Cieknące silniki

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Artur_KRK
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 04 lis 2017, 15:27
Lokalizacja: Kraków
Model:

Cieknące silniki

#1 Post autor: Artur_KRK »

Silniki 2.0 DTI charakteryzuje cecha, którą nazywam "syndromem niemieckich samochodów".
Dotyczy ona również Volkswagenów i Audi.
Gdy nastaje zima wszystkie z przebiegiem ponad 200 tysięcy km zaczynają cieknąć.
Przyczyną jest najpewniej zmiażdzenie uszczelek i prawdopodobnie poluzowanie śrub od drgań silnika.

Przez to, że ściągnąłem filtr powietrza mam dostęp do śrub skręcających części bloku - spod których cieknie.
Najpierw poszły miękko. Ale później zacząłem je skręcać przy użyciu sprężynowego, a więc nieprecyzyjnego dynamometru.z siłą 20-30 Nm.
Coś za dużo było tych obrotów, więc przestałem.
Później dowiedziałem się, że w samochodach francuskich są jakieś "aluminiowe śruby jednorazowego użytku".
Korzystając z okazji dostępu - chciałbym podokręcać wszystkie śruby. Ale boję się jakąś urwać.
Czy wiecie coś na temat dokręcania części bloku w Oplach?

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#2 Post autor: tomzam »

Sruby o których piszesz to śruby obudowy rozrządu, wkręcane są w aluminium, rozmiar M8, nie mam tabeli z momentami dokręcania tych śrub, ale w ten materiał taki rozmiar śruby to zazwyczaj 10-12Nm i prawdopodobnie przeciągnąłeś już gwinty. w tym miejscu pokrywa ta jest uszczelniana uszczelką pod głowicę (metalową), jedynym sposobem na zrobienie tego porządnie jest zdjęcie całej obudowy rozrządu i nałożenie warstwy silikonu - duuuużo roboty
Ja osobiście zamiast uszczelniać swój silnik założyłem drugi suchy, czasowo i pracowo - na pewno szybciej, cenowo - prawie to samo a przy okazji trochę więcej w nim zycia

Morfi_pl
Bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 02 lis 2017, 17:47
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#3 Post autor: Morfi_pl »

http://www.autocats.ws/manual/chevrolet ... ml#2170240

http://www.autocats.ws/manual/chevrolet ... ml#2173596

co prawda dane dotyczą chevroleta cruze 2 litry diesel z CR ale może ci się coś przyda

Artur_KRK
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 04 lis 2017, 15:27
Lokalizacja: Kraków
Model:

#4 Post autor: Artur_KRK »

tomzam pisze:Sruby o których piszesz to śruby obudowy rozrządu, wkręcane są w aluminium, rozmiar M8, nie mam tabeli z momentami dokręcania tych śrub, ale w ten materiał taki rozmiar śruby to zazwyczaj 10-12Nm i prawdopodobnie przeciągnąłeś już gwinty. w tym miejscu pokrywa ta jest uszczelniana uszczelką pod głowicę (metalową), jedynym sposobem na zrobienie tego porządnie jest zdjęcie całej obudowy rozrządu i nałożenie warstwy silikonu - duuuużo roboty
Ja osobiście zamiast uszczelniać swój silnik założyłem drugi suchy, czasowo i pracowo - na pewno szybciej, cenowo - prawie to samo a przy okazji trochę więcej w nim zycia
Te śruby, które podciągnąłem są na wystającym rancie. I tak samo jest wystająca - dolna część z gwintem żeńskim przelotowym.
W przypadku zerwania wystarczy wymienić śrubę na dłuższą i od spodu dać nakrętkę. Bo jest na to miejsce.
Ale wielkie dzięki za informację i za link Morfi_pl do namiarów z siłami dokręcenia.

Na razie będę obserwował - co się dzieje.
Pozdrawiam

PS
Przy ubytku oleju 0,5-1 litr na 10 tysięcy km i do tego w upalne lato, nie będę się na razie przejmował. Po prostu irytują krople, które zimą zostają pod samochodem.
Ostatnio zmieniony 18 lis 2017, 09:20 przez Artur_KRK, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#5 Post autor: Dziadek13 »

Artur_KRK pisze: w upalne lato, nie będę się na razie przejmował. Po prostu irytują krople, które zimą zostają pod samochodem.
Załóż osłone pod silnik i irytacja z głowy.U mnie poci się pod chłodniczką oleju tam zawsze jest spocone szczególnie jak wymieniamy filtr oleju targa się obudową i uszczelka popuszcza.

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#6 Post autor: tomzam »

u mnie w starym silniku osłona nazbierała tyle oleju wymieszanego z kurzem i innym syfem że odpadła w czasie jazdy pod ciężarem tego wszystkiego, ale faktycznie - plam nie było
w ori osłonach jest filcowe wyciszenie, które ładnie chłonie wszystkie wycieki

Artur_KRK
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 04 lis 2017, 15:27
Lokalizacja: Kraków
Model:

#7 Post autor: Artur_KRK »

Dziadek13 pisze: Załóż osłone pod silnik i irytacja z głowy.U mnie poci się pod chłodniczką oleju tam zawsze jest spocone szczególnie jak wymieniamy filtr oleju targa się obudową i uszczelka popuszcza.
Faktycznie. to jest drugie miejsce wycieku, albo raczej pocenia - w okolicy filtra oleju

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”