogólnie wersja tech line mi się podoba ale w uk na ta chwile na sprzedaż sa może ze 4 auta fajny ten komputer z nawigacja... kamera cofania i kilka innych bajerów czego chyba nie posiadają wersje exlusive ale chyba nie będzie mi dana wersja tech line bo ich po prostu nie ma. Nadal pozostaje wiec wybór 1.4 turbo czy 1.8... kuzwa spac nie mogę od 3 dni a na decyzje coraz mniej czasu do końca listopada musze mieć już nowe autko... panowie panowie trochę więcej może powiecie o tych wersjach 1.4 t w końcu używacie ich na codzien.... a wlasciele 1.8 ?? sa tacy ??
1.4 t ma 6 biegów i na 6 biegu przy 120km /h masz 2500ts obrotów
1.8 skrzynia 5 biegów wiec pilowanie a więc brak komfortu i dlatego spalanie 7 bo obroty wysokie.
Znajomy jechał do polski zafira B 1.8 i też spalanie powyżej 7
1.4t jest super jak dla mnie zrywny cichy bajka
spalić też lubi bo auto 1600kg licz że 9 średnio w trasie do 7
Jak dla mnie to nie martw się tak o turbine bo jeśli dbasz olej itp. to jest lifetime
Raczej pomysl bo w manualu masz dwumas i słynna skrzynie M32
A
1.8 skrzynia 5 biegów wiec pilowanie a więc brak komfortu i dlatego spalanie 7 bo obroty wysokie.
Znajomy jechał do polski zafira B 1.8 i też spalanie powyżej 7
1.4t jest super jak dla mnie zrywny cichy bajka
spalić też lubi bo auto 1600kg licz że 9 średnio w trasie do 7
Jak dla mnie to nie martw się tak o turbine bo jeśli dbasz olej itp. to jest lifetime
Raczej pomysl bo w manualu masz dwumas i słynna skrzynie M32
A
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
-
- Przeglądacz
- Posty: 60
- Rejestracja: 02 cze 2016, 21:23
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: slask
- Auto: zafira
- Model: tourer
- Oznaczenie silnika: Z16LET
- Kontakt:
Nie mam wersji 1.4 a 1.6 rowniez z turbo i powiem ze nie zamienilbym na zadnego wolnossaka no chyba ze 3.0
Nie wiem jak w slabszych wersjach ale u mnie turbo chlodzi sie na postoju - raz za szybko wylaczylem auto i bylem zdziwiony ze cos tam jeszcze chodzi a nie byl to wentylator.
Z drugiej strony nawet jak padnie turbina po ilus tam latach to nie bedzie to znowu jakis astronomiczny koszt regeneracji.
Nie wiem jak w slabszych wersjach ale u mnie turbo chlodzi sie na postoju - raz za szybko wylaczylem auto i bylem zdziwiony ze cos tam jeszcze chodzi a nie byl to wentylator.
Z drugiej strony nawet jak padnie turbina po ilus tam latach to nie bedzie to znowu jakis astronomiczny koszt regeneracji.
-
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 lis 2017, 15:05
- Lokalizacja: Milton Keynes
- Model:
czym więcej tu pisze tym większy ból glowy no ale kto nie pyta ten ma co ma.... teraz wyszla informacja od ciebie o skrzyni.... czyli 5 biego jest do D.... ?? to jakiś trefny model czy o co ci chodzi... jeśli zas 1.4 turbo to skrzynia 6 biegowa ta jest lepsza ?? proszę panowie pomóżcie
nie na codzien wydaje 10 tys. funtów. Do tego jeszcze dwie kwestie może głupotki ale skoro pytam o wszystko to pytam.... taka wersja exlusive ma blutooth ? nie wiem czemu ale w tych czasach myslalem ze to norma..... i jeszcze jedno taka wersja posiada czujniki w oponach ?? jakos nie mogę wyczytać w opisach sprzedających... i jeszcze jedno co sąsiad handlujący turbinami mi wpaja trzeba dbac o olej przede wszystkim. do tej pory w moim fordzie robie raz w roku przegląd i przy tym full service.... i tak od 8 lat... mysle ze kupując 3 letnie auto tez robiłbym to podobnie....ale czy przy takiej turbinie to chodzi o to ile rocznie robisz kilometrow ?? no bo wiecie do tej pory raz zrobiłem jednego roku 7 tys. mil innego 10... teraz mysle ze 10 będzie zawsze wiec wystarczy takie roczny service czy dbając o turbo trzeba to robic częściej ??
Proszę uważać na słowa, na tym forum nie dopuszczamy takiej pisowni - rafant4011
nie na codzien wydaje 10 tys. funtów. Do tego jeszcze dwie kwestie może głupotki ale skoro pytam o wszystko to pytam.... taka wersja exlusive ma blutooth ? nie wiem czemu ale w tych czasach myslalem ze to norma..... i jeszcze jedno taka wersja posiada czujniki w oponach ?? jakos nie mogę wyczytać w opisach sprzedających... i jeszcze jedno co sąsiad handlujący turbinami mi wpaja trzeba dbac o olej przede wszystkim. do tej pory w moim fordzie robie raz w roku przegląd i przy tym full service.... i tak od 8 lat... mysle ze kupując 3 letnie auto tez robiłbym to podobnie....ale czy przy takiej turbinie to chodzi o to ile rocznie robisz kilometrow ?? no bo wiecie do tej pory raz zrobiłem jednego roku 7 tys. mil innego 10... teraz mysle ze 10 będzie zawsze wiec wystarczy takie roczny service czy dbając o turbo trzeba to robic częściej ??
Proszę uważać na słowa, na tym forum nie dopuszczamy takiej pisowni - rafant4011
Ostatnio zmieniony 13 lis 2017, 20:39 przez krasnal-pl, łącznie zmieniany 2 razy.
1.4 t
-Turbina.
-Dwumas.
-Felerna 6 biegowa skrzynia m32 niby( poprawiona od 2012 ale mi padła w insigni i mam uraz
1.8
-Brak turbiny
-Brak dwumasy
Brak 6 biegowej skrzyni (ta 5 biegowa jest ok)
Wybór należy do Ciebie zależy jak i gdzie jezdzisz
Czujniki ciśnienia w kołach ma każde auto od 2014 to prawo UE
-Turbina.
-Dwumas.
-Felerna 6 biegowa skrzynia m32 niby( poprawiona od 2012 ale mi padła w insigni i mam uraz
1.8
-Brak turbiny
-Brak dwumasy
Brak 6 biegowej skrzyni (ta 5 biegowa jest ok)
Wybór należy do Ciebie zależy jak i gdzie jezdzisz
Czujniki ciśnienia w kołach ma każde auto od 2014 to prawo UE
Ostatnio zmieniony 13 lis 2017, 20:53 przez lukasz2008, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 lis 2017, 15:05
- Lokalizacja: Milton Keynes
- Model:
Przede wszystkim to przepraszam jeśli uzulem zlego słownictwa... wydawalo mi się ze jest ok ale dostałem taka informacje od moderatora strony - PRZEPRASZAM
co do jazdy to tak jak wspomniałem początkowo...auto bardziej będzie uzywala zona... jezdzac 5 dni w tygodniu do pracy... obwodnica i w jedna strone około 20 km co dziennie da 40 km + weekend to wyjazd na zakupy no i czasami może wyjazd do rodziny... może raz w roku wyjazd autem do polski ale to tez sporadyczne... a czy ktoś wie co z tym całym systemem radia 400 ??
tam bluetooth to norma ??
co do jazdy to tak jak wspomniałem początkowo...auto bardziej będzie uzywala zona... jezdzac 5 dni w tygodniu do pracy... obwodnica i w jedna strone około 20 km co dziennie da 40 km + weekend to wyjazd na zakupy no i czasami może wyjazd do rodziny... może raz w roku wyjazd autem do polski ale to tez sporadyczne... a czy ktoś wie co z tym całym systemem radia 400 ??
tam bluetooth to norma ??