Silniki 2.0 DTI charakteryzuje cecha, którą nazywam "syndromem niemieckich samochodów".
Dotyczy ona również Volkswagenów i Audi.
Gdy nastaje zima wszystkie z przebiegiem ponad 200 tysięcy km zaczynają cieknąć.
Przyczyną jest najpewniej zmiażdzenie uszczelek i prawdopodobnie poluzowanie śrub od drgań silnika.
Przez to, że ściągnąłem filtr powietrza mam dostęp do śrub skręcających części bloku - spod których cieknie.
Najpierw poszły miękko. Ale później zacząłem je skręcać przy użyciu sprężynowego, a więc nieprecyzyjnego dynamometru.z siłą 20-30 Nm.
Coś za dużo było tych obrotów, więc przestałem.
Później dowiedziałem się, że w samochodach francuskich są jakieś "aluminiowe śruby jednorazowego użytku".
Korzystając z okazji dostępu - chciałbym podokręcać wszystkie śruby. Ale boję się jakąś urwać.
Czy wiecie coś na temat dokręcania części bloku w Oplach?
Cieknące silniki
Moderator: Sebu$
- tomzam
- Mieszkaniec
- Posty: 304
- Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Zamość
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: DTH
- Gender:
Sruby o których piszesz to śruby obudowy rozrządu, wkręcane są w aluminium, rozmiar M8, nie mam tabeli z momentami dokręcania tych śrub, ale w ten materiał taki rozmiar śruby to zazwyczaj 10-12Nm i prawdopodobnie przeciągnąłeś już gwinty. w tym miejscu pokrywa ta jest uszczelniana uszczelką pod głowicę (metalową), jedynym sposobem na zrobienie tego porządnie jest zdjęcie całej obudowy rozrządu i nałożenie warstwy silikonu - duuuużo roboty
Ja osobiście zamiast uszczelniać swój silnik założyłem drugi suchy, czasowo i pracowo - na pewno szybciej, cenowo - prawie to samo a przy okazji trochę więcej w nim zycia
Ja osobiście zamiast uszczelniać swój silnik założyłem drugi suchy, czasowo i pracowo - na pewno szybciej, cenowo - prawie to samo a przy okazji trochę więcej w nim zycia
-
- Bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 02 lis 2017, 17:47
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
http://www.autocats.ws/manual/chevrolet ... ml#2170240
http://www.autocats.ws/manual/chevrolet ... ml#2173596
co prawda dane dotyczą chevroleta cruze 2 litry diesel z CR ale może ci się coś przyda
http://www.autocats.ws/manual/chevrolet ... ml#2173596
co prawda dane dotyczą chevroleta cruze 2 litry diesel z CR ale może ci się coś przyda
Te śruby, które podciągnąłem są na wystającym rancie. I tak samo jest wystająca - dolna część z gwintem żeńskim przelotowym.tomzam pisze:Sruby o których piszesz to śruby obudowy rozrządu, wkręcane są w aluminium, rozmiar M8, nie mam tabeli z momentami dokręcania tych śrub, ale w ten materiał taki rozmiar śruby to zazwyczaj 10-12Nm i prawdopodobnie przeciągnąłeś już gwinty. w tym miejscu pokrywa ta jest uszczelniana uszczelką pod głowicę (metalową), jedynym sposobem na zrobienie tego porządnie jest zdjęcie całej obudowy rozrządu i nałożenie warstwy silikonu - duuuużo roboty
Ja osobiście zamiast uszczelniać swój silnik założyłem drugi suchy, czasowo i pracowo - na pewno szybciej, cenowo - prawie to samo a przy okazji trochę więcej w nim zycia
W przypadku zerwania wystarczy wymienić śrubę na dłuższą i od spodu dać nakrętkę. Bo jest na to miejsce.
Ale wielkie dzięki za informację i za link Morfi_pl do namiarów z siłami dokręcenia.
Na razie będę obserwował - co się dzieje.
Pozdrawiam
PS
Przy ubytku oleju 0,5-1 litr na 10 tysięcy km i do tego w upalne lato, nie będę się na razie przejmował. Po prostu irytują krople, które zimą zostają pod samochodem.
Ostatnio zmieniony 18 lis 2017, 09:20 przez Artur_KRK, łącznie zmieniany 2 razy.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Załóż osłone pod silnik i irytacja z głowy.U mnie poci się pod chłodniczką oleju tam zawsze jest spocone szczególnie jak wymieniamy filtr oleju targa się obudową i uszczelka popuszcza.Artur_KRK pisze: w upalne lato, nie będę się na razie przejmował. Po prostu irytują krople, które zimą zostają pod samochodem.